Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[A4 B5] 1.8 ARG Gruszka cisnieniowa


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Opiszę w skrócie moją walkę z tą gruszką. Oczywiście ramię zostało w orginalny sposób naprawione ale membrana była pęknięta więc przez kilka miesięcy jeździłem na otwartych klapkach. Auto zaczynało jechać powyżej 3 tysięcy obrótów, chociaż spalanie spadło.

W końcu udało się przypadkiem dzięki chudemu ogarnąć nówkę membranę. Po założeniu jej niestety dalej lipa, okazał się walnięty zaworek ale to szybka wycieczka na szrot i działa. Auto odzyskało moc w dolnych zakresach obrotów oczywiście nie jest to v6 ale już lepiej się zbiera do 3 tys. obr. Zobaczy się jak długo membrana wytrzyma. Nagrałem krótki filmik jak gruszka działa podczas jazdy, nigdzie takiego materiału nie znalazłem. Gruszka działa od ok 3 tys obr/min i trzyma do końca, wciśnięcie sprzęgła ją wyłącza, podczas powolnej jazdy do 3 tys się nie rusza. Tyle z moich obserwacji.

Krótki filmik

 

 

Edytowane przez magik190
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mój problem polega na tym że wciskając gaz mocniej, gdzieś ponad połowa az do podłogi , między 1500-2000 obrotów jest dziura, nie chce isc, jedynie przy normlanym dodawaniu tego nie czuc. jedyne co mam zepsute to własnie tą gruszkę, tak mowił mechanik, narazie z tym jeżdzę dopoki nie bede w stanie kupic używki. ta dziura w obrotach wystepuje jedynie w zakresie ok 1500-2000 obrotów przy daniu mocnego gazu, w innych zakresach kreci sie pieknie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, magik190 a czy w tym filmiku jest głos czy to u mnie go nie ma? I drugie pytanie czy jak depniesz do spodu to gruszka trzyma aż puścisz gaz? Bo u mnie jest tak że jak tylko depne to się otwiera ale jak silnik zacznie się zbierać to wraca i nie wiem teraz czy tak ma być czy nie, oczywiście tak się zachowuje na postoju na ,,luzie" no i gruszka działa od dołu a nie od 3 tyś rpm

Edytowane przez Przemek.1997
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 31.10.2017 o 10:03, popapraniec48 napisał:

mój problem polega na tym że wciskając gaz mocniej, gdzieś ponad połowa az do podłogi , między 1500-2000 obrotów jest dziura, nie chce isc, jedynie przy normlanym dodawaniu tego nie czuc. jedyne co mam zepsute to własnie tą gruszkę, tak mowił mechanik, narazie z tym jeżdzę dopoki nie bede w stanie kupic używki. ta dziura w obrotach wystepuje jedynie w zakresie ok 1500-2000 obrotów przy daniu mocnego gazu, w innych zakresach kreci sie pieknie.

Ja mam też sam problem u siebie, gruszka działa, tak jak piszę wyżej, ale za to przepływka mi pada i ja znów słyszałem że ta dziura w mocy może być od przepływki też

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.10.2017 o 22:59, magik190 napisał:

Opiszę w skrócie moją walkę z tą gruszką. Oczywiście ramię zostało w orginalny sposób naprawione ale membrana była pęknięta więc przez kilka miesięcy jeździłem na otwartych klapkach. Auto zaczynało jechać powyżej 3 tysięcy obrótów, chociaż spalanie spadło.

W końcu udało się przypadkiem dzięki chudemu ogarnąć nówkę membranę. Po założeniu jej niestety dalej lipa, okazał się walnięty zaworek ale to szybka wycieczka na szrot i działa. Auto odzyskało moc w dolnych zakresach obrotów oczywiście nie jest to v6 ale już lepiej się zbiera do 3 tys. obr. Zobaczy się jak długo membrana wytrzyma. Nagrałem krótki filmik jak gruszka działa podczas jazdy, nigdzie takiego materiału nie znalazłem. Gruszka działa od ok 3 tys obr/min i trzyma do końca, wciśnięcie sprzęgła ją wyłącza, podczas powolnej jazdy do 3 tys się nie rusza. Tyle z moich obserwacji.

Krótki filmik

https://www.youtube.com/watch?v=NXJzmcDu6T4

Witam, a czy w tym filmiku jest głos czy to u mnie go nie ma? I drugie pytanie czy jak depniesz do spodu to gruszka trzyma aż puścisz gaz? Bo u mnie jest tak że jak tylko depne to się otwiera ale jak silnik zacznie się zbierać to wraca i nie wiem teraz czy tak ma być czy nie, oczywiście tak się zachowuje na postoju na ,,luzie" no i gruszka działa od dołu a nie od 3 tyś rpm. Jak masz podpięte wężyki na gruszce?

