Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jaki płyn do układu wspomagania ?


wgrxxx

Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, Shaqr napisał:

Wymieniam pompe i szukałem jaki olej wlać. Na zbiorniczku mam napisane mineralny, wezmę febi.
 

FEBI 06162 MINERALNY

Firma Febi sam nie robi chemii a już na pewno płynu LHM, od kogo bierze i co to znak ???.

Mam złe doświadczenie z ich płynami do układu wspomagania ale może u Ciebie będzie inaczej.

Febi to czasem tylko pakowacz a nie producent.

W postach powyżej masz LHM od Totala co prawda Kolega narzekał że wspomaganie ciężko chodziło / czego ja nie stwierdziłem/ zalewam też LHM od Mannola i jest OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Dev napisał:

Lhm i  6162 to zamienniki 

OK to zamienniki jeśli chodzi o ORI produkty dla grupy VW, Audi... w  srebno - szarych plastikach.

Ale w tych butelkach ORI produkt prawdopodobnie od Pentosil-Fuchs CHF 202.

Co do zamienników to jedne mają homologacje/dopuszczenia producenta układu a inne nie mają i też  się sprawdzają.

Jedni trzymają się papierkowych dopuszczeń inni polegają na doświadczeniu prawdziwych fachowców.

Prawdę powiedziawszy nie zły galimatias obecnie z tą chemią, rządzą księgowi a nie spece od trybologii.

Zmiany kiedyś zachodziły mniej dynamicznie i był czas na przetestowanie produktów teraz szybko i jak najtaniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6162 to lej do układów stosowanych w BMW, nie wiem kto wymyślił żeby to zalewać do VAGów ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.11.2013 o 22:47, Dev napisał:

Najlepiej wlać citroenowski LHM.

pamietac o wymianie co 2 lata lub co 60000km.

Aktualnie mam febi 6162 minerał myślisz że wspomaganie kierownicy może się poprawić jak wleje total lhm plus? Bo teraz na zimnym ok a po rozgrzaniu trochę słabnie.. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymiana oleju regularnie to bardzo ważna sprawa tak jak dobrej jakość olej i warto też przepłukać silnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do audi a4 b5 AFN kupiłem regenerowaną oryginalną pompę ZF, osoba która zajmuje się regeneracją poleciła mi MOBIL ATF220.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, kotelpa napisał:

do audi a4 b5 AFN kupiłem regenerowaną oryginalną pompę ZF, osoba która zajmuje się regeneracją poleciła mi MOBIL ATF220.

I zle Ci doradzila, powinien byc olej mineralny ktory lejesz ze względu na typ uszczelnień w maglownicy a nie ze względu na pompe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odnośnie uszczelnień czy to w silniku czy w maglownicy. Wydaje mi się, że problemy z olejami półsyntetycznymi lub syntetycznymi mają uszczelki z lat do 1960 no może 1970 roku, ze względu na materiał z jakiego są wykonane. Mobil ATF 220 jest na bazie mineralnej. Wydaję mi się, że najbardziej degradujący wpływ na uszczelki wykonane ze starych technologicznie materiałów mają dodatki do oleju a nie sam olej czy to na bazie mineralnej czy syntetycznej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje to się pieniądze, a na forum piszemy to co jest właściwe dla danego auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.03.2022 o 08:02, JanekLubos napisał:

wymiana oleju regularnie to bardzo ważna sprawa tak jak dobrej jakość olej i warto też przepłukać silnik

a co dolewasz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...