Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Osuszacz, dławik - kompletny spis części


biggman

Rekomendowane odpowiedzi

Jak wypuścisz czynnik i będziesz jeździł bez niego to masz bardzo duże szanse na zatarcie sprężarki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pany jak to w końcu jest z tym dławikiem ? 

ETKA podaje 8E0820177 i jest nawet zdjęcie, że z jednym oringiem:

1.png

Ale w 2016 wycofano i zastapił go 8E0820177A, który ma już 2 oringi:

2.png

W katalogach pokazuje np DELPHI TSP0695195 albo NRF 38449... który będzie lepszy :P ? Bo wychodzi na to, że czy z jednym czy z dwoma oringami są teraz zamienne... 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjmij swój i sprawdż co siedzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mateusz i czynnik w powietrze :P Zawsze coś tam się go odzyska na maszynie ;) Dlatego wolałem wcześniej sobie kupić... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja właśnie jestem po wymianie osuszacza i przy okazji zajrzałem w jakim stanie jest ten dławik. Po wyjęciu okazało się, że jest z jednym oringiem i w stanie nienagannym, tak jakby go ktoś niedawno wymieniał, czyściutki bez najmniejszego zabrudzenia. Czynnik wcześniej odessałem na kombajn a po wymianie osuszacza i wymianie oringów klimatyzacja napełniona na nowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie coś znalazłem w ELSA:

"Do modelu roku 2001 montowano przepustnice zabarwione na żółto (średnica otworu / przewężenie 1,54 mm). Od modelu roku 2002 montowane są barwione na czerwono przepustnice (średnica otworu / przewężenie 1,42 mm). Zmiana przepustnicy w przypadku tego samochodu nie powoduje zmiany ilości napełnienia środka chłodniczego R134a."

dysza-dlawiaca-dlawik-dysze-rozprezne2.j

Czyli pomarańczowa DELPHI TSP0695195 1,447/0,057" będzie raczej OK dla aut od 2002r. A to czy jest jeden czy 2 oringi, to już chyba mniej znaczące -  tym bardziej, że w ASO wycofano te z 1 -oringiem dopiero w 2016r.

Ale skoro zastąpili zaworem z dwoma oringami to musi coś być na rzeczy :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 5/25/2017 o 18:25, kamil-vag napisał:

Pany jak to w końcu jest z tym dławikiem ? 

ETKA podaje 8E0820177 i jest nawet zdjęcie, że z jednym oringiem:

1.png

Ale w 2016 wycofano i zastapił go 8E0820177A, który ma już 2 oringi:

2.png

W katalogach pokazuje np DELPHI TSP0695195 albo NRF 38449... który będzie lepszy :P ? Bo wychodzi na to, że czy z jednym czy z dwoma oringami są teraz zamienne... 

 

Ja brałem w ASO 2 lata temu i dostałem z 2-oma oringami. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, odświeże temat ,czy miał ktoś przypadek aby po wymianie dyszy dławiącej na NRF wewnątrz auta słyszał jakby wycie przy pracujące klimie (zwiększa się z prędkością obrotową silnika ,najbardziej słychać na wolnych obrotach i przy schodzeniu ze średnich ) .Po podniesienu maski bardzo delikatnie słychać w rejonie dyszy a w kabinie sporo głośniej . Na pewno nie jest to sprężarka po tamtej stronie cisza .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy dławik w b6 1.9 tdi awx znajduję się tutaj ? 

d_AWIK.jpg

Edytowane przez lowmen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy jak mam dziurawą chłodnicę klimy to i tak czynnik uciekł prawda? więc osuszacz mam do wymiany, chłodnicę, dławik, czy powinienem jeszcze coś wymienić w układzie? chciałbym zrobić to sam bo w warsztacie zawołali 1150zl za naprawę, tylko nie wiem jak z tym osuszaczem, jeżeli go wymienię to najlepiej od razu jechać do warsztatu gdzie mi nabiją klimę tak? a co z tym olejem który został w układzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze oringi na przyłączach warto wymienić. Osuszacz montujesz jako ostatni, tylko warto by zaraz jechać na odessanie próżnią - wtedy też wyciąga wilgoć z układu. Jak warsztat dobry to będą wiedzieć ile oleju dodać na nowy osuszacz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki wielkie kamil

