Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Błąd 17536 - spadek mocy


maciejko111

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, problem mam jak w opisie:

17536 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Lean
P1128 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent

Objawia się to spadkiem mocy, auto ciągnie na pół gwizdka.

W innych tematach doszukałem się, że przyczyną może być przepływka lub sonda (sondę zmieniłem na wiosnę, jak dotąd nie było problemów). Auto z profilu.

Logi:

LPG:

http://vaglog.pl/log_228549.html

http://vaglog.pl/log_228548.html

PB:

http://vaglog.pl/log_228550.html

2+20 na pb już nie zdążyłem, bo padł mi komp po drodze. Nie sprawdziłem też czy po jeździe błąd się znów pojawił, ale raczej nie bo nie odczułem zamulenia.

Co poradzicie?

Zauważyłem, że chyba mam zaniżone wskazania przepływki, porównałem to z logami innego posiadacza BEX'a:

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/329358-18t-bex-q-analiza-logow/

Czyżby przepływka walnięta?


Pomoże ktoś??

Edytowane przez maciejko111
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby sprawdzić czy przepływka jest ok to trzeba zrobić logi na pb, robienie logów na lpg mija się z celem bo nie wiadomo jak jest wystrojone, zrób logi na pb po kasowniu błedów (nawet jak nic nie ma) kanały 002+033, 020+118, potem możesz zrobić na lpg kanały 002+033 dla sprawdzenia jak lpg jest ustawione.

Edytowane przez ?ukasz13
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wedle życzenia:

Pb:

http://vaglog.pl/log_228836.html

http://vaglog.pl/log_228835.html

Lpg:

http://vaglog.pl/log_228834.html

Wspomniany błąd znowu odczytałem na kompie przed pomiarami, widać teraz się będzie ciągle pojawiał. Czy rzeczywiście najczęściej zwiastuje padniętą przepływkę czy może to być też coś innego?

Sory ale dopiero zauważyłem w domu jak spokojnie wczytałem się w te logi, że coś komp mi się przyciął na pomiarach pb 2+33 i zgrało tylko do niecałych 5k, mimo że do odcinki zrobiłem. Czy wystarczy tyle? Bo nie chce mi się znów na ekspresówkę jechać kawałek, żeby poszaleć. Jak coś to dopiero jutro wieczorem poprawię loga.

Edytowane przez maciejko111
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myśle że Twój problem wynika z niedokonca dobrze ustawionej instalacji lpg, żeby potwierdzić skasuj błędy i pojezdzij jeden dzień tylko na pb, potem sprawdz błędy (ale nie kasuj nic) i zobacz jakie wartości są na kanale 032.

Edytowane przez ?ukasz13
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra tak zrobię, przełączyłem już sobie auto na pb. Mając chwilę zrobiłem też logi nowe od razu:

http://vaglog.pl/log_229329.html

http://vaglog.pl/log_229330.html


Chcialem jeszcze dopytac jakie powinny byc wzorcowe wskazania przeplywki dla bex'a np. przy 4k i 5k ??

----------------------------------

Oto logi po dniu jeżdżenia tylko na Pb:

http://vaglog.pl/log_229503.html

http://vaglog.pl/log_229504.html

Błąd 17536 się nie pojawił w tym czasie.

Co o tym sądzicie?

Edytowane przez maciejko111
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, podepnę się trochę pod temat. W tygodniu kupiłem BEXa z założoną już instalacją LPG. Problem podobny jak u kolegi, tzn. wywala check engine na zegarach, a w VAGu wychodzi błąd wskazany w pierwszym poście. Po skasowaniu zrobiłem jakieś 200 km i znowu to samo. Przy błędzie wydaje mi się, że samochód jest odczuwalnie słabszy, ale nie jest w trybie awaryjnym. Nie wiem czy ma to jakieś znaczenie, ale skrzynia to multitronic. Chcę się tylko upewnić w tej chwili. Skasowałem błąd znowu i zobaczę za ile wróci na LPG. Potem pojeżdżę tylko na benzynie żeby zobaczyć czy i wtedy się pojawi. Jednak i tak dla świętego spokoju któregoś dnia zrobię logi, ale wolę dopytać, bo dotychczas robiłem tylko w dieslu. Jak rozumiem, mam zrobić logi dynamiczne bloków 002+033 oraz 020+118 (logując po dwa jednocześnie?) na benzynie, a potem 002+033 na gazie. Pytanie, w jakim dokładnie zakresie obrotów mam logować? Z góry dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 bieg, 1500 do odcinki


