Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czyszczenie zaworu EGR i przepustnicy - A4 B8 2.0TDI Common Rail


QaDo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, dziś ponownie wyczyściłem przepustnicę. Bardzo dokładnie. Sprawdziłem silnik zasilaczem 12V. Pracuje. Niestety po przejechaniu się po mieście nadal wyrzuca mi błędy.

4 Faults Found:

5293 - Throttle Valve Actuator Module (J338): Motor Circuit

P2103 00 [032] - Signal High

Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear

Freeze Frame:

Fault Status: 00000001

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 17

Mileage: 240047 km

Date: 2016.10.15

Time: 12:16:45

5294 - Throttle Valve Actuator Module (J338): Motor Circuit

P2103 00 [032] - Signal High

Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear

Freeze Frame:

Fault Status: 00000001

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 1

Mileage: 240043 km

Date: 2016.10.15

Time: 11:03:41

5295 - Throttle Valve Actuator Module (J338): Motor Circuit

P2102 00 [032] - Signal Low

Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear

Freeze Frame:

Fault Status: 00000001

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 2

Mileage: 240043 km

Date: 2016.10.15

Time: 11:02:41

4985 - Cylinder 2 Glow Plug Circuit (Q11)

P0672 00 [101] - Electrical Fault

Not Confirmed - Tested Since Memory Clear

Freeze Frame:

Fault Status: 00000001

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 1

Mileage: 240043 km

Date: 2016.10.15

Time: 11:01:07

Proszę o sugestie. Czy pozostaje mi tylko kupno przepustnicy? I jeszcze jedno czy to możliwe, że po przejechaniu ok. 300-400 km w części elektrycznej przepustnicy była znaczna ilość wilgoci, oleju?

pozdrawiam.

Edytowane przez SMAMR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomoglo?

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Pomogło. Puki co po przejechaniu ok. 1000 km brak wycieków. Chwile spalanie nie skacze już też między 0.7 a 0.8 , tylko utrzymuje się na poziomie 0.8 L. Dodam , że u mnie przed całym zabiegiem nie świecił się jeszcze żaden check engine

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może błędy po ponownym montażu wyczyszczonej przepustnicy ponownie się pojawiają bo konieczna jest adaptacja przepustnicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie po czyszczeniu przepustnicy, egra i kolektora została cała puszka po tuńczyku sadzy!

O dziwo znikł także problem z odpalaniem na zimnym.

Także polecam, nic trudnego w tym nie ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie po czyszczeniu przepustnicy, egra i kolektora została cała puszka po tuńczyku sadzy!

O dziwo znikł także problem z odpalaniem na zimnym.

Także polecam, nic trudnego w tym nie ma

kolektor tez czysciles?

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie po czyszczeniu przepustnicy, egra i kolektora została cała puszka po tuńczyku sadzy!

O dziwo znikł także problem z odpalaniem na zimnym.

Także polecam, nic trudnego w tym nie ma

kolektor tez czysciles?

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Tak. W kolektorze jest najwięcej tego syfu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz jakies fotki z demontazu? Jak wyglada to z uszczelka pod kolektorem? Trzeba nowa czy mozna montowac na starej? Podeslij fotki bo tez bym chcial wyczyscic i kolektor bo wygladal nie zaciekawie

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

4b83740174026c3abeb3b64fa71218ae.jpg

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak swoją drogą czego używacie do czyszczenia kolektorów? Kiedyś znajomy mówił zeby zalać je naftą, że to pomaga. Tyle że nie bardzo wyobrażam sobie takiej ilości nafty żeby cały kolektor w niej zanurzyć. Jak się spisują te preparaty do czszczenia egr? Jest sens sie w to w ogóle bawić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak swoją drogą czego używacie do czyszczenia kolektorów? Kiedyś znajomy mówił zeby zalać je naftą, że to pomaga. Tyle że nie bardzo wyobrażam sobie takiej ilości nafty żeby cały kolektor w niej zanurzyć. Jak się spisują te preparaty do czszczenia egr? Jest sens sie w to w ogóle bawić?

