Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Podstawowa diagnostyka i informacje A4 B6/B7 2.0 ALT


kamil-vag

Rekomendowane odpowiedzi

Ile taka diagnostyka może kosztować? 

Wariator "warczy" jakieś dwie sekundy po odpaleniu ale nie zawsze. 

Przed instalacją lpg raz też nie chciał odpalić w zimie. 

Gdy nie odpala i daje na zapłon to nie słychać pompy paliwa. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chciałbym Cię wprowadzać w błąd, ale to może być problem z czujnikiem położenia wału, jeśli on jest popsuty to sterownik nie da paliwa. Ale to powinny wyskoczyć w kompie błędy. Masz komputer żeby się podłączyć? Może i nowy czujnik nie działa jak powinien...

Mój wariator warczy cały czas, więc to nie on będzie winny.

W mercedesie diagnostyka zawieszenia kosztowała blisko 6 stów (prawie 2h), w reno diagnostyka komputerowa 2 stówki. Tanio nie było, ale zawsze celnie. Najlepiej zadzwonić i zapytać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Rosomak91 napisał:

Ale to powinny wyskoczyć w kompie błędy.

Nie zawsze pokazuje błąd tego czujnika. Czasami pada ale nadal jego wartości rezystancji nie są tak wysokie by pokazać błąd lecz za wysokie by odpalić. Omomierz pozostaje wówczas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik wymieniłem w tym roku w styczniu. 

Jak nie mogę długo odpalić i mecze go to wyskoczy błąd czujnika położenia wału. 

Ale dziwne jest to że jak naciskam sprzęgło z gazem to w końcu odpali. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odczytaj na zimnym silniku temperatury ze wszystkich czujników jakie są i sprawdź czy któryś nie przekłamuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnica jest ok +- 3-5 stopni. Kiedyś cały tydzień zapisywałem na zimnym i rozgrzanym. 

 

Teraz mam oryginalny czujnik wersja oem. 

Wcześniej miałem delphi i swag i jakiś czas działało. 

Zastanawia mnie czy może mieć wspólnego sprzęgło albo to że ubywa trochę płynu chłodniczego (któryś wężyk po instalacji lpg sączy). 

Edytowane przez Kamil Kupiec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A sondę masz podpięta przez sterownik lpg czy nie? Jesli przez sterownik to tu może być problem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, MaTeo85 napisał:

A sondę masz podpięta przez sterownik lpg czy nie? Jesli przez sterownik to tu może być problem.

 

Sondę tzn? ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Kamil Kupiec napisał:

Sondę tzn? ?

Ehh piszę z telefonu i mi się watki pomieszały... wyskoczyłem z tą sondą bo w innym temacie było o tym. A że odpisywałem na szybko to nie dotarło do mnie że mieszam dwa różne tematy. 

Sorki za wprowadzenie małego zamieszania z mojej strony :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LOG-01-002-033-xxxdawidddd.csvWitam. Mam audi a4 b6 2001r 2.0 benzyna caly czas swieci blad silnika bardzo bym prosil o analize logow mehanicy gadaja jeden ze sonda przed katem do wymiany a inni ze za katemLOG-01-002-033-xxxdawidddd.csv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LOG-01-002-033-xxxdawidddd.csvWitam. Mam audi a4 b6 2001r 2.0 benzyna caly czas swieci blad silnika bardzo bym prosil o analize logow mehanicy gadaja jeden ze sonda przed katem do wymiany a inni ze za katemLOG-01-002-033-xxxdawidddd.csv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, D.nowacki napisał:

LOG-01-002-033-xxxdawidddd.csvWitam. Mam audi a4 b6 2001r 2.0 benzyna caly czas swieci blad silnika bardzo bym prosil o analize logow mehanicy gadaja jeden ze sonda przed katem do wymiany a inni ze za katemLOG-01-002-033-xxxdawidddd.csv

Jeśli na przyszłość chcesz pomocy z logami to przede wszystkim wrzucaj to np. na vaglogi.pl , bo nikomu się nie chce potem bawić w przerabianie plików.

Jak masz szczelny dolot to przepływka do wymiany, prócz tego ciśnienie paliwa do sprawdzenia. Oczywiście przepływka tylko z boscha, chyba że lubisz mieć problemy i wywalać kasę w błoto.

Dziękuję i pozdrawiam.

Edytowane przez przem8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam koledzy,

 

podnoszę temat falowania w 2.0 alt, mam problem powtarzający się praktycznie