Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zaworki zwrotne oleju w naszych 4.2 V8


niebieski708

Rekomendowane odpowiedzi

dobrze ze znalazłem ten temat ;o), Jestem właśnie po wymianie zaworków , dodatkowo uszczelki pod pokrywami pod kolektor ssący (jakiś c**j poskładał wszystko na sylikon ) dodatkowo rozebrana została chłodniczka oleju w której jest plastykowy kruciec i kolejne uszczelki i zimeringi, wymienione zostały też zaślepki wałków z zimeringami . Wszystko zamówione w ASO przez znajomego co ma za***iste zniżki. koszta wyszły mnie około 800 zł . Moje auto to co prawda a8 i na tamtym forum poczytałem o występujących wyciekach w tych silnikach i od razu powymieniałem wszystko . Auto legitymuje się przebiegiem 160 tyś i wszystkie uszczelki były dosłownie "drewniane ". twarde , sztywne , nic dziwnego że olej się sączył z pod pokryw . Teraz mam poskładane wszystko tak jak należy bez sylikonu na nowych oryginalnych uszczelkach i zimeringach. Teraz tylko pozostało jeździć i cieszyć się jazdą . Najwięcej roboty jest z chłodniczką (brak dostępu ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A miałeś jakieś dźwięki przy zapalaniu? Z tego co mi się wydaje to w A8 są jeszcze takie zaworki w głowicach ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w głowicach chyba nic nie ma , miałem grzechotanie czasem po nocy , a że auto kupiłem z 4 miesiące temu to robię wszystko kompleksowo , żeby nie rozbierać wszystkiego po kilka razy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W końcu znalazłem czas żeby wymienić te zaworki . Niestety zaworki nowe ale grzechotanie lekko się zmniejszyło ale nie ustało . Po wymianie poszła dokładna analiza i 99% jest to któryś z napinaczy hydraulicznych rozrządu . Od poniedziałku bierzemy się za pracę dam znać co ustaliłem i jak idą pace. Mam nadzieje ,że to pomoże .


No i fazotory[emoji14]plan jeden dorobić mocniejsze fazatory . Opcja możliwa tylko jeżeli ktoś udostepni mi swoje zużyte fazatory. Dorobić z innego materiału i chartowac powierzchniowo lub na wskroś zależy od pomierzonej twardości orginalego fazatora .

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie tez to czeka..;) póki co wymienię olej, filtry, sprawdzę te zaworki i zobaczę co sie będzie działo no eska zdążyłem sie nacieszyć tylko 4 dni i musiałem wrócić do DE.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z lektury amerykańskich for wynika, że wymiana zaworków pomaga na grzechotanie po ciepłym odpaleniu, sam miałem wymieniać u siebie, ale póki nie ma sezonu auto stoi i jestem w rozterce. Dotarłem też do instrukcji Audi North America, że grzechotanie po zimnym odpaleniu przez moment jest dopuszczalne i nie ma jednoznacznego winowajcy, więc nie zalecają wymieniać czegokolwiek i tak instruować klientów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem ci że możesz mieć rację bo jestem właśnie po wymianie zaworkow i na ciepłym odpaleniu grzechotanie nie występuje . Niestety ja mam fazatory do wymiany to pewne bo są sprawdzone ze dają d*py.

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy uszkodzonych fazatorach masz u siebie jakieś dodatkowe objawy prócz porannego grzechotania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję nie słuchać audi... Jak masz grzechotanie na zimnym to spowodowane jest zbyt gestym olejem... Nie wymienienie tych zaworków skutkuje uszkodzeniem fazatorów po jakimś czasie. Ja miałem dźwięk i na zimnym i ciepłym. Z dziwnych powodów nie mam ani na zimnym ani na ciepłym grzechotania ;-) mój silnik i innych chyba jest uszkodzony ;-) co do fachowców z audi to już widziałem jakich specjalistów mają ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 23.09.2015 o 17:51, niebieski708 napisał:

http://fs1.directupload.net/images/150725/hg5j7le5.jpgJak w temacie :-) jako że układ olejowy w naszych V8 jest dość długi konstruktorzy w połowie układu olejowego zamontowali takie małe zaworki które mają zapobiedz po zgaszeniu silnika spływowi oleju do miski itd. Na skutek temperatury i innych czynników zaworki te tracą swoje właściwości i olej spływa. Objawia się to dźwiękami przy porannym rozruchu lub po dłuższym postoju. Dłuższa eksploatacja na nie sprawnych zaworkach skraca żywotność rozrządu. Zaworki są po okolo 100 zł za sztukę sztukę.

 

Zaworki są różne, do bbk tak wyglądają:

 

 

 

 

 

 

http://fs1.directupload.net/images/150923/cbek2u5t.jpg

 

 

http://fs2.directupload.net/images/150923/hu58fq4p.jpg

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...