Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[BPW] telepie motoremna wolnych obrotach 2.0 tdi BPW


bubson22

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam Audi A4 B7 2.0TDI 140km ze zmienioną pompą oleju na 1.9tdi (podobno) tak już kupiłem, u mnie drganie jest trochę inne mianowicie po odpaleniu samochodu po nocy jak i w dzień czuć drgania nawet w fotelu i kokpicie ale są cały czas takie same coś w podobie za niskich obrotów nie ma telepania przerywania itp. jak lekko dodam gazu to jest ok. Ostatnio zauważyłem, że jak odpalam samochód po pracy ok 22:00 jest ok (temp na zewnątrz ok 10stopni) miał ktoś taki przypadek ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem z pompowtryskami/wybitymi gniazdami pompowtryków, u mnie też się tak zaczynało, lekko lekko a teraz katastrofa.. Wtryski poszły do regeneracji a gniazda do tulejowania. To nie miało prawa jakkolwiek pracować. Obstawiam że u Ciebie może problem być ten sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Miki95 napisał:

Problem z pompowtryskami/wybitymi gniazdami pompowtryków, u mnie też się tak zaczynało, lekko lekko a teraz katastrofa.. Wtryski poszły do regeneracji a gniazda do tulejowania. To nie miało prawa jakkolwiek pracować. Obstawiam że u Ciebie może problem być ten sam.

i jak było zimno na dworze to było ok ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy było ciepło w dzień i były ciepłe noce problem nie występował przy porannym odpalaniu , dopiero po zagrzaniu silnika telepało lekko na światłach, ale po lekkim przygazowaniu silnik pracował równo i nie było czuć żadnych drgań. Wracały one po ok 10-30s od przegazowania. Teraz jak się zrobiło chłodno to pojawił się problem z odpalaniem silnika, musiał o pół obrotu dłużej zakręcić i tak średnio zalapywal a obroty wyrownywaly się po przegazowaniu. Jeszcze jedna uwaga: opóźniona reakcja na naciśnięcie pedału gazu z lekkim szarpnieciem. U mnie to była loteria, była seria że 10 razy odpalił bez telepania i za 11 go zaczęło trzasc. A potrafił za pierwszym odpaleniem wpadać w drgawki. 

Wg. mnie: zużyte uszczelniacze pompowtryskiwaczy, wybite gniazda pompowtryskiwaczy plus wtryski do regeneracji. 

Ja czekałem ze 3 miesiące z tym telepaniem aż w końcu nie dało się tym jeździć i wpadłem w konkretne koszty... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, Miki95 napisał:

Wg. mnie: zużyte uszczelniacze pompowtryskiwaczy, wybite gniazda pompowtryskiwaczy plus wtryski do regeneracji. 

Ja czekałem ze 3 miesiące z tym telepaniem aż w końcu nie dało się tym jeździć i wpadłem w konkretne koszty... 

No to popłyniesz na ładną kasę , pewnie 1/3 wartości auta pójdzie w błoto ...

A pisałem Ci byś wymienił tylko uszczelniacze na pompkach :whistling:

Jak oleju w silniku nie przybywało , to z gniazdami pompek jeszcze tragedii raczej nie było,  wiem że one wyglądają nieciekawie , bo sam cztery lata temu się drapałem po głowie ja zobaczyłem swoje :decayed:

Ale do tej pory dają radę i nic się nie dzieje ...

Na 80% po wymianie uszczelniaczy wszystko by wróciło do normy i całość by się zamknęła w kosztach rzędu 400 -500 PLN-ów... :glupek2:

A te 20% to ryzyko, że jednak gniazda są do roboty, tylko pewność byś miał dopiero , jakby wymiana uszczelnień nie pomogła ...

Co do pompek , to na 99% niepotrzebnie je oddałeś do regeneracji , objawy które opisałeś jasno wskazują że był problem z "zapowietrzaniem " się pompek spalinami przedostającymi się przez ich dolne uszczelnienie .

Pompki od silników PD 8V w większości przypadków spokojnie wytrzymują 300-400 kkm przelotu , ale oddając je do "sprawdzenia" prawie na pewno otrzymamy diagnozę że się nadają do regeneracji :naughty:

Jak mają już sporo przelatane , to na pewno fabrycznych parametrów trzymać nie będą, ale to nie znaczy że jeszcze nie mogły by bezproblemowo posłużyć przez następne 100 kkm ....

Dla potomnych, przy takich objawach warto zaryzykować te 500 PLN-ów by się przekonać czy to co twierdzi mechanik jest faktem , a nie naciąganiem klienta na grubą kasę :hi:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj zadecydowałem wieczorem żeby pd poszly do regeneracji. 690zl sztuka bo jak twierdzili w serwisie są w stanie agonalnym.

Po wyjęciu pompek, gniazda z jednej strony są gładziutkie a z drugiej od strony kabiny takie rowy że po przejechaniu palcem dosłownie zostają elementy aluminium na palcu. Gniazda napewno muszę zrobić bo widziałem to na własne oczy. 

