Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana rozrządu, nowe pierścienie, uszczelniacze...


PrzemoS4

Rekomendowane odpowiedzi

A zaworki pod kolektorem wymienione wszystkie 3 ?? 
Najlepiej zrzucić pokrywy zaworów i sprawdzić ustawienie rozrządu - czy blokady wchodzą oraz pokręcić ręcznie silnikiem i zobaczyć czy wałki nie przeskakują...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc problem rozwiązał się sam. Prawdopodobnie zbyt mocno skręcony wariator nie uruchamiał się, w końcu puścił i jest jak należy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, jaka nasadka /klucz do odkręcenia śrub głowica/blok?

Nie wiem o co chodzi ale standardowy jaki miałem do głowic np 1.8T, 3.2 v6 auk nie pasuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, już mam klucz.

Drugie moje pytanie, czy idzie uratowac delikatnie porysaną gładz cylindra?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są dwie wersje śrub:
077103385D - na klucz ZXN
06103385A  - na spline M10 (klucz dwunastokątny)

Pozornie to samo, ale różnią się kształtem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 7/18/2017 o 07:31, cocoo24 napisał:

ok, już mam klucz.

Drugie moje pytanie, czy idzie uratowac delikatnie porysaną gładz cylindra?

To zależy jak głebokie są rysy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.06.2017 o 11:22, mariuszolek napisał:

No więc problem rozwiązał się sam. Prawdopodobnie zbyt mocno skręcony wariator nie uruchamiał się, w końcu puścił i jest jak należy

Czyli ty nic nie robileś poprostu wariator sam się poluzował czy trochę poluzowałeś te śruby wariatora? A jeszcze jedno pytanie czy teraz jest wszystko ok z wariatorami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam Panowie

czy zestaw rozrządu firmy SWAG z InterCars daje radę czy szukać czegoś innego?

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4/5/2018 o 14:22, Rubens33 napisał:

witam Panowie

czy zestaw rozrządu firmy SWAG z InterCars daje radę czy szukać czegoś innego?

pozdrawiam

Rozrząd OEM = SWAG

Żeby zrobić rozrząd potrzebujesz kilkadziesiąt pozycji, większość z ASO... Kilka ślizgów to nie wszystko... polecam też ślizgi z RS4 - metalowe, zamiast plastikowych... poszukaj na forum, wrzucałem zestaiwenie części...

I nie pytaj o to samo w kilku tematach ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze sie powtórzę jak przedmówcy, ale mam pytanie jaka jest czestotliwość wymiany tego rozrządu ? co ile tys km ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, AlexDLU napisał:

Moze sie powtórzę jak przedmówcy, ale mam pytanie jaka jest czestotliwość wymiany tego rozrządu ? co ile tys km ?

Zależy... główny problem to wadliwe ślizgi (pękają). Czasem i nowy slizg porafi strzelić, ale z reguły wytrzymują 150-200 tys.

Można temu zaradzić montując metalowe ślizgi z RS4 B7. Z nimi raczej rozrząd jest "wieczny".

Druga sprawa to wariatory - tutaj tylko dobry olej z częstą wymianą może przedłużyć ich żywot... I unikamy częstych rozruchów na zimno.

Z wytrzymałością jest różnie... od kilkudizesięciu tysięcy do ponad 200. I one degradują stopniowo...Plus jest taki, że same ich zużycie i klekotanie nie przynosi żadnych negatywnych skutków poza doznaniami akustycznymi. Jak już napełnią się olejem zaraz po zakręceniu rozrusznikiem to działają jak w pełni sprawne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, pawelosinski83 napisał:

Zależy... główny problem to wadliwe ślizgi (pękają). Czasem i nowy slizg porafi strzelić, ale z reguły wytrzymują 150-200 tys.

Można temu zaradzić montując metalowe ślizgi z RS4 B7. Z nimi raczej rozrząd jest "wieczny".

Druga sprawa to wariatory - tutaj tylko dobry olej z częstą wymianą może przedłużyć ich żywot... I unikamy częstych rozruchów na zimno.

Z wytrzymałością jest różnie... od kilkudizesięciu tysięcy do ponad 200. I one degradują stopniowo...Plus jest taki, że same ich zużycie i klekotanie nie przynosi żadnych negatywnych skutków poza doznaniami akustycznymi. Jak już napełnią się olejem zaraz po zakręceniu rozrusznikiem to działają jak w pełni sprawne.

czyli wnioskuje ze hm... lepszy jesl chodzi o rozrząd niż moj 3.0 ASN ? czy zle to sobie zinterpretowałem ? Jesli sie zdecyduje na S4 lub S6 c5 4.2 to będę szukac odpowiedniego silnika, ale w kazdym razie nie wazne jaki to będzie 4.2 pojdzie do kompletnego demontazu i wymiany doslownie wszystkiego co moze pozniej utrudnic eksploatacje, stad moje pytanie o czasookres wymian. Narazie pomysl jest w planach i w sumie miedzy s4 4.2 a 2.7 bit.

