Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie ma być ładowanie ?


ALBINEK

Rekomendowane odpowiedzi

Pacjent Audi A4 B7 2.0 TDI 2005 r.Mam pytanie dotyczące ładowania . Raz na jakiś czas rozrusznik ciężko zakręci , przełamie się i silnik zapala . Pojawia się przy tym informacja na fisie BRAKE , Sprawdziłem ładowanie i było 13.4 V . Pomyślałem że to wina alternatora i kupiłem nowy. Ładował 14.0 V czyli poprawa i nie mialem problemu z ciężko kręcącym rozrusznikiem tydzień . Dzisiaj znowu raz mi ciężko zakręcił . Sprawdziłem ładowanie i znowu mam 13.4 V aku ma 12.3 V . Moje pytanie jakie powinno być ładowanie bo wydaje mi się że coś 14.3 V. Gdzie szukać problemu o ile taki jest ?.Wszystkie sugestie mile widziane , sprawdzę każdą. Dodam że kupiłem szczotki do rozrusznika i mam je zamiar wymienic ale to nie ma nic do ładowania.

Edytowane przez ALBINEK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Był o tym wątek nie dalej jak kilka dni temu. Poprawne ładowanie od 14 - 14.5V, Generalnie przyczyną może być regulator napięcia, ale jeśli kupiłeś nowy alternator to raczej wyklucza problem z regulatorem.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny przypadek u siebie. Generalnie po sprawdzeniu auta mechanik powiedział mi, że przyczyna może tkwić w akumulatorze, w którym może dochodzić do spięcia wewnętrznego. Jutro będę wiedział czy będę mógł zareklamować akumulator

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie aku ma 11 miesięcy (Banner 100Ah). Jeśli znowu się rozĺaduje to oddam go na reklamację. Kolega sprzedaje mnóstwo akumulatorów i trafia do niego sporo młodych akumulatorów na wymianę (najwięcej z Varty).

Edytowane przez Krumak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie jaki powinien być normatywny pobór prądu w spoczynku?? U mnie wynosi 40mA (0,04A) i uważam że to i tak mało

Wysłane z mojego Galaxy S6 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator ma około 1 roku. Dzisiaj wyczyściłem wszystkie styki na kablach i założyłem nowy akumulator. Nic się nie zmieniło. Ładowanie bez zmian. Jak włączyłem światła, dmuchawę , awaryjne to ładowanie spadło do 13.2 V . Podłączyłem VCDS i tam pokazuje ładowanie 14.14 V o co chodzi ?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulatory w Audi mają 14 Volt i większe napięcie w zasadzie jest nie do uzyskania. Tak już jest. Jak byś poczytał wątki innych użytkowników którzy chcieli mieć ponad 14 Volt to byś nie zawracał sobie tym głowy

Sam również z tym walczyłem i w zasadzie na ori regulatorze jest nie do osiągnięcia napięcie np. 14.4 V.

Jak bardzo zależy Ci na ładowaniu zbliżonym do ideału to możesz szukać regulatora w zamienniku o wartości 14,5, 14,4 mają to oznaczenie na obudowie.

Tylko musisz się liczyć że to zazwyczaj chińskie tanie gówno które nie ma zabezpieczeń ani kompensacji tak jak ori co może się wiązać z przesadzeniem w drugą stronę......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawidłowe napięcie alternatora to zakres od 14-14,4 V.

Więc nie ma sensu szukać dziury w całym.

Jeżeli napięcie jest raz wyższe raz niższe a alternator jest sprawny, problemu należy szukać w połączeniach elektrycznych (zaśniedziałe konektory) albo alternatorze.

Prawidłowy pobór prądu samochodu w spoczynku to ok 10-50 mA czyli 0,01-0,05 A. elektronika pomimo że stacyjka wyłączona pozostaje w spoczynku zwłaszcza czuwający central.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli na VCDS pokazuje prawidlowe ładowanie , tylko na akumulatorze jak podłączam miernik to pokazuje inne ładowanie . Czy tak ma być ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli na VCDS pokazuje prawidlowe ładowanie , tylko na akumulatorze jak podłączam miernik to pokazuje inne ładowanie . Czy tak ma być ?

Nie koniecznie. 14V możesz mieć na alternatorze, a 13.2V na klemach. I albo cały prąd Ci idzie w ładowanie słabego akumulatora, albo tracisz 0,8V na kablach.

Ale niech się może wypowiedzą na ten temat fachowcy. Ja bym bardziej polegał na wskazaniach miernika niż VCDS'a.

Edytowane przez Krumak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym masy wyczyscil między budą, aku i silnikiem. A ładowanie w gnieździe zapalniczki na mierniku mam 14,4 na regulatorze Bosch z miedzianymi szczotkami z InterCarsu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator ma około 1 roku. Dzisiaj wyczyściłem wszystkie styki na kablach i założyłem nowy akumulator. Nic się nie zmieniło. Ładowanie bez zmian. Jak włączyłem światła, dmuchawę , awaryjne to ładowanie spadło do 13.2 V . Podłączyłem VCDS i tam pokazuje ładowanie 14.14 V o co chodzi ?.

To wszystko zrobione .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie ma napięcie po postoju dajmy na to całej nocy ? Przed paleniem- na klemach.

Po 12h postoju napięcie na klemach 12,52V

Wysłane z mojego Galaxy S6 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli w normie. 12.5V trzyma. Możesz jeszcze zmierzyć napięcie na klemach po odpaleniu. Jeśli będzie 13,ileśtam to masz prawidłowo. Na klemach aku nigdy nie będzie 14.4V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po odpaleniu na klemach 13,55.

Już jestem głupi i nie wiem czy Banner uzna reklamację na akumulator

Wysłane z mojego Galaxy S6 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...