Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Launch Control w skrzyni S-tronic


Qoral

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

chodzi o możliwość ruszenia z "kopyta" tzw. program maksymalnego przyspieszenia (LAUNCH CONTROL) w skrzyniach STRONIC, DSG

prawdopodobnie jest to program montowany fabryczne, w instrukcji obsługi jest również opisany..

lecz u mnie nie działa lub po prostu coś źle robię,

mam audi S4 B8 końcówka 2009 roku, model 2010 (tył w LED) z DRIVE SELECT i skrzynią STRONIC 7-biegową

robię wszystko według instrukcji

- kierownica prosto, auto stoi na "prostej"

- wyłączam ESP ASR

- dźwignia na D, opcja Dynamic na Drive Select, na wyświetlaczu wskakuje "S"

- hamulec w podłogę

i przy dodawaniu gazu auto wyrywa się do przodu, a powinno się rozsprzęglić i zachowywać jakby było wrzucone na luz

próbowałem drugim sposobem co widziałem z filmików na youtube

- kierownica prosto, auto stoi na "prostej"

- wyłączam ESP ASR

- opcja Dynamic na Drive Select, dźwignia na D i w prawo na manual

- hamulec w podłogę

i auto dalej to samo, auto się wyrywa do przodu a nie stoi spokojnie w miejscu

czy ktoś może wie więcej coś na ten temat, czy może jednak nie wszystkie skrzynie DSG, STRONIC zostały wyposażone w program szybkiego ruszania,

może jest ona zablokowany i jest możliwość odblokowania go za pomocą VCDS?

doczytałem gdzieś że można ruszyć z kopyta na tzw. HACKU

czyli

- wyłączam ESP ASR

- dźwignia na luz, opcja Dynamic na Drive Select, na wyświetlaczu wskakuje "S"

- hamulec w podłogę

- gaz w podłogę, obroty wskakują do 4tys

- i dźwignię szybko przerzucamy na D i puszczamy hamulec

co myślicie o takim rozwiązaniu, czy skrzynia dostaje wtedy w d*pę? w rozumieniu zasada działania jest taka sama jak w launch control

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ratuj Boże przed drugim sposobem :)

Przytrzymaj ESP dłużej niż 3 sekundy. Powinno wskoczyć w kolejny "poziom" wyłączenia ESP. Ważna prawa. Nie możesz mieć włączonego Auto Hold.

Druga sprawa. Auto używane?

Edytowane przez pocas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ratuj Boże przed drugim sposobem :)

Przytrzymaj ESP dłużej niż 3 sekundy. Powinno wskoczyć w kolejny "poziom" wyłączenia ESP. Ważna prawa. Nie możesz mieć włączonego Auto Hold.

Druga sprawa. Auto używane?

kolejny poziom? można tyko włączyć ESP / ASR lub wyłączyć, przy wyłączeniu sygnalizuje mi na ekranie ikonę wyłączenia trakcji

tak, używane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widzialem w roznych tutorialach obroty musza byc dosc spore, a u mnie jedynie dochodza do odcinki przy 4k rpm.

Mi takze nie udalo sie ruszyc z launch control.

Zastanawiam sie czy to nie jest problem z wlaczeniem/wylaczeniem takiej funkcjonalnosci skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przytrzymaj guzik od ESP trochę dłużej. Powinien zmienić się styl komunikatu na FIS. Pytam czy używane bo może zwyczajnie ktoś docisnął do poziom 200 LC, a wtedy skrzynia blokuje procedurę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam identyczny problem robię tak samo jak kolega i auto trzymają hamulce. Mam używane auto oryginalne S4 z 09r. Miałem delikatne problemy ze skrzynią wymieniłem oleje plus mechatronikę i nadal lunch control nie działa. Gdzieś wyczytałem że auto musi być bez błędów mój informuje o serwisie.

Edytowane przez waldek_ksn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W skrzyni SL501 gen1 - 2009-2011 nie ma lunch control, koniec amen. Mozna zmienic soft np TCU z APR ale to kosztuje ponad 1000Euro a ta skrzynia i tak jest do niczego :)

wlasnie mysle nad swapem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, mam a4 2.0 tfsi z 2014r, dsg ale bez drive select, i nie moge zrobić tego startu. Czy esp klikniete raz, czy przytrzymane i calkowicie wylaczone, to i tak samochod delikatnie wstaje, więc nie jest to LC... Wszystko zgodnie z indtrukcja, rozgrzane auto, kiera prosto, hamulec do konca w podloge, skrzynia na S. Auto z USA.

Co może być nie tak albo co jeszcze zrobić?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W skrzyni SL501 gen1 - 2009-2011 nie ma lunch control, koniec amen. Mozna zmienic soft np TCU z APR ale to kosztuje ponad 1000Euro a ta skrzynia i tak jest do niczego [emoji4]
wlasnie mysle nad swapem
Możesz nam wyjaśnić na czym polegają różnice w tych skrzynkach?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam wizytę u Gregor10 za 1000euro to stage2 plus skrzynia będzie chyba ogarnięte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może u mnie to wina skrzyni zf? 8biegowa USA? Może jest jakieś kodowanie, żeby włączyć LC?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba jeszcze wyłączyć start stop żeby procedura launch Control działa 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...