Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Podstawowa diagnostyka i informacje A4 B6/B7 2.0 ALT


kamil-vag

Rekomendowane odpowiedzi

Dnia 31.05.2017 o 15:23, Deyv92 napisał:

Witam. Potrzebuje link jesi ktos moze podeslac program vaga bo ten z forum sie nie otwiera( mialem go na kompie ale dziwnym trafem sie usunal plik vagcompl.exe i teraz nie moge go uruchomic. 

Wszystko działa - tylko wyłącz na moment antywirusa bo to on ci blokuje vaga. Przynajmniej u mnie tak jest.

 

Tu masz link:

http://www.ross-tech.com/vcds-lite/download/index.php

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie, jeśli piszę w złym temacie proszę o poprawienie mnie.;)

Mam mały problem z pojawiającym się błędem 

17536 - fuel trim: bank 1 (mult): system too lean 

p1128 - 001 - upper limit exceeded

Sprawdziłem i usunąłem nieszczelności z układu dolotowego, przetestowałem sondy lambda, katalizator i wynik jest pozytywny (Readiness status: 0000 0000) pozostała przepływka. Zarobiłem logi 033+032+002, droga była odrobinę z górki ( jeśli to ma wpływ na wynik). Niestety na stronie http://vaglog.pl/ wyskakują mi cały czas ads i nie mogę ich załączyć, więc dodaję jako zwykły plik. 

z góry Dziękuję za pomoc :)

LOG-01-033-032-002 test po rozrzadzie 2.CSV

Edytowane przez kiosiu95
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, kiosiu95 napisał:

z góry dziękuję za pomoc :)

LOG-01-033-032-002 test po rozrzadzie 2.CSV

Po logach to ten przepływomierz nie żyje. Jeśli wszystko szczelne to do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam pytanie co do korekt krótkoterminowych i długoterminowych. Rozumiem ze korekta długoterminowa jest w grupie 032 w drugiej kratce a kurtkoterminowa w grupie 033 pierwsza krata?.Jeśli się mylę to mnie poprawcie. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Źle rozumiesz. W VAGach są dwie korekty LTFT. Pierwsz LTFT Idle (wolne obroty) druga LTFR RUn (do obciażeń). Obie sa w 032, odpowiednio kratka 1 i kratka 2. Korekta krótka jest w 033, kratka 1.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś mi powie jakie oznaczenie ma ten wężyk oznaczony nr3 na rysunku? Trzeba zamówić orygialny czy można też pokusić się o dopasowanie w sklepie motoryzacyjnym? Jaką on ma mniej więcej średnicę i jaki jest jego koszt? W środku jest pusty?

fnln4n2j.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bieg jałowy benz:  http://vaglogi.pl/log-002_033_032_gc0b1.html

Bieg jałowy gaz:  http://vaglogi.pl/log-002_033_032_9B3T4mQ.html

Pomiar Jazdy benz:   http://vaglogi.pl/log-002_033_032_5hSYy.html

Pomiar jazdy Gaz: http://vaglogi.pl/log-002_033_032_L384p9U.html

 

16804 - Catalyst System: Bank 1: Efficiency Below Threshold
        P0420 - 001 - Upper Limit Exceeded ( Katalizator, bank 1 - niski próg sprawności ) 

17544 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Lean
        P1136 - 001 - Upper Limit Exceeded ( Długoterminowa adaptacja składu mieszanki 1- mieszanka uboga - b.jałowy )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zabawne jest to , że na benzynie masz faktycznie ubogo, ale gaz wygląda na wystrojony na bogato ;)

Szukaj nieszczelności w dolocie i to nie małej skoro benzyna aż tak słabo wyszła... 

Edytowane przez rade
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 18.03.2018 o 09:35, rade napisał:

Zabawne jest to , że na benzynie masz faktycznie ubogo, ale gaz wygląda na wystrojony na bogato ;)

Szukaj nieszczelności w dolocie i to nie małej skoro benzyna aż tak słabo wyszła... 

