Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jakie ma być ładowanie ?


ALBINEK

Rekomendowane odpowiedzi

Można wiedzieć jaka jest różnica między napięciem na klemach a słupkami akumulatora?

wyklepane z kciuka

Żadna , poniewarz klema jest przykręcona do słupka.Różnica jest pomiędzy altkiem a instalacją oraz altkiem a aku. Jest to spowodowane spadkiem napięcia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na klemach mam 14.14 V a na słupkach jest 13.6 V nie wiem skąd jest ta róznica ale jest . Na śrubie od alternatora jest 14,30 V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie u mnie tez mam problem z ładowaniem... a wiec tak: alternator bez obciazen 13,8 V, na aku,ulatorze 13,4V

Pod obciążeniem pełnym : na akumulator 12,5 - 12,7 (Nie przekracza 13V) Niestety napiecia pod obciązeniem na samym altku nie pamietam. Dodam że VAG COM przy pełnym obciązeniu widzi w skrajnym 12,3V. Odałem alternator do regeracji i na stole wyszło że laduje na 14 volt i regulator został ale powymieniali łozyska, pierscienie i sprzęgiełko, Wydałem 400zł i efektu brak....  Chcieli koniecznie wymieniac Akumulator bo ten wedle testera jest lipny, ale na probe podłączyc innego od siebie sie nie zgodzili bo chciał wcisnąć aku za 350-400zł.  

Rozumiem że w naszych audi może byc altek z regulatorem 14v no ale powinien je trzymac bez znaczenia na obciążenie, no odchyłka o 0,5 V jest do zrozumienia.

Sprawdzałem jak to wygląda w VW Lupo.... wiec tam ładowanie bez obciazen wynosi 14,4V a Pod obciążeniem pełnym 14,10V  i niżej nie schodzi...

Podpinałem Aku z Lupo do Audi na przewodach rozruhowych pomijajac aku z Audicy i pomiary ładowania takie same wiec wykluczam zepsuty aku.

Wstepnie obstawiam że regulator daje za niskie ładowanie a przynajmniej żle jes reguluje przy obciążeniu a drugie to cos z kablami napięciowymi pomiedzy Altkiem a akumulatorem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Regulator..

Dodatkowo ori regulatory maja kompensacje temperaturową która nie pozwala regulatorowi ładować z pełnymi 14 voltami  (jeśli jest mu bardzo gorąco ...)

do tego dojdzie Ci spadek napięcia na połałczeniach  przy alternatorze i rozruszniku i masz z 14 niecałe 13 albo i mniej.

mam to samo a regulatorów wymieniłem juz 2 sztuki i dwa alternatory i napięcie ujowe zostało mi zmienić jeszcze przewody od altka  ewentualnie zmienić regulator na podróbkę który nie ma kompensacji i dodatkowo trzyma napięcie 14 z kawałkiem a nie 14. Wtedy będzie powyżej 13 a może i ze 14

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prąd lądowania 14,4 to nominał i wytyczna

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie że nie jestem sam hehe ale wczoraj ponownie było mierzone wszystko i wyszło że alternator na zimno bez obciążenia daje 14,2V a na gorąco daje 13,8 V i trzyma nawet pod obciązeniem.

Jedyne co mnie martwi że na klemach przy pełnym nagrzaniu i pełnym możliwym obciązeniu napiecie wynosi 12,70V i jest róznica pomiedzy Altkiem rowno 1V, nie wiem czy to normalne. 

Jeszcze pytanie z innej beczki. Czy cewki zapłonowe moga padać jakos stopniowo tzn bez mrugania Checka? Bo juz pare razy mi sie zdarzyło że auto na LPG nie chciało przyspieszac w przedziale 2-3 tys rpm taka prawie że odcinka zapłonu lub szapranie? Pare razy było z Chekiem (mnruganie) i wyszło że cylinder 1, wiec włożylem stara cewke zapłonową (sprawną) i juz Checka nie bylo ale problemy z przyspieszaniem i tzw odcinką występowały. Na PB dało sie jechać ale raczej nie była to ta moc co powinna. Najbardziej obiaw występował przy wysokiej temperaturze i właczonej klimie czyli ciepło i duze obciązenie. Cewki maja 30 tysi nalatane i sa NGK a świece to Denso 16TT jednoelektrodowe, juz 3 komplet ijakos problemu nie było. Problem z LPG został wstepnie wykluczony bo brak błedow co do wtrysków i zadnych spadkow cisnien  itp nie ma bo instalacja sie w takich przypadkach przełącza na PB automatycznie, ustwienia tez sa ok bo problem nie wystepuje zawsze tylko czasem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, problem następujący. Jak jadę autostradą przez dłuższy czas około 150-160 km/h to od czasu do czasu pokazuje się ikonka akumulatora na desce... dosłownie na milisekunde. Problem nie istnieje jeżeli jadę w prędkościach dochodzących do 120-130 lub po mieście. Dzisiaj sprawdzałem (przez komputer) to ładowanie bez obciążenia to około 14,4. Przy obciążonym alternatorze do 90% ładowanie schodzi do 13.6. Alternator obciążony w 100% to już wartość 13.4. Jaki z tego wniosek? Początek końca alternatora?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie regulator ma swoje najlepsze lata już za sobą:) Najlepiej zdemontuj go i sprawdź w jakim stanie są szczotki i czy bieżnia na wirniku  nie ma dużego progu. Ostatni też mi nie domagał regulator i wymieniłem w nim tylko szczotki-koszt 6 zł  i na razie hula .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...