Skocz do zawartości
IGNOROWANY

3.0 V6 Manual Q - pakiet startowy - porady dla kupującego


Awra

Rekomendowane odpowiedzi

Panie, Panowie stoję przed dość poważnym dla mnie wyborem. Nigdy nie miałem silnika benzynowego i nawet go w moim domu od 15 lat nie było, zawsze diesle. Ja jednak postanawiam się pozbyć swojego 2.0 TDI ponieważ chcę żeby pod moją maską zagrało V6 :decayed: Podstawą jest Quattro a w 2.4 które wchodziłoby w grę go nie montowano więc zostajemy przy 3.0. Zaraz mi słusznie zarzucicie że wszystko jest na forum - tak, wszystko jest ale w kilku tematach każdy coś "dorzucał" od siebie. Mi nie zależy na wyposażeniu a wyłącznie na silniku. Kupuję drugie auto żeby jeździć do pracy i ogólnie wkoło domu a B6 ma stać w garażu na okoliczność wakacji i jakichś innych wyjazdów :wink:

1. Ile płacicie za rozrząd i jakiej firmy części używać - sam nie będę tego robił, mam mechanika który ogarnia tylko VAG i to naprawdę ogarnia dobrze, więc może ktoś pamięta ile płacił już z robotą. Części mogę mu dostarczyć a z drugiej strony on może też ogarnąć wszystko z serwisu, tylko nie wiem w jakiej cenie, na pewno niższej niż serwis ale nie w jakiejś promocji.

2. Problem katalizatorów - wywalamy wszystkie 4? Usuwamy je nawet "dla zdrowia" silnika i co zamiast nich wstawić? Interesuje mnie pomruk, a nie darcie japy w trasie bo chciałbym sobie od czasu do czasu pojeździć w trasie. Są jakieś powikłania dla silnika lub jego pracy po wycięciu katów?

3. Jak będę oglądał to na co zwrócić uwagę szczególnie i w jaki sposób sprawdzać auto z takim silnikiem? Tego kompletnie nie wiem.

4. Ile może Waszym zdaniem kosztować takie auto, nie chcę kupić jak najtaniej ale chcę wiedzieć patrząc na ogłoszenia za 18-19 tys (te wydają się najtańsze) czy ktoś sprzedaje czy chce pozbyć się problemu dając niską cenę.

5. Jaki Waszym zdaniem jest koszt takiego pakietu startowego - olej, filtry, rozrząd i na co trzeba jeszcze zwrócić uwagę?

Nie zależy mi na wyposażeniu jakimś dużym, jak kupię to wiadomo rozrząd, filtry, wymiany jakichś podzespołów zużytych i tyle. Potem S-line zew, bixenon, fotele recaro i chyba tyle. Takie auto mnie interesuje i raczej nic nie będę więcej dokładał :wink: Czekam na odpowiedzi oparte na Waszym doświadczeniu z tym silnikiem.

Edytowane przez Awra
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!
Wczoraj kupiłem takie A4 B6 o jakim piszesz. Z tym że brałem w ciemno bez konsultacji i zobaczymy co dalej będzie :wink:
Póki co mi pasuje tylko sprzęgło trajkota, czego nie zauważyłem przy kupnie bo siedząc w środku tego nie słychać.
Również chętnie poznam odpowiedzi na Twoje pytania :D
Jak byś miał jakieś pytania do świeżo upieczonego użytkownika to chętnie odpowiem.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem na etapie kupna i robiłem już wstępne rozeznanie. :) .

Ad.1 Rozrząd INA z pompą u mnie najtaniej w sklepie 845 zł.Za zestaw rouville ponad 1000.Mój mechanik mi robotę zrobi za 400zł.Najtaniej dobre części dostaniesz u naszych forumowych kolegów :):wink:

Ad.2 Według mnie wszystkie części i wyposażenie w aucie ma być i działać jak wyszło z fabryki :) Dlatego najlepiej zrobić test przy kupnie katalizatorów na VAG i w najgorszym przypadku jeśli już naprawdę nie dają rady to wyłączyć je w ECU i pasuje.Koszt jakieś 500zł

Ad.3 Wizualnie sprawdzić czy silnik nie ma gdzieś wycieków,jaki olej i odkręcć korek czy tam czasami jakiegoś syfu nie ma.Pogazować potem i z tyłu niuchać czy oliwą nie wali itp.Czy te gruszki pracują prawidłowo to musiałbyś osłonę 3,0 v6 zdjąć i przegazować a drugi patrzy.Na ogól ten wałek sterujący jest ułamany jak już jeśli nie chodzą prawidłowo.

