Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BRB] Dźwięk szurania w czasie przyśpieszania, czy to początek końca dwumasy ?


szofer33

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, chciałem się kolegów zapytać o dziwne tarcie przy wolnym przyśpieszaniu. Od kilku miesiecy zauważyłem że jak przyśpieszam ale nie gwałtownie to w okolicach 2-2,3 tyś obr. mam niekiedy takie odgłosy jakby tarcia "kszy kszy" jakby się cos zacierało. Podobnie się jak zwolnię i znowu po woli przyspieszam w tym zakresie obrotów akurat.

W tym czasie autem szarpie lekko i słychać ewidentny dzwięk jakby coś tarło o siebie.

Oczywiście przychodzą mi dwie rzeczy na myśl: dwumas lub sprzęgło bo z tyhc okolic wychodz ten dzwięk (tak mi się wydaje) tylko:

- dwumas nie ma żadnych innych objawów (nie trzepie budą jak gaszę, dobrze się startuje, na pedale sprzęgła nie ma bicia, pzyśpieszam z 5 biegu przy 50 km/h i jedzie normalnie, nie bije nic itd.)

- sprzęgło nie boksuje, zaciągnę ręczny i ruszam to auto zagasi, też mi się wydaje że chyba jest OK.

Dlatego moje pytanie czy to mimo tego może być dwumas, czy może sprzęgło tak trze, czy jeszcze może być inna usterka??

Bardzo proszę kolegów o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może zaczęło się sypać turbo!

Też tak miałem. Byłem pewien, że to dwumasa, a okazało się, że turbina się posypała. Sprawdź poziom oleju czy nie ubywa i czy nie kopci!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może zaczęło się sypać turbo!

Też tak miałem. Byłem pewien, że to dwumasa, a okazało się, że turbina się posypała. Sprawdź poziom oleju czy nie ubywa i czy nie kopci!

Nie kopci mi, siłę też ma dobrą. Byłem teraz nad morzem a jestem z Podkarpackiego to miałem prawie 1 tyś w jedną stronę to nie powiem bo mu dolałem 0,5L na 2,5 tyś przejechanych km ale dawałem mu trochę w palnik bo od Rzeszowa do prawie Świnoujścia cały czas około 150-160 km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy VCDS podłączałeś?

Może przy okazji wyskoczy błąd, który będzie jakąś podpowiedzią do danej sytuacji i ukierunkuje tok myślenia:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy VCDS podłączałeś?

Może przy okazji wyskoczy błąd, który będzie jakąś podpowiedzią do danej sytuacji i ukierunkuje tok myślenia:-)

Nie podłączałem ale myślę że jak podjadę do mechanika to mu każe to zrobić. Kiedyś wiozłem płytki i byłem dosyć załadowany to oznaki się bardzo nasiliły. Myślę że w tym tyg. uda mi się umówić w warsztacie to coś więcej będę wiedział.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może i faktycznie przewaga na dwumase! :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Objaw bardzo podobny do trapiącego silniki 2,0 tdi :decayed:

Jeżeli te objawy występują tylko przy delikatnym przyspieszaniu i w momencie ich występowania czuć też chwilową utratę mocy ( szarpnięcia ) a komp nie zapisuje żadnych błędów, to przeczytaj ten temat :

BRB to praktycznie to samo co 2,0 tdi BPW, tak że może być to samo na rzeczy :hi:

