Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Chiptuning skrzyni biegów Multitronic


waldi821

Rekomendowane odpowiedzi

Też mnie korci żeby  bezpiecznie dołożyć   PS :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 12.03.2017 o 23:40, Piotr Czarnojan napisał:

ja mam od roku i jest wszystko ok

 

Zmieniales tez turbo, czy tylko chip robiles?

Na ile u Ciebie moc podniesli?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śmiało walisz niuta 420 do 440 i kucy 210 220 na clga turbo i jest git na multi skrzynia dostaje w dupe jak napincie łańcuchy im wiecej niuta tym lepsze odejscie a co za tym idzie łancuch musi przenieść nieco wiecej co bardziej go męczy. Rozumiem że ruszamy od czasu do czasu agresywniej ale to nie oznacza że but i jazda to też się inaczej ma na obciazenia łancucha. Smigasz 50 -70 na drive chcesz wyprzedac wrzuć sport i przestaw auto o te 1000 1500 obrotów lub manetkami tak a zeby łancuch napiac normalnie. Nic się nie bedzie działo jak normalnie będziecie użytkować pojazd. Sami wiemy po sobie ze lubimy czasami gaz wcisnąć ale to raczej sporadycznie i nie robimy z punktu A do punktu B toru wyscigowego. Także nie obawiajcie się 2.7 tdi 190km 400n też chipuja pod 230 250km i 500n i jedzie a to ta sama skrzynia 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam chipa na Multitronicu.

Wyszlo 167 koni i 355 nm. ALE przy pomiarze z serii wyszlo 130 koni i 300 nm.

Z tego co widzialem na roznych forach, dla Multi to norma. Max wynik jaki widzialem to 170 koni i 360 nm. Skrzynia niestety pozera swoje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 hours ago, marda16 said:

sprawdzałeś o ile wzrosło spalanie ?

Nie mialem okazji, poki co jestem w okresie "wiecej gazu przez wiecej mocy". 9,2 litra wyszlo mi spalanie Krakow- Rzeszow, ale obrotow to mialem srednio ok 3500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a powiedz czy teraz jazda jest podobna jak na sport czy normalna jak na drive ...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarowno na D, jak i na S roznica na plus w dynamice. Zniknela ta ociezalosc przy jezdzie na D, jazda jest bardziej dynamiczna, silnik kreci sie szybciej na obroty. Przy S to samo, silnik wchodzi na wyzsze oborty szybciej i przez to ze ma wiecej mocy, szybciej przelaczaja sie te wirtualne biegi. Nie mam 16 lat, wiec nie sciagam sie ze swiatel, wiec nie mialem okazji ruszyc pelna para ze stopu. Kolejna zmiana, przedtem na oponach 235/35/r19 max predkosc 201, teraz 230.

Ciekawostka - mialem problemy z trakcja przy ruszaniu - ESP zalaczalo sie jak glupie i zamulalo cale auto. Teraz, o dziwo, przy wiekszej mocy, te problemy zniknely calkowicie. Strasznie trudno jest stracic przyczepnosc przy starcie tak, aby zaswiecila sie kontrolka ESP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minutes ago, komoornik said:

Ciężko mieć 16 lat i ścigać się ze świateł, chyba że skuterem :grin:

Ja zaczalem robic prawko kat B majac 16 lat. Ale to bylo lata w tyl, zanim gimbaza powstala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 13.04.2017 o 21:29, Netfcher napisał:

Mam chipa na Multitronicu.

Wyszlo 167 koni i 355 nm. ALE przy pomiarze z serii wyszlo 130 koni i 300 nm.

Z tego co widzialem na roznych forach, dla Multi to norma. Max wynik jaki widzialem to 170 koni i 360 nm. Skrzynia niestety pozera swoje

Kolego jak multitronic pobiera mocy, jak to jedna ze sprawniejszych skrzyń? Może limiter momentu, mierzący siłę naciągu łańcucha, się włącza.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 hours ago, olinek2 said:

Kolego jak multitronic pobiera mocy, jak to jedna ze sprawniejszych skrzyń? Może limiter momentu, mierzący siłę naciągu łańcucha, się włącza.