AD.4 Myślałem,że do 20 można dostać coś wartego uwagi ale niestety lipa.Realnie patrząc za modele ze zwykłymi fotelami,wnętrzem itp.albo z gazem ale nalotem 250+ to 20-22 tak około trzeba liczyć.Coś z lepszym wyposażeniem,nie bite,mały przebieg w sline to dalej trzeba wyłożyć minimum 23-24.Automaty są trochę tańsze niż manual.

AD.5 Myślę,że jak auto dobrze się sprawdzi to pakiet startowy z rozrządem i płynami z najwyższej półki u znajomego mechanika spokojnie w 2000 się powinien zamknąć i potem jakiś czas tylko lać i jeździć :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupiłem takie auto miesiąc temu. długo nie szukslem bo to była trzecia sztuka którą oglądałem patrzylem tak jak ty max za 18 tyś ale to raczej nie jest realne znalezienie dobrego auta za tą cenę, grubo 20+ i plus pakiet startowy olej i filtry 300 zł rozrząd 1300 bez roboty, no i gaz bo autko swoje pali:)Jak bedziesz kupował to silnik trzymaj na obrotach między 2 tyś a 3 i słuchaj czy nic nie styka na głowicach. Jeżeli auto wporządku to da Ci dużo frajdy z jazdy, jazda z uchylonym oknem i słuchanie silnika bezcenna.Jak bedziesz miał pytania to wal jak w dym.

Edytowane przez kuternik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, jakby były jakieś wycieki to nie brać? jak będę czuł olej z wydechu to znaczy że uszczelniacze jakieś do wymiany - drogie to w naprawie? A no i ja tak liczę te 22-23 tys. ale ja kupuję drugie auto typu seicento żeby jeździć do pracy. Audi ma stać i czekać na okazję :P Zawsze tak chciałem a do pracy mam z 15 km więc moje 2.0 tdi nie ma racji bytu a poza pracą nie jeżdżę prawie nigdzie.

Ogólnie po głowie chodzi mi też 1.8 T w quattro ale zobaczę co znajdę w lepszym stanie.

A może powie mi ktoś jak sprawdzić stan cewek/świec? Szukam trochę w necie i rozumiem że przy cewkach to przy zwiększaniu obrotów to ma być poszarpywanie?

Edytowane przez Awra
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie, Panowie stoję przed dość poważnym dla mnie wyborem. Nigdy nie miałem silnika benzynowego i nawet go w moim domu od 15 lat nie było, zawsze diesle. Ja jednak postanawiam się pozbyć swojego 2.0 TDI ponieważ chcę żeby pod moją maską zagrało V6 :decayed: Podstawą jest Quattro a w 2.4 które wchodziłoby w grę go nie montowano więc zostajemy przy 3.0. Zaraz mi słusznie zarzucicie że wszystko jest na forum - tak, wszystko jest ale w kilku tematach każdy coś "dorzucał" od siebie. Mi nie zależy na wyposażeniu a wyłącznie na silniku. Kupuję drugie auto żeby jeździć do pracy i ogólnie wkoło domu a B6 ma stać w garażu na okoliczność wakacji i jakichś innych wyjazdów :wink:

1. Ile płacicie za rozrząd i jakiej firmy części używać - sam nie będę tego robił, mam mechanika który ogarnia tylko VAG i to naprawdę ogarnia dobrze, więc może ktoś pamięta ile płacił już z robotą. Części mogę mu dostarczyć a z drugiej strony on może też ogarnąć wszystko z serwisu, tylko nie wiem w jakiej cenie, na pewno niższej niż serwis ale nie w jakiejś promocji.

2. Problem katalizatorów - wywalamy wszystkie 4? Usuwamy je nawet "dla zdrowia" silnika i co zamiast nich wstawić? Interesuje mnie pomruk, a nie darcie japy w trasie bo chciałbym sobie od czasu do czasu pojeździć w trasie. Są jakieś powikłania dla silnika lub jego pracy po wycięciu katów?

3. Jak będę oglądał to na co zwrócić uwagę szczególnie i w jaki sposób sprawdzać auto z takim silnikiem? Tego kompletnie nie wiem.

4. Ile może Waszym zdaniem kosztować takie auto, nie chcę kupić jak najtaniej ale chcę wiedzieć patrząc na ogłoszenia za 18-19 tys (te wydają się najtańsze) czy ktoś sprzedaje czy chce pozbyć się problemu dając niską cenę.

5. Jaki Waszym zdaniem jest koszt takiego pakietu startowego - olej, filtry, rozrząd i na co trzeba jeszcze zwrócić uwagę?