Ja na początku zacząłem czyścić benzyną ekstrakcyjną ale całe szczęście miałem w domu też preparat do egr/turbo itd. Bez tego byłoby kiepsko, benzyna w ogóle tego nie ruszała.

I tak jak piszesz, przydałoby się cały kolektor zanurzyć w jakimś płynie i zostawić go chociaż na godzine (najlepiej na noc). Wtedy to ładnie wszytko i wszędzie puści.

Ja nie miałem takiej możliwości i przez co był problem z miejscami do których nie dojdzie np śrubokręt.

Masz jakies fotki z demontazu? Jak wyglada to z uszczelka pod kolektorem? Trzeba nowa czy mozna montowac na starej? Podeslij fotki bo tez bym chcial wyczyscic i kolektor bo wygladal nie zaciekawie

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

4b83740174026c3abeb3b64fa71218ae.jpg

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Nie robiłem fotek. Opierałem się na informacjach z tego tematu i nie miałem problemu.

Za pierwszym razem demontowałem wszystko bez nowych uszczelek, ale jak zobaczyłem, że jakiś ćwok wcześniej założył uszczelke pod kolektor odwrotnie, i że była cała powyginana i powyciągana to za dwa dni rozebrałem całość jeszcze raz i wymieniłem wszystkie uszczelki na nowe - koszt ok 50zl a przy okazji rozwiązał się problem z odpalanie na zimnym.

U mnie całość jest na 10śrubach, na imbusach. Przy czym, jedna jest w środku kolektora, ale po zdjęciu widze, że u Ciebie jej nie ma.

Jak zdjąłeś i założyłeś ponownie egra i przepustnice i wszystko działa to raczej z kolektorem nie powinieneś mieć problemu. Poszukaj może na YT jakiegoś filmiku z demontażu.

Ja znalazłem od Audi A6 C6 i u mnie jest tak samo ("How to replace and clean EGR valve and intake manifold on 2.0 tdi Audi A6 (C6 4F)")

Edytowane przez Osiollekk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, dziś ponownie wyczyściłem przepustnicę. Bardzo dokładnie. Sprawdziłem silnik zasilaczem 12V. Pracuje. Niestety po przejechaniu się po mieście nadal wyrzuca mi błędy.

4 Faults Found:

5293 - Throttle Valve Actuator Module (J338): Motor Circuit

P2103 00 [032] - Signal High

Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear

Freeze Frame:

Fault Status: 00000001

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 17

Mileage: 240047 km

Date: 2016.10.15

Time: 12:16:45

5294 - Throttle Valve Actuator Module (J338): Motor Circuit

P2103 00 [032] - Signal High

Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear

Freeze Frame:

Fault Status: 00000001

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 1

Mileage: 240043 km

Date: 2016.10.15

Time: 11:03:41

5295 - Throttle Valve Actuator Module (J338): Motor Circuit

P2102 00 [032] - Signal Low

Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear

Freeze Frame:

Fault Status: 00000001

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 2

Mileage: 240043 km

Date: 2016.10.15

Time: 11:02:41

4985 - Cylinder 2 Glow Plug Circuit (Q11)

P0672 00 [101] - Electrical Fault

Not Confirmed - Tested Since Memory Clear

Freeze Frame:

Fault Status: 00000001

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 1

Mileage: 240043 km

Date: 2016.10.15

Time: 11:01:07

Proszę o sugestie. Czy pozostaje mi tylko kupno przepustnicy? I jeszcze jedno czy to możliwe, że po przejechaniu ok. 300-400 km w części elektrycznej przepustnicy była znaczna ilość wilgoci, oleju?

pozdrawiam.

Poddałem się. Wczoraj kupiłem nowa oryginalną przepustnicę. Dziś po południu wymieniam. Mam nadzieję, że błędy nie będą się pojawiały. Po wymianie świec błąd "4985 - Cylinder 2 Glow Plug Circuit (Q11)

P0672 00 [101] - Electrical Fault" nie występuje.

Witam, dziś ponownie wyczyściłem przepustnicę. Bardzo dokładnie. Sprawdziłem silnik zasilaczem 12V. Pracuje. Niestety po przejechaniu się po mieście nadal wyrzuca mi błędy.

