Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[2.4 BDV] Drgania silnika / karoserii


BoskiMario

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem świeżym posiadaczem silnika jak w temacie. Przyznam szczerz, że nie znam kompletnie tego silnika. Wcześniej jeżdziłem AVF'em 1.9 TDI PD.

Czy możecie mi powiedzieć czy to normlane, że na biegu jałowym na postoju i podczas jazdy zresztą też pojawiają się drgania karoserii przy 1000-1200 obrotów ? Jak delikatnie muskam gaz na postoju to zaczyna drzeć drążek zmiany biegów i cała karoseria. Czy to coś poważnego czy nie ma się czym martwić ? Można by przypuszczać, że zachowuje się tak jakby nie palił na jeden gar. Czy można to jakoś zdiagnozować ? Dodam, że komputer nie pokazuje żadnych błędów silnika jest tylko błąd (Outside Air Temp Sensor). Z góry dzięki za wszelkie sugestie.

Dodam jeszcze, że zauważyłem że na mocno rozgrzanym silniku drgania są dużo mocniejsze.

Edytowane przez BoskiMario
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialem takie objawy, ale na lpg; gazownik podregulowal go niby troche i bylo stosunkowo lepiej, ale w dalszym ciagu troche mi drzy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialem takie objawy, ale na lpg; gazownik podregulowal go niby troche i bylo stosunkowo lepiej, ale w dalszym ciagu troche mi drzy

U mnie autko gazu nie widzialo, a przebieg jest na 99% pewny - 181 tyś. Sam już nie wiem co to może być.

mialem takie objawy, ale na lpg; gazownik podregulowal go niby troche i bylo stosunkowo lepiej, ale w dalszym ciagu troche mi drzy

U mnie autko gazu nie widzialo, a przebieg jest na 99% pewny - 181 tyś. Sam już nie wiem co to może być.

Dla śledzących temat. Byłem dziś u magika ktory podlaczyl kompa. Pokazało wypadanie zapłonu na piątym cylindrze. Jutro sprawdzę cewkę i świecę na piątytm garze i dam znać jak to wygląda. Mam nadzieję, że na tym się zaczkończy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podobnie i u mnie problem mialem - opisane wiecej w tym temaciie http://a4-klub.pl/index.php?/topic/247932-silnik-24-a-instalacja-lpg/page-2

z tym ze na VAGu jak sam sprawdzalem to mi nie pokazywał, dopiero pod obciazeniem mi gazownik wyczail jak we dwoch jechalismy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdyby wypadal CI jeden gar to drgania bys mial o wiele wieksze i w calym zakresie obrotow... dla proby odepnij sobie jedna wtyczke od wtryskiwacza benzynowego i zobaczysz jak zachowuje sie v6 na 5 garach :) z wydechu bedzie pufac a karoseria bedzie drgala o wiele bardziej.

Edytowane przez soul87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

soul87,
a czy zle ustawiony rozrzad moze dawac takie efekty?

przymierzam sie do wymiany rozrzadu i mysle jak sprawdzic czy magicy mi to dobrze zrobia?

wystawczy kat w blokach 93 sprawdzic? jakie sa graniczne wartosci

Edytowane przez koscielny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem, moze tak moze nie

Edytowane przez soul87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie teraz też nie jest idealnie, ale całkiem nieźle +2 -1;
zobacze jak po wymianie rozrządu będzie :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam u siebie podobnie, tak jakby silnik miał swój rezonans , przy 1200 obr oraz ten sam efekt wystepuje przy 1900-2000rpm, aczkolwiek wyczuwalne jest tylko na postoju, podczas jazdy przy tych obrotach praktycznie niewyczuwalne... na lpg i pb tak samo, przejrzalem silnik wzdłuż i wszerz, kompresja wzorowa, vag nie wykazuje zadnych bledow typu wypadani zaplonu itp...... podejrzewam i juz slyszalem pare opini, z passatow i a6 c5 ze te silniki czasami tak maja te wibracje w tych zakresach obrotow, zapewne po wymianie poduszek silnika by sie poprawilo ale czy jest sens??? nie jest to az tak bardzo wyczuwalne moim zdaniem...

gdyby wypadal CI jeden gar to drgania bys mial o wiele wieksze i w calym zakresie obrotow... dla proby odepnij sobie jedna wtyczke od wtryskiwacza benzynowego i zobaczysz jak zachowuje sie v6 na 5 garach :) z wydechu bedzie pufac a karoseria bedzie drgala o wiele bardziej.