Nie zależy mi na wyposażeniu jakimś dużym, jak kupię to wiadomo rozrząd, filtry, wymiany jakichś podzespołów zużytych i tyle. Potem S-line zew, bixenon, fotele recaro i chyba tyle. Takie auto mnie interesuje i raczej nic nie będę więcej dokładał :wink: Czekam na odpowiedzi oparte na Waszym doświadczeniu z tym silnikiem.

1. rozrząd porządny Ruville koło 1200zł z pompą wody i cały zestaw rolek , do tego trzeba doliczyć napinacz paska klinowego z rolką coś koło 280zł , i sam pasek klinowy 60zł , do tego nowy płyn chłodniczy G12 60zł i olej np. valvoline maxlife 5w30 4l 118zł x2 = 236zł , i filtr oleju firmy Filtron płaciłem 40zł .

2. Podejrzewam , że ciężko znaleźć egzemplarz w którym nie będzie check engine z powodu katalizatorów ( ja miałem bynajmniej rok spokoju ) jeśli już takowy błąd się pojawi to trzeba usunąć z ECU sondy drugie (ogarnie Ci to dobry Tuner ) i usunąć katalizatory główne i problem z głowy żadnych błędów i powikłań , zmieniłem wydech i wyciąłem katy główne i tak o to ryczy V6

3. należy sprawdzić w VAG-u grupę 93 i sprawdzić odchylenia wałków powinny być zbliżone do wartości 0 0 0 0 , następnie sprawdzić pracę gruszek , i wysunąć te gruszki , żeby wyeliminować urwanie wałka , można też zrobić test katalizatorów który jest opisany na forum . Porządnie przegonić auto i sprawdzić czy od 4 tys dobrze ciągnie :) oraz oczywiście czy nie ma wypadania zapłonu .

4. Ceny są różne , także nie jestem w stanie określić w jakiej cenie dorwiesz zadbany egzemplarz .

5. myślę , że budżet koło 2,5 tys na start powinien wystarczyć :)

Edytowane przez boro81
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam swoje 5 groszy :)

Posiadam auto od prawie 2 lat, instalacja gazowa STAG , wtryski OMVL. Przy pełnej butli 40l tankowane na BP robie około 340km , także pali gazu jak moja poprzednia B5 1.6 ADP :), oczywiście przy normalnej jeździe bez codziennej wariacji :) A oczywiscie zdarza się że jakieś BMW siedzi z tyłu na zderzaku to trzeba depnąć :) Wydaje mi się że 3.0 na klapie działa na kolegów z BMW jak płachta na byka :)

Przez 2 lata wymieniłem czujnik temperatury cieczy ,klocki tył i jedną cewkę :) V6 lubi łyknąć oliwy , moja wciąga jakieś 0.6 na 1000km , silnik konstrukcyjnie podobny do 2.0 ALT i tyle w temacie.

Edytowane przez gacek585
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy pełnej butli 40l tankowane na BP robie około 340km

Mowa o mieście czy trasie?

Dziennie 15km do pracy w jedną stronę z tego jakieś 5 km po mieście. Jak zatankuje na innej stacji np Lotos to powiedzmy jakieś 310-320km uda się zrobić. Mam wersje bez quattro.

Edytowane przez gacek585
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze mi się nasunęło pytanie do użytkowników ASNa... Mam 3.0 quattro w manualu 6 biegow sedan. I pytanie. Na 6 biegu przy obrotach 3000 jaka powinna być prędkość?

Zauważyłem u siebie że mam 110 - 115 km/h. Wydaje mi się mało. Czy tak ma być?

Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niech się wypowiedzą Ci którzy mają 6 biegową skrzynię , ale osobiście na 5 biegowej przy 3 tys obrotów mam 120km/h na liczniku .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skrzynia 6 nie po to by zaoszczędzić tylko dla osiągów:P nie no dziwna sprawa bo ja na 5 biegu też mam prawie 120km/h w a3 1.8t miałem równe 120km/h i też skrzynia 5 stopniowa ale tam to był pocisk wir wgrany na 210koni i 311Nm przy tak małej wadze można bylo poszaleć:) ale dziwne żę ty na 6 biegu mniej niżeli my na 5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest skrzynia 6 biegowa i na 6 biegu przy ~3k obrotów mam na liczniku ~140km/h.

Jeżeli chodzi o spalanie w gazie to do butli mi wchodzi ~55l gazu na których w trasie ja zrobie jakoś 400-450km, moja żona jak jedzie to 500km zrobi. Staram sie tankowac tylko na orlenie.