4 Faults Found:

5293 - Throttle Valve Actuator Module (J338): Motor Circuit

P2103 00 [032] - Signal High

Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear

Freeze Frame:

Fault Status: 00000001

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 17

Mileage: 240047 km

Date: 2016.10.15

Time: 12:16:45

5294 - Throttle Valve Actuator Module (J338): Motor Circuit

P2103 00 [032] - Signal High

Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear

Freeze Frame:

Fault Status: 00000001

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 1

Mileage: 240043 km

Date: 2016.10.15

Time: 11:03:41

5295 - Throttle Valve Actuator Module (J338): Motor Circuit

P2102 00 [032] - Signal Low

Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear

Freeze Frame:

Fault Status: 00000001

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 2

Mileage: 240043 km

Date: 2016.10.15

Time: 11:02:41

4985 - Cylinder 2 Glow Plug Circuit (Q11)

P0672 00 [101] - Electrical Fault

Not Confirmed - Tested Since Memory Clear

Freeze Frame:

Fault Status: 00000001

Fault Priority: 2

Fault Frequency: 1

Mileage: 240043 km

Date: 2016.10.15

Time: 11:01:07

Proszę o sugestie. Czy pozostaje mi tylko kupno przepustnicy? I jeszcze jedno czy to możliwe, że po przejechaniu ok. 300-400 km w części elektrycznej przepustnicy była znaczna ilość wilgoci, oleju?

pozdrawiam.

Poddałem się. Wczoraj kupiłem nowa oryginalną przepustnicę. Dziś po południu wymieniam. Mam nadzieję, że błędy nie będą się pojawiały. Po wymianie świec błąd "4985 - Cylinder 2 Glow Plug Circuit (Q11)

P0672 00 [101] - Electrical Fault" nie występuje.

Po wymianie przepustnicy błędy nie wracają. Filtr DPF wypalił się na trasie do poziomu 2 g.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


ogarnął już ktoś

Zobacz dwie strony wcześniej. Niestety linki znowuż wygasły. Z tego co piszą to łatwo nie będzie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się podzielę swoimi wrażeniami z czyszczenia przepustnicy i egr. Otóż od jakiegoś czasu szarpało mi autkiem przy gaszeniu trochę wibrował na postoju. Ale dopiero pare dni temu dostałem swój kabelek i mogłem przeglądnąć błędy i faktycznie wywalało mi:

5293 - Throttle Valve Actuator Module (J338): Motor Circuit
P2103 00 [036] - Signal High
Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 2
Mileage: 170755 km
Date: 2016.11.14
Time: 21:54:20

No to co...rozebrałem czyszcze, ale przepustnicy nie rozkręcałem całkiem tylko nagaru się pozbyłem bo nie widziałem nigdzie cieknącego oleju z obudowy tj miało to miejsce na egr którego z racji śladów oleju rozebrałem. Złożyłem odpalam błędu niby nie ma, myślę misja się udała no ale na drugi dzień jadę,

a tu kontrolka świec i za chwile check engine. Podjechałem na zakładowy warsztacik sprawdziłem i znów wywaliło ten sam błąd. No to dawaj znowu wszystko zdejmuje i czyszczę i tym razem coś mnie ruszyło, żeby rozebrać całą przepustnicę, a tam taka impreza:

IMG_20161115_170519.jpg IMG_20161115_170529.jpg

Można było popływać w oleju no i oczywiście silniczek i czujnik sobie popływały całe. Niby wyczyściłem dobrze, złożyłem, odpalam i zonk nie bangla silniczek.....Lipa na całego, a do tego kolejny błąd do kolekcji:

5306 - Throttle Position Sensor (G69)
P0122 00 [036] - Signal too Low
Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Mileage: 170763 km
Date: 2016.11.15
Time: 21:51:47

