Zawieszenie s-line ori jakie wahacze?
3 3

    34 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Witam,

    Chlopaki pomóżcie bo ja już nie mam pojęcia co z tym zrobić aby było dobrze?

    Mianowicie mam B7 i zawieszenie ori s-line i jak to u większości użytkowników forum nadszedł czas na wymianę wahaczy.

    Na początku wymienione zostały jak dobrze pamiętam dwa górne ale nie pamiętam z której strony, mniejsza o to. Po wymianie jakoś ciężej kiera zaczęła chodzić ale wkrecilem sobie ze nowe elementy itd więc przestałem dążyć temat, choć prawdopodobnie już wtedy bylo coś nie tak.

    Po kilku miesiącach zaczęło skrzypiec i stukać w zawieszeniu no i zdecydowałem się na wymianę reszty wahaczy na nowe.

    Wymienione, no to jazda próbna - jadę super cichutko nic nie stuka pomimio że zawieszenie obniżone a felunek 18, skręcam i oooooo jakież było moje zdziwienie jak kierownica została w miejscu w którym ją puściłem, prawie na krawężnik wyjechałem. MASAKRA!

    Kiera poprostu nie odbiła koła nie wyprostowaly się same tak jak to zawsze było przed wymianą. Nie mam pojęcia co jest ale z tego co znalazłem na forum to wychodzi na to że wahacze od s-line różnią się od wersji standard.

    Mechanika to zatkalo i cały czas wymyśla różne przyczyny oczywiście nie dopuszczając do siebie myśli ze mógł coś namieszać nowe to nowe w/g niego, pomimo tego że non stop mu powtarzam ze pdzed wymiana tak nie bylo.

    Chlopaki pomóżcie w temacie bo nie ma jazdy to jakaś katastrofa teraz jest. ....

    Z góry wielkie dzieki

    Edytowane przez ramzes-it

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Nie piszesz nic o regulacji zbieżności a to raczej przyczyna

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Nie pisałem o zbieżności bo mi się zapomnialo ale była ustawiona po tym jak pojechałem na próbę, bo mechanik oczywiscie mówił że to na 100% zbieżność to zrobiłem i ja wróciłem do mechanika z nowiną że nic z tego że nadal to samo to zanimowil......

    Edytowane przez ramzes-it

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Masz 1BV czy 1BE?

    Wysłane z mojego XT1068 przy użyciu Tapatalka

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    No właśnie nie wiem jakie to zawieszenie 1BV czy 1BE?

    nigdy się bardziej w temat nie zgłębiałem bo nie było potrzeby, praktycznie prawie 4 wiosenki przelatałem i było cacy a teraz jest problem.

    Gdzie to można sprawdzić? to może by się trochę rozjaśniło, nadmienię że mechanik jak zamaiwł te wahacze to powiedział "daj mi zestaw wahaczy do Audi A4 B7 i tle nie było mowy o żadnym 1BV lub 1BE?

    :(

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Czy 1BV czy 1BEmasz na wlepce z kodami wyposażenia w bagażniku lub gdzie tam się też wlepka znajduje wachacze powinny być takie same w obu przypadkach różnią się amortyzatory i sprężyny. Ze zdjęcia w avatarze wydaje mi się że masz to wyższe

    To że kiera chodzi ciężko to jest problem źle skręconego zawieszenia. Nie ma prawa chodzić ciężej.

    Spieprzył montaż i tyle w temacie

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    daj vin

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Czy 1BV czy 1BEmasz na wlepce z kodami wyposażenia w bagażniku lub gdzie tam się też wlepka znajduje wachacze powinny być takie same w obu przypadkach różnią się amortyzatory i sprężyny. Ze zdjęcia w avatarze wydaje mi się że masz to wyższe

    To że kiera chodzi ciężko to jest problem źle skręconego zawieszenia. Nie ma prawa chodzić ciężej.

