Jump to content

SWAP hamulców A4 B8 na co?


Recommended Posts

42 minuty temu, Korton555 napisał:

Mocniejszy autem jesteś w stanie osiągnąć większa prędkość, dodatkowo w krótszym czasie. Czyli ponad 400 konne S4 powinno mieć mocniejsze hamulce niż 300 konny allroad.

Planowany mod przeze mnie na 356mm wydaje się z dużym zapasem, wiec nie mam potrzeby w 380mm się pakować

Przecież tak jest. S4ka ma większe hamulce od allroada. Nie.maja takich samych, mówimy o serii.

Dyskusje na temat 356 vs. 380mm możemy przeprowadzić w momencie gdy będziesz mieć sposobność przejechać się na jednych i na drugich.

Tak na.prawde to juz po jednej jezdzie będziesz wiedzieć co z czym się je.

Link to post
Share on other sites
7 minut temu, Dev napisał:

Przecież tak jest. S4ka ma większe hamulce od allroada. Nie.maja takich samych, mówimy o serii.

Dyskusje na temat 356 vs. 380mm możemy przeprowadzić w momencie gdy będziesz mieć sposobność przejechać się na jednych i na drugich.

Tak na.prawde to juz po jednej jezdzie będziesz wiedzieć co z czym się je.

Ostatni post, czyli piszesz to co ja, chodź tak by i tak się nie zgodzić. Trochę logiki:

1. S4 ma seryjne większe hamulce od allroad 345 vs 320

2. Najlepszy (względem ceny i prac) mod do S4 do to właśnie hamulce od SQ5 (380mm) -> z tego wynika, że allroad nie potrzebuje takie moda jak S4. Oba dostają przyrost ok 40mm na średnicy tarczy

Kończe temat, nie chce mi sie spierać dla zasady :)

 

Link to post
Share on other sites
9 minut temu, Korton555 napisał:

Ostatni post, czyli piszesz to co ja, chodź tak by i tak się nie zgodzić. Trochę logiki:

1. S4 ma seryjne większe hamulce od allroad 345 vs 320

2. Najlepszy (względem ceny i prac) mod do S4 do to właśnie hamulce od SQ5 (380mm) -> z tego wynika, że allroad nie potrzebuje takie moda jak S4. Oba dostają przyrost ok 40mm na średnicy tarczy

Kończe temat, nie chce mi sie spierać dla zasady :)

 

Mozemy się spierać. Lubię rozmowę na argumenty ale zapominasz jeszcze o jednej bardzo ważnej sprawie w temacie 320/345 vs. 356/380mm

Tutaj ważna jest nie tylko średnica ale również grubość tarczy, w przypadku 356 jest to 34 a 380 - 36mm co za tym idzie gwałtownie wzrasta pojemność cieplna tarczy przed co hamulce są dłużej odporne na fading. 

Oczywiście nie zapominamy o tyle 330mm który ma 22mm grubosci i jest również ważny przy modyfikacji.

Link to post
Share on other sites
W dniu 10.03.2019 o 10:49, Dev napisał:

Tutaj ważna jest nie tylko średnica ale również grubość tarczy, w przypadku 356 jest to 34 a 380 - 36mm co za tym idzie gwałtownie wzrasta pojemność cieplna tarczy przed co hamulce są dłużej odporne na fading

No akurat w tym porównaniu nie do końca, 

o pojemności cieplnej decyduje zwłaszcza masa tarczy,

380mm - 13,4kg, jednoczęściowa 356mm -13,6kg 

Link to post
Share on other sites
14 minut temu, przemek530d napisał:

No akurat w tym porównaniu nie do końca, 

o pojemności cieplnej decyduje zwłaszcza masa tarczy,

380mm - 13,4kg, jednoczęściowa 356mm -13,6kg 

No właśnie tarczy, a nie ciężkiego dzwona... 

Link to post
Share on other sites
W dniu 22.03.2019 o 13:32, H4mm3R napisał:

No właśnie tarczy, a nie ciężkiego dzwona... 

dzwon jest elementem tarczy, przy jednoczęściowej to już wogóle,

nie widzę powodu aby dzwon miał nie przyjmować energii cieplnej przy procesie hamowania

Link to post
Share on other sites
5 godzin temu, przemek530d napisał:

 

nie widzę powodu aby dzwon miał nie przyjmować energii cieplnej przy procesie hamowania

On ma właśnie nie przyjmować energii cieplnej

Link to post
Share on other sites
W dniu 25.03.2019 o 19:50, Dev napisał:

On ma właśnie nie przyjmować energii cieplnej

a jednak przejmuje, więc...

Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, przemek530d napisał:

a jednak przejmuje, więc...

W jakimś stopniu na pewno, ale zadaniem dzwona jest izolacja cieplna łożyska Koła.

Link to post
Share on other sites

Cześć. Czy ma ktoś u siebie zaciski Brembo z Panamery? Lub wie gdzie kupić lub dorobić adaptery?

Link to post
Share on other sites

czy po zmianie hebla przód na wieksze pompę abs trzeba kodować?

Edited by inhosik
Link to post
Share on other sites

Nie 

Link to post
Share on other sites

Cześć, potrzebuje kupić prawy zacisk czterotłok Brembo pod tarczę 345. Ktoś ma do sprzedania?