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam. w przzyszlym tyg bede robil full klime z osuszaczem i dlawikiem. teraz mam pyt w opisie sa 2 oringi o nr 4E0260749C   te oringii przychodza do osuszacza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, wyraźnie masz napisane w pierwszym poście...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziś wymieniałem chłodnicę klimy i osuszacz, z tym ostatnim jest duży problem w bex bo tam jest intercooler i zasłania śruby od przewodów, które wchodzą do osuszacza, trzeba odkręcić podstawę lampy żeby ułatwić sobie dostęp, następnie przewód wejściowy wtedy można przesunąć w dół osuszacz i będzie w miarę dobry dostęp do śruby przewodu wyjściowego. Przy skręcaniu robimy w odwrotnej kolejności. Nie ściągałem intercoolera bo w sumie nie wiedziałem za bardzo jak a i zabawy by było chyba sporo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, czy dane ze spisu oringów z ETki z pierwszego postu będą takie same jak dla BFB 2004 rok ? Chodzi mi o oringi przyłączy przewodów do skraplacza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, dex1991 napisał:

Witam, czy dane ze spisu oringów z ETki z pierwszego postu będą takie same jak dla BFB 2004 rok ? Chodzi mi o oringi przyłączy przewodów do skraplacza

TE SAME 3 RODZAJE

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.06.2014 o 21:01, biggman napisał:

Podsumowanie:

biggman napisał:

W związku że zabrałem się w swoim aucie za przegląd klimy zostawię tu kilka pomocnych informacji dla reszty forumowiczów :drinks:

Jeżeli chodzi o wymianę osuszacza jest kilka szkół. Jedni piszą żeby nie wymieniać, jeśli układ nie był rozszczelniony. Drudzy zalecają tak jak w ASO wymianę co 2 lata. Wydaje mi się że prawda jest po środku i warto od czasu do czasu wymienić osuszać. Wyciąga on wilgoć z układu a zatem chroni sprężarkę. Układ klimatyzacji nie jest w 100% szczelny, zatem osuszacz z czasem się zużywa, a kulki w nim zawarte pęcznieją.

photo-ddbecc07-e6d0-4fa2-bae0-7937aff0ff

 

Osuszacze występowały w 2 rodzajach.
1. Dla aut nr VIN do 8E-3-285000
NR OEM: 8E0820193C zmieniony na 8E0820193R
Zamiennik HELLA/BEHR numer: 8FT351 197-761 Cena około 80-90zł

2. Dla aut nr VIN od 8E-3-285001
NR OEM: 8E0820193P
Zamiennik HELLA/BEHR numer: 8FT351 198-771 Cena około 80-90zł

Do tego warto kupić w ASO oringi 2szt. Cena około 2zł, według ETKI były 3 rodzaje:
7H0820749 do 8E-2-350000
8E0260749A od 8E-2-350001 do 8E-3-285000
4E0260749C od 8E-3-285001


Przy okazji warto wymienić zawór rozprężny/dyszę dławika nr OEM: 8E0820177 plus oring OEM: 8E0260749. Dławik pełni funkcję filtra, jeżeli na starym dławiku znajdziecie sporo opiłków może to być znak o kończącej się sprężarce.
Zamiennik HELLA/BEHR 8UW351 233-091 (kolor żółty 0.062"/1,574mm). Cena około 8zł.
Był też zamiennik HELLA/BEHR ale już nie widzę go w ofercie 8UW351 233-141 (kolor pomarańcz 0.057"/1,448 mm). Cena około 10zł.

 

$_35.JPG

 

f470dc2s-960.jpg

 

kamil-vag napisał:

Takie coś znalazłem w ELSA:

"Do modelu roku 2001 montowano przepustnice zabarwione na żółto (średnica otworu / przewężenie 1,54 mm). Od modelu roku 2002 montowane są barwione na czerwono (pomarańczowo) przepustnice (średnica otworu / przewężenie 1,42 mm). Zmiana przepustnicy w przypadku tego samochodu nie powoduje zmiany ilości napełnienia środka chłodniczego R134a."

dysza-dlawiaca-dlawik-dysze-rozprezne2.j

ETKA podaje numer dyszy rozprężnej 8E0820177 i jest nawet zdjęcie, że jest ona z jednym oringiem:

1.png

Ale w 2016 wycofano dyszę z jednym oringiem i zastąpiono ją nr 8E0820177A, która ma już 2 oringi:

2.png

Tu macie spis przyłączy i oringów dla VINu powyżej 8E-3-285 001Klima A4 B6 - Przyłącza - Oringi.pdf

 

Autor postu napisał:

Witam. czeka mnie nabijanie i odgrzybianie klimy bo juz 2 lata nie byla robiona..i mam pytanie ogolnie auto posiadam 4,5 roku i jesczze nie wymienialem osuszacza i dławika. lepiej wymienic to i to przed nabiciem i miec nowe czy nie ma koniecznosci wymieniania tego? pozdrawiam

Kulki sorbentu zawartego w osuszaczu nie puchna, co najwyzej wycierajac sie o siebie moga spowadowac zatkanie drobnych kanałow gdzie płynie czynnik(skraplacz) ale nie zawsze, nie nalezy stosowac najtanszych zamienikow produkcji chinskiej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...