    Spieprzył montaż i tyle w temacie

    Przy 1bv jedna para wahaczy się różni od 1BA i 1BE

    Wysłane z mojego XT1068 przy użyciu Tapatalka

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Hej DZIK

    Oto VIN

    WAUZZZ8E76A037404

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Przy 1bv jedna para wahaczy się różni od 1BA i 1BE

    Przy 1BV możliwe że są inne (miałem na myśli 1BA i BE) ale on ma 2.0TDI a do takich modeli w ori raczej nie wsadzali tak sportowego i twardego zawieszenia

    Edytowane przez Robero321

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    A i amorki są czerwone może to też Wam coś ma zeiązek zrodzajem zawieszenia.....
    Problem w tym że sam bym sprawdził ta nalepke z rodzajem zawieszenia ale nie mam możliwości bo mnie nie ma na miejscu dopiero za tydzień sprawdzę ale z tego co pamiętam to w bagażniku nie widziałem zadnej naklejki.

    Edytowane przez ramzes-it

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    A i amorki są czerwone może to też Wam coś podpowie.....

    Problem w tym że sam bym sprawdził ta nalepke z rodzajem zawieszenia ale nie mam możliwości bo mnie nie m mnie na miejscu dopiero za tydzień sprawdzę ale z tego co pamiętam to w bagażniku nie widziałem zadnej naklejki.

    inne są górne wahacze i sprężyny. Amory maja krótszy skok. ale u mnie po wymianie zawieszenia w b5 na lemforder kiera tez ciezko chodziłą teraz wymieniałem w b6 i to samo ciezko chodziła ale z dnia na dzien chodzi coraz lżej ;)

    a i ja mam 1bv to inne były jeszcze końcówki drążków bardziej płaskie przy końcach a do zwykłego są grubsze na końcach.

    Edytowane przez Jarek882

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    A i amorki są czerwone może to też Wam coś podpowie.....

    Problem w tym że sam bym sprawdził ta nalepke z rodzajem zawieszenia ale nie mam możliwości bo mnie nie m mnie na miejscu dopiero za tydzień sprawdzę ale z tego co pamiętam to w bagażniku nie widziałem zadnej naklejki.

    inne są górne wahacze i sprężyny. Amory maja krótszy skok. ale u mnie po wymianie zawieszenia w b5 na lemforder kiera tez ciezko chodziłą teraz wymieniałem w b6 i to samo ciezko chodziła ale z dnia na dzien chodzi coraz lżej ;)

    a i ja mam 1bv to inne były jeszcze końcówki drążków bardziej płaskie przy końcach a do zwykłego są grubsze na końcach.

    Ok wszystko jestem w stanie zrozumieć że ciężej chodzi bo nie ma wspomagacza elektrycznego i takie tam, no ale żeby kiera nie wracała po skręcie tyko trzeba było ją dokręceć bo nie che się do jazdy prosto ustawić, to ewidentnie jest coś nie tak.

    Teraz jeżdzę Borą i w nie jest wszystko dobrze duzo lepiej jak u mnie, a wiemy doskonale że bora to bora a Audi to Audi ;):naughty:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    witam mam podobny temat bo wymianie wahaczy caly komplet. kiera nie odbija wogole tylko jak skrecam zostaje w tym polozeniu, jeszcze po kilku km jak auto rozgrzeje sie to jest dzwiek skrzypiacych gum i slychac jak by wszystko latalo odczuwalne to jest na kierownicy...moze ktos podpowiedziec o co chodzi...na starych wszystko bylo ok cisza a stare byly juz ladnie wyjechane a nic nie pukalo...


    moze to magiel tak puka? jak mozna go sprawdzic? jak cofam slysze stuki puki...wszystko dokrecane niby jak auto stalo na kolach...na szarpakach zero luzow nic diagnosta nie stwierdzil

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Źle skręcone zawieszenie

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    to teraz jak najlepiej jechac zeby sprawdzic czy dobrze skrecone jest? boze jesli zrypali i zle skrecili to oszaleje...


    najlepsze jest to ze jadac na wprost i prostym asfalcie stuka puka. myslalem o maglu ze moze to w nim wszystko lata?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Źle skręcone zawieszenie

    Hej Robero321 to w takim razie jak powinno być prawidłowo skręcone zawieszenie?