 

Co do pompek. Auto jeździło cały czas dobrze. Chyba zdążę się wycofać jeszcze z regeneracji która szarpie mnie ok 2800. Auto ma wytrzymać ok. 20 tys km i później zmieniam na coś w gazie. 

 

Piotrek myślisz żeby ich nie regenerowac tylko ewentualnie zrobić gniazda i dać nowe uszczelniacze? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Miki95 napisał:

Piotrek myślisz żeby ich nie regenerowac tylko ewentualnie zrobić gniazda i dać nowe uszczelniacze? 

Wymienił bym tylko uszczelniacze, ostre krawędzie w gniazdach zebrał bym szaberkiem ( zeszlifowanym trójkątnym pilnikiem ) .

Poskładał bym i założę się że wszystko by wróciło do normy :whistling:

Tak wyglądały u mnie gniazda 40 kkm temu, jak robiłem uszczelnienie pompek:

 

IMGP3828.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtryski wróciły wyczyszczone z serwisu, zamontowane w starych gniazdach, na nowych uszczelniaczach. I efekt ten sam, auto pracuje nierówno. Błędów brak. ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj teraz loga statycznego  grup 013 , 018 i 023 od momentu  porannego odpalania ( loguj kilka minut )

I drugi te same grupy na rozgrzanym silniku , jakby korekcja na którymś garku rosła to zrób kilkunasto sekundową przegazówkę i di dalej loguj na jałowym .

Pompki zostały zamontowane w takiej kolejności jak były wcześniej , czy były jakieś zamiany miejsc ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, piotrsob1 napisał:

Daj teraz loga statycznego  grup 013 , 018 i 023 od momentu  porannego odpalania ( loguj kilka minut )

I drugi te same grupy na rozgrzanym silniku , jakby korekcja na którymś garku rosła to zrób kilkunasto sekundową przegazówkę i di dalej loguj na jałowym .

Pompki zostały zamontowane w takiej kolejności jak były wcześniej , czy były jakieś zamiany miejsc ?

Auto stoi u mechanika, jutro zadzwonię i zapytam przy okazji podjadę zrobić logi. Kurde dziwne, na nowych uszelnieniach i rozebranych wyczyszczonych i złożonych wtryskach efekt ten sam co przed rozebraniem. Mam wydruki ze sprawdzenia pompek. Na każdym jest nota niesprawny, są szczegółowe i nie wiem jak to odczytać. Może faktycznie wtryski padły.. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Miki95 napisał:

 Mam wydruki ze sprawdzenia pompek. Na każdym jest nota niesprawny, są szczegółowe i nie wiem jak to odczytać. Może faktycznie wtryski padły.. 

Pokaż te wydruki :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, piotrsob1 napisał:

Pokaż te wydruki :whistling:

 

Wydruki z serwisu.

Auto nie reaguje od razu na pedał gazu tylko z lekkim opóźnieniem i z szarpnięciem. 

 

1 WTRYSK

wtrysk1_1.jpg

wtrysk1_2.jpg

wtrysk1_3.jpg

wtrysk1_4.jpg

2 WTRYSK

wtrysk2_1.jpg

wtrysk2_2.jpg

wtrysk2_3.jpg

3 WTRYSK

wtrysk3_1.jpg

wtrysk3_2.jpg

wtrysk3_3.jpg

wtrysk3_4.jpg

4 WTRYSK

wtrysk4_1.jpg

wtrysk4_2.jpg

wtrysk4_3.jpg

Edytowane przez Miki95
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niezła plątanina znaków alfanumerycznych :tongue4:

Chyba tylko specjaliści mogą się cokolwiek wypowiedzieć na temat tych wyników , jedyne co zrozumiałem to że każdy z nich jest niesprawny :decayed:

Normalne stoły probiercze podają zmierzone parametry i dla porównania ich zakres referencyjny , to tutaj to pachnie czarną magią ....

Jest ktoś na forum kto mógłby się wypowiedzieć na temat stanu tych pompek na podstawie załączonych zdjęć ?

Był kiedyś na forum temat o problemach z pompkami po regeneracji w tej firmie , wyszło że wtedy odwalili kaszankę ....

 

Osobiście nie wierzę że wszystkie cztery pompki padły nagle ,  chyba że ktoś Ci do baku nasikał albo cukru nasypał ...:cool1:

Możesz zrobić te logi o których pisałem parę postów wyżej ?

Bo na podstawie tego co mamy to nic się pewnie nie wymyśli ......

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.10.2018 o 15:42, piotrsob1 napisał:

No niezła plątanina znaków alfanumerycznych :tongue4:

Chyba tylko specjaliści mogą się cokolwiek wypowiedzieć na temat tych wyników , jedyne co zrozumiałem to że każdy z nich jest niesprawny :decayed:

Normalne stoły probiercze podają zmierzone parametry i dla porównania ich zakres referencyjny , to tutaj to pachnie czarną magią ....

