Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8TFSI problem na rozgrzanym silniku


zabiello

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam problem, który mnie trapi, w skrócie postaram się go przedstawić.

Silnik po STAGE 2 został zalany olejem Liqui Moly 5w30 i od tamtej pory na zimno silnik ładnie i równo pracuje, jednak po rozgrzaniu w wąskim przedziale obrotów tj 1100-1500 silnik zaczyna niejako terkotać dziwnie pracować, a po przekroczeniu tych 1500 obrotów dźwięk nagle cichnie.

Po podpięciu kompa jedyne błędy są takie:

yrx46i5i69nh_t.jpg

Przy sprawdzaniu wartości rzeczywistych i na nastawniku faz rozrządu na zimnym silniku jest wszystko idealnie, nastawnik ładnie i płynnie przestawia fazy natomiast przy ciepłym zaczyna się gubić, łapie duże opóźnienie w stosunku do wartości rzeczywistych wygląda to tak jak by się przywieszał na różnych wartościach i tylko w tym przedziale obrotów jak wyżej pisałem, powyżej już jest normalnie.

Dodam tylko, że samochód był na wymianie nastawnika faz rozrządu przy przebiegu 126kkm

Problemem jest zbyt rzadki rozgrzany olej czy problemem jest zawór regulacji ciśnienia oleju? Miał ktoś taki problem? W którym dokładnie miejscu znajduję się ten zawór?

Edytowane przez zabiello
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

widzę, że topic troszkę stary, ale zastanawiam się co było u Ciebie przyczyną opisanych problemów, udało się je rozwiązać?

Obecnie mam podobny problem, i tylko na rozgrzanym silniku, lecz u mnie na komputerze nie widzę żadnych błędów.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błąd był spowodowany zaworem regulacji ciśnienia oleju, po wymianie już nie powrócił, natomiast dźwięk był spowodowany przez jeden z napinaczy, który nie działał prawidłowo tj musiał się delikatnie cofać, złe sterowanie rozrządem, dlatego różne wartości na sterowniku faz rozrządu i na wałku rozrządu, stąd ten dźwięk. Po zmianie oleju na LM 5w40 zmienił się przedział obrotów przy którym występował ten dźwięk na 1000-1200. Wyższe obroty, wyższe ciśnienie oleju i było wszystko ok. Po wymianie kompletnego rozrządu problem całkowicie ustąpił. Więc mój problem rozwiązał dopiero nowy napinacz łańcucha.

Edytowane przez zabiello
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zabiello. Mam taki sam silnik po chipie, podczas przyspieszania szarpie/przydusza się, jakby tracił moc. Gdzie robiłes program ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zabiello. Mam taki sam silnik po chipie, podczas przyspieszania szarpie/przydusza się, jakby tracił moc. Gdzie robiłes program ?

Hej u mnie w 1.8 TFSI również przydusza się i szarpie podczas gwałtowniejszego przyspieszania. Udało się rozwiązać ten problem?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to normalne, że jest tu tyle oleju w dolocie do turbiny? Czy odma tyle go powinna przepuszczać czy jest jednak niesprawna? Podejrzenie jest ze ten olej bryzga w króciec od n75, który jest na przeciwko i przez to zaworek jest zaolejony i nie steruje prawidłowo pracą turbo. Auto szarpie, dławi się przy mocniejszym depnięciu w pedał. Odma która była na aucie została już wywalona i założyłem zamiennik Vaico. Niestety po podmianie widok jest dokładnie taki sam i nie wiem czy obie są wadliwe i puszczają tak olej czy to jednak normalne i problem szarpania leży gdzie indziej? Świece i cewki nowe. Przepływka tez podmieniona.909d7b4eb16542b9d345862b8042b47f.jpg6259fa0ed6a7e56a9649ffe1983328f6.jpg


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...