    Jak widzisz wiele osób ma z tym problem a tak naprawdę to nie ma nigdzie konkretnej odpowiedzi, przeszukałem forum i nie bardzo znalazłem odpowiedź na ten temat.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    podstawowa zasada to taka, że zawieszenie (elementy które wymieniacie) powinny być dokręcone dopiero w momencie, gdy auto stoi już na kołach!

    żadna filozofia, tylko że niektórzy pseudomechanicy tego nie wiedzą... niestety.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Mam nadzieję że masz rację, powiem szczerze że nie mam pojęcia jak oni mi to zawieszenie skręcili, wymienione zostało wszystko komplet , (górne wahacze, dolne wahacze, łączniki, końcówki drążków i gumy na stabilizatorze)

    Czyli jedym słowem trzeba popuścić wszystkie śruby zawieszenia jak samochód stoi na kołach i trochę nim pobujać i skręcić na nowo i to cała filozofia :wink:

    Pojadę do innego mechanika, bo tym co mi wymieniali przestaję już wierzyć :facepalm:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Czy 1BV czy 1BEmasz na wlepce z kodami wyposażenia w bagażniku lub gdzie tam się też wlepka znajduje wachacze powinny być takie same w obu przypadkach różnią się amortyzatory i sprężyny. Ze zdjęcia w avatarze wydaje mi się że masz to wyższe

    To że kiera chodzi ciężko to jest problem źle skręconego zawieszenia. Nie ma prawa chodzić ciężej.

    Spieprzył montaż i tyle w temacie

    Przy 1bv jedna para wahaczy się różni od 1BA i 1BE

    Wysłane z mojego XT1068 przy użyciu Tapatalka

    Turzol ale chyba nie jest to na tyle nie kumaty mechanik że wcisnąłby 2mm grubsze sworznie w zwrotnicę :wink:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    A czasami nie jest też że wahacze z b6/b7 są inne? Któreś dłuższe, a któreś krótsze? Może tu jest problem?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Sprawdziłem naklejkę i u mnie w jednym wierszu są następujące wartości:

    1KD J1U 1LB 1BE

    wychodzi na to że z tego co piszecie to u mnie było by zawieszenie 1BE, więc w takim razie z tego co gdzieś tam wyczytałem to jet to zwykłe najzwyklejsze zawieszenie - standard?

    Co do sprężyn i amorów to się różnią od standardu?

    Mam rację???

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Mam nadzieję że masz rację, powiem szczerze że nie mam pojęcia jak oni mi to zawieszenie skręcili, wymienione zostało wszystko komplet , (górne wahacze, dolne wahacze, łączniki, końcówki drążków i gumy na stabilizatorze)

    Czyli jedym słowem trzeba popuścić wszystkie śruby zawieszenia jak samochód stoi na kołach i trochę nim pobujać i skręcić na nowo i to cała filozofia :wink:

    Pojadę do innego mechanika, bo tym co mi wymieniali przestaję już wierzyć :facepalm:

    Jak będziesz miał na podnośniku skręcone zawieszenie to długo nie wytrzyma popękają gumy na wahaczach .

    Sprawdziłem naklejkę i u mnie w jednym wierszu są następujące wartości:

    1KD J1U 1LB 1BE

    wychodzi na to że z tego co piszecie to u mnie było by zawieszenie 1BE, więc w takim razie z tego co gdzieś tam wyczytałem to jet to zwykłe najzwyklejsze zawieszenie - standard?

    Co do sprężyn i amorów to się różnią od standardu?

    Mam rację???

    Jak masz 1BE to jest to zawieszenie sportowe s-line , standard to 1BA .1BE - 20 mm nizej od standardowego 1BA

    Jakiej firmy te wahacze wkładałeś ?