No to myślę mam martwą przepustnicę tak już na amen, zalało elektronikę i koniec tematu, Że było późno wróciłem do domu. Oczywiście następnego dnia zamówiłem nową, ale że jestem w kraju w którym ceny za wszystko są z kosmosu, to chyba to mnie zmotywowało do ostatniej próby ratowania przepustnicy. Otóż w firmie używamy czyściwa dość mocnego, kleje pochodne butaprenu czy smar rozpuszcza bez śladu w parę chwil. Dla zainteresowanych nazywa się Kajflex kajman cleaner, w Polszy napewno się go też da zamówić. I teraz tak przeczytałem tu gdzieś na tym forum, że broń boże nie kąpać elektroniki przepustnicy bo będzie się nadawała na szrot. Otóż nic bardziej mylnego jak się okazuje. Cała elektronika łącznie z silniczkiem wylądowały na jakieś 30min w tym czyściwie. Potem z 40min suszenia nie musi być dłużej bo ten specyfik momentalnie paruje zostawiając po sobie Saharę, a i tu też zauważyłem jak używałem innego czyścika niby czyścił ale zostawiał po sobie taka ni to tłustawą ni to wilgotną powłokę - takiego cudactwa nie używajcie..... Złożyłem oczywiście między zębatki wypadałoby dać trochę smaru. Odpalam i proszę bardzo autko ożyło. Skasowałem stare błędy. Przejeździłem do dziś i żaden błąd nie wrócił. Zrobiłem też test przepustnicy w VCDS. Gdyby ktoś nie wiedział jak, a chce zrobić to kolejność jest taka:

01 engine - 03 output tests - z listy wybieramy throttle valve control unit i dajemy start. U mnie działa aż miło patrzeć. Na koniec chciałem wypalic dpf ale nie wiedzieć czemu przez VCDS mi nie chce iść, ale to nic. Wypaliłem go podczas jazdy i wg. VCDS się udało. Tak więc udało mi się ożywić przepustnicę i zaoszczędzić parę groszy za co w nagrodę założyłem dziś xenony w przeciwmgielne i wymieniłem sobie filtr kabinowy hyhyhy. A na poważnie mam nadzieję, że komuś się mój post przyda i pomoże. Jedno jest pewne, zalana przepustnica nie oznacza martwej przepustnicy, A rano zabieram się za kolektor bo widziałem w nim niezłą kotłownie :) Porobię fotki i napiszę co i jak poszło po skończonej robocie. Pozdrawiam

A i dodam tylko jeszcze, że objawy szarpania zniknęły

Założyłem nowy temat z poradnikiem jak zdejmować i czyścić kolektor także zapraszam.

Edytowane przez pimpam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę ;)

Wymontowanie i zamontowanie chłodnicy układu recyrkulacji spalin :

https://drive.google.com/open?id=0B0PGWuvFztLLeTlsbXNMTWVIdW8

Zestawienie montażowe - układ recyrkulacji spalin

https://drive.google.com/open?id=0B0PGWuvFztLLb1FwaXJpV09TVDQ

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę ;)

Wymontowanie i zamontowanie chłodnicy układu recyrkulacji spalin :

https://drive.google.com/open?id=0B0PGWuvFztLLeTlsbXNMTWVIdW8

Zestawienie montażowe - układ recyrkulacji spalin

https://drive.google.com/open?id=0B0PGWuvFztLLb1FwaXJpV09TVDQ

Dziekuje Ci bardzo. Mam nadzieje, ze nie bede musial szybko przechodzic przez wymiane calego EGR.

Przy okazji chcialbym podzielic sie moim problemem.

Mianowicie wsykakiwaly rozne bledy typu:

P0651 - Sensor Reference Voltage "B" Circuit/Open

01314 - Engine Control Module (ECM)

Samochod mial problemy z moca - lampka swiec zarowych + check engine + Stabilisation Control ESC error - aktywne.

Kasowalem bledy ELM327 i problem powracal po jakims czasie, zwykle po dluzszej jezdzie. Zdecydowalem na podlaczenie i sprawdzenie VCDSem, podobne bledy z tym ze po skasowaniu ELM327 nie kasowal bledow zwiazanych z hamulcami. Wiec usunalem bledy w VCDS, tym razem juz wszystkie. Zadowolony ruszylem w trase.... 200 metrow od domu. Znow to samo, tym razem bez ESC error - lampka swiec zarowych + check engine - aktywne no i do tego brak mocy.

