Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zakłócenia CB Radia...


przemek1259

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jak miałem podpięte zasilanie z zapalniczki oryginalnie było wszystko ok, teraz zmieniłem zasilanie i jest pociągnięte, od kabli do oświetlenia schowka (tam mi było wygodnie), i ma masakrycznie dużo szumów. Tylko pytanie, czy może być AŻ tak dużo szumów żeby nie było NIC słychać? Bo kompletnie nic nie słychać ani nikogo, nieraz tylko jakiś przebłysk jest że usłyszę 1/4 słowa i tyle, resztę to jedne wielkie szumy strzelanie itp... Czy może to czegoś innego wina? Bo odpinałem wszystko itp...

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłącz dla testu pod aku i wyjdzie co jest 5 filtr anl włączony ? Radio am/fm ? Jesli tak to chodzi na am ?

To zwykły Alan 109. Nie ma zmiany am/fm. I ANL tez nie ma. Ale w golfie je miałem i było git. A tu takie jaja. Nie mam bardzo jak podłączyć pod aku ale sprawdzę. Możliwe to w ogóle ze aż tak wielkie zakłócenia są z zasilania? Na zapalniczce jest ok. Słyszałem gościa z 10 km. Zmieniłem zasilanie i d*pa. Tylko czy to przez to czy w miedzy czasie coś szlak trafił.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A te zakłócenia masz cały czas, czy tylko jak silnik pracuje ? :decayed:

Właśnie to zaraz sprawdzę. ;-)

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

A wiec tak, nie ma różnicy czy auto chodzi czy nie. Ale jak wykrece antenę to szumów w ogóle nie ma. Jak wkrece to się zaczynają wiec chyba to nie wina instalacji zasilającej? Tak mi się wydaje...

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Pomoże ktoś?

Edytowane przez przemek1259
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe to w ogóle ze aż tak wielkie zakłócenia są z zasilania? Na zapalniczce jest ok. Słyszałem gościa z 10 km. Zmieniłem zasilanie i d*pa. Tylko czy to przez to czy w miedzy czasie coś szlak trafił.

Nie kombinuj kolego z anteną i resztą osprzętu, przed zapewnieniem stabilnego połączenia z prądem. Radia cb są bardzo wybredne co do tego i bezpośrednie podłączenie pod klemy to podstawa poprawnie zrobionej instalacji.

Alan 109 raczej nie może się poszczycić dobrymi filtrami, a z reguły im gorsze, tym bardziej trzeba zadbać o zasilanie i brak elementow mogących powodować zakłócenia.

Eliminacja szumów nie zawsze jest prosta, czasami ladowarka telefonu czy włączone radio potrafią zaszumieć odbiór, ale wszystko można wyeliminowac bądź zminimalizować jeżeli zrobi się pożądna instalacje.

Edytowane przez xacax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe to w ogóle ze aż tak wielkie zakłócenia są z zasilania? Na zapalniczce jest ok. Słyszałem gościa z 10 km. Zmieniłem zasilanie i d*pa. Tylko czy to przez to czy w miedzy czasie coś szlak trafił.

Nie kombinuj kolego z anteną i resztą osprzętu, przed zapewnieniem stabilnego połączenia z prądem. Radia cb są bardzo wybredne co do tego i bezpośrednie podłączenie pod klemy to podstawa poprawnie zrobionej instalacji.

Alan 109 raczej nie może się poszczycić dobrymi filtrami, a z reguły im gorsze, tym bardziej trzeba zadbać o zasilanie i brak elementow mogących powodować zakłócenia.

Eliminacja szumów nie zawsze jest prosta, czasami ladowarka telefonu czy włączone radio potrafią zaszumieć odbiór, ale wszystko można wyeliminowac bądź zminimalizować jeżeli zrobi się pożądna instalacje.

Wszystko ok. Tylko ze jak wypne antenę, to wtedy jest zero szumów... Wiec jednak chyba instalacja zasilania jest okej...

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Tyle że jak zaczniesz szukać problemu w instalacji, to zaczniesz de facto od zadka strony, a później może się okazać że...

Po podłączeniu anteny może być tak (sprawne, ustawione poprawnie radio), że zbiera Ci ona zakłócenia z sieci elektrycznej, silników, stacji nadawczych sieci komórkowych, nakładających się/sąsiednich fal radiowych czy też szumu kosmicznego. Sporo zależy od anteny, ale pierwsze skrzypce w odsłuchu grają filtry w radiu. Niestety nie spodziewaj się że wspomniany Alan sporo wytnie - lubi sobie poszumieć. W CB należy pamiętać, że niedoskonałości lubią się kumulować i nakładać oraz co ważne, ten sam zestaw w innym aucie będzie sprawował się inaczej. Sprawdzałeś jak wygląda SWR? Decyzja należy do Ciebie, proponowałbym jednak eliminować wątpliwe aspekty po kolei ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Tyle że jak zaczniesz szukać problemu w instalacji, to zaczniesz de facto od zadka strony, a później może się okazać że...