    Edytowane przez marcinch001

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    No to niezły cyrk, marcinch001 to mam rozumieć że wachacze też są różne?

    No bo sprężyny i amory są inne i to już jest jasne.

    Jeżeli są różne wahacze to czym się różnią od standardu?

    Edytowane przez ramzes-it

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    No to niezły cyrk, marcinch001 to mam rozumieć że wachacze też są różne?

    No bo sprężyny i amory są inne i to już jest jasne.

    Jeżeli są różne wahacze to czym się różnią od standardu?

    Przy 1BE chyba się nie róznią dopiero 1BV ma wzmocnione wahacze ale nie wszystkie . Jakiej firmy kupiłeś te wahacze ?

    Ja wymieniałem górne wahacze od audi A4 B6 nowe lemfordery

    d6374978455a4.jpg

    56a2f5ec7d92f.jpg

    6473a46772339.jpg

    f31d5a13be121.jpg

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Niestety nie wiem producenta mechanik mówił że dobre, wiadome oni wszystkie części dobre wkładają i są nieomylni :grin:

    Umówiłem się na jutro z innym mechanikiem, ba chyba jedyna opcja jaka może być to żle sktęcone wahacze, bo bo z tego co mówisz to wahacze w moim nie różnią się od standardowych.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Podejrzewam ze możesz mieć coś na dole wahaczy za mocno skręcone , tam gdzie chodzi zwrotnica .


    Nie jestem w stanie nic więcej napisać bo nie wiem jakie masz te wahacze .

    Edytowane przez marcinch001

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Co do wahaczy to nie wiem jakie są po wahaczach nic się nie da rozszyfrować.

    Zrobione zostało tak jak pisaliście wcześniej, wszystkie śruby popuszczone i skręcone na opuszczonym samochdzie, choć nie było łatwo, bo dostęp jest dużo trudniejszy z kanału niż z podnośnika i POMOGŁO ! Jest dużo lepiej.

    Jest dziwna rzecz na jednym dolnym wahaczu tym prostym odgniotła się odkształciła bardzo tuleja gumowa, opiera się na niej amortyzator i w tym że samym wahaczu rozwalona jest osłona swożnia i luz oczywiście.

    Nie mam pojęcia dlaczego się tak zrobiło?

    W jednym wahaczu dolnym osłona rozwlona i luz na jednej końcówce drążka też już luz :facepalm:

    Zastanawiam się nad całym nowym kompletem jednego producenta sam kupię i będą przy mnie wymieniać, bo to przecież jest coś nieprawdopodobnego żeby takie cyrki się działy.

    Póżniej się dziwić że te samochody w PL takie klekoty, jak jedno spie*****lą to po tym leci cała reszta i nie idzie dojść ładu z autem, wszystko się rozlatuje i końca nie widać.

    Widziałem na allegroszu zestaw wahaczy kompletny FEBI za dobrą kasę, gość ma napisane że forumowicze z Audi kazali mu dopisać że ORI na 100%, wiecie coś na ten temat?

    Jak to jest w końcu z tymi wahaczami z zawieszenia 1BA i 1BE bo z tego co wyczytałem to tylko 1BV się różni od pozostałych 1BA i 1BE wahacze takie same, w 1BE srężyny i amory od s-line czyli zawias niżej o 20mm wahacze standard?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Mogłeś załatwić te gumy właśnie przez to że auto było skręcane na podnośniku , powinieneś żądać kasy od mechanika który to robił .

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Witam

    Jutro będę sprawdzał na stacji diagnostycznej a4 b6 w kombi (zamierzam je kupić) W wyposażeniu fabrycznym kest napisane zawieszenie sportowe 1BV. Czy sa dostepne na rynku nowe wachacze i ogolnie elementy zawieszenia gdyby na przegladzie wyszlo ze sa do wymiany ? Czy ewentualnie mozna kupic talie cos ?

    http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=5898460196

    Pytam przed zakupem, bo nie chce miec pozniej z tym problemu.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się
    3 3

    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

    • Nowi użytkownicy