Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Mechaniczny, a hydrauliczny napinacz paska rozrządu 1.8T - jaka różnica?


countryFan

Rekomendowane odpowiedzi

Potwierdzam wszystko pasuje. Sam tak zrobiłem przy drugiej wymianie. Zastanawiam się tylko kto ma tyle nerwów żeby rozrząd wymieniać dopiero po 100 tys?

Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamawiałem części i nie zwróciłem uwagi że dostałem rozrząd starego typu. K.rde. Oddałem do mechanika i mam już założone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w czym to przeszkadza że masz starego typu. Przecież one też latają dziesiątki tysiecy kilometrów i nic sie nie dzieje.

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, pojawiają się odgłosy od napinacza jakby domagał się już wymiany i co wkoncu polecacie? Mechaniczny napinacz czy hydrauliczny? Koniecznie napinacz musi Być z ASO czy jakiś zamiennik wchodzi w grę? Nie chce checka na fisie po wymianie napinacza na jakiś badziewny chiński zamiennik. Rozumiem że Podczas wymiany napinacza odrazu najlepiej zmienić łańcuch?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego tu jest mowa o napinaczu PASKA rozrządu, a nie łańcucha.

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie proszę o poradę włożyłem cały nowy zestaw pasek rozrządu INA i zmieniłem tłumik drgań/napinacz z hydro na mechaniczny.  Zaraz przy pierwszym odpaleniu po rozgrzaniu silnika na biegu jałowym jest dziwny dźwięk coś typu drganie obcieranie ciężko określić dokładnie jak w filmie poniżej. (zczytając komentarze nie pierwszy mam ten problem)  Dodam że pasek jest prawidłowo napięty nie za mocno nie za słabo, silnik ma moc jak wcześniej, wartość w bloku 90  -2 więc też ok, po wyjęciu górnej osłony paska dźwięk wciąż słyszalny. Czy ktoś z was miał takie objawy co może być tego przyczyną czy to faktycznie może być po zmianie tłumika drgań czy tylko przypadek ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zestawie INA najczęściej hałasują paski rozrządu. Ja mam coś takiego u siebie, nie zawsze ale dość często :

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed wymianą był zestaw SKF i było cicho. Podsumowując Conti Skf bezproblemowo a INA Gates mogą hałasować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety ale ten dźwięk będzie występował przy mechanicznym napinaczu... zmienialem pasek, luzowalem napinacz ale dalej to.samo....

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zgodzę się z kolegą wyżej,u mnie po wymianie jest cisza,a zrobione już prawie 20tys,montowałem  cały zestaw Conti. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapytaj kolegi Seta 1.8t

Tez mam conti... i niestety ale lekko jest slyszalny... nie tak jak na tym filmiku ale słychać go lekko jak przystawisz ucho...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez mam conti i jakos halasu zbyt duzego nie ma, w sumie to sluch juz nie ten... :)

Wysłane z mojego HT50 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odgrzeje temat. Pytanie do użytkowników aut lekko wzmocnionych, jeżdżących na napinaczu mechanicznym, dzieje się coś z nim ? Wytrzymuje dzielnie butowanie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

21 minut temu, Łukasz13 napisał:

Nic sie nie dzieje, działa jak ma działać.

Dużo km na takim zrobiłeś? Jaka moc masz w aucie, pytam bo pewien Pan powiedział mi ze zwykły mechaniczny napinacz jest za słaby do silnika z turbo. 

Edytowane przez Patryk94
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie po montazu zestawu ina z mechanicznym napinaczem po pierwszym odpaleniu od razu słyszałem buczenie. wymieniłem sam pasek na conti i nadal to samo było. po 30 tyś dźwięk jakbyś jest mniej słyszalny ale jak się wslucham to nadal jest specyficzne buczenie. Szkoda że dopiero teraz natrafiłem na ten post. Bym wymienił napinacz na hydrauliczny. 

A tak wgl to który jest wytrzymalszy napinacz przy autach po modach? 

Edytowane przez 1.8 T
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechaniczny

Ja już ponad 50tys na mechanicznym, cisza i nic się nie dzieje.

Niedługo druga wymiana i rownież mechaniczny wleci. Wymieniałem cały zestaw Conti. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dorzucę od siebie:

A więc w silniku BFB występują 2 rodzaje zestawów naprawczych i są zamienne, czyli jeżeli jest hydrauliczny to można zamienić na sprężynowy i odwrotnie

1. tzw sprężynowy

06A121012G - pompa wody z uszczelką

06B109119F - pasek rozrządu

06A109243A - rolka napinająca

06A109181 - wspornik z rolką

 

2. hydrauliczny

06A121012G - pompa wody z uszczelką

06B109119F - pasek rozrządu

06A109243E - rolka

06B109477A - napinacz hydrauliczny

 

Jeżeli chodzi o przód przed rozrządem :

06D903137E - pasek klinowy

06B903133E - napinacz paska klinowego

06B903341B - rolka odwracająca

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem zestaw Conitech z napinaczem mechanicznym. Rok produkcji paska to 2017 zakładać ? Dziwna pompa wody jest , łopatki nie są osłonięte. Hepu metalowa czy inna plastikowa inaczej wyglada

inbound8894304161168818456.jpg

inbound994426270533103984.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...