U mnie wychodzi na to, że błąd wywala tylko na lpg. Ale od dziś robię 3 dniowy test na pb, zobaczę czy coś się w tym czasie pokaże. A potem włączę lpg i zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będę już robił innego tematu, może ktoś spojrzy tutaj na moje logi.

002+033 Pb: http://vaglog.pl/log_229916.html

020+118 Pb: http://vaglog.pl/log_229915.html

002+033 LPG: http://vaglog.pl/log_229914.html

W końcu logi robiłem na 4 biegu. Przyzwyczajenie z robienia z diesla, tylko zapomniałem że tu trochę więcej obrotów jest, więc logowanie się kończyło przy ponad 180 km/h :x Na szczęście obwodnica długa i szeroka. Tak jak pisałem wcześniej, objawy jak u autora tematu. Dzisiaj błąd wyskoczył po około 100 km. Zatankuję jeszcze inny gaz, a potem pojeżdżę tylko na Pb i zobaczę jak to będzie. A między czasie pojadę też do gazownika na regulację instalacji. Ale może z tych logów ktoś widzi coś złego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będę już robił innego tematu, może ktoś spojrzy tutaj na moje logi.

002+033 Pb: http://vaglog.pl/log_229916.html

020+118 Pb: http://vaglog.pl/log_229915.html

002+033 LPG: http://vaglog.pl/log_229914.html

W końcu logi robiłem na 4 biegu. Przyzwyczajenie z robienia z diesla, tylko zapomniałem że tu trochę więcej obrotów jest, więc logowanie się kończyło przy ponad 180 km/h :x Na szczęście obwodnica długa i szeroka. Tak jak pisałem wcześniej, objawy jak u autora tematu. Dzisiaj błąd wyskoczył po około 100 km. Zatankuję jeszcze inny gaz, a potem pojeżdżę tylko na Pb i zobaczę jak to będzie. A między czasie pojadę też do gazownika na regulację instalacji. Ale może z tych logów ktoś widzi coś złego?

Ło matko ale tam namieszane u Ciebie, kasowałeś błedy przed logami?(chodzi o skasowanie korekt sterownika).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, ale nie jestem aż tak zaawansowany żeby odpowiedzieć na tak postawione pytanie :P Co rozumiemy przez kasowanie korekt sterownika? I jak bardzo powinienem się zaczynać martwić? :x

Edytowane przez mrkreska
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To znaczy czy kasowałeś błedy przed logami? Drugie pytanie czy wymieniałeś ostatnio filtr paliwa? Pod koniec loga na lpg przełączył się na benzyne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co mogę ci powiedzieć po tym jak inni analizowali moje logi, to że przepływka nie pokazuje tego, co powinna. Jak było dobrze to przy 5k ja miałem 125 a przy 6k ok. 150 g/s. Duże też masz wskazania z sondy. Ale jak to zinterpretować to już nie wiem. Ja zamierzam pojeździć kilka dni na pb i potem ostatecznie zlogować auto, jak się potwierdzi, że błąd tylko od lpg wyskakuje, to jadę do gazownika na zrobienie nowej mapy.

