Skocz do zawartości
IGNOROWANY

AFN - brak mocy - turbina nie pracuje


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

nie wiem czy dobrze robię, ponieważ już rozpocząłem jeden watek w dziale diagnostyki VAG ale to chyba inna dziedzina, dlatego piszę tutaj (jeśli źle proszę o przeniesienie/usunięcie).

Od jakiś dwóch tygodni męczę się z turbiną w moim afn'ie '96 - notlauf - wpadanie w tryb awaryjny <- znany temat.

Sprawdzałem już wężyki - wydają się wszystkie szczelne, zamieniłem zawory n75 z n18 (obecnie tak jeżdżę z zamienionymi), wyciągnąłem turbinę i wyczyściłem geometrię i po złożeniu raz auto pojechało bardzo ładnie - złapało notlauf i od tego czasu turbo w ogóle nie wstaje (nawet nie mam jak zrobić logów ponieważ nie mogę rozkręcić auta na odpowiednie obroty - cały czas tryb awaryjny) - wężyk od gruszki po ściągnięciu na jałowym bardzo delikatnie zasysa ale po odpaleniu sztanga się nie podnosi - chociaż po czyszczeniu chodzi leciutko i płynnie. Wydaje mi się, że mam coś zwalone z połączeniem przewodów podciśnienia - rano wszystko przeglądałem co i jak jest u mnie podłączone i poniżej wrzucam schemat - tak to u mnie wygląda (obecnie n75 zamieniony z n18):

podcisnienie-afn.jpg

Czy może mi ktoś napisać czy to jest ok? bo mam wrażenie, że nie i co tu jest namieszane? ;/

Opublikowano (edytowane)

jest ok

zdejmij wężyk z zaworu egr i zaślep go śrubką,jak będzie żle to pomiń całkowicie sterowanie egr-a podłączając tylko sterowanie turbo

sprawdż jeszcze grychę turbiny na szczelność.

Jeszcze jedno,czy podczas czyszczenia kręcona była sztanga przy gruszce?

http://fs1.directupload.net/images/150624/dyuukpsn.jpg

Edytowane przez PAWEL69
Opublikowano (edytowane)

Więc problem leży w gruszce turbiny, że jest nieszczelna. No albo w przewodach.

edit; Zrób test, podepnij się do gruchy od turbiny, strzykawka i sprawdź czy sztanga się podnosi. Jak się podniesie, zostaw na chwilę, i zobacz czy spadnie.

Edytowane przez karaluch8
Opublikowano

jest ok

zdejmij wężyk z zaworu egr i zaślep go śrubką

a w jakim celu i co mi to pokaże? Dzięki panowie za szybką odpowiedź ;)

Opublikowano (edytowane)

jest ok

zdejmij wężyk z zaworu egr i zaślep go śrubką

a w jakim celu i co mi to pokaże? Dzięki panowie za szybką odpowiedź ;)

http://fs1.directupload.net/images/150624/dyuukpsn.jpg

zrób o co prosiłem... i sprawdż teraz mam mało czasu ale wieczorkiem coś podziałamy :wink:

I podłącz według tego schematu poprawionego powyżej

Edytowane przez PAWEL69
Opublikowano

jest ok

zdejmij wężyk z zaworu egr i zaślep go śrubką

a w jakim celu i co mi to pokaże? Dzięki panowie za szybką odpowiedź ;)

http://fs1.directupload.net/images/150624/dyuukpsn.jpg

zrób o co prosiłem... i sprawdż teraz mam mało czasu ale wieczorkiem coś podziałamy :wink:

I podłącz według tego schematu poprawionego powyżej

oki, tylko ja też teraz w pracy siedzę, więc tego od razu nie zrobię ale mam czas dopytać ;)

czyli w n18:

- mam zostawić jedno wejście odłączone

- drugi przewód do EGR zaślepić

n75:

- odłączy bańkę - tłumik podciśnienia

- i wywalić ten łącznik biało-czarny?

tak wynika z tego schematu ;)

Niby dobrze, a pół instalacji do zmiany ;)

Opublikowano (edytowane)
Niby dobrze, a pół instalacji do zmiany ;)

Bez przesady jakie pół.... pomijasz wszystko oprócz N75 reszta zostaje nieruszana.

do tego potrzebujesz jeden metrowy wężyk

popatrz dokładnie na schemat....

Edytowane przez PAWEL69
Opublikowano
Niby dobrze, a pół instalacji do zmiany ;)

Bez przesady jakie pół.... pomijasz wszystko oprócz N75 reszta zostaje nieruszana.

do tego potrzebujesz jeden metrowy wężyk

popatrz dokładnie na schemat....

ok, czyli po prostu n75 puscic tam bezposrednio do grodzi, z tego mi wychodzi ;) zaraz koncze robote, wroce do domu i bede testowal ;) dzieki!

Opublikowano

Wg. schematu to tak.

Ja mam egr też zaślepiony i chyba zaraz też pójdę swój układ podciśnienia zmodernizować :)

Opublikowano

Wg. schematu to tak.