 

Wiesz, tez mnie to zdziwilo - takie tlumaczenie dostalem od tuner przy chipie. Byc moze to co Ty piszesz obniza wynik na hamowni Przyznam, ze liczylem na wiecej koni, tuner mowil, ze mam dpf dosc mocno zapchany, i ze jeden wstryk ma korekte, stad myslalem ze to moj tak slabo wyszedl. Ale poszperalem po fakcie na necie i nigdzie nie znalazlem multitronica 2.0 tdi b8,  ktory wyplulby serie (wychodzi zawsze ~130 koni w serii). Po chipie wychodzi w nich natomiast ok 170 koni. Dzwonilem nawet do kilku roznych tunerow (3 roznych) i potwierdzili to samo. 

Nie wiem, czy to wina samej skrzyni, czy tez sposobu mierzenia. Po miesiacu jezdzenia, przyznam raz jeszcze, ze warto. roznice czuc nawet przy spokojniej jezdzie. Przy trybie S wychodzi to gorzej. Skrzynia chyba potrzebuje po takiej zmianie przeprogramowania, bo ciagnie za dlugo.

 

Aaaa... ktos pytal o spalanie. 0.5 litra mniej na FIS'ie przy dojazdach do pracy ok 25 km w jedna strone w miescie.

Edytowane przez Netfcher
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie limiter momentu i sprzęgła w środku, bo w nieskończoność nie można podnosić na nich ciśnienia. Sama skrzynia silnikowi zabiera najmniej mocy, tip przy niej wypada blado, mega zamula. Podejrzewam że nie ciągną więcej bo łatwo ubić skrzynię. Bez korekty softu w skrzyni za wiele się nie zdziała, a korekty dużej też nie można żeby nie ubić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie trochę z innej beczki, może ktoś polecić jakiegoś dobrego tunera który zrobi dobry program wraz z korektą softa skrzyni multi w Wielkopolsce??? 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam A4 avant z Multi i 1.8TFSI CDHB 160KM od jakiegoś czasu i muszę powiedzieć, że jako tako to idzie nawet. Wiadomo szału nie ma bo samochód swoje waży, ale skrzynia dla mnie rewelacja jeżeli chodzi o wygodę i odczucia z jazdy. Przyjemnie wyje jak się mocniej wciśnie, a przy zwykłej jeździe samochód po prostu płynie. W trybie S lub przy zmianie biegów łopatkami można samemu regulować wrażenia z jazdy jakie chce się uzyskać. 

Do rzeczy na wiosnę planuję zrobić nowy program, żeby osiągnąć te 200KM i więcej niuta(obecne 250Nm to śmiech na sali) - przy ośce i moim obecnym setupie silnik/skrzynia raczej sensu nie ma iść w większe mody. Ktoś ogarniał chipa na tym silniku i multi? Co realnie można z tego setupu wykrzesać, tak, żeby korba nie wyszła bokiem, albo skrzynia padła? Bo z tego co widzę to tutaj same 2.0Tdi :/ 

Samochód ma sprawdzony i autentyczny przebieg 103tyś km, regularnie serwisowany, olej w skrzyni wymieniany jak zalecane, oleju nie bierze(nie wiem dlaczego, ale po około 5tyś km po wymianie wskaźnik dalej na MAX - SZOK!), wszystko chodzi mega płynnie i jest po prostu zadbane. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba warto abym przestawil jakis update z chipu multitronica po 1,5 roku od zmiany programu.

Zrobilem moze z 30 tys kilometrow na programie. Tak srednio na jeza. Najczesciej jezdzilem na trasach mieszanych Rzeszow-Ustrzyki, lub po autostradzie Rzeszow-Krakow, Rzeszow-Katowice. Nic nie stuka, nic nie puka. Odczucia takie same jak pierwszego dnia po tuningu. W aucie zmienilem jedynie kilkukrotnie olej i filtry. Nic sie nie zepsulo w silniku/skrzyni (odpukac) poki co. 

Jedyne co boli to fakt ze przyzwyczailem sie do wiekszej mocy. Roznice czuje dopiero jak wsiade w auto Ojca (Qashqai II 130 koni), ktory zbiera sie masakrycznie wolno i jest o wiele glosniejszy niz moje A4.

Kolega ma Octavie w PB 200 koni w manualu. Pojechalismyu moja A4 ostatnio do Chorzowa na mecz. Zdziwiony byl mocno dynamika, przyspieszeniem i moca jakie ma moje A4 z 30 kucyakami mniej.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak tam panowie sprawują się wasze multitroniki po chipie? W audi a6 c7 3.0tdi 204km 400Nm multitronic i tak zastanawiam się czy nie z chipować 2.0tfsi 180km i 320Nm czy ta skrzynia wytrzyma przyrost na ok 240km i ok 400Nm?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...