PS. Udało mi się znaleźć filmik na którym gruszka zachowuje się jak u mnie, bieg jałowy, łapie od dołu i potem wraca, co do jazdy to nie mam jak sprawdzić 

 

Edytowane przez Przemek.1997
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głos usunąłem bo nagrało mi się brzęczenie. Jak wcisnę gaz do dechy to gruszka cały czas trzyma co widać na filmie. Podmieniłem link z dźwiękiem . U mnie działa tak jak już opisałem. Prawdopodobnie masz membranę pękniętą i dlatego nie trzyma tobie ta gruszka.

Tu masz pokazane jak powinny być podpięte wężyki : z kolektora do zaworu (dolny króciec) i od zaworu (boczny króciec) do gruszki. Sprawdź dokładnie tą membranę i przeczytaj dokładnie ten temat bo jest wszystko opisane.

W dniu 4.04.2016 o 20:35, Gość napisał:

tak ma byc podlaczone podcisnienie

1459794908-U1445.jpg

 

Edytowane przez magik190
edycja wypowiedzi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Membranę kleiłem i chodzi do tego czasu, wydaje mi się że jakby była nieszczelna to by wcale nie wciągnęło dlatego że wcześniej była minimalnie dziurawa (prawie niewidocznie) a nie ruszyła się. Jutro sprawdzę jeszcze te wężyki bo teraz na 100% nie jestem pewien jak są ale wydaje mi się że dobrze, a może to być wina tego zaworka?

Edytowane przez Przemek.1997
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też kleiłem i to nic nie dało, więc najlepiej ogarnij sobie sportową kamerkę i zamontuj na rurze co idzie do chłodnicy i jakieś światło sobie tam ogarnij(użyłem czołówki, którą zamontowałem na tej samej rurze) i będziesz wiedział czy to działa.  Najlepiej żeby kamerka miała wifi to na telefonie będziesz mógł oglądać. Powodzenia w naprawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to może rzeczywiście membrana przepuszcza, nie muszę już sprawdzać bo wiem że się podniesie ale jak tylko obroty się utrzymają to zaraz opada... Pisaliście tu o kimś kto robi nowe membrany, mógłbym prosić o namiar?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, chciałem się jeszcze zapytać czy gruszka może mieć wpływ na działanie przepływomierza? Pytam bo co jakiś czas wywala błąd przepływki 16486 - mass air flow sensor (g70) signal too low. Nie wiem czy to przepływka zwyczajnie pada czy gruszka ma na to wpływ. Bo skoro membrana przepuszczała to w górnych obrotach mogło być za mało powietrza? Do tego 2 razy miałem błąd od bogatej mieszanki. Ma to sens? Czy to zwyczajnie przepływomierz do wymiany? Dodatkowo powiem że nieszczelności raczej nie ma, kolektor ssący był zdejmowany sprawdzany, była pęknięta odma ale założona jest teraz nowa.

Edytowane przez Przemek.1997
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja wymienilem przepływomierz na zamiennik ale z  DELPHI nówkę, nie oryginalny bosch bo za drogi a nie bylem pewny czy przepływka uszkodzona.  ta przepływka rpowinna byc ok bo  znacznie spadło mi spalanie gazu z 19-20 litrów do ok 13 po mieście. oczywiscie moj problem teraz jest i na gazie i na benzynie więc nie moge tu winic lpg. dzis bylem na rozmowie z mechanikiem czy wogole mi wmontuje nową membranę, twierdzi ze grucha moze sie rozwalic przy demontazu, jak to wygladalo u was? na koniec dodam ze moja gruszka wogole nie dziala, ramię jest cale ale wogole go nie rusza przy zadnych obrotach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, popapraniec48 napisał:

ja wymienilem przepływomierz na zamiennik ale z  DELPHI nówkę, nie oryginalny bosch bo za drogi a nie bylem pewny czy przepływka uszkodzona.  ta przepływka rpowinna byc ok bo  znacznie spadło mi spalanie gazu z 19-20 litrów do ok 13 po mieście. oczywiscie moj problem teraz jest i na gazie i na benzynie więc nie moge tu winic lpg. dzis bylem na rozmowie z mechanikiem czy wogole mi wmontuje nową membranę, twierdzi ze grucha moze sie rozwalic przy demontazu, jak to wygladalo u was? na koniec dodam ze moja gruszka wogole nie dziala, ramię jest cale ale wogole go nie rusza przy zadnych obrotach :)