Edited by wolwerin
Link to post
Share on other sites

Miałem zakładać 320 z zaciskami od q5 z uwagi na to że mam zimę 16 jednak doszedłem do wniosku, że zrobię swap na 345 a zimę kupię większą. Czy ori felga audi 17 z et26 wejdzie na ten zacisk? Nie wiem czy dobrze tu doczytałem, zaciski z jarzmami z z6 c7 jednotłoczkowe 60mm podejdą do b8 z tarczami 345 i klockami od s4 b8? Tarcza 345 od s4 jest taka sama jak Q5 345 oraz a6 c7? Znalazłem takie komplety:

zaciski:

https://allegro.pl/oferta/zaciski-pod-tarcze-345mm-audi-a6-c7-4g-3-0-tdi-7044616122

tarcze:

https://allegro.pl/oferta/ate-ceramic-tarcze-klocki-przod-audi-q5-8r-345mm-7472893622

Nie chcę niespodzianek przy montażu po zakupie więc wolę zasięgnąć rady u was. Te zaciski i tarcze podejdą do b8? Fele 17 mam taka z et26:

 

 

ssssssssssssss.jpg

Edited by inhosik
Link to post
Share on other sites

Jak chcesz mam zaciski na swap i nowe tarcze i klocki. 

 

Link to post
Share on other sites

Czy ktoś już próbował założyć akebono 375x36 z RS4/5 B9? Gdzie w okolicy Warszawy można dorobić porządne adaptery?

Link to post
Share on other sites
27 minut temu, soczi napisał:

Czy ktoś już próbował założyć akebono 375x36 z RS4/5 B9? Gdzie w okolicy Warszawy można dorobić porządne adaptery?

Oczywiście. 

Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, H4mm3R napisał:

Oczywiście. 

Coś więcej się podzielisz? ?

Link to post
Share on other sites
14 minut temu, soczi napisał:

Coś więcej się podzielisz? ?

 

Link to post
Share on other sites

O to przegapiłem ten fragment. Serio na tarczy z SQ5 wchodzą p&p?

Link to post
Share on other sites
24 minuty temu, soczi napisał:

O to przegapiłem ten fragment. Serio na tarczy z SQ5 wchodzą p&p?

Musi być adapter i tarczę trzeba minimalnie zmniejszyć po obwodzie, bo zostałby za duży kołnież. 

Link to post
Share on other sites

Super. Masz jakiegoś magika co takie adaptery dorobi?

Edited by soczi
Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, soczi napisał:

Super. Masz jakiegoś magika co takie dystanse dorobi?

Mam takie rzeczy.

Link to post
Share on other sites
21 godzin temu, inhosik napisał:

Miałem zakładać 320 z zaciskami od q5 z uwagi na to że mam zimę 16 jednak doszedłem do wniosku, że zrobię swap na 345 a zimę kupię większą. Czy ori felga audi 17 z et26 wejdzie na ten zacisk? Nie wiem czy dobrze tu doczytałem, zaciski z jarzmami z z6 c7 jednotłoczkowe 60mm podejdą do b8 z tarczami 345 i klockami od s4 b8? Tarcza 345 od s4 jest taka sama jak Q5 345 oraz a6 c7? Znalazłem takie komplety:

zaciski:

https://allegro.pl/oferta/zaciski-pod-tarcze-345mm-audi-a6-c7-4g-3-0-tdi-7044616122

tarcze:

https://allegro.pl/oferta/ate-ceramic-tarcze-klocki-przod-audi-q5-8r-345mm-7472893622

Nie chcę niespodzianek przy montażu po zakupie więc wolę zasięgnąć rady u was. Te zaciski i tarcze podejdą do b8? Fele 17 mam taka z et26:

Kolego, te zaciski są p&p, bez problemu można je założyć. Tarcze z A4/Q5 345 i A6 345 różnią się minimalnie grubością, innych różnic w budowie nie ma.

Do zacisków możesz założyć polecany tu wielokrotnie zestaw: tarcze OZ (np. grubsze z A6) i klocki Textara, nie pylą one jakoś bardzo jeśli na tym Ci zależy, mam u siebie ten zestaw. Wcześniej miałem ceramikę i niestety słabiej to hamowało.

Edited by l2k2
Link to post
Share on other sites

Panowie,

Jestem świeżo po kompletnym swapie ze stokowych A4 na S4

Działanie hamulcy perfekt, ale pojawił dźwięk syczenia przy NIE wciśniętym pedale hamulca, ustaje gdy pedał wciśniemy.

Dziwne bo jeszcze kilka godzin wcześniej (na Ori A4) było cicho, jedynie pedał hamulca był "płytki" i wg. kilku osób miałem za ostre hamulce - w sensie łapały za szybko.

Nie ruszalem nic przy serwie i nie chce mi się wierzyć że samo serwo od tak pada lub tak sobie "pyk" przy nim jakaś guma czy uszczelka...

Jakieś sugestie?

Edited by lobot84
Link to post
Share on other sites

Właśnie jestem w trakcie swapa w A4 B8 314/300 na S4 345/330. 

Czy oprócz mechaniki (wymiana zacisków, tarcz, klocków itp) jest potrzebne jakiekolwiek kodowanie?

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, elixir99 napisał:

Właśnie jestem w trakcie swapa w A4 B8 314/300 na S4 345/330. 

Czy oprócz mechaniki (wymiana zacisków, tarcz, klocków itp) jest potrzebne jakiekolwiek kodowanie?

Nie

Link to post
Share on other sites

Ma ktoś na sprzedaż w dobrej cenie zaciski na tył 330? Do malowania mogą być 

Link to post
Share on other sites
27 minut temu, Gawron97 napisał:

Ma ktoś na sprzedaż w dobrej cenie zaciski na tył 330? Do malowania mogą być 

Mam tyły 330

Link to post
Share on other sites

Witam 

Mam pytanie czy zaciski z s4 z tarczami 320mm/300mm wejdą w ori alufelgi 16  7j et 39 nr 8K0 601 025 BF 8Z8?

 

Edited by hubertus28
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...