Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Quattro - olej w tylnym moście


miro_x

Rekomendowane odpowiedzi

Jakieś skutki uboczne po wymianie na motula?

Wysłane z mojego D2303 przy użyciu Tapatalka

nie stwierdziłem, różnic w pracy również wymieniłem tak na wszelki wypadek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

daj znać ile taka przyjemność


Już wymieniłem na LMa z dodatkiem MoS 2 do przekładni przejechane ok 200km narazie ok 73e9b132f5ed0e0d91f18240385ebb0a.jpg

Wysłane z mojego D2303 przy użyciu Tapatalka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie Wy tam wlaliście 1,8-2 litrów oleju do tylnego dyfra w A4 B6 Q ?

W ASO otrzymałem jasną informację że wchodzi niecały litr i to też potwierdza strona Motula 0,9litra www.motul.com dobierz olej

A i jeszcze jedno czy oleje jakie kupiliście były LS? nasze dyfry są wyposażone w układy Limited Slip i przynajmniej Motul to rozróżnia oficjalnie i

jak do skrzyni jest Gear 300 75W90 to do dyfra jest Gear 300 LS 75W90

https://pl.wikipedia.org/wiki/Mechanizm_r%C3%B3%C5%BCnicowy

Edytowane przez Mateos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie Wy tam wlaliście 1,8-2 litrów oleju do tylnego dyfra w A4 B6 Q ?

W ASO otrzymałem jasną informację że wchodzi niecały litr i to też potwierdza strona Motula 0,9litra www.motul.com dobierz olej

A i jeszcze jedno czy oleje jakie kupiliście były LS? nasze dyfry są wyposażone w układy Limited Slip i przynajmniej Motul to rozróżnia oficjalnie i

jak do skrzyni jest Gear 300 75W90 to do dyfra jest Gear 300 LS 75W90

https://pl.wikipedia.org/wiki/Mechanizm_r%C3%B3%C5%BCnicowy

do tego dyfra wchodzi dokładnie 1.5 litra G052145A1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do skrzyni i do dyfra w b5 idzie ten same olej 75W90 SAE GL4, choc ostatnio do skrzyni zalalem elfa 80W90 z tymi samymi normami i tez jest ok, w mrozy tylko dluzej trzeba ja rozruszac bo jest deko gestrzy przy ujemnych temperaturach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w b7 nie jest ten sam olej? są dwa inne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mateos zasugerował, nie zacytowałem posta. EDS to nie szpera cierna, której w a4 nie ma i w związku z tym nie stosuje się oleju do dyferencjałów ze szperą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy czy ten olej tylko do dyfra się nadaje?

Shell Spirax S6 ASX 75W-90

http://www.eko-oil.pl/db/oferta/1404388102_GPCDOC_Local_TDS_Poland_Shell_Spirax_S6_AXME_75W-90_%28pl%29_TDS.pdf

Mogę dostać 5L tego oleju za FREE.

Najpierw bym zrobił płukanie a później tym olejem bym zalał dyfer gdyby odpowiadał specyfikacjami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mateos zasugerował, nie zacytowałem posta. EDS to nie szpera cierna, której w a4 nie ma i w związku z tym nie stosuje się oleju do dyferencjałów ze szperą.

Po opisie ze strony Motula wynika że do dyfra w a4 można zastosować 300 LS 75W90 lub 300 75W90 natomiast do quattro ze szperą nie powinno się stosować samego 300 75W90, sądzę że i tak to lepkość ma pierwszorzędne znaczenie przynajmniej dla naszych torsenów z A4

Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem na innych forach że jeszcze się wymienia w samym torsenie ale nie wiem gdzie on jest i jak się to robi, gdzie jest jakaś śruba spustowa i do nalewania oleju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie akcje to przy automatycznej skrzyni, która ma dwa obiegi oleju-ATF do pracy mechaniki skrzyni i przekładniowy dla dyferencjału i torsena, tam rzeczywiście olej z dyfra i torsena spuszcza się i wlewa w innym miejscu. W manualnej skrzyni jest tylko olej przekładniowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem na innych forach że jeszcze się wymienia w samym torsenie ale nie wiem gdzie on jest i jak się to robi, gdzie jest jakaś śruba spustowa i do nalewania oleju

Dobrze kolego słyszałeś ale nie do końca. Ja również przekonałem się sam na własnej skórze że spuszczając olej ze skrzyni zleci Ci tylko ok 2L(chyba że był wymieniany to może wylecieć więcej) a odkręcając drugą śrubę spustową przy torsenie wyleci dodatkowe 0,5L czyli razem masz tyle ile ETKA podaje. Posiadam skrzynię GBC od Q i zastanawiałem sie poco jest drugi korek spustowy przy torsenie. Teraz już wiem. Jeśli chodzi o wlewanie to tylko korkiem wlewowym od skrzyni sie wlewa :)

przewiń do 8:15 tam jest o wymianie w skrzyni :) Edytowane przez MemberA4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniałem olej w skrzyni 01e z quattro kilka razy i za każdym razem zlewałem olej tylko główną śrubą spustową. Przy nalewaniu nigdy nie weszło jednak więcej niż 2,4 litra, więc trochę w samym torsenie jednak zostaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...