Ja mam egr też zaślepiony i chyba zaraz też pójdę swój układ podciśnienia zmodernizować :)

Nic nie modernizuj :wink: jak jest dobrze to zostaw.

Powyższy schemat ma posłużyć znalezieniu przyczyny kulejącego sterowania

ok, czyli po prostu n75 puscic tam bezposrednio do grodzi, z tego mi wychodzi ;) zaraz koncze robote, wroce do domu i bede testowal ;) dzieki!

Jak podłączysz to zrób logi...003 008 010 011

Opublikowano (edytowane)

Połączyłam tak i zero zmian, logow nie robilem bo jak turbo nie wstaje to bez sensu i tak ;/

Wysłane z mojego LG-H440n przy użyciu Tapatalka
Wyglada na to ze te n18 byl uwalony, podmienilen spowrotem i turbina wstala,...

Wysłane z mojego LG-H440n przy użyciu Tapatalka

oki, więc tak - po zamianie powrotnej zaworów n75 z n18 turbina zaczęła pracować - podłączyłem wszystkie przewody spowrotem - tak jak niby powinno być i d*pa, podczas jazdy dalej zero doładowania.

Podłączyłem tak jak mi pisałeś - czyli n75 bezpośrednio tam do tego rozgałęźnika na grodzi i z zaślepionym przewodem do egru i auto zaczęło latać.

Tzn. że mam tak jeździć? bo trochę to na sztukę wszystko porobiłem ;p

LOGI:

DYNAMICZNE:
świeże na dole (daty)
tak btw. jak usunąć stare logi z tego vaglog.pl? żeby pokazywało tylko te co chcę? ;)
aha, autko nie łapie lotlaufa, idzie całkiem ładnie - widzę że mam nieszczelne połączenie turbo/wydech - w sobotę się tym zajmę...
co dalej robić? :>
Edytowane przez zymlok
Opublikowano (edytowane)

Wg. schematu to tak.

Ja mam egr też zaślepiony i chyba zaraz też pójdę swój układ podciśnienia zmodernizować :)

Nic nie modernizuj :wink: jak jest dobrze to zostaw.

Powyższy schemat ma posłużyć znalezieniu przyczyny kulejącego sterowania

Tak jak pisałem, EGR mam zaślepiony więc wężyk na wyjściu tego zaworka "OUT" do EGR jest zaślepiony śrubką ;)

Jeśli nic się nie stanie to wg. mnie ominięcie N18 jest dobrym pomysłem? Chyba że źle myślę i musi mnie ktoś wyprowadzić z błędu.

Edytowane przez Hezen
Opublikowano

Co do logów, turbo łapie optymalne doładowanie dopiero przy 2300 rpm więc dalej jest zle choć widać światełko w tunelu, turbo zaczęło dmuchać i smiało mozna stwierdzić ze przepływka jest sprawna choć ograniczenia dymienia dalej jest troszkę niskie co moze oznaczać nieszczelność dolotu. Aby uszczelnić połączenie kolektor/turbo wsadz uszczelkę która oryginalnie jest miedzy turbo/wydech i całość skręć na pastę do tłumików.

Co do egr jesli na stałe zaślepiamy EGR to odcinamy podciśnienie przed N18 a robi sie to bardzo prosto czyli zamiast trójnika w układ wsadzamy złączkę. Aby nie wywalało błędu n18 musi byc podłączony jedynie elektrycznie.

Opublikowano (edytowane)

Co do logów, turbo łapie optymalne doładowanie dopiero przy 2300 rpm więc dalej jest zle choć widać światełko w tunelu, turbo zaczęło dmuchać i smiało mozna stwierdzić ze przepływka jest sprawna choć ograniczenia dymienia dalej jest troszkę niskie co moze oznaczać nieszczelność dolotu. Aby uszczelnić połączenie kolektor/turbo wsadz uszczelkę która oryginalnie jest miedzy turbo/wydech i całość skręć na pastę do tłumików.

Co do egr jesli na stałe zaślepiamy EGR to odcinamy podciśnienie przed N18 a robi sie to bardzo prosto czyli zamiast trójnika w układ wsadzamy złączkę. Aby nie wywalało błędu n18 musi byc podłączony jedynie elektrycznie.

ok, tak zrobię (ale to dopiero w sobotę bo trzeba bardziej auto rozgrzebać...), co do podciśnienia to obecnie mam to połączone tak:

http://www.directupload.net/file/d/4028/lgtdegtx_jpg.htm- cały "czerwony obwód jest odłączony - zamiast niego jest puszczony wężyk "pomarańczowy",

rozumiem, że tak to może zostać? (tylko muszę gdzieś w swojej okolicy dorwać normalne węże bo teraz założyłem jakieś g. które już się przegrzewa i kurczy), od razu zamierzam wymienić resztę wężyków i tu pytanie jeszcze, czy polecacie takie silikonowe, czy lepsze takie jak ori w oplocie?

