Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BRB] Dźwięk szurania w czasie przyśpieszania, czy to początek końca dwumasy ?


szofer33

Rekomendowane odpowiedzi

Liczę, że nie pisze tego zbyt pochopnie ;)

Czy zakończyłem moją przygodę z szuraniem (przynajmniej na jakiś dłuższy czas) to się okaże, ale wymieniłem turbinę na używkę i jak ręką odjął.

Przynajmniej u mnie nie było czarów, choć zdarzały się momenty nadziei, gdy mechanik miał wziąć do regeneracji za 400 zł ??? zaczęło wszystko działać prawidłowo, ale jakiś czas i problem powrócił, wtedy już po lekturze forum powziąłem decyzję, że kupię używaną i sam wymienię, pierwsze podejście miałem w grudniu, niestety zabrakło narzędzi i musiałem odpuścić, miałem popuszczone śruby oprócz 2 szt. i wtedy po skręceniu tez dziwna sprawa, od razu po tym i przez dwa miesiące turbina się nie rozłączała, choć szuranie pojawiło się znowu troch wcześniej.

Różne tematy, różne przypadki, to jeszcze wymieniłem pompę vacum ( należało się bo luźny kruciec był), zawór N75, akumulator podciśnienia i wężyki.

Były momenty, że przestawało, turbiny nie rozłączało, ale czarów nie ma

A tak to wygląda dzisiaj po wymontowaniu

turbo.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odświeżam temat, ten sam problem , sporadycznie szarpanie autem i ten dźwięk,  pompki ok , egr czysty , jakoś czas temu blad taki jak na fot. Ale dawno już go nie bylo, silnik 2.0 tdi BPW

20180511_125843.jpg

Edytowane przez krzychuziom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błąd ze scrrena mówi o przeładowaniu .

Przyczyną może być zacinająca się zmienna geometria w turbosprężarce, albo nieprawidłowa praca elektrozaworu N75,  spowodowana choćby zabrudzeniem filterka znajdującego się na nim :

 

Co do poszarpywania BPW ( i nie tylko ) przy delikatnym przyspieszaniu w okolicach 2k RPM, to sprawa jest rozwiązana od kilku lat , a link do tematu masz w siódmym poście tego tematu.

Tylko że nie wszystkim zawarte tam informację trafiają do zdrowego rozsądku i nawet nie próbują go zastosować w praktyce :P

Wolą najpierw wydać kupkę szmalu niż zacząć od prostych rzeczy :D

:hi:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko z kad ten dźwięk ? We wrześniu trasa 2500 km A więc troszkę się martwię,  imbus w pompie już wymieniony ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Który dźwięk ?

Bo w tym temacie wałkują się już dwa oddzielne i niezależne symptomy :P.

Jeden to praca przepustnicy podczas czkawki w okolicach 2k RPM ( to ona daje efekt obcierania metalu o metal ), a drugi to stany nieustalone wynikające z ze zbyt wolnej reakcji regulacji zmienną geometrią turbiny podczas schodzenia z obrotów, po zdjęciu obciążenia z silnika :decayed::hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, krzychuziom napisał:

U mnie jest ewidentnie obcieranie jak metal o metal

Jak EGR i przepustnica nie zgłaszają błędów to po założeniu kryzy z otworem 9mm na 95% problem poszarpywania i odgłosów  " ocierania metal o metal " zniknie ...:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam panowie ten sam problem ocierania w 1.9 brb. Problem pojawił się jakieś pół roku temu, od tego czasu zmieniłem rozrząd, kompletne zawieszenie wyczyscilem egr, auto było na sprawdzeniu wydechu czy to nie to gdzieś ładuje o podłogę ale nic z tego, przy mocniejszym przyspieszaniu słychać jakby coś ocieralo i też niewiem co dalej z tym robić. Błędów żadnych nie mam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, krzychuziom napisał:

zaślepka w zaznaczone miejsce ?

ff2be3fe41baa32e3e031445630e.jpg

Tak.

 

1 godzinę temu, krzychuziom napisał:

+ otwór 9mm na środeczku ....:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie kryza siedzi bez uszczelek i połączenie jest szczelne.

Jak by sadziło spalinami to załóż jak najcieńsze, najlepiej metalowe uszczelki.:hi:

 

P.S.

Ciekawe co tam słychać u założyciela tematu, ile osprzętu już wymienił i jakie z tego są efekty :P

Ale patrząc na jego ostatni post to chyba odpuścił temat i jeździ dalej szarpiącym autem :decayed:

 

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtam, dołącze sie do tematu. Mam podobne objawy jak opisane tutaj w temacie i chciałbym najpierw spróbować rozwiązać to przez zaślepienie EGR. Pytanie czy wystarczy zaślepić w jednym miejscu? Bo są na allegro dostępne takie oto zestawy

Zestaw-zaslepek-EGR-TDi-AUDi-SEAT-SKODA-
ALLEGRO.PL

Kup teraz na Allegro.pl za 20 zł - Zestaw zaślepek EGR TDi AUDi SEAT SKODA VW FORD (6749631064). Allegro.pl - Radość zakupów i bezpieczeństwo dzięki Programowi Ochrony Kupujących!

Nie wiem czy iść w w jedną blaszkę czy w taki zestaw?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy w jednym miejscu, przy zaworze EGR. 

Takie pełne zaślepienie wywali błąd, z tego co pamiętam @piotrosb rozwiercił na środku dziurkę (7-9 mm) i jeździ bez błędu i nie ma objawów szarpania...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.09.2019 o 11:29, kamil-vag napisał:

Wystarczy w jednym miejscu, przy zaworze EGR. 

Takie pełne zaślepienie wywali błąd, z tego co pamiętam @piotrosb rozwiercił na środku dziurkę (7-9 mm) i jeździ bez błędu i nie ma objawów szarpania...

A taka blaszka 1,5 mm ile wytrzyma? Trzeba ją co jakiś czas wymienić?

Edytowane przez sonic88
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...