Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Osuszacz, dławik - kompletny spis części


biggman

Rekomendowane odpowiedzi

Podsumowanie:

biggman napisał:

W związku że zabrałem się w swoim aucie za przegląd klimy zostawię tu kilka pomocnych informacji dla reszty forumowiczów :drinks:

Jeżeli chodzi o wymianę osuszacza jest kilka szkół. Jedni piszą żeby nie wymieniać, jeśli układ nie był rozszczelniony. Drudzy zalecają tak jak w ASO wymianę co 2 lata. Wydaje mi się że prawda jest po środku i warto od czasu do czasu wymienić osuszać. Wyciąga on wilgoć z układu a zatem chroni sprężarkę. Układ klimatyzacji nie jest w 100% szczelny, zatem osuszacz z czasem się zużywa, a kulki w nim zawarte pęcznieją.

photo-ddbecc07-e6d0-4fa2-bae0-7937aff0ff

 

Osuszacze występowały w 2 rodzajach.
1. Dla aut nr VIN do 8E-3-285000
NR OEM: 8E0820193C zmieniony na 8E0820193R
Zamiennik HELLA/BEHR numer: 8FT351 197-761 Cena około 80-90zł

2. Dla aut nr VIN od 8E-3-285001
NR OEM: 8E0820193P
Zamiennik HELLA/BEHR numer: 8FT351 198-771 Cena około 80-90zł

Do tego warto kupić w ASO oringi 2szt. Cena około 2zł, według ETKI były 3 rodzaje:
7H0820749 do 8E-2-350000
8E0260749A od 8E-2-350001 do 8E-3-285000
4E0260749C od 8E-3-285001


Przy okazji warto wymienić zawór rozprężny/dyszę dławika nr OEM: 8E0820177 plus oring OEM: 8E0260749. Dławik pełni funkcję filtra, jeżeli na starym dławiku znajdziecie sporo opiłków może to być znak o kończącej się sprężarce.
Zamiennik HELLA/BEHR 8UW351 233-091 (kolor żółty 0.062"/1,574mm). Cena około 8zł.
Był też zamiennik HELLA/BEHR ale już nie widzę go w ofercie 8UW351 233-141 (kolor pomarańcz 0.057"/1,448 mm). Cena około 10zł.

 

$_35.JPG

 

f470dc2s-960.jpg

 

kamil-vag napisał:

Takie coś znalazłem w ELSA:

"Do modelu roku 2001 montowano przepustnice zabarwione na żółto (średnica otworu / przewężenie 1,54 mm). Od modelu roku 2002 montowane są barwione na czerwono (pomarańczowo) przepustnice (średnica otworu / przewężenie 1,42 mm). Zmiana przepustnicy w przypadku tego samochodu nie powoduje zmiany ilości napełnienia środka chłodniczego R134a."

dysza-dlawiaca-dlawik-dysze-rozprezne2.j

ETKA podaje numer dyszy rozprężnej 8E0820177 i jest nawet zdjęcie, że jest ona z jednym oringiem:

1.png

Ale w 2016 wycofano dyszę z jednym oringiem i zastąpiono ją nr 8E0820177A, która ma już 2 oringi:

2.png

Tu macie spis przyłączy i oringów dla VINu powyżej 8E-3-285 001Klima A4 B6 - Przyłącza - Oringi.pdf

 

Autor postu napisał:

Witam. czeka mnie nabijanie i odgrzybianie klimy bo juz 2 lata nie byla robiona..i mam pytanie ogolnie auto posiadam 4,5 roku i jesczze nie wymienialem osuszacza i dławika. lepiej wymienic to i to przed nabiciem i miec nowe czy nie ma koniecznosci wymieniania tego? pozdrawiam

Edytowane przez kamil-vag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pisalem do dzika z forum osuszacz hella 86zl dławik NRF 8zl ;)

