Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Ekologia... czyli jak nas trują i robią w wała.


marcin4x4

Rekomendowane odpowiedzi

http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/dlaczego-nowe-auta-nie-sa-ekologiczne-wielka-sciema-z-normami-emisji-spalin/l4q07b#fp=as

Coś o zdrowych benzynach

Już w 2011 roku eksperci niemieckiego automobilklubu ADAC wykonali serię badań, w czasie których stwierdzili, że np. w przypadku BMW 116i z silnikiem benzynowym z bezpośrednim wtryskiem emisja szczególnie niebezpiecznych, najdrobniejszych cząstek stałych przekracza niemal 7-krotnie normę Euro 5 obowiązującą wówczas dla diesli, a Golf 1.2 TSI przekraczał normę 3,5 raza. Tak wygląda ekologia w praktyce...

Coś o Biznesie ekologicznym czyli skok na portfel kierowcy

Świetnie, sprawdźmy, co tak naprawdę wydobywa się z wydechu auta z wyciętym DPF-em. Do SKP zawieźliśmy dwa prawie identyczne Fiaty Bravo 2.0 Multijet/165 KM. Prawie, bo srebrny miał na pokładzie filtr, właściciel czarnego pozbył się całej „ekologii”: DPF-a, zaworu EGR i klap wirowych. Porównanie wyników zaskakuje podwójnie.

Po pierwsze, egzemplarz bez filtra bez problemu przeszedł badanie zadymienia. Polska norma jest bardzo liberalna i póki się nie zmieni, właściciele aut bez DPF-a są bezpieczni podczas badania na SKP.

Po drugie, Bravo z usuniętą „ekologią” emituje do atmosfery mniej CO2, ale to akurat dość łatwo da się wytłumaczyć – silnik z usuniętym zaworem EGR pali nieco mniej. Zapewne gdyby sprzęt stosowany przez SKP pozwalał zmierzyć emisję tlenków azotu, nie byłoby już tak różowo...

a resztę przeczytajcie sami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety najlatwiej jest sciagnac pieniadze z kierowców, gdy byłem na wycieczce na dominikanie to dopiero zobaczylem co oznacza ekolokia - wszystko spuszczane do gleby oceanu - a tu w europie niebawem strach będzie piardnac bo doloza czlowiekowi podatek za zatruwanie powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak już się temat odkopał...

emisja CO2
obecnie: 130g/km
2021 rok - 97g/km

każdy gram ponad ww wartości za każdy sprzedany pojazd to:
obecnie - 5 euro
2019 rok - 95 euro

a co do super ekologicznych benzyn "Sadze ze spalania benzyny nie są mniej groźne niż z oleju napędowego - uważa Unia Europejska"

Sadze w spalinach benzyny są ultradrobne i niewykluczone, że właśnie z tego powodu mogą być nawet groźniejsze dla zdrowia ludzi niż większe cząstki stałe powstające przy spalaniu oleju napędowego. Zasugerowała to UE w rozporządzeniu: "istnieją dowody na to, że spektra wielkości i skład chemiczny cząstek stałych emitowanych przez pojazdy z silnikiem o zapłonie wymuszonym [benzynowych] mogą różnić się od emitowanych przez pojazdy z silnikiem wysokoprężnym".

UE przyznała jednak pewne ulgi producentom aut. Od września br. w spalinach silników benzynowych może być dziesięć razy więcej cząstek stałych niż w spalinach silników Diesla. Ale za trzy lata ten sam limit ilości cząstek będzie obejmować silniki Diesla i benzynowe.

Według UE szkodliwe cząstki stałe mogą być wyrzucane przede wszystkim z rur wydechowych aut z silnikami o bezpośrednim wtrysku benzyny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...