Ile dałeś za taki zamiennik przepływomierza? Ja raczej szukam oryginalnej używki.  U mnie wywala właśnie ten błąd 16486, 2 razy był od bogatej mieszanki, spalanie poszło w górę (tylko ja mam samą benzynę) noi od paru dni zdarzy się że silnik nie utrzyma wolnych obrotów i gaśnie. Sprawdzałem też na VAGu i podaje trochę za małe wartości. Natomiast co do membrany zamówiłem dziś nową, rozmawiałem z Panem który ma takie nowe membrany i przy jej wymianie nie ma nic trudnego. Gruszkę rozebrać prosto i łatwo, to już robiłem bo kleiłem starą a co do samej membrany to jak ją wyciągniesz z tym ramieniem od strony tego cięgna membrana jest naciągnięta pod ten kapelusz i tam siedzi w rowku. Wystarczy wyciągnąć starą i nasunąć nową. Sprawdzałem dziś u siebie na drugiej gruszce którą mam również z pękniętą membraną. Tak więc czekam na nową i zabieram się do pracy z nadzieją na pożądany efekt :) 

Edytowane przez Przemek.1997
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.08.2017 o 17:28, chudy30 napisał:

tak są różne średnice nawet chyba 3 lub cztery tych kanalików, morphin88 napisał o zmianie kolektora na tego bez gruszki i w ten sposób osłabił dół mocy silnika nie bez powodu zostało to założone

Wiem, że ten wpis był dawno ale ogólnie mam ten kolektor bez łopat już prawie dwa lata i ponad 25000 km i należy zwrócić uwagę na pewne kwestie. Kolektor aluminiowy bez łopat ma kanały nieco dłuższe od kanałów w chwili otwarcia i zarazem krótsze niż gdy łopaty są otwarte. Jednocześnie średnica kanałów jest większa niż w kolektorze z klapami. Ogólnie wolniej się zbiera poniżej 2000 obrotów podczas jazdy na 4 i 5 biegu. Za to powyżej 3 tysięcy jedzie bardzo dobrze. Jeśli chodzi o ruszanie ze świateł wydaje mi się, że reaguje dużo szybciej niż jak miał klapy.

Ogólnie ma inna charakterystykę więc trzeba się przestawić na trochę inny styl jazdy. Ja mam w swoim audi dodatkowo zamiast katalizatora tłumik przelotowy i lekko poprawiony układ dolotowy z wkładką K&N.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie sami dacie radę rozebrać gruszkę podciśnienia bez wizyty u mechanika łatwe jest to i proste

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, chudy30 napisał:

panowie sami dacie radę rozebrać gruszkę podciśnienia bez wizyty u mechanika łatwe jest to i proste

Wydaje mi się że wcześniej jest wszystko opisane, ale chyba mowa była o podwadzeniu tego dekla okrągłego 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, zapomniałem napisać tutaj że gruszkę już chwilę temu zrobiłem, zamówiłem tą nową membranę, założyłem i teraz działa jak powinna, może jest jakaś różnica w czasie jazdy ale minimalna. Fakt faktem że stara klejona membrana przepuszczała. Samo rozebranie gruszki jest bardzo łatwe, nie trzeba jej nawet wyciągać z auta.

Edytowane przez Przemek.1997
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Przemek.1997 napisał:

Witam, zapomniałem napisać tutaj że gruszkę już chwilę temu zrobiłem, zamówiłem tą nową membranę, założyłem i teraz działa jak powinna, może jest jakaś różnica w czasie jazdy ale minimalna. Fakt faktem że stara klejona membrana przepuszczała. Samo rozebranie gruszki jest bardzo łatwe, nie trzeba jej nawet wyciągać z auta.

Witam , Gdzie zamawiałeś membranę ,bo prawdopodobnie czeka mnie wymiana w drugiej audioli z silnikiem ARG? Oprócz tego sprawdzę wszystko inne tak jak w temacie zostało już opisane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Przemek.1997 napisał:

Witam, zapomniałem napisać tutaj że gruszkę już chwilę temu zrobiłem, zamówiłem tą nową membranę, założyłem i teraz działa jak powinna, może jest jakaś różnica w czasie jazdy ale minimalna. Fakt faktem że stara klejona membrana przepuszczała. Samo rozebranie gruszki jest bardzo łatwe, nie trzeba jej nawet wyciągać z auta.

Czy jeśli trzymasz cały czas na 3000 obrotów to i cięgno też się trzyma w pozycji otwartej czy podskoczy tylko i spowrotem przymyka klapy? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Radek91 napisał:

Czy jeśli trzymasz cały czas na 3000 obrotów to i cięgno też się trzyma w pozycji otwartej czy podskoczy tylko i spowrotem przymyka klapy? 

Gdy trzymam gaz na stałych obrotach cięgno się wraca, gruszka działa tylko przy obciążeniu silnika. Ja membranę wybadałem w ten sposób że zdjąłem wężyk idący bezpośrednio z gruszki na zaworek i założyłem go na strzykawkę, gdy zassałem strzykawką membrana się ruszyła, wiadomo ale zaraz się wracała czyli przepuszczała. Gdy założyłem nową membranę i ponowiłem próbę ze strzykawką, po zassaniu cięgno się nie wracało. Mogę więc powiedzieć że na starej membranie też mi działało ale nie do końca prawidłowo.

Edytowane przez Przemek.1997
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...