I kolejne pytanie, czy ktoś mi może wytłumaczyć skąd to się wszystko wzięło - podejrzewam, że główną przyczyna była zawalona geometria turbiny ale w takim razie, czemu wcześniej na ori podłączeniu wszystkich przewodów (tylko n75 i n18 były na swoim miejscu tak jak teraz) łapało notlauf dopiero przy ok. 120-130 km/h, a teraz przy tym samym podłączeniu turbiny zupełnie nie pompuje? :>

Jeszcze raz wielkie DZIĘKI Panowie za poświęcony czas!

aha, jeszcze pytanko, jeśli zostawiam tak jak jest, to mam zaślepić egr (blaszane wkładki?), zawór egr, nieużywane króćce w n18 i ta bańkę (chyba to się nazywa tłumik podciśnienia)?

Edytowane przez zymlok
Opublikowano

Nie moze tak zostać, mozesz zrobić tak ze zamiast trójnika odrazu za grodzią zastosuj zwykły łacznik tak aby N18 był pominięty, akumulator podciśnienia musi być. Kierownice nie zapiekają sie same z siebie zawsze jest jakaś przyczyna. Nie zrobiłeś podstawowej rzeczy od której powinieneś zacząc czyli pomiar podcisnienia wakuometrem i zapewne w tym jest problem. Jesli całe podciśnienie skierowane jest na n75 jakoś to działa, na dwa zawory podcisnienie pewnie było za słabe.

Cała twoja historia jesli przyjechał bys do kumatego mechanika była by zdiagnozowana w ciagu 30min.

W zwykłym diselu egr powoduje szybsze nagrzewanie silnika, ja jestem zwolennikiem zaślepiania blaszkami i pominięcie podciśnienia jesli ecu nie wywala błedu.

Opublikowano

Nie moze tak zostać, mozesz zrobić tak ze zamiast trójnika odrazu za grodzią zastosuj zwykły łacznik tak aby N18 był pominięty, akumulator podciśnienia musi być. Kierownice nie zapiekają sie same z siebie zawsze jest jakaś przyczyna. Nie zrobiłeś podstawowej rzeczy od której powinieneś zacząc czyli pomiar podcisnienia wakuometrem i zapewne w tym jest problem. Jesli całe podciśnienie skierowane jest na n75 jakoś to działa, na dwa zawory podcisnienie pewnie było za słabe.

Cała twoja historia jesli przyjechał bys do kumatego mechanika była by zdiagnozowana w ciagu 30min.

W zwykłym diselu egr powoduje szybsze nagrzewanie silnika, ja jestem zwolennikiem zaślepiania blaszkami i pominięcie podciśnienia jesli ecu nie wywala błedu.

Ok, z rana podlacze tak jak mowisz

Wysłane z mojego LG-H440n przy użyciu Tapatalka

Obecnie zadnych bledow nie wywala, czyli chba zdecyduje sie tez na zaslepienie egra

Wysłane z mojego LG-H440n przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

jak tak pózno wstaje i przeładowuje wykręć zderzak o dwa pełne obroty będzie o wiele lepiej

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

wydaje mi sie ze robisz przy turbinach więc chyba wiesz ze nie tędy droga. Trzeba sprawdzić podcisnienie jakie wychodzi na gruszkę.

Opublikowano (edytowane)
Cała twoja historia jesli przyjechał bys do kumatego mechanika była by zdiagnozowana w ciagu 30min.

Najprawdziwsza prawda :wink:

W zwykłym diselu egr powoduje szybsze nagrzewanie silnika, ja jestem zwolennikiem zaślepiania blaszkami i pominięcie podciśnienia jesli ecu nie wywala błedu.

Tak to prawda.

Reasumując:

podłącz podciśnienie bez N18

wepnij w układ akumulator podciśnienia,chociaż on może być przyczyną (pęknięty)ale zobaczymy.

http://fs2.directupload.net/images/150624/fob8hjbr.jpg

zaślep egr fizycznie blaszką.

Jeszcze jedno...log gr.010 zrobiony bez pedału przyspieszacza w podłodze,czyli żle...

Zrób konkretne logi wtedy będziemy szukać dalej

Możesz zrobić razem 008+ 010

Pzdr. Paweł.

Edytowane przez PAWEL69
Opublikowano

Co do tego, że dobry mechanik by to zrobił w 30 min, też się zgodzę ale po prostu po codziennym 8 godzinnym siedzeniu przed komputerem lubię po powrocie do domu chwycić kluczę i sobie sam pogrzebać coś, a jaka radość jest gdy się człowiek czegoś nauczy i jeszcze zrobi to sam (no z pomocą, dzięki Panowie ;)) :D

Podłączyłem tak jak mówiliście, tylko zostawiłem jeszcze na razie ten czarno-biały łącznik (zaraz za trójnikiem do akumulatora podciśnienia), jak już dorwę przewody to go wywalę i połączę wszystko nowe. Po południu zaślepię też egr i postaram się zrobić logi wracając z pracy przy obecnym podłączeniu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...