Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dziwne zgrzytanie - prośba o identyfikację problemu


matstol644

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Od dłuższego czasu mam problem z dziwnym dźwiekiem. Pojawia się on podczas przyspieszania w zakresie obrotów od ok 1500 do 2500, ale także podczas odpuszczania gazu i spadku do tego zakresu obrotów silnika. Auto to Audi A4 B6 1.8T AVJ 2001r. 5-biegowy manual. Na filmiku zgrzyt pojawia się w 5 sekundzie.

https://www.youtube.com/watch?v=xdQrEd-JGJI&feature=youtu.be

Dodam jeszcze, że dzieje się tak tylko po przejechaniu kilku kilometrów i rozgrzaniu silnika.

Edytowane przez matstol644
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Owym dziwnym zgrzytaniem okazało się uszkodzenie napinacza łańcucha wałków rozrządu. Po odłączeniu wtyczki od napinacza dźwięk się nie pojawia. Zamierzam wymienić napinacz wraz z łańcuchem. Taki zestaw w ASO to koszt prawie 3tys., a więc nie mało. Wyczytałem, że jako zamienniki polecane są Febi/SWAG. Czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć czy warto kupić ten zestaw?

https://www.czesciauto24.pl/swag/7989998

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może winna jest sama cewka od napinacza i ją tylko wymienić skoro po odpięciu wtyczki jest wszystko ok, ewentualnie potraktować ją delikatnie mocniejszym narzędziem może pomoże :P Wywalało Ci przy tym checka na desce? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Check pojawiał się tylko i wyłącznie po odpięciu wtyczki i przejechaniu tak kilku kilometrów. Kiedy wtyczka została podpięta spowrotem check znikał z deski, więc cewka chyba jest sprawna. Jeżeli miałbym wymienić całość to czy ten SWAG jest godny polecenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Ci, że od 1,5 roku w A4 użytkuję napinacz maxgear za niewiele ponad 400zł i odpukać jest wszystko ok. Wtedy jeszcze nie miałem takiego rozeznania z napinaczami i w sklepach motoryzacyjnych nic lepszego nie mieli, a bałem się podrób z allegro, szukałem też używek ale były w gorszym stanie niż dotychczasowy. Swag czy febi powinny być ok, polecają też autologa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie u Ciebie dawał objawy ten uszkodzony napinacz. U mnie jest tak, że słychać to zgrzytnięcie przy schodzeniu z obrotów plus głośno chodzi na ciepłym silniku na wolnych obrotach brzmi tak trochę dieslowato.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chrobotanie w zakresie 1200-1800 obrotów na zimnym i cieplym silniku. Po zdemontowaniu napinacza miałem ladne slady na glowicy od łańcuszka. Twój napinacz domaga się o wymianę:p 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowałem się na napinacz firmy Vaico za ok 750zł, ponieważ nie mieli w hurtowni SWAGA, w której zamawiałem części oraz łańcuch firmy IWIS, chyba taki jak oryginalny, bo na starym też jest wybite logo tej firmy. Po wymianie silnik znacznie się wyciszył zarówno na wolnych obrotach jak i poranny start jest o wiele cichszy (wczesniej występował suchy start przez ok. 2s). Od wymiany nie uświadczyłem już żadnego zgrzytania itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[Aktualizacja] Napinacz firmy Vaico wytrzymał tylko około 10tys kilometrów. W chwili obecnej problem wrócił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kupiłem napinacz na alledrogo firmy fai  za około 700 zl póki co przejechałem 8 tyś km i narazir cisza przy odpalaniu jak i przy normalnej jeździe  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawie w cenie ori bez cewki, do tego wyłączyć w sofcie co trzeba.. Ludzie jak widać nie nauczyli się jeszcze, że zamiennikami to loteria. Teraz prawie finalny koszt jak za nowy z cewką :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy można jeździć z napinaczem bez cewki, nie usuwając jej z softu? Oprócz świecącego się check engine są jakieś "efekty uboczne"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, matstol644 napisał:

A czy można jeździć z napinaczem bez cewki, nie usuwając jej z softu? Oprócz świecącego się check engine są jakieś "efekty uboczne"?

Póki co ja jeżdżę już 3 miesiące i nic się nie dzieję. Miałem jechać na program i wyłączyć to u Tunera, ale wpadła maglownica do roboty, więc kolejny miesiąc trzeba jeździć ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

W dniu 9.09.2020 o 19:58, matstol644 napisał:

A czy można jeździć z napinaczem bez cewki, nie usuwając jej z softu? Oprócz świecącego się check engine są jakieś "efekty uboczne"?


Masz parę kilometrów od siebie @Łukasz13 i ci to za parę złoty usunie z softu.

 

W dniu 9.09.2020 o 20:17, szpakuziom napisał:

Póki co ja jeżdżę już 3 miesiące i nic się nie dzieję. Miałem jechać na program i wyłączyć to u Tunera, ale wpadła maglownica do roboty, więc kolejny miesiąc trzeba jeździć ;D

 

Dzieje się.
Sprawdź sobie jakie masz korekty długoterminowe.

Edytowane przez Emejcz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Emejcz napisał:

 


Masz parę kilometrów od siebie @Łukasz13 i ci to za parę złoty usunie z softu.

 

 

Dzieje się.
Sprawdź sobie jakie masz korekty długoterminowe.

Czyli lepiej to wyłączyć? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...