Edytowane przez AlexDLU
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, AlexDLU napisał:

czyli wnioskuje ze hm... lepszy jesl chodzi o rozrząd niż moj 3.0 ASN ? czy zle to sobie zinterpretowałem ? Jesli sie zdecyduje na S4 lub S6 c5 4.2 to będę szukac odpowiedniego silnika, ale w kazdym razie nie wazne jaki to będzie 4.2 pojdzie do kompletnego demontazu i wymiany doslownie wszystkiego co moze pozniej utrudnic eksploatacje, stad moje pytanie o czasookres wymian. Narazie pomysl jest w planach i w sumie miedzy s4 4.2 a 2.7 bit.

ASN jest na pasku, S4 4.2 (BBK) jest na łańcuchach... zasadnicza różnica... czy lepszy, może z założenia i lepszy ale poległo wykonanie przez co coś co miało być bezawaryjne sypie się każdemu... Koszt wymiany rozrządu to tak 10kPLN trzeba liczyć, mi z dodatkowymi pierdołami wyszło 15...

S6 C5 jest na pasku, 2.7 biturbo też... wymieniasz co kilkadziesiąt tysięcy, ale koszta praktycznie 10x mniejsze ;-)

Edytowane przez pawelosinski83
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.04.2018 o 15:48, pawelosinski83 napisał:

 

S6 C5 jest na pasku, 2.7 biturbo też... wymieniasz co kilkadziesiąt tysięcy, ale koszta praktycznie 10x mniejsze ;-)

Właśnie miałem na myśli tan motor na pasku, czy jest jakaś zasadnicza roźnica w ich pracy miedzy łancuchem a paskiem ? czyli w b6 s4 nie wychodziały silniki 4.2 z paskiem ? przepraszam za takie prozaiczne pytania ale wole się upewnić wcześniej co i jak zanim zacznę szukać konkrwtnego modelu, nie ukrywam ze wolałbym pasek i uniknąć kosztów z wymanami, może zawsze to jakoś mniej usterek ;p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, AlexDLU napisał:

Właśnie miałem na myśli tan motor na pasku, czy jest jakaś zasadnicza roźnica w ich pracy miedzy łancuchem a paskiem ? czyli w b6 s4 nie wychodziały silniki 4.2 z paskiem ? przepraszam za takie prozaiczne pytania ale wole się upewnić wcześniej co i jak zanim zacznę szukać konkrwtnego modelu, nie ukrywam ze wolałbym pasek i uniknąć kosztów z wymanami, może zawsze to jakoś mniej usterek ;p

W budzie S4 nie ma na pasku i nigdy nie było. Silnik na łańcuchach jest mniejszy po prostu (krótszy). Na pasku to stare dobre V8, mniej awaryjne i bardziej wytrzymałe. Da się to upchać do B6/B7 ale fabrcznie nigdy tak nie występowało. Wersje standardowe z A8/A6 mają 300 koni, w S6 C5 silnik jest mocniejszy i ma 340 kunia, tyle co S4 B6/B7.

Najlepszy silnik w jaki możesz pójść w tej budzie jeśli chcesz v8 to RS4B7 (łańcuchy, ale wszystko na metalowych ślizgach i bezawaryjne, inne wariatory ale 4 zamiast 2, wtrysk bezpośredni i wyższe obroty -> 8tys) i masz 420 kucy po odmuleniu. Finansowo trochę tylko mało rozsądny pomysł :-D

A ogólnie jeśli dopuszczamy swapy to ja bym szedł w 2.7 biturbo - zmodzony na 360-380 koników będzie kosztował tyle co rozrzad do S4 B6.... Czasem trochę żałuję, że nie poszedłem tą drogą, bo mocno to rozważałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, 
Czy zna ktoś mechanika w woj. lubelskim który podjął by się wymiany rozrządu?
Dzięki za info i pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.02.2019 o 15:35, mhunter1993 napisał:

Witam, 
Czy zna ktoś mechanika w woj. lubelskim który podjął by się wymiany rozrządu?
Dzięki za info i pzdr.

Jeżeli temat jeszcze nie ogarnięty to polecam VCentrum w Warszawie. Trochę dalej ale zrobisz raz i zapominasz o rozrządzie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...