U mnie njabardziej telepie wrecz buda tak przy 1200 obrotów, jak sie rozgrzeje to w trakcie jazdy auto mocno drzy, komputer mechanika, taki bardziej rozbudowany pokazal wypadanie zapłonu na 5 cylindrze. Chcialem dziś zmienić cewkę ale nie sądziłem, ze jest to jeden nierozłaczny moduł cewek :( zamówiłem używkę by sprawdzić czy to na pewno to. Zastanawiam sie czy świec nie wymienić, nie mam pojęcia kiedy byly ostatnio wymieniane. Jak tylko przyjdzie cewka dam znać co dalej. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,podepnę się do tematu moje 2,4 V6 PB bez LPG ma te same objawy,drgania silnika najbardziej przy 1800 obr/min,błąd jaki pokazuje to wypadanie zapłonu na piątym cylindrze,świece nowe,cewki z przewodami podrzucone z innego auta nadal to samo,mechanicy rozkładają ręce nie wiedzą co jest nie tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jestem po wymianie cewki i swiec zaplonowych. Podmieniłem też przewody zaplonowe. Samochód mam wrażenie lepiej pracuje ale niestety na postoju przy 1200 obrotach wciąż telepie budą. Szukam więc dalej. Dodam, że wszystkie świece były ładne tylko na szóstym cylindrze była czarna, tak jakby zaolejona. Czy to może być przyczyną owego telepania ? Podjadę też jutro do mechanika sprawdzić czy dalej wypada zapłon na piątym cylindrze.

Czy ma ktoś może jeszcze jakieś pomysły odnośnie mojego problemu ? Co jeszcze można sprawdzić ?

pozdrawiam

Witam ponownie

Pare dni po wymianie cewki, drgania wrocilu ze zdwojona sila. Jestem aktualnie po wymianie kolejnej cewki, tym razem zainwestowalem w nowa NGK. Autko jakby odzylo i pracuje zdecydowanie lepiej, na wyzszych obrotach praktycznie nie ma do czego sie przyczepic. Drgania sprzegla praktycznie zniknely. Autko dryz najbardziej na niskich biegach ale przy wysokich obrotach, jedynka i dwojka to koszmar. Czy to moze byc dwumas ? Mam tez problem z wyapdajacymi zaplonami. Swiece mam nowe beru, przewody nowe beru i teraz nowa cewka NGK. Polaczalem kompa i nie bylo zadnych bledow ale przesledzilem na jalowym kanaly 14,15,16 i sieje wypadaniem zaplonu na praktycznie wszystkich cylindrach. Co moze byc przyczyna ? moze ma ktos jeszcze jakis pomysl bo ja juz nie wiem co dalej robic.

Sprawdzilem rowniez rozrzad i pokazuje mi -2,0 lub -2,1 czy to poprawne wartosci ?

Mam tez pytanie odnosnie watosci jednej z grup, nie pamietam dokladnie ktorej ale opis w angielskim VAG'u to Duty cycle, na 4 wartosci trzy sa wrecz podobne w granichach 18% ale jedna, dokladnie druga pokazuje 80%. Czy to normalne ? Co opisuja te parametry? Z grory dzieki za wszelkie wskazowki.

Pozdrawiam


Witam

Jestem po wymianie cewki i swiec zaplonowych. Podmieniłem też przewody zaplonowe. Samochód mam wrażenie lepiej pracuje ale niestety na postoju przy 1200 obrotach wciąż telepie budą. Szukam więc dalej. Dodam, że wszystkie świece były ładne tylko na szóstym cylindrze była czarna, tak jakby zaolejona. Czy to może być przyczyną owego telepania ? Podjadę też jutro do mechanika sprawdzić czy dalej wypada zapłon na piątym cylindrze.