Zdesperowany sprawdzam poprzez VCDS a tam nowe bledy z serii P0403:

4891-P0403 EGR Valve (N18) : Malfunction - Open Circuit
4892-P0403 EGR Valve (N18) : Malfunction - Electrical Fault in Circuit
Odkrecam pokrywe silnika krokowego EGR, a tam wszystko mokre, wilgotne jakby ktos nalal wody, przyrdzewiale elementy. Wyglada na to ze woda sie kondensowala poprzez nieszczelnosci w uszczelce. Wyczyscilem, wysuszylem, poskladalem spowrotem i samochod jezdzi jak nowy.
Edytowane przez lotkas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, dziś postanowiłem wyjąć przepustnicę z mojego A4 B7 2.0 TDI. Nie domykała się do końca co skutkowało telepaniem się auta przy gaszeniu. Postanowiłem ją wyciągnąć i sprawdzić czy nie ma połamanych zębów na trybach. Po zdemontowaniu zauważyłem wyciśniętą uszczelkę więc rozkręcam i moim oczom ukazuje się taki widok. https://drive.google.com/open?id=0B9UWaIzV3uGMNFIwNlJMUU1Pd0k

Wszystko zalane olejem i uszczelka nie do ogarnięcia. Pomóżcie jak to zrobić na szybko żeby szło jeździć. Wiadomo dziś sobota i już nic nie kupię. Jest możliwość że elektronikę szlag trafił? Jak to sprawdzić i co robić dalej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do przepustnicy to wykąp ją w jakimś dobrze odparowującym rozpuszczalniku całą dokładnie, elektronika itd, najlepiej daj jej tak z godzinę popływać. Przy składaniu daj trochę smaru na zębatki. Co do uszczelki mi się rozerwała uszczelka od egr i zamiast niej dałem silikon do wysokich temperatur i trzyma perfekt więc na przepustnicy tez poradzi to tak na szybko. Jest możliwość, że ja szlag trafił, ale bez paniki miałem tak samo. Elektronika nie banglała przez to właśnie, że była zalana. Wyczyściłem rozpuchem podsuszyłem i śmiga jak nowe także piszę ci na podstawie własnej autopsji. A jak złożysz zrób vcdsem test przepustnicy i będzie wiadomo czy się otwiera i zmyka, jak tak to działa i szerokiej drogi :)  A test zrobisz tak:

01 engine - 03 output tests - z listy wybieramy throttle valve control unit i dajemy start.

Edytowane przez pimpam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, pimpam napisał:

Co do przepustnicy to wykąp ją w jakimś dobrze odparowującym rozpuszczalniku całą dokładnie, elektronika itd, najlepiej daj jej tak z godzinę popływać. Przy składaniu daj trochę smaru na zębatki. Co do uszczelki mi się rozerwała uszczelka od egr i zamiast niej dałem silikon do wysokich temperatur i trzyma perfekt więc na przepustnicy tez poradzi to tak na szybko. Jest możliwość, że ja szlag trafił, ale bez paniki miałem tak samo. Elektronika nie banglała przez to właśnie, że była zalana. Wyczyściłem rozpuchem podsuszyłem i śmiga jak nowe także piszę ci na podstawie własnej autopsji. A jak złożysz zrób vcdsem test przepustnicy i będzie wiadomo czy się otwiera i zmyka, jak tak to działa i szerokiej drogi :)  A test zrobisz tak:

01 engine - 03 output tests - z listy wybieramy throttle valve control unit i dajemy start.

Dokładnie tak zrobiłem zanim napisałeś tego posta. Z tym że nie mam fotek po umyciu ponieważ szybko jechałem do kumpla co ma silikon i poskręcaliśmy to u niego. Po zamontowaniu dalej świeci mi się check engine i dalej szarpie budą przy gaszeniu. Zaciekawiło mnie jedno. Widać to na fotce w kółeczku czerwonym zaznaczyłem brakujący jakiś element w elektronice. Nie wiem czy tam powinno coś być czy nie. Jutro jak się uda skasuję błąd i zobaczę czy znów wyskoczy . Jak tak to nie pozostaje nic innego jak szukać nowej chyba.

20170114_143504.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...