Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czyszczenie zaworu EGR i przepustnicy - A4 B8 2.0TDI Common Rail


QaDo

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 8.01.2019 o 12:01, resiak82 napisał:

Ale czy na pewno leci przez uszczelkę? Ja po pierwszym czyszczeniu dodatkowo uszczelniłem silikonem i przy kolejnej rozbiórce olej tam był. Moim zdaniem olej może się dostawać miejscem którym zaznaczyłem na foto

49857696_385042132269010_6823848601140068352_n.jpg

Czy jak rozbierałeś swojego egr to patrzyłeś czy jest tam jakaś uszczelka aby ja wymienić czy to nie rozbieralny element ?

Panowie według was czas zacząć się martwić olejem który jest w róże dolotowej ?

Edytowane przez RaV22K
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, RaV22K napisał:

Czy jak rozbierałeś swojego egr to patrzyłeś czy jest tam jakaś uszczelka aby ja wymienić czy to nie rozbieralny element ?

Panowie według was czas zacząć się martwić olejem który jest w róże odlotowej ?

Myślę, że to się nie rozbiera. Zainspirowała mnie za to Twoja rura odlotowa, gdzie to? ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, Hohe napisał:

Myślę, że to się nie rozbiera. Zainspirowała mnie za to Twoja rura odlotowa, gdzie to? ?

Zmienione aby innym nie dać powodu to radości :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy w filtrze egr ten zawor (gruszka) od strony do ktorej przykreca sie rure powinna chodzic swobodnie po wcisnieciu palcami czy na sztywno? 

Edytowane przez balbolek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

mam pytanie czy spotkał się ktoś aby wywaliło mu błędy P2015 i P0403 

auto działa w trybie awaryjnym miga kontrolka świec i nie mam mocy. 

Dzis zamierzam czyścić EGR i nie wiem czy przy okazji nie rozebrać tez kolektora 

 

13BE610A-8547-4689-A9F1-881C19077412.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt tak nie miał, jesteś pierwszy! Brawoooo!

A poważnie, czyszczenie egra, razem z tym co pod pokrywką i aluminiowy pierdolnik do nastawnika z Allegro powinny pomóc. 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak kolega napisał wyżej. Przy okazji warto zobaczyć do przepustnicy 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupował ktoś może nowe łożyska do ośki przepustnicy?
Ostatnio wywaliło mi błędy i po rozebraniu oczywiście olej w środku.
Wydaje mi się, że dostał się tam dlatego, że uszczelniacze na łożyskach są już wytarte.
Moze wystarczyłoby wymienić łożyska zamiast kupować drugą przepustnicę.

 

Łożyska to coś takiego jak to:
https://allegro.pl/oferta/hk-1012-mgk-lozysko-igielkowe-10x14x12-7995915916
Zamówię jakieś i dam znać jak przyjdą, czy wszystko OK ;) 

Edytowane przez zyznos321
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozebrałem także zawór egr. Problem z kapaniem oleju w każdej a4 to nie wina uszczelek pomiedzy egr, a przepustnicą.

Olej zbiera sie pomiędzy zaworem, a elektroniką i wypuszczany jest specjalnym kanałem zaznaczonym na zdjęciu. 

Na trzpieniu zaworu egr także musi być uszkodzony jakiś uszczelniacz. Nie wiem tylko, czy da się jakoś wymontować trzpień zaworu ? 

 

IMG_20190423_195325.jpg

IMG_20190423_195355.jpg

Edytowane przez zyznos321
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, zyznos321 napisał:

Na trzpieniu zaworu egr także musi być uszkodzony jakiś uszczelniacz. Nie wiem tylko, czy da się jakoś wymontować trzpień zaworu ? 

Witam. Też kiedyś rozebralem egra i doszedlem do tego samego wniosku. Z tego co pamietam to nie nie mozna sie dostać do uszczelnienia trzpienia. Przez powyższy uszczelniacz olej dostaje sięe do elektroniki.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widzę, trzpień jest zaklepany z obydwóch stron. Da się rozwiercić/spiłować i wymienić uszczelniacz, ale co potem? Zespawać? :D 

 

@edit

Winny jest ten uszczelniacz. Niestety ciężko z wymianą i trzebe raczej kupić nowy zawór.

IMG_20190424_083043.jpg

Edytowane przez zyznos321
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

muszę wymienić egr. jaki mam kupić?oryginał czy zamiennik? nr  03l131501. zmieniłem kąt synchronizacji i wywaliło błąd egr.rozebrałem okazało się że się zacina od nagaru i dodatkowo od przeciążeń poszło tam małe łożysko.chyba zbieg okoliczności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzucał może ktoś zestawienie uszczelek niezbędnych do całej operacji czyszczenia egr i przepustnicy ? Wole miec caly zastaw zanim zabiore sie za robote. Z góry dziękuję :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.04.2019 o 21:45, zyznos321 napisał:

Winny jest ten uszczelniacz. Niestety ciężko z wymianą i trzebe raczej kupić nowy zawór.

Cześć. Prubowałeś wymienić ten uszczelniacz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie, po 10 latach ujeżdżania 1.9 w b6 i b7, przyszedł czas na 2.0 Cr w Q5. 

Czy delikatne nieregularne poszarpywanie silnikiem na wolnych obrotach może mieć związek z egr? Dodam że lekko zatrzęsie przy gaszeniu także klapa raczej się nie domyka czyli nagar jest...dodam że największa korekcja wtrysku wynosi ok 1.1 i pływa pomiędzy wtryskami 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...