Co jest najlepsze przez 6 tyś wziął max 2L oleju, a teraz z d*py nigdy wzieło mu się że po 100km zażadal pan ok. 400 ml oleju bo miał taki kaprys :D wiec poszlo Odma, czwórnik i uszczelka pokrywy zaworow plus silikon do 250*C ( brak wycieków a oleju złopie dalej Motulu X Cess 8100 5w40 norma 502 vw ) i wciaga dalej jak mu sie zachce. ( długo sie rozgrzewa do 90*C w szczegolnosci zima przy ujemnej temp a jak złapie to trzyma chodź przy -8 lasami z 90*C potrafi wskazowka sie delikatnie cofnac ;P ) co jest najlepsze że swiece wygladaja na suche brak jakiegokolwiek oleju na nich. Jutro jade na wyciecie katalizatora bo zakonczyl swój żywot i zobaczymy jak to będzie i przy okazji poszukam nieszczelnosci w dolocie ( bo moze tam tedy gdzies spier ten olej >.> )  Ten silnik to wielka loteriada... jezdze spokojnie do 3 tys obrotow delikatnie bujam sie i wpierdziela olej... pocisne mu do 4-5 tys caly czas jak pirat chla mniej oleju... ( JESTEM GŁUPI DO TEGO SILNIKA :D ) co jest najlepsze że przy 5 tys obrotow a 6 na lpg jest takie szarpniecie stop nie mam gazu czekaj pol sekundy i odmulenie jadziemy dalej z obrotami ( wyglada to tak jakby 5,5 tys obrotow stop gazu ale obroty nie maleja i znow jedziemy z sledziem i znow stop po chwili i potem opór do maxa moze wtrysk sie zawiesza ) 

 

Edytowane przez Kamil Kołodziejczyk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To coś się dławi. Zajrzał bym do dolotu i przepustnicy bo pewnie jest zawalona olejem i się nie otwiera do końca. Po czyszczeniu zawsze to był inny samochód ;) ja na gazie domykałem obrotomierz na każdym biegu więc popatrzył bym też czy go nie zalewa skoro jest na bogato

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy.

Czy 2.0 ALT ma dwa czujniki temperatury cieczy chłodzącej ?

Podłączając auto pod kompa widzę błąd:

17698 - Coolant Temp Sensor at Radiator Outlet (G83): Signal too Small

aczkolwiek wskazówka temperatury wody zachowuje się normalnie, auto również nagrzewa się ok itd itp

Rozkminiam ogólnie problem gazowników z zestrojeniem instalacji LPG. Na zimnym silniku "łapie dołek" przy ruszaniu. Na ciepłym śmiga bez problemu.

Mapy robione dynamicznie w mojej obecności w aucie. 

Zaczynam dochodzić do wniosku, że może komp LPG (KME Nevo) ciągnie informacje o temperaturze wody z tego czujnika a nie z tego, który daje temp na wskazówkę (oczywiście o ile są dwa takie czujniki w tym aucie...)

Na benzynie auto popierdala jak należy i na zimnym i na ciepłym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, ma dwa, jeden na bloku silnika od strony grodzi , drugi na dole od/do chłodnicy.

Wskazówka bierze pomiar z tego na bloku silnika, przerabiałem to :P 

Masz pewnie zbyt bogato/ zbyt biednie na zimnym, norma w VAG i się dławi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.03.2018 o 22:48, Kamil Kołodziejczyk napisał:

wyglada to tak jakby 5,5 tys obrotow stop gazu ale obroty nie maleja i znow jedziemy z sledziem i znow stop po chwili i potem opór do maxa moze wtrysk sie zawiesza ) 

RaczejMasz ustawione przepięcie na pb przy 5500 RPM. Kolega wyżej wspomniał że pb jest ubogo lpg bogato. Przy przepięciu jest zmiana mieszanki i efekt widzisz.