Jest ktoś na forum kto mógłby się wypowiedzieć na temat stanu tych pompek na podstawie załączonych zdjęć ?

Był kiedyś na forum temat o problemach z pompkami po regeneracji w tej firmie , wyszło że wtedy odwalili kaszankę ....

 

Osobiście nie wierzę że wszystkie cztery pompki padły nagle ,  chyba że ktoś Ci do baku nasikał albo cukru nasypał ...:cool1:

Możesz zrobić te logi o których pisałem parę postów wyżej ?

Bo na podstawie tego co mamy to nic się pewnie nie wymyśli ......

Logi wtrysków były w normach. 

Auto mi było potrzebne na gwałt więc po kolei postanowiłem eliminować przyczyny. Nie tulejowałem gniazd w głowicy. Sprawdzona pompa wtryskowa i wiązka elektryczna. Ostatecznie nie regenerowalem wtryskow, a kupiłem komplet 4szt. z silnika z niedużym przebiegiem. Auto pracuje rowniutko, nie drży przy przyspieszaniu, nie poszarpuje  cyklicznie silnikiem jak wcześniej. 

Jestem zadowolony, bo tak auto nie pracowało nawet po kupnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to parę złociszy uratowane :)

Założę się że jakbyś miał więcej czasu i konsekwencji w działaniu , to wyszło by że jedna pompka była do wymiany ....

Ważne że czapki nie musiałeś ściągać, bo popłynął byś na grubszą kasę :decayed:

A regeneracji pompek też nie polecam, lepiej właśnie kupić używki :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie znaleźliście dobre, używane pompki? Macie jakiegoś sprawdzonego sprzedawcę który nie sprzeda mi bubla? Ile kosztował zestaw używanych pompek?

Boję się takich zakupów na aledrogo czy innych tego typu serwisach www. Obecnie walczę z jednym wtryskiem w BPW, po niby regeneracji padł po jakichś 2 tygodniach (jakieś 2 tys. kilometrów), dzisiaj doszedł inny na wymiankę ale szukam planu awaryjnego jakby ten też padł.

Miki95, jak się sprawuje auto po miesiącu jazdy na tych pompkach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, indyq napisał:

Gdzie znaleźliście dobre, używane pompki? Macie jakiegoś sprawdzonego sprzedawcę który nie sprzeda mi bubla? Ile kosztował zestaw używanych pompek?

Najlepiej kupować osobiście i to gdy jeszcze są w silniku który można odpalić :decayed:

Jak nie ma takiej opcji to niestety , ale trzeba zaryzykować ...:whistling:

Ważne by pompki były w oryginale , nie regenerowane , świeżo wyjęte z silnika i nie czyszczone broń boże .....

Rzadko kiedy pada więcej niż jedna na raz,  jak kupisz dwie to przynajmniej jedna powinna być dobra :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.11.2018 o 15:56, indyq napisał:

Gdzie znaleźliście dobre, używane pompki? Macie jakiegoś sprawdzonego sprzedawcę który nie sprzeda mi bubla? Ile kosztował zestaw używanych pompek?

Boję się takich zakupów na aledrogo czy innych tego typu serwisach www. Obecnie walczę z jednym wtryskiem w BPW, po niby regeneracji padł po jakichś 2 tygodniach (jakieś 2 tys. kilometrów), dzisiaj doszedł inny na wymiankę ale szukam planu awaryjnego jakby ten też padł.

Miki95, jak się sprawuje auto po miesiącu jazdy na tych pompkach?

Cześć. Po 1tkm autko jeździ bardzo dobrze. Pracuje równo nie poszarpuje. Dziś po przestanej nocy pod garażem w - 16 stopniach odpalił bez problemu. (akumulator już jest w nim ok 4lata więc każde zajekniecie przypisuje jemu). Pompki znalazł mi mechanik bo ma znajomego na przysłowiowym "szrocie", przy czym cena też była po znajomości. Ale zapłaciłem za nie ponad dwa razy mniej niż powiedzieli mi za regenerację. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zakładając osobnego wątku napisze tutaj.

Ja mam problem z szarpaniem na wolnych obrotach. Temperatura silnika chyba niezależna.

Szarpie, przestaje na jakiś czas (nawet kilka tras) i znowu poszarpie chwilę.

Nagrałem film z grupy 18 gdzie widać że na wszystkich wytryskach skacze z 0 na 128 przy tym szarpaniu.

BIPy i korekty w normie.

DPF i EGR na pokładzie.

Silnik 2.0 TDI BPW

Jest chip na 170KM

 

Problem jest od dawna, teraz może częściej występuje. Po drodze robiona UPG wraz z ogarnięciem pełnym głowicy oraz tulejkami pod gniazda wtrysków. Tandem pompa też zmianiona.

 

Co może być nie tak?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...