Po podłączeniu anteny może być tak (sprawne, ustawione poprawnie radio), że zbiera Ci ona zakłócenia z sieci elektrycznej, silników, stacji nadawczych sieci komórkowych, nakładających się/sąsiednich fal radiowych czy też szumu kosmicznego. Sporo zależy od anteny, ale pierwsze skrzypce w odsłuchu grają filtry w radiu. Niestety nie spodziewaj się że wspomniany Alan sporo wytnie - lubi sobie poszumieć. W CB należy pamiętać, że niedoskonałości lubią się kumulować i nakładać oraz co ważne, ten sam zestaw w innym aucie będzie sprawował się inaczej. Sprawdzałeś jak wygląda SWR? Decyzja należy do Ciebie, proponowałbym jednak eliminować wątpliwe aspekty po kolei ;)

Ja miałem ten sam zestaw w golfie 4 przez 2 lata i bylo całkiem ok, potem wrzuciłem go do audi i tez było ok. Potem wyciaglem bo mnie wkurzaly kable i teraz znów włożyłem i takie jaja są. To że szumi to ciul, tyle że oprócz szumów nic nie słychać ani mnie chyba tez... Nieraz usłyszę 1 słowo i tyle. Dziś zobaczyłem ze podstawa anteny (Wilson Little will) jest pęknieta przy wejściu kabla dość solidnie. Może to przez to?

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli podstawa pękła, to teoretycznie możliwe ze gdzieś ciachnęła kabel i daje zwarcie - wtedy faktycznie, radio będzie świrować. Dobrze byłoby sprawdzić z inną, pewną anteną, choć pękająca podstawa to i tak znak żeby rozglądać się za nową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjaśniło się, winne było zasilanie, pod zapalniczka jest wszystko ok.

Tylko teraz ma ktoś jakiś pomysł gdzie podłączyć zasilanie radia? Najlepiej bez dużych rozbiórek i w środku.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjaśniło się, winne było zasilanie, pod zapalniczka jest wszystko ok.

A widzisz, jednak ;)

@Bartollo dobrze prawi, nie ma co stosować półśrodków - tylko niezależny kabel, bezpośrednio z akumulatora. Pamiętaj też żeby dorzucić bezpiecznik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do aku niestety trzeba trochę rozbierać aby się dostać... a poza tym, jakoś nie przekonuje mnie to, ktoś pisał o podłączeniu się pod włącznik świateł. Odrazu mówię, że nie zależy mi na tym żeby odbywało się to bez szumów na radiu itp, radio używam sporadycznie i nie przeszkadza mi jak delikatnie mi szumi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy puścić kabel grodzią, dalej przejść do skrzynki bezpieczników i puszczasz sobie dalej gdzie chcesz, dajesz jakieś wtyczki i tyle, 30min roboty. Jak ma być porządnie - to tylko bezpośrednio.

Jak używasz sporadycznie, to zostaw pod gniazdo zapalniczki i tyle. Każde inne rozwiązanie sprowadzi się do modyfikowania czegoś... czyli wyjdzie podobnie jak niezależne pociągnięcie kabla, tylko trzeba będzie jeszcze kombinować skąd, gdzie i jak... Szkoda zachodu.

Edytowane przez xacax
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A możesz mi powiedzieć jak zrobić tak, żeby pociągnąć kabel z aku do skrzynki bezpieczników tak, aby bezpiecznik znajdował się do tego bezpośrednio w tej tablicy bezpieczników? Jak to tam zamocować ten kabel? Na czym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kabel spokojnie puścisz luzem do skrzynki. Jeśli chcesz, możesz kombinować z dodaniem bezpiecznika bezpośrednio w tablicę w miejsce jakiegoś którego nie ma. (jeśli wolne miejsce jest :P) Trzeba zakupić konektory - tu pisano na ten temat:
http://a4-klub.pl/index.php?/topic/332845-dolozenie-bezpiecznika/

A jak nie, możesz wrzucić płaskie niezależne gniazdo bezpiecznika, na bok taśma dwustronna i kleisz gdzie chcesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ciekawy problem z CB, Yosan pro 120 :grin:

Gdy kończe nadawać ( puszcze przycisk ) elektronika w samochodzie wariuje, zapalają się wszystkie kontrolki na liczniku na kilka sekund. Wcześniej tego nie było.

Radio podłączone pod zapłon.

Miałem jeszcze wcześniej problem, gdy radio było wpięte do zasilania długo kręcił rozrusznik zanim samochód zapalił, ale wstawiłem diode na zasilanie i problem zniknął, próbowałem brać zapłon z kilku miejsc, ciągle to samo.

Ktoś ma jakiś pomysł? Radio jest sprawne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...