 

W dniu 24.03.2018 o 20:59, dj1910 napisał:

może komp LPG (KME Nevo) ciągnie informacje o temperaturze

Lpg na swój czujnik. Nie mniej jednak jeśli uszkodzony jest ten w silniku (jest jeden ale podwójny) to lpg może wariować bo muszą dawka pb a więc i lpg. Pb nadazy ale lpg już może mieć problem. Instrukcja jak je się sprawdza jest w temacie. Ten kolejny czynnik temperatury w chłodnicy zalacza tylko chłodzenie.

W dniu 24.03.2018 o 20:59, dj1910 napisał:

Mapy robione dynamicznie w mojej obecności w aucie. 

To jeszcze nie znaczy że są dobrze zrobione ;)

 

W dniu 24.03.2018 o 20:59, dj1910 napisał:

Na zimnym silniku "łapie dołek" przy ruszaniu. Na ciepłym śmiga bez problemu.

Tzw. zimny vag lub kiepska regulacja. Ogarnij interfejs do lpg to sprawdzisz. Wstępnie możesz robić logi z rozgrzewania. Moment przełączenie na lpg zaznaczasz przyciskiem mark. Trzeba jechać spokojnie bez gwałtownego przyspieszania żeby było widać problem.  Log 002+033.

Edytowane przez zwonko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wpierw ogarnę kwestie czujników temperatury bo komp gazowy ustawiony na 30stopni a gaz się załącza jak wskazówka jest ponad na 50 stopniach więc albo walnięty G83 robi problem albo i on i w instalacji jest coś nie tak. czujnik już mam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powracam z tym silnikiem a raczej złomem! strzelił mi gaz została nowa instalacja gazowa wraz reduktorem i sterownikiem ( przy 5.5k obrotów auto wpada w serię zapłonów przeczuwam że dawka lpg przy tej predkosci jest za mała ) na benzynie auto do 7k obrotów idzie nie ma zawahań. Kwestia Łapie zbyt uboga mieszankę na gazie ( na benzynie przez 200km tak sie nic nie wydarzyło ) i kat niski próg wartości ( brak kata jest strumiennica ) logi... ok kat niech wyskakuje ale zbyt uboga mieszanka? za każdym razem linki ponizej:

Jazda LPG: http://vaglogi.pl/log-002_032_033_4SU87o3.html 

Jazda Benzyna:  http://vaglogi.pl/log-002_032_033_UbT8P0.html

Bieg jałowy Gaz: http://vaglogi.pl/log-002_033_032_Ab5LcEt.html ( wahania 720-760 obrotów i  czuć nierówna prace auta ) 

Bieg jałowy benzyna: http://vaglogi.pl/log-002_033_032_85172P.html ( tutaj to samo 720-760  ) 

 

( Próbowałem zrobić Test sondy nr 1 Test OFF cały czas przed katem i przez chwile jak zaczyna test podnosi do 800rpm i dalej OFF, Za Katem 2 Sonda przeszła pomyślnie ) 

37210353_688462961500631_3150037076263567360_n.jpg

37219201_688463021500625_361536263779516416_n.jpg

37256918_688462964833964_7532289656885346304_n.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Kamil Kołodziejczyk napisał:

zbyt uboga mieszanka?

GAz do regulacji, na jałowych bardzo ubogo i pod obciążeniem przy wysokich obrotach też. Przeplywka za mało pokazuje na jałowych więc gdzieś jakaś nieszczelność lub się kończy.

Edytowane przez przem8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 koledzy pomoże mi ktoś rozkminić te pliki z vcdsa? please;)

dynamiczny.CSV

statyczny.CSV

zrobiłem logi statyczne i dynamiczne i chciałbym się dowiedzieć coś o aucie ale wysztkie odnośniki do vaglog itp. są wyłączone.

Edytowane przez dudi2000
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...