---------- Post dopisany at 10:13 ---------- Poprzedni post napisany at 10:13 ----------

tomekhxc jakiej forimy wkaldales osuszacz i dławik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

osuszacz taki co dzik ci proponuje hella a dlawik juz nie pamietam ale 9 zeta dalem za niego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a z wymiana jak to wygalda idzie wykrecic go od dolu czy trzeba sciagac zderzak?
wyciagasz lampe od strony pasazera ,slizg tez mozesz odkrecic, i masz dostep do osuszacza,nie potrzeba demontowac zderzaka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w ASO pytałem o wymianę osuszacza, powiedzieli mi, że jeśli auto nie miało dzwona a klima jest szczelna i nie ma przesadnych ubytków czynnika to wymiana tego filtra w naszych warunkach klimatycznych nie jest konieczna. Najlepszym testem jest odparowanie szyb. Jeżeli szybko wyciąga wilgoć to znaczy że osuszacz jest w dobrej kondycji. Ryzyko niewydolności osuszacza rośnie też z częstością wymiany/uzupełniania czynnika. Czynnik bardzo szybko chłonie wilgoć (co przy uzupełnianiu lub nieszczelnościach jest chyba naturalne) i wtegy osuszacz ma co robić . Więc jeżeli serwis klima stwierdza że nie ma nieszczelności w układzie, a ubytki czynnika są na akceptowalnym poziomie to wymianę osuszacza można sobie darować. Niby nie kosztuje dużo, ale po co płacić za wymianę czegoś co jeszcze działa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiko od kiedy osuszacz wpiety w zamknięty obieg czynnika wyciąga wilgoć z wnętrza pojazdu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiko od kiedy osuszacz wpiety w zamknięty obieg czynnika wyciąga wilgoć z wnętrza pojazdu?

Właśnie

:facepalm:

Za parowanie szyb odpowiada np zapchany filtr kabinowy a nie osuszacz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A odpowiada :) Nie bezpośredni, a odpowiada. Partaczom w ASO pewnie chodziło o to, że jeśli osuszacz będzie zapchany, to klima będzie miała słabą wydajność. A skoro będzie słabą wydajność, to dłużej zajmie przy włączonej klimatyzacji odparowanie szyb. Ale ich rozumowanie jest proste. Po co gościowy sprzedać osuszacz za 150 zł jak można później sprzedać kompresor za 1500 zł, który padł przez zapchany osuszacz... ;)

Osuszacz wymieniać jak najbardziej! Szczególnie, że niektóre auta mają już kilkanaście lat z niewiadomą historią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a co tak z praktycznego punktu widzenia da nam wymiana osuszacza i dławika ?

Co zyskamy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To samo co wymiana oleju, płynu chłodzącego czy rozrządu. Osuszacz ma skończoną zdolność wyłapywania wilgoci(wody) z czynnika i powyżej pewnej wartości już nie wyłapuje, a woda krążąca w układzie jest bardzo niebezpieczna. Wilgoć do czynnika dostaje się z każdą ingerencją w układ (naprawy, dobijanie czynnika) lub przez drobne nieszczelności. Na dławiku masz filtr, który się zapycha. Zapchany filtr, to mniejsza wydajność klimy i większe zużycie kompresora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yhmy... a co do marki osuszacza i dławika to jakie polecacie ? BEHR ?

Sprawa jest na tyle niewygodna, bo koledzy piszą że jest dużo zachodu z wymianą osuszacza ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniałem u siebie osuszacz i dławik przy dużym serwisie klimy.

Padło u mnie podejrzenie, że zatarta jest sprężarka więc zakupiłem te elementy układu. Skończyło się na tym, że sprężarka była zdrowa (zła diagnoza poprzedniego zakładu zajmującego się klimą) i w zasadzie nie było potrzeby wymiany osuszacza, ale majster który siedzi w tym od lat stwierdził, że jego wymiana na pewno nie zaszkodzi. Stary osuszczacz rozciął i pokazał mi wkład pochłaniający wilgoć. W środku były jakby kulki, z których większość stwardniała i poczerniała więc tak czy siak kończył swój żywot.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będzie jakaś różnica między zamiennikiem a ori Audi osuszaczem i dławikiem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W działaniu pewnie nie za to w kosztach spore :-) ori osuszacz u gajosa kosztuje 20x tyle co hella jeśli dobrze widziałem :-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będzie jakaś różnica między zamiennikiem a ori Audi osuszaczem i dławikiem ?

Behr = ori, dławik ja akurat kupowałem w ASO bo mam pod nosem a potrzebowałem na szybko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja u siebie zlokalizowałem osuszacz

4680529700_1402769418_thumb.jpg

Dostęp jest mega utrudniony, ale da się zrobić...

Nie udało mi się odczytać firmy osuszacza... jedyne co to tylko Made in Japan na zielonym pasku, ori ?

Po tym przykładzie wnioskuję że siedzi oryginalny osuszacz Audi :naughty:

3168383200_1402769905_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...