Kasowałeś błędy bezpośrednio przed logiem, nawet jeżeli ich nie było? Bo mi tak kazali, żeby komp sobie zresetował ustawienia.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kasowałem. Jeżeli chodzi o LPG, to nie widziałem centralki, bo ja obsługiwałem komputer, a przyspieszał ktoś inny. Kierowca tylko powiedział mi, że przy 5 tysiącach obrotów ponoć na chwilę delikatnie odpuścił gaz. Filtra nie wymieniałem. Tak naprawdę świeżo kupiłem ten samochód i zrobiłem nim ze 400 kilometrów. Planowałem wymianę wszystkich filtrów razem z olejem, co wypada za kilka tysięcy kilometrów. Tak naprawdę nie mam pojęcia kiedy poprzedni właściciel wymieniał.

Edytowane przez mrkreska
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli kasowałeś, to wychodzi że jest troche więcej tematów do ogarnięcia, przepływka za mało wskazuje od tego bym zaczął chyba, sprawdz dolot przed wymianą czy nie ma żadnych dziur na odcinku przepływomierz turbo, sonda wskazuje jakby go zalewało, a powinno być zupełnie odwrotnie przy zaniżającej przepływce :) jedyny plus że turbo dobrze ładuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to jest jak się zaufa, bo znajomy znajomego i "o auto dba lepiej niż o dziewczynę" :P Fakt, lakier, zawieszenie i wnętrze zadbane, ale może całkiem nieświadomie zignorował to co pod maską :x Dobra, kupiło się, to trzeba ogarnąć. No to ustawiam swojego mechanika na najbliższy wolny termin i szukamy nieszczelności, a jak nie, to szukam przepływomierza. A co może być w takim razie przyczyną, że sonda wskazuje zalewanie, chociaż powinna odwrotnie? Pytam już tak na przyszłość ;) Chcę go ogarnąć na tip top. No chyba że na obecnym etapie to wróżenie z fusów, to rozumiem, że nie da się odpowiedzieć na moje pytanie.

Pytanie dodatkowe, patrząc na te logi może być tak, że auto jest słabsze niż powinno, a przy tym więcej pali?

No i jeszcze doprecyzuję, żeby wszystko było jasne i przejrzyste. Przed robieniem logów kasowałem błędy w 01 - Engine, bo wyskoczył błąd z tematu. Pełnego skanowania i kasowania wszelkich możliwych błędów nie robiłem.

No i dzięki za zainteresowanie Łukasz13.

Edytowane przez mrkreska
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak w tym momencie auto moze byc slabsze i wiecej palic, zacznij od sprawdzenia nieszczelnosci, ale mysle ze to nie w tym problem i skonczy sie na wymianie przeplywki, dobrze by bylo podpiac manometr i sprawdzic cisnienie na listwie paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz dzięki. Wiem już w jakim kierunku ruszyć z tematem. Jak coś zrobię, odezwę się albo tutaj, albo żeby nie robić koledze już śmietnika w temacie, odezwę się na PW lub założę swój temat :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oto logi po kilku dniach jeżdżenia na pb, bez kasowania błędów. Błąd 17536 się w tym czasie nie pojawił, samochód się nie zamulał i nie było problemów:

http://vaglog.pl/log_230320.html

http://vaglog.pl/log_230321.html

Sory, że drugi log nie doszedł do odcinki ale coś mi kompa przycięło, zacina mi się często vag w czasie logowania:/ ale jest praktycznie do 6000.

Teraz zaczynam jeździć na lpg i zobaczymy jak będzie z błędem i spadkiem mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam u siebie podobny kłopot z tym ze nie odczuwam spadku mocy od ok tygodnia jeżdzę na pb 98 i check sie nie pojawił.. Po weekendzie przejadł sie na lpg i zobaczymy, chociaż jak sprawdzałem to mama lpg pokrywa sie mapa pb...a goście od gazu dodatkowo ustawili mi autokorekty mapy...

Poza tym chcek zawsze mi wywaliło tylko przy wolnych obrotach....czy ktoś z was już miał coś takiego??

Poza tym obie sady usunięte u dobrego chiptunera.....

-------------------------------------------------------

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/330164-check-zbyt-uboga-mieszanka-pomocy/

-------------------------------------------------------

W tym poście opisuje mój problem......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...