Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Drgania kierownicy przy obracaniu na postoju tylko na wolnych obrotach


barneius

Rekomendowane odpowiedzi

Moje B8 wyposażone w servotronic ma następująca przypadłość: podczas postoju na wolnych obrotach przy kręceniu kierownicą wyczuwam delikatne drgania. Wystarczy delikatnie dodać gazu i kłopot znika. Sprawdzałem, że płyn wspomagania mam na poziomie odpowiadającym mniej więcej temu jakby łączeniu/zgrzaniu zbiorniczka (taki jakby wystający pierścień wokół). Problem nie jest jakiś specjalnie palący - da się z tym żyć - ale może już ktoś spotkał się z tematem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi w ASO powiedzieli że ten typ tak ma.

Jak zacznie ci popiskowac pasek na maksymalnie skręconej kierownicy to bedzie zatarte koło pasowe.

Jestem świeżo po wymianie koła i paska i ta przypadłość o której piszesz jest prawie już nie wyczówalna.

U mnie też było tak, że na łysych oponach objaw był łagodniejszy, a po zmianie opon na nowe nasilił się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też było tak, że na łysych oponach objaw był łagodniejszy, a po zmianie opon na nowe nasilił się.

A to ciekawe, bo na logikę na łysych jest przecież większy opór... Tak jak pisałem - jakoś mi to bardzo nie przeszkadza ale wiadomo - fajnie jak wszystko jest na tip-top.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też miałem podobne objawy. Okazało się ze jak mi dwumase robili to nie dokręcili jednej śruby od maglownicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam to samo i gdzieś kiedyś czytałem , że chłopaki wymieniali wąż wysokiego ciśnienia czy jakoś tak i niby pomagało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie jest to po prostu wysokie obciążenie pompy wspomagania. Całkiem mozliwe, że propozycja Waldka jest dobra gdyż nadmiar ciśnienia mógłby powodować taki problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też miałem podobne objawy. Okazało się ze jak mi dwumase robili to nie dokręcili jednej śruby od maglownicy.

Niedawno miałem robione sprzęgło i dwumas - być może tu leży przyczyna. Sprawdzę przy najbliższym przeglądzie, bo szczerze mówiąc ta przypadłość jest tak mało i rzadko odczuwalna, że przestałem na to zwracać uwagę...

Edytowane przez barneius
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mimo to odczuwalna i denerwująca :(

W sumie nie przestałeś na to zwracać uwagi i na pewno dopóki nie będziesz miał jak piszesz na tip top to nie przestaniesz! :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie z czasem było to coraz bardziej odczuwalne. W końcu zawiozłem do mechanika i taka była diagnoza. Chociaż w pierwszej chwili powiedział że maglownica może być uszkodzona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest tak samo najbardziej to czuć na parkingu podziemnym jak podłoga jest pomalowana farba i czuć aż takie przeskoki kierowcy na asfalcie jest to prawie nie wyczuwalne pewnie ten typ tak ma

Edytowane przez spknet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy a ktoś próbował wymieniać olej wspomagania? Może stary jest i powoduje takie objawy..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Mam podobny problem co autor tego wątku ale drgania kierownicy podczas postoju są dużo silniejsze niż lekkie drgania ;)

Kręcąc kierownicą w lewo lub w prawo (skrzynia automat - bieg P) co któryś obrót kierownicy drgania są tak silnie na kierownicy jakby wpadała w jakąś wibrację. Na zewnątrz też słychać te drgania. Jak jadę powoli do przodu lub toczę się na wstecznym biegu to drgania są odczuwalne dużo mniej. Czy mieliście podobny przypadek?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Czy komuś udało się rozwiązać problem drgania kierownicy przy kręcaniu kierownicą. Mam podobny objaw, gdy kręcę na wolnych obraotach to drga kiera, jak dodam gazu to nie. z góry dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przyłączam sie do tematu. Też mam drgania kierownicy na wolnych obrotach. Strasznie jest to wkurzające Drży kierownica a jak stoję na zewnątrz i ktoś kręci to widać jak koła też drgają. Podczas jazdy nie ma tego objawu. Bez względu czy opony letnie czy zimowe czy na asfalcie, ziemi czy śniegu drganie to występuje. Nie mam pomysłu co może być przyczyną

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy ktoś wie na jaki nr trzeba by było wymienić ten przewód bo jakoś nie mogę odnaleźć tego wątku na forum...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znalazłem poniższe numery przewodów. Oczywiście końcowa litera odpowiada pewnie za rodzaj i model silnika. Ktoś potwierdzi że wymiana tych przewodów coś zmienia?

nr z przewodu KRÓTKIEGO:

8K1422891AJ

8K1 422 891 AJ

nr z przewodu DŁUGIEGO:

8K1422893CT

8K1 422 893 CT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdzie mogę sprawdzić jakie numery potrzebuję do 2,0 TDI CAGA z 2008r.

i drugie pytanie: czy komuś wymiana tych węży pomogła?


70127524b3cb2a4fmed.png

który wąż trzeba wymienić żeby drgania ustały ?? ( o ile potwierdzona jest informacje że ich wymiana komuś pomogła)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...