Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wywalenie kata i wstawienie downpipe, za i przeciw


lukasz_1986

Rekomendowane odpowiedzi


Ja tym też się trochę sugerowałem i dlatego pisze. W każdym samochodzie w jakim np gregor10 podnosi moc kat jest wycinany.

Mam 180KM podniesione ze 163, w prawie każdym podniesieniu mocy jakie oglądam i o jakich czytam, nawet do tych 180KM sugerują montaż downpipe.
bo każdy katalizator nawet w 100% zdrowy minimalnie podwyższa EGT, a tak jak pisało tutaj kilka osób większość to importowane śmietniki w których katalizatory są tylko pozornie zdrowe.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja za radą kolegi łukasz13 przy swapie silnika wywaliłem też wkład katalizatora , została puszka , bez wspawania rury i damnpajpa- okazało się że 1/4 wkładu była już w rozsypce. Zrobię przy okazji kilka fotek jak katalizator wygląda po kilkunastu latach. Co do efektu tej operacji to dźwięk się nie zmienił a auto ,,jedzie'' już od ok 1900 obr i czuć wyraźną zmianę w NM. Tyle z moich odczuć odnośnie kuracji odtykającej

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A powiedzcie mi czy zrobienie tego DP z rury kwasoodpornej ma jakieś inne walory poza estetyką i odpornością na rdzę? Mam rurę 70mm o grubości 2mm ale jest to zwykła stal. Jeśli nie zależy mi na polerce tego to czy mogę go wykonać z takiego materiału czy kwasówka ma jeszcze jakieś inne zalety?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeden z walorów to brak widocznego katalizatora co może nie podobać się diagnoście

To jest chyba najmniejszy problem, bo pewnie większość z nich nie zwróciła by na to nawet uwagi. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


To jest chyba najmniejszy problem, bo pewnie większość z nich nie zwróciła by na to nawet uwagi. :)
byś się zdziwił :P z resztą sprawdzić benzynę to akurat pikuś, nawet w PL organizują akcje drogowe. Bardzo mało i bardzo sporadycznie ale jednak.

Ja na wszelki wypadek zawsze zostawiam puchę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przy zakupie auta widziałem że nie chce wgl jechać, myślałem że to kat i się nie myliłem po wywaleniu i wstawieniu DP 2.5" zupełnie inne auto także polecam! ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe jak wyglada sprawa z LPG przy wywalonym kacie, jeżeli dobrze lpg jest wystrojone to efektem spalania jest dwutelenek węgla i para wodna więc normy spalin powinien spełniać silnik bez kata...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lpg to najczystsze paliwo plyne do auta wiec spelni,

nawet z naszymi normami ? ponoć najniższe w europie.. jakość gazu podobnie.

więc normy spalin powinien spełniać silnik bez kata...

sprawdzają tylko CO2... lub poziom zadymienia w dieslu. Drugi oszukańczy soft (coś ala afera VW :P) i mając wycięte wszystko testy przechodzisz śpiewająco.

Na LPG CO2 jest niższe niż na BP, ale wzrasta HC... czyli rak i smog (najgorsze badziewie zaraz po NOx) // na podstawie doświadczeń własnych.

ważny jest proces spalania, w benzynie i LPG lekko zmęczona świeca i już się ekologia rypła.

Edytowane przez marcin4x4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DP zrobiony, nie mam dużo zdjęć bo chciałem szybko skończyć. Flansze jeszcze okrągłe i bez miejsca na sondę ale wszystko się udało.

Jako rurę posłużyła obudowa z amortyzatora z naczepy ciężarówki :D miała ok 70mm średnicy i 2,5mm grubości :) Spawane migiem, jeszcze nie wypolerowane do końca :P

2821033700_1453859584_thumb.jpg

4516193100_1453859600_thumb.jpg

6296582100_1453859616_thumb.jpg

Edytowane przez lukasz_1986
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej nie ma konieczności. Turbina w dieslu nie osiąga takiego wysokiego egt jak w benzynie. Najważniejszy jest odcinek rury zaraz za turbiną. Powinien on być szerszy, żeby się turbina nie krztusiła własnymi spalinami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.04.2019 o 10:40, kqba napisał:

Raczej nie ma konieczności. Turbina w dieslu nie osiąga takiego wysokiego egt jak w benzynie. Najważniejszy jest odcinek rury zaraz za turbiną. Powinien on być szerszy, żeby się turbina nie krztusiła własnymi spalinami.

Kolego a jaka Srednica najlepiej??Myśle nad zamienikiem od Gruchota..https://allegro.pl/oferta/audi-a4-a6-vw-passat-19tdi-rura-downpipe-7876139474

 

podejdzie to??

Edytowane przez damiano8522
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta rura ma 2". Jeżeli nie będzie kata to dobre i to, ale lepiej było by dać 2,5".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...