Czy ma ktoś może jeszcze jakieś pomysły odnośnie mojego problemu ? Co jeszcze można sprawdzić ?

pozdrawiam

Witam ponownie

Pare dni po wymianie cewki, drgania wrocilu ze zdwojona sila. Jestem aktualnie po wymianie kolejnej cewki, tym razem zainwestowalem w nowa NGK. Autko jakby odzylo i pracuje zdecydowanie lepiej, na wyzszych obrotach praktycznie nie ma do czego sie przyczepic. Drgania sprzegla praktycznie zniknely. Autko dryz najbardziej na niskich biegach ale przy wysokich obrotach, jedynka i dwojka to koszmar. Czy to moze byc dwumas ? Mam tez problem z wyapdajacymi zaplonami. Swiece mam nowe beru, przewody nowe beru i teraz nowa cewka NGK. Polaczalem kompa i nie bylo zadnych bledow ale przesledzilem na jalowym kanaly 14,15,16 i sieje wypadaniem zaplonu na praktycznie wszystkich cylindrach. Co moze byc przyczyna ? moze ma ktos jeszcze jakis pomysl bo ja juz nie wiem co dalej robic.

Sprawdzilem rowniez rozrzad i pokazuje mi -2,0 lub -2,1 czy to poprawne wartosci ?

Mam tez pytanie odnosnie watosci jednej z grup, nie pamietam dokladnie ktorej ale opis w angielskim VAG'u to Duty cycle, na 4 wartosci trzy sa wrecz podobne w granichach 18% ale jedna, dokladnie druga pokazuje 80%. Czy to normalne ? Co opisuja te parametry? Z grory dzieki za wszelkie wskazowki.

Pozdrawiam

Naprawde nikt nie jest w stanie odpowiedziec na moje pytania ?

Edytowane przez BoskiMario
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc kolego, druga sonda dobrze pracuje ? możesz mieć katalizator zapchany

Czesc

Jak to sprawdzić ? w ktorej grupie podejrze sondy ? i jak sprawdzic kata ? Da sie za pomocą VAG'a ?

Z gory dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Podepnę się pod temat. Przypadek mam następujący przy redukcji biegu np: z 3 na 2 i wciśnięciu gwałtownie gazu pojawiaa drgania karoserii i wibracje. Na wolnych obrotach przy przegazówce podczas schodzenia z obrotów najbardziej trzęcia przy ok 1200-1400obr/min, a przy wciśniętym sprzęgle jest to jeszcze bardziej wyczuwalne. Problem pojawił się jakieś 3 miesiące temu i występował sporadycznie co niestety utrudniało diagnozę. Na vag-u czysto, nie mam pojęcia co to może być. jak problem znia to silnik pracuje idealnie i można go kręcić po czerwone pole i nic się nie dzieje...

Z góry dzięki za jakąkolwiek pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poduszki silnika. Dwumasa.

Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka

ruszając na zaciągniętym ręcznym nie ma żadnych stuków więc poduchy wstępnie wykluczyłem, a jak sprawdzić dwumas?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W taki sposób nie wykluczysz poduszek. Musisz wlezc pod spod zobaczyć czy nie mają śladu wylewu cieczy. Czy nie są pęknięte itp

Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W taki sposób nie wykluczysz poduszek. Musisz wlezc pod spod zobaczyć czy nie mają śladu wylewu cieczy. Czy nie są pęknięte itp

Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka

Też sprawdzałem ale wszystko wygląda dobrze. Dodam jeszcze że jak to się dzieje to na pedale sprzęgła czuć wibracje a jak "to" przejdzie to nic nie czuć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to chyba masz wskazówkę dotyczącą sprzęgła i dwumasy

Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale czy jest możliwe żeby przy uszkodzonym dwumasie coś się pojawiało i znikało?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...