Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[AWX] Problem z odpalaniem po przejeździe krótkiej trasy


matich

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam problem z silnikiem AWX w mojej A4,

bardzo często jest ostatnio problem z odpalaniem, nie pali na dotyk jak miesiąc temu, przejadę krótką trasę, zgaszę silnik, wracam za 5 minut i nie odpali na dotyk, trzeba kilka razy zakręcić,

Co zostało zrobione i nie pomogło:

vag - żadnych błędów, czasami wyskakiwał brak kominikacji z licznikiem jako nie występujący

wymieniłem uszczelki pompowtrysków, na jednym była uszkodzona

sprawdziłem korekcje vagiem i tak to są (0,5) - (-0,4) - (1,6) - (0,3)

Sprawdzona pompka wstępna - działa jak należy

wymieniony filtr paliwa na man wraz z zaworkiem

Co może być, oddawać pompki do sprawdzenia? czy czepiać się pompy tandemowej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może po prostu alternator albo akumulator ci się kończy. Przy krótkim dystansie nie nadąża podładować aku i stąd ten problem. Zanim zabierzesz sie za pompki sprawdź to, może zaoszczędzisz trochę grosza :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator jest na pewno ok, samochód kręci idealnie, - sam akumulator ma rok i jest z centry, alternator daje po zapaleniu 14,2v więc ładowanie jest

Sprawdziłem bipy - są strasznie niskie -7, 14, 8, 3

Edytowane przez matich
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejna potencjalna przyczyna:

Spróbuj powiązać czy przypadłość jest powiązana z temperaturą silnika przy jakiej odpalasz.

Mimo że akumulator dość świeży to może sobie nie radzić z rozpędzeniem zużytych podzespołów do odpowiedniej prędkości obrotowej przy której podawane jest paliwo na ciepłym silniku.

Jak jest ciepły (>70 stopni) to rozrusznik musi go rozkręcić aż do 280 RPM aby komputer podał paliwo na wtryski. Tak jest ustawiona mapa aby nie męczyć dwumasy.

Tylko jak temperatura jest poniżej 20 stopni to paliwo jest od razu podawane i pali od razu.

Poniżej konkrety dla EDC16 ale u Ciebie powinno to podobnie wyglądać:

yr8ogks5.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie okazało się że czujnik temperatury przy 100 na liczniku pokazał 70 na silniku, do tego znajomy w aso żartobliwie powiedział żeby zmienić włącznik świateł albo zapalać na postojówkach,

włącznik wymieniony i pali od strzału, czujnik też kupiłem nowy w aso i już założyłem

Problem rozwiązany - można powiedzieć że coś tam powoduje włącznik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem z włącznikiem jest znany bardziej dla B5 niż B6 ale jak widać inżynierowie tego nie poprawili.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwolę sobie opisać mój problem w tym temacie.

Od 1,5 roku ( od kupna) zmagam sie ze źle zapalajacym motorem tylko na ciepłym ( gorącym) silniku kilka minut po zgaszenia i znowu zapaleniu. Trzęsie motorem i dwumasą że aż strach i wstyd, trwa to ok 1-2 sekundy i nie jest to za każdym razem ( raz lepiej raz gorzej).

Co zrobiłem:

Rozrusznik zregenerowany

Akumulator wymieniony

Filtry wszystkie wymienione

Czyszczone pompowtryski Liqui Molly 5140

Vcds nic nie pokazuje

Mapa startowa zrobiona wraz z programem, logami hamownią u kolegi "Daron7"

Wył. Egr i przeplywka

Podmienialem czujnik położenia wału

Synchronizacja wałków zrobiona

Włącznik świateł podmieniony

Już nie mam pomysłu co zrobic, myślałem nad regeneracja pompek ale to duży koszt i nie wiadomo czy pomoże a nie chce na darmo robić coś co jest dobre. Oczywiście wydam 1000 i więcej ale żeby mieć pewność że pomoże.

Może ktoś miał podobny problem i jakoś rozwiązał? Czekam na rozsądne podpowiedzi co jeszcze mogę zrobić bo wstyd żeby Audi tak odpalało:-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze przy takim problemie zaczyna sie od czujnika temperatury płynu, wstaw logi statyczne 01-Engine: grupa 007; 17-Instruments: grupa 003. Jesli to jest ok to test z zostawieniem auta na noc tak aby przód samochodu był wyżej niz tył o ok 20cm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik odpinany, samochód stał pod górkę, bez zmian. Jak napisałem walczę z tym prawie 2 lata i przeczytałem bardzo dużo duzo postow. Jak zimny pali od strzała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wrócę z pracy to zrobię. Rozumiem że na ciepłym??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robisz dwa na całkowicie zimnym i dwa na rozgrzanym do 90C

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnik jak i termostat masz sprawne.

a problem pozostaje :(

Wymienię uszczelki pompowtrysków, może pomoże

Edytowane przez silnik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja miałem wymienione te uszczelki i powiem ci że auto lepiej zaczęło palić i zbierać się, jak wyciągnąłem pompki to na dwóch widać było że uszczelki już padają

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie. Ja mam podobny problem . Niedawno zakupiłem A4 B6 TDI AVF 131km 2004r i na zimnym pali od strzała a jak się zagrzeje to trudno go odpalić muszę go trochę przytrzymać a trzęsie się przy odpaleniu . Macie jakieś rozwiązanie tej przypadłości ? o włączniku świateł też już czytałem ale to nie to. Nie wiem co z tym zrobić. Proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. Wymieniłem gumki lecz mam wyrobionę gniazda i chyba to dlatego niewiele pomogło. Lepiej odpala lecz nie idealnie. Zastanawiaja mnie bipy które wraz ze wzrostem obrotów ( do 3000/min) bipy spadają do - 20 na pierwszym cyl. Wcześniej miałem na 1 na minusie teraz podeszły na plus ale dlaczego spadają ??

Logi po remoncie http://vaglog.pl/log_226787.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. Wymieniłem gumki lecz mam wyrobionę gniazda i chyba to dlatego niewiele pomogło. Lepiej odpala lecz nie idealnie. Zastanawiaja mnie bipy które wraz ze wzrostem obrotów ( do 3000/min) bipy spadają do - 20 na pierwszym cyl. Wcześniej miałem na 1 na minusie teraz podeszły na plus ale dlaczego spadają ??

Logi po remoncie http://vaglog.pl/log_226787.html

BIP-y na minusie oznaczają że zawór w pompowtryskiwaczu zamknął się szybciej niż zakłada sterownik, przy wartości na plusie oznacza to że zamykanie trwało dłużej :decayed:

Sytuacja taka jak na logu który wrzuciłeś najprawdopodobniej oznacza problem z zaopatrywaniem pompek w paliwo, szczególnie na pierwszym cylindrze :naughty:

Na mojego nosa padło uszczelnienie pompowtryskiwacza od strony cylindra i gazy spalinowe przedostają się do szyny paliwowej w głowicy, albo jakieś mikropęknięcie głowicy ( w tym silniku to raczej mała szansa :kox: ) :hi:

witam. jakie sa objawy zuzytych oringow na pompowtryskach?

Właśnie takie jak opisałem wyżej, poza tym telepanie silnikiem na biegu jałowym po krótkiej równej pracy i problemy z porannym odpalaniem / nierówną pracą przez chwilę po odpaleniu :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...