Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[How To] Uszczelka pokrywy zaworów 2.0 ALT


kamil-vag

Rekomendowane odpowiedzi

Nie masz nic odkręcać tylko dokręcać ze starą uszczelką. Już poprawiłem sorki. 

Edytowane przez slawomir273
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niema śladów po masie uszczelniającej bo jej tam niema przy fabrycznym składaniu silnika chyba ze ktoś już się bawił w nakładanie masy.

Jeśli zdejmiesz uszczelkę wyczyszczenie jej i złożenie na starej nic nie pomoże bo jak wiadomo guma z wiekiem twardnieje i nic już ci nie uszczelni możne być tylko gorzej.

Uszczelki nie kupuj w ASO szkoda kasy kup Erlinga w zwykłym motoryzacyjnym koszt około 60zl z groszami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra. W końcu zrobiłem! :) czas roboty: 6h :decayed:.. hehe :)  w tym : 3 razy torx mi spadal do komory silnka i poszukiwania znaczaco wydluzyly czas prac.. skrupulatnie wymylem pokrywę zaworow w domu co też krótko nie trwało.. dobra a więc tak:

Usczelka u mnie była fabryczna, nie było żadnej pasty uszczelniającej..! z tym ze sama uszcelka stwardiala i bardzo mocno przywarla do głowicy.. przez ponad godzinę nie mogłem zdjac pokrywy zaworów pomimo odkrecenia wszystkich śrub.. po odkreceniu radzę wyszarpnac wszystkie śruby kombinerkami z pokrywy ponieważ w jakimś stopniu one tez T rzymaja uszczelkę a uszcelke przywarla :P w końcu udalo się oderwać pokrywę wraz z uszczelka :P na głowicy gdzieniegdzie zostały kawałki przywarlej stwardnialej dwunastoletniej uszczelki :P ( była twarda jak plastik) powycinalem zyletka pozostałości i wyczyscilem benzyna powierzchnie głowicy jak i pokrywy.. uszcelke kupilem elringa za 56zł.. oryginalna 160zł w aso! !:facepalm:śruby z uszcelkami wymylem benzyna i ciepla woda :P poskladalem wszystko do kupy.. śruby podociagalem kluczem dynamo.. 10Nm ktory specjalnie kupiłem do tej operacji za 100 zl na allegro :P i wybrałem się w trasę 500 km, nie oszczedzajac samochodu :P po powrocie bałem się zajrzeć pod maskę :mellow: tak bardzo ze tego nie zrobiłem :D.. odwazylem się dopiero na drugi dzień.. wchodzę rano do garażu, otwieram maskę z duszą na ramieniu.. a tam......

 

 

 

Susza jak na pustyni !!!!! :banan: 

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, czy ma ktoś numer samej tulejki gumowej od śruby pokrywy zaworów ALT? W necie najtaniej znalazłem za 20zł całą śrubę, licząc 16sztuk wychodzi sporo więc szukam samych tulejek. Ogólnie cieknie mi cała uszczelka pod pokrywą, szczególnie do gniazd świec, aż olej wycieka na kolektor wydechowy, ale też i spod śrub się poci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.10.2015 o 17:07, kamil-vag napisał:

Jeżeli przecieka olej z otworów śrub, to warto też wymienić same śruby z tulejką, ich nr OE 06B103831EJ (cena ok 10 zł za sztukę)

 

5 godzin temu, Maxiiiii napisał:

czy ma ktoś numer samej tulejki gumowej od śruby pokrywy zaworów ALT? W necie najtaniej znalazłem za 20zł całą śrubę,

Pierwszy cytat masz od Kamila z numerem śruby z tulejką (czytałeś?) i podejrzewam, że jest to integralna całość i osobno nie kupisz zapewne samego uszczelnienia/tulejki, cena pewnie jest inna, niż w cytacie, bo trochę czasu od tego wpisu minęło, ale jak nie będziesz miał wyjścia to alternatywy za bardzo nie ma choć trochę "grosza" się uzbiera patrząc na ilość śrub jak już wspomniałeś.....

Ale Audi jakoś nie odstaje w toku myślenia, od innych, bo np. ja kiedyś,dawno temu miałem podobną akcję w Mondeo i również śruba z uszczelnieniem występowała jako całość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A niech mi ktoś powie, czy w przypadku alt olej w gniazdach świec to na 100% cieknie uszczelka pod pokrywą zaworów? Jakie jest prawdopodobieństwo, że cieknie z uszczelki pod ramką trzymającą walki rozrządu? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To na 99% wina zużytej lub źle założonej uszczelki i nie dotyczy to tylko silnika ALT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale tam jest jeszcze jedna uszczelka pod tą właśnie ramką trzymającą wałki rozrządu ona też może przeciekać. 

ramka wałków rozrządu.jpg

Edytowane przez Maxiiiii
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc dopóki nie rozkręcisz i nie sprawdzisz to jest gdybanie....

W znakomitej większości przypadków winna jest uszczelka pokrywy.

Jak masz wątpliwości to wymień obie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzwoniąc do ASO i zamawiając śrubę, powiedzieli, że to tego rodzaju silnika są dwa rodzaje śrub - wszystkie śruby są takie jak autor tematu podał, jedna natomiast jest dłuższa (numer 2). Mógłby ktoś to zweryfikować czy rzeczywiście jedna z nich jest dłuższa?

Edytowane przez landwarrior
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do pokrywy głowicy masz takie śruby:

15 sztuk - 06B103831E ---> 06B103831J

1 sztuka - 06B103831F ---> 06B103831H

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie (i Panie), podpinam się pod pytanie użytkownika Maxiiiii. Chodzi o drobny wyciek ze szczeliny, która znajduje się poniżej uszczelki pokrywy zaworów w gnieździe świec. U mnie też olej pokazał się poniżej uszczelki pokrywy zaworów mimo tego, że początkowo byłem przekonany, że to wyciek z tejże uszczelki. Pytanie czy ktoś przerabiał temat ? Nigdzie nie udało mi się znaleźć informacji na ten temat.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest tam jakas druga uszczelka w alt??

Pytam bo sam sie przymierzam do wymiany bo olej mam w gniazdach swiec...najwiecej w pierwszym gniezdzie choć dosc dlugo zwlekalem. I czy duzo rozbierania wokół pokrywy bedzie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uszczelka jest jedna, polecam ori plus dokręcanie pokrywy na moment (nie na oko) do tego dobre oczyszczenie płaszczyzn, a nie bedzie problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy do wymiany uszczelki potrzebne odkrecanie swiec? Zebym np nie targal za pokrywe a okaże sie ze swiece trzymają?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a tego nie pamietam, chyba nie, ale bez świec jest całkiem łatwo wyczyścić przylgnie pod uszczelkę. Możesz zobaczyć ze świecami jak nie będzie sło to wykręcisz, ale chyba nie ma potrzeby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To rzeczywiście chyba będzie lepiej je wykrecic rzeby to dokładnie oczyścić , a masz moze pomysł jak pozbyc sie oleju z gniazd swiecy? Nie chce by przy odkrecaniu polecialo do komory dodam ze kompresora brak by wydmuchac...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...