Skocz do zawartości
IGNOROWANY

SWAP hamulców w A4 B8


Yoghurt

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, Kodzak33 napisał:

Zaciski z s4 i 5 mają tłoczek 60 czy 57?

szukaj od Q5 albo a6 C7, tam jest 60mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, Dev napisał:

szukaj od Q5 albo a6 C7, tam jest 60mm

Mam już od b8 57mm , odczuwalna jest różnica między 57 a 60? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Kodzak33 napisał:

Mam już od b8 57mm , odczuwalna jest różnica między 57 a 60? 

Nie sądze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

Czy przy robiąc swap hamulców (przedlift) z 314mm na 320mm trzeba wymieniać coś jeszcze oprócz wspomnianych zacisków i jarzm? Z tego co mi mechanik powiedział wersje A4 B8, które wychodziły z tym większym zestawem mają fabrycznie troszkę inne zawieszenie. Pytam ponieważ użeram się od kilku lat z wibracjami w samochodzie co pochłonęło już ogromną ilość pieniędzy ale w końcu doprowadziłem auto do w miarę komfortowego poziomu i nie chcę żeby trzęsienie znowu wróciło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, mikemx napisał:

Panowie,

Czy przy robiąc swap hamulców (przedlift) z 314mm na 320mm trzeba wymieniać coś jeszcze oprócz wspomnianych zacisków i jarzm? Z tego co mi mechanik powiedział wersje A4 B8, które wychodziły z tym większym zestawem mają fabrycznie troszkę inne zawieszenie. Pytam ponieważ użeram się od kilku lat z wibracjami w samochodzie co pochłonęło już ogromną ilość pieniędzy ale w końcu doprowadziłem auto do w miarę komfortowego poziomu i nie chcę żeby trzęsienie znowu wróciło.

Zmień mechanika lepiej. 

Wszystko pasuje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki @Gibons

W Warszawie to już któryś z kolei mechanik, który twierdzi że nie powinno się zmieniać hamulców ze względu na różnice w wahaczach , pompie abs. Jeden nawet sugerował, że będzie problem przy ustawianiu geometrii bo nie wiadomo jakie parametry obrać za referencyjne. No ręce opadają :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko zadaj sobie pytanie, czy warto z 314 na 320 wejść? Nie chcesz nic większego co by dało odczuć różnicę w hamowaniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby nie to ze akurat dysponuje zestawem 320 to bym teraz pewnie zamienial na wiekszy. Sama sila hamowania standardowego zestawu jest juz dla mnie ok. Narzekam jedynie na przegrzewanie przy mocnych hamowaniach z duzych predkosci (ok 180 km/h). Jezdzac innym autem z hamulcami 320 bylo znacznie lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przegrzewaniu z takich prędkości wielkość tarczy dużo nie zmieni, a jej konstrukcja. Rozwiązaniem byłoby mieć nawiercane tarcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Langista napisał:

W przegrzewaniu z takich prędkości wielkość tarczy dużo nie zmieni, a jej konstrukcja. Rozwiązaniem byłoby mieć nawiercane tarcze.

Akurat nawiercane tarcze wcale nie oddają lepiej ciepła, nawiercanie służy lepszemu uchodzeniu gazów powstałych podczas kontaktu klocka z tarczą. 

W przypadku 320 jest grubsza tarcza i to na pewno będzie odczuwalne w stosunku do 312

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, mikemx napisał:

Panowie,

Czy przy robiąc swap hamulców (przedlift) z 314mm na 320mm trzeba wymieniać coś jeszcze oprócz wspomnianych zacisków i jarzm? Z tego co mi mechanik powiedział wersje A4 B8, które wychodziły z tym większym zestawem mają fabrycznie troszkę inne zawieszenie. Pytam ponieważ użeram się od kilku lat z wibracjami w samochodzie co pochłonęło już ogromną ilość pieniędzy ale w końcu doprowadziłem auto do w miarę komfortowego poziomu i nie chcę żeby trzęsienie znowu wróciło.