W mieście różnie bywa, ale jak co chwile staje na światłach (nie stoje w korkach, po prostu pojedyńcze zmiany) to 20l/100km trzeba liczyć.

Pakiet startowy niestety nie pamiętam dokładnie ile mnie wyniósł, ale była to wymiana wszystkich płynów (łacznie ze wspomaganiem gdzie było dużo syfu), rozrząd, pompa wody i za komplet z robocizną ~2000zł, wydaje mi się że nie przekroczyłem tej kwoty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a na GPS tyle ci pokazuje? bo z licznikami jest róznie.

niech ktoś jeszcze się wypowie kto ma 6 skrzynię i quatrro

Edytowane przez sławek85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, ostatnio nawet sprawdzałem na ile mój licznik prawde mówi i przy 150 okazało się że prawde mówi ; p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie, Panowie stoję przed dość poważnym dla mnie wyborem. Nigdy nie miałem silnika benzynowego i nawet go w moim domu od 15 lat nie było, zawsze diesle. Ja jednak postanawiam się pozbyć swojego 2.0 TDI ponieważ chcę żeby pod moją maską zagrało V6 :decayed: Podstawą jest Quattro a w 2.4 które wchodziłoby w grę go nie montowano więc zostajemy przy 3.0. Zaraz mi słusznie zarzucicie że wszystko jest na forum - tak, wszystko jest ale w kilku tematach każdy coś "dorzucał" od siebie. Mi nie zależy na wyposażeniu a wyłącznie na silniku. Kupuję drugie auto żeby jeździć do pracy i ogólnie wkoło domu a B6 ma stać w garażu na okoliczność wakacji i jakichś innych wyjazdów :wink:

1. Ile płacicie za rozrząd i jakiej firmy części używać - sam nie będę tego robił, mam mechanika który ogarnia tylko VAG i to naprawdę ogarnia dobrze, więc może ktoś pamięta ile płacił już z robotą. Części mogę mu dostarczyć a z drugiej strony on może też ogarnąć wszystko z serwisu, tylko nie wiem w jakiej cenie, na pewno niższej niż serwis ale nie w jakiejś promocji.

2. Problem katalizatorów - wywalamy wszystkie 4? Usuwamy je nawet "dla zdrowia" silnika i co zamiast nich wstawić? Interesuje mnie pomruk, a nie darcie japy w trasie bo chciałbym sobie od czasu do czasu pojeździć w trasie. Są jakieś powikłania dla silnika lub jego pracy po wycięciu katów?

3. Jak będę oglądał to na co zwrócić uwagę szczególnie i w jaki sposób sprawdzać auto z takim silnikiem? Tego kompletnie nie wiem.

4. Ile może Waszym zdaniem kosztować takie auto, nie chcę kupić jak najtaniej ale chcę wiedzieć patrząc na ogłoszenia za 18-19 tys (te wydają się najtańsze) czy ktoś sprzedaje czy chce pozbyć się problemu dając niską cenę.

5. Jaki Waszym zdaniem jest koszt takiego pakietu startowego - olej, filtry, rozrząd i na co trzeba jeszcze zwrócić uwagę?

Nie zależy mi na wyposażeniu jakimś dużym, jak kupię to wiadomo rozrząd, filtry, wymiany jakichś podzespołów zużytych i tyle. Potem S-line zew, bixenon, fotele recaro i chyba tyle. Takie auto mnie interesuje i raczej nic nie będę więcej dokładał :wink: Czekam na odpowiedzi oparte na Waszym doświadczeniu z tym silnikiem.

Parę dni temu robiłem kompletny rozrząd wraz z pompą płynu i wyszło mi z robocizną 2300 złociszy.Silnik 3.0 V6 220 KM.Dodam że w tej cenie zawiera się jeszcze wymiana oleju+filtry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja za rozrzad dalem okolo 1500 zl z robocizna i taka z grubsza regulacja slynnych fazatorow ;) Grupa 93 moze nie na zero ale w normie. Max 7 chyba ;) Olej do tego w innym terminie robiony to 300 z hakiem + filtr jakies grosze raczej (olej liqui moly 5W30)

Co do tego za ile 3.0 zeby polatalo? Ja kupilem za 19 000. Po miesiacu wywalilo dwumase... Wiec zrobienie pakietu startowego, sprzeglo komplet, lpg... Razem ze 28 000 :/ Ale mimo wszystko zadowlony jestem ;)

Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a na GPS tyle ci pokazuje? bo z licznikami jest róznie.

niech ktoś jeszcze się wypowie kto ma 6 skrzynię i quatrro

mam szostke w quattro i przy 3k obrotow na GPSie mam w okolicach 115km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...