Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Krzywiące się tarcze hamulcowe po około 1tys km


szwarcu1

Rekomendowane odpowiedzi

Moz byc jeszcze problem z zaciskiem, mialem tak raz na brembo 4 tloczkowych ze jedna strona sie zablokowal i nie cisnela, druga strona tylko hamowala i byl efekt jakby tarcze bily, po wymianie klockow i naprawie zacisku efekt drgania ustal, tarcze zostaly te same. Sprawdz prowadnice zaciskow i bicie tarczy miernikiem zegarowym zanim kupisz nowe tarcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale tarcza i tak chyba będzie do wymiany gdyż w jednym miejscu ociera mocniej o klocek, a dostępu do miernika za bardzo nie mam (mieszkam za granicą) ale jadę pod koniec miesiąca do Polski na przegląd i wtedy powiem żeby sprawdzili/naprawili zaciski z tym że nie robią pomiaru bicia tarczy czy piasty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klocki w ostateczności możesz zostawić, ale koniecznie trzeba je wtedy przetrzeć papierem ściernym na jakiejś równej powierzchni. Zaciski raczej by trzymały cały czas gdyby były zapieczone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc chyba będzie trzeba kupić nowe tarcze póki co i zobaczyć, nawiercane zimmerman w cenie ok 120 euro zakomplet to chyba dobra cena ?

Edytowane przez puczyl1990
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym odpuscił nawiercane i dał pełne, raz, że trzeba te otwory czasem odtykać wiertarą, a dwa że chyba łatwiej się wichrują. Klocki też bym dał nowe raczej, bo jak przyciera to pewnie będzie bruzda i może się okazać, że jak ją zniwelujesz to zostanie pół klocka.

I mimo wszystko wymienił bym to sam tym razem, wypucował piasty na glanc, bo od tego się raczej krzywą tarcze, nie od przegrzewania, chyba że kolega mocno szaleje non stop.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jazda normalna z tym ze wiekszosc km zrobione na autostradzie, poki co zamowilem miernik zegarowy i zobacze jakie jest bicie. Klocki wyjme i zobacze jak wygladaja, a co do tarcz to jednak dac pelne?

Tak wygląda tarcie tarczy na prawym kole

a tak z lewej strony

Edytowane przez puczyl1990
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie trzeba czyścić. Chyba, że jeździsz non stop po błocie, a a4 do offroadu raczej się nie nadaje. I po czym wnosisz, że nawiercane szybciej się wichrują?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie odnośnie zacisków bo w weekend chciałbym się za to zabrać i sprawdzić (przed zamówieniem nowych tarcz i klocków) tzn. zdjąć zaciski i wyczyścić je ale czy będę do tego potrzebował jakieś pasty do nasmarowania? i czy samo przeczyszczenie i nasmarowanie pomoże na jakiś czas ( jakieś 2 tyg bo później jadę na przegląd i ewentualnie naprawę zacisków) i czy po zdjęciu zacisku i wykręceniu przewodu hamulcowego z niego tłoczek powinien dać się wcisnąć ręką czy jak? pomierzę też bicie piasty i tarczy i czy po tym wszystkim potrzebne będzie odpowietrzanie układu i jeśli tak to czy całego czy tylko przód?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czekaj, bo się pogubiłem :decayed: Stanęło na tym, że zacisk dobry, odbija... tylko tarcza jest krzywa, tak? Zostaw ten zacisk może na razie, zdejmij tarcze, obejrzyj piastę, wyglancuj i zmierz zegarem skoro będziesz już go miał, bo to jest przyczyna problemu.

Edytowane przez Pablo_s-c
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak mysle ze dobry, na 100% pewien nie jestem ale skoro krecac kolem tarcza ociera o klocek w jednym miejscu bardziej co slychac na filmiku ktory wrzucilem wyzej to mkze i zacisk jest dobry. W sobote zobacze ta piaste i tarcze czujnikiem. A jesli bede mial zdjety juz zacisk z tarczy to bym przy okazji mogl go tez sprawdzic czy dobrze chodzi tylko jak najlepiej?

Więc tak tarcze i piasty pomierzone i prawe koło piasta: 0,03, tarcza 0,4 a lewe koło piasta 0,01, tarcza 0,1 więc myślę że z piastami tragedii nie ma natomiast tarcze do wymiany idą. A co do zacisków chodzą dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewny jestes ze 0,15? Przy 0,15 to by kierownice wyrywalo z rak podczas hamowania. Piasta z reguly ma 0,03-0,05 bicia, przy tarczach bicie jest dopuszczalne do 0,05 przynajmniej ebc, czasami inni producenci np brembo dopuszczaja niby 0,10 ale to juz jest odczuwalne. Z doswiadczenia kazda tarcze ktora ma bicie powyzej 0,05 oddaje do sklepu na reklamajce. Do bicia tarczy dojdzie bicie piasty i juz nie ma bata zeby nie telepalo przy hamowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Odświeże temat. Mam podobny problem. Pierwszy komplet tarcz ferodo przejechane około 10 tys km zaczeło bić. Po ściągnięciu tarcz okazało się ze jest krzywa prawa tarcza. Po przetoczeniu tarcz problem powrócił. Kupując drugi komplet tarcz sugerowałem się zę może te pierwsze trafiłem felerne, lub je przegrzałem mocno hamując. Drugi komplet nowych tarcz trw zrobione około 2tys km znowu zaczeło bić. Dzisiaj kupiłem zestawy naprawcze do zacisków i nowe węże. Na dniach wymienie i założe przetoczone tarcze i zobaczymy jaki bedzie rezultat. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, odświeżę temat, co jest potrzebne do wymiany hamulców przednich oprócz większych tarcz?

Pozdrawiam ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...