Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czyszczenie zaworu EGR i przepustnicy - A4 B8 2.0TDI Common Rail


QaDo

Rekomendowane odpowiedzi

super wątek. wszystko fajnie przedstawione :thumbup1: jednak mnie zaciekawił skład Twojej mikstury do czyszczenia nagaru :wink: jesli oczywiście możesz zdradzić i nie jest to taką tajemnicą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temat fajny i bardzo przydatny, fajnie by było gdyby ktos to rozszerzył jeszcze o zdemontowanie i czyszczenie kolektora

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie objawy pojawiają się przy uszkodzeniu EGR i zabrudzeniu przepustnicy?

U mnie zaczynala migac lampka od swiec zarowych, po paru godzinach migania wlaczyla sie lampka "check engine" po przeczytaniu bledow okazalo sie, ze to przez egr. Wiec tez zabieram sie za czyszczenie. Pomocny watek ^_^

Edytowane przez Kooga
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wyczyszczeniu zaworu nadal blad sie pojawia, moze to byc cos innego niz EGR? Skoro blad mowi o EGR-erze? Z tego co doczytalem sie, to zabki moga byc polamane, ale sprawdzilem i sa cale. Chyba, ze EGR wyzional ducha? Ktos moze cos wie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już u Siebie jestem po wymianie EGRu, czyszczenie nic nie dało. Cały czas pluł błędem. Wymieniłem i jest jak ta lala ;P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Lukas309, nie koniecznie, EGR na szczęście samw sobie zatrzymuje większość syfu, a jako, że w ssącym występuje wyższe ciśnienie to jest dużo czystszy, niekiedy nie ma sensu go czyścić. Oczywiście można, ale korzyści będa nieadekwatne do poświęconego czasu.

@Kooga, jak pokazałem na jednym zdjęciu często zacieka olej więc podejrzewam, że Twój został zalany, czyszczenie elektroniki raczej już nie pomoże. Możliwe też uszkodzenie koła plastikowego, przyciętego przez nagar.

Oczywiście poza kosztowną wymianą zostaje tańsze i dożywotnie usunięcie programowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Lukas309, nie koniecznie, EGR na szczęście samw sobie zatrzymuje większość syfu, a jako, że w ssącym występuje wyższe ciśnienie to jest dużo czystszy, niekiedy nie ma sensu go czyścić. Oczywiście można, ale korzyści będa nieadekwatne do poświęconego czasu.

@Kooga, jak pokazałem na jednym zdjęciu często zacieka olej więc podejrzewam, że Twój został zalany, czyszczenie elektroniki raczej już nie pomoże. Możliwe też uszkodzenie koła plastikowego, przyciętego przez nagar.

Oczywiście poza kosztowną wymianą zostaje tańsze i dożywotnie usunięcie programowe

U mnie winna byla przepustnica, do srodka dostalo sie duuzo oleju. Po wymianie wszystko ladnie chodzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy ,czy zle działająca przepustnica może być odpowiedzialna za problem z uruchomieniem silnika , (start silnika jak by paliwa brakowało) , oraz dwa razy mi zgasl silnik na biegu jałowym , i nie chciał odpalic , potem laweta i do serwisu ,gdzie auto odpaliło od kopa ,stało sie tak dwa razy. Dodam że zero blędów na kompie.O egr nie pytam bo wymienilem w ASO,zresztą na starym było to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Oczywiście poza kosztowną wymianą zostaje tańsze i dożywotnie usunięcie programowe

Co bedzie jesli sie wyprogramuje EGR, a DPF pozostanie, co wtedy? Szybciej bedzie sie zapelniał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Koledzy ,czy zle działająca przepustnica może być odpowiedzialna za problem z uruchomieniem silnika , (start silnika jak by paliwa brakowało) , oraz dwa razy mi zgasl silnik na biegu jałowym , i nie chciał odpalic , potem laweta i do serwisu ,gdzie auto odpaliło od kopa ,stało sie tak dwa razy. Dodam że zero blędów na kompie.O egr nie pytam bo wymienilem w ASO,zresztą na starym było to samo.

Tak może być. Rozbierz wyczyść i poskładaj jeszcze raz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy odpiąc akumulator , oraz czy w razie czeego nową przepustnice trzeba jakoś adaptowac.

Edytowane przez wojcian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie musisz odpinac akumulatora, nowa przepustnica sama się aadaptuje wystarczy tylko po zamontowaniu nowej przepustnicy włączyć zapłon na 30 sekund

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A za co ta przepustnica odpowiada w naszych klekotach, calu czas mnie to nurtuje czy to może mieć coś wspólnego z moim rozruchem silnika ,(nie chciał zaskoczyć jak by nie było paliwa) tak się stalo tylko raz , a za chwile odpalil normalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

A dobieral sie ktos do egr'u z cjca? Czy w ogole da sie go wyczyscic? Tak wyglada:

84xh99u2.jpg

xq6soj9t.jpg

EGR w tym silniku znajduje sie po lewej stronie silnika i posiada dolaczona chlodnice spalin. Trzymaja go 4 sruby. Spedzilem dzisiaj na tym 3 godziny, 3 sruby wykrecilem, ale jedna znajduje sie za metalowa rurka prowadzaca z egru do kolektora wydechowego, z ktorej tez udalo mi sie wykrecic jedynie 3 z 4 srub. Masakra...

Juz wiem czemu mechanik nie chcial sie za to za bardzo zabierac...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


A za co ta przepustnica odpowiada w naszych klekotach
Przepustnica to inaczej klapa gasząca. Gdy wyłączasz silnik to przepustnica zamyka dopływ powietrza niezależnie od tego że wtryski przestają podawać paliwo.

Jest to też ostatnia instancja zabezpieczająca silnik przed wybuchem w przypadku choroby szalonych turbin.

Gdy sie wyjsr@ turbo i rzygnie olejem w dolot to ten olej może służyć za paliwo dla silnika nawet jak wyłączysz zapłon. Żeby silnik nagle nie wykręcił tylu obrotów że korba wyjdzie bokiem zabezpiecza go przepustnica. Zamknie dopływ powietrza i zgasi silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

A dobieral sie ktos do egr'u z cjca? Czy w ogole da sie go wyczyscic? Tak wyglada:

84xh99u2.jpg

xq6soj9t.jpg

EGR w tym silniku znajduje sie po lewej stronie silnika i posiada dolaczona chlodnice spalin. Trzymaja go 4 sruby. Spedzilem dzisiaj na tym 3 godziny, 3 sruby wykrecilem, ale jedna znajduje sie za metalowa rurka prowadzaca z egru do kolektora wydechowego, z ktorej tez udalo mi sie wykrecic jedynie 3 z 4 srub. Masakra...

Juz wiem czemu mechanik nie chcial sie za to za bardzo zabierac...

U mnie w cjcb jest taki sam, jak kolego rozbierzesz to napisz co i jak bo też chciałem wyczyścić ale bałem sie za to brać.

Edytowane przez czarek76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...