Co było przyczyną? Pewnie tuleje dolnych wahaczy. Hamulce nie mają tutaj nic do rzeczy a zawieszenie jest takie same

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, H4mm3R napisał:

Akurat nawiercane tarcze wcale nie oddają lepiej ciepła, nawiercanie służy lepszemu uchodzeniu gazów powstałych podczas kontaktu klocka z tarczą. 

W przypadku 320 jest grubsza tarcza i to na pewno będzie odczuwalne w stosunku do 312

Myślałem że to bardziej nacinanie tarczy do tego służy :mysli: no ale od tego jest forum aby zawsze odezwał się ten co ma więcej doświadczenia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Wandej napisał:

Co było przyczyną? Pewnie tuleje dolnych wahaczy. Hamulce nie mają tutaj nic do rzeczy a zawieszenie jest takie same

Trochę tego było:

  • wymiana 2 uszkodzonych wahaczy z przodu (nie chodzi o banany),
  • wymiana piasty z łożyskiem na nówka ori (wcześniejszy zamiennik firmy BTA miał po 3-4 miesiącach bicie ok 0,05),
  • regeneracja maglownicy (był delikatny luz, a że mechanicy porównując dwa auta nie znaleźli żadnej innej różnicy to oddali ten element do regeneracji),
  • kupno nowych opon,
  • wymiana wszystkich elementów zawieszenia, które miały luz (tu chodzi o drobne rzeczy jak łączniki itd.)
  • dokładniejsze wyważenie kół.

Drgania się mocno zmniejszyły. Z 8/10 na 2/10.

Pozostała jeszcze wymiana tarcz i stąd moje pytanie. Czy kupować nowe tarcze 314, gdzie wiem, że drgania są minimalne, czy ryzykować nowe 320 i modlić się żeby bardziej nie telepało.

 

EDIT: Te tarcze OZ Sport, o których wspomniałem odnoszą się do zestawu, na którym jeździłem zanim wykonałem w/w naprawy.

Edytowane przez mikemx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, mikemx napisał:

Trochę tego było:

  • wymiana 2 uszkodzonych wahaczy z przodu (nie chodzi o banany),
  • wymiana piasty z łożyskiem na nówka ori (wcześniejszy zamiennik firmy BTA miał po 3-4 miesiącach bicie ok 0,05),
  • regeneracja maglownicy (był delikatny luz, a że mechanicy porównując dwa auta nie znaleźli żadnej innej różnicy to oddali ten element do regeneracji),
  • kupno nowych opon,
  • wymiana wszystkich elementów zawieszenia, które miały luz (tu chodzi o drobne rzeczy jak łączniki itd.)
  • dokładniejsze wyważenie kół.

Drgania się mocno zmniejszyły. Z 8/10 na 2/10.

Pozostała jeszcze wymiana tarcz i stąd moje pytanie. Czy kupować nowe tarcze 314, gdzie wiem, że drgania są minimalne, czy ryzykować nowe 320 i modlić się żeby bardziej nie telepało.

 

EDIT: Te tarcze OZ Sport, o których wspomniałem odnoszą się do zestawu, na którym jeździłem zanim wykonałem w/w naprawy.

Chcąc zmienić tarcze na 320mm musisz zmienić też zaciski i klocki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Interesuje mnie takie zestaw do montażu w A5 3.0TDI.

Jak wygląda temat, podpowie ktoś?

Bez nazwy-1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, qK. napisał:

Witam,

Interesuje mnie takie zestaw do montażu w A5 3.0TDI.

Jak wygląda temat, podpowie ktoś?

Bez nazwy-1.jpg

Wywal to na śmietnik 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Dev napisał:

Wywal to na śmietnik 

Mógłbyś rozwinąć myśl?
Chętnie dowiem się czegoś więcej, a pytam bo miałem 6tłoków z przodu w A3 8P, które mi zostały i zastanawiam się nad włożeniem właśnie do A5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...