P.S. na pewno to nie jest wina dwumasy, ani turbiny :naughty:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najbardziej mnie do tej dwumasy skłania to, że wydobywa się ten słyszalny i bardzo wyraźny dzwięk ocieraciących się ze sobą elementów, jakby coś się zacierało no i oczywiście wtedy auto słabnie, przerywa. Nie wiem czy EGR by tak robił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem problem z EGR ale żadnych metalicznych odgłosów nie wydawał. Objawami było szarpanie podczas zmiany biegów i niedomykający się zawór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytając trochę forum wyczytałem, że przyczyną tego obcierania ichwilowe zamulenie auta przy dodawaniu lekko gazu w zakresie obrotów 2000-2200 może być turbina i jakies tam łopatki. Robi tak tylko na rozgrzanym silniku zaznaczam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej zrób logi dynamiczne i wtedy wyjdzie czy turbo słabo wstaje, czy EGR prawidłowo chodzi... :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj byłem na oględzinach u mechania i stwierdził że to na pewno nie dwumas a prawdopodobnie turbina się nie cofie na czas. Bo jak pisałem wcześniej jak ujmowałem nogę z gazu to coś ocierało jakby metaliczne części. Mówił że podłączy kompa i to sprawdzi oraz spróbuje oczyścić turbinę co wcale może nie pomóc ale warto spróbować. Jak to nie ustąpi to czeka mnie regeneracja turbiny, może to lepiej niż dwumas bo chyba trochę tańsza naprawa. Tak apropo to ktoś wie ile takie turbo wytrzymuje? Ja mam na pewno oryginalne od nowości bo tak mechanik stwierdził i ciekawi mnie ile km. już mogę realnie :) Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma sztywnych norm przebiegowych dla turbin. Wszystko zależy od charakterystyki jazdy, tzn. jak była eksploatowana, a czy regenerowane to są różne opinie :eusathink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj byłem na oględzinach u mechania i stwierdził że to na pewno nie dwumas a prawdopodobnie turbina się nie cofie na czas. Bo jak pisałem wcześniej jak ujmowałem nogę z gazu to coś ocierało jakby metaliczne części. Mówił że podłączy kompa i to sprawdzi oraz spróbuje oczyścić turbinę co wcale może nie pomóc ale warto spróbować. Jak to nie ustąpi to czeka mnie regeneracja turbiny, może to lepiej niż dwumas bo chyba trochę tańsza naprawa. Tak apropo to ktoś wie ile takie turbo wytrzymuje? Ja mam na pewno oryginalne od nowości bo tak mechanik stwierdził i ciekawi mnie ile km. już mogę realnie :) Pozdrawiam.

Efektów czyszczenia nie spodziewalbym sie innych niz zarobek mechanika, a jezeli to krotkotrwale. jezeli ow efekt szurania jest spowodowany przez turbine, to raczej wyglada na luz osiowy wirnika. a tego czyszczenie nie zniweluje.

po za tym niby jak sie turbina nie cofa? ew. kierownice lub silownik, czy tak sie dzieje mozna stwierdzic bez jej demontazu.

zaczalbym od logow.

problemem jest raczej egr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli czyszczenie nie wiele może dać mówicie. W takim razie dla pewności każe mu wyczyścić EGE no i nie wiem co to jest ta kierownica i siłownik ale czy to się czyści ???

No z tym że się nie cofie to nie wiem o co dokładnie chodziło bo coś pod nosem gadał ale może mu szło o jakiś zawór albo co inego.

Poza tym ewidentnie to ocieranie jest słyszalne przy ujmowaniu gazu, jakby koło tarło o nadkole.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spróbuj ściągnąć wężyk od gruszki turbiny, jeśli dźwięk zniknie to pewne że coś z turbiną, tak było w moim przypadku zapieczone łopatki zmiennej geometrii ( Technologia zmiennej geometrii w turbosprężarkach )

Edytowane przez Lukasz_200616
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adaś ty się zdecyduj, bo najpierw piszesz że odgłos obcierania i przerywanie występuje przy delikatnym przyspieszaniu ok 2000 rpm, a teraz że podczas hamowania silnikiem ?

To dwie różne usterki , obydwie występują u Ciebie ? :kox:

Przeczytałeś chociaż temat który Ci zalinkowałem w poście nr.7 ?

Żeby nie było, że wymienisz pół osprzętu silnika i dalej będziesz płakał że nie pomogło :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czytałem to kolego no i nie wiem co sądzić.

Z tym problemem u mnie to trochę zamieszałem ale fakt że problem jest w momencie odpuszczania gazu.

jak delikatnie jadę na 1-3 biegu i to w zakresie około 2 tyś. Na zimnym silniku też jest spokój ale jak już złapie z 50C to wtedy ociera, szura, "kszy kszy". Czym bardziej nagrzany to więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz to ja zgłupiałem, objaw identyczny z naszym, opisanym w zalinkowanym temacie, tylko że u nas występował przy delikatnym przyspieszaniu, a u Ciebie jak piszesz podczas delikatnego hamowania silnikiem :kox:

Zrobienie kryzy to kwestia 15 minut, myślę że warto ją wykonać i zamontować na próbę, wtedy się wszystko wyjaśni :naughty::hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów. Auto dzisiaj odbieram od mechanika i dzwonił do mnie że sprawdzał Vagiem i wszystko jest w porządku. Turbina mówił że ładuje bardzo dobrze i nie ma żadnych tam luzów by się jej czepiać. Stwierdził, że prawdopodonnie to wina elektrozaworu co steruje chyba turbiną i że on się nie cofie na czas jak odpuszczam nogę z gazu. Dletego ten dzwięk i że się wydaje że to coś ociera mechanicznie a to tak powietrze robi.

Nie wiem co to za zawór, czy to ta gruszka co o niej piszą, czy jakiś inny ale może by warto to zmienić i zobaczę czy pomoże. Widzę że koszt około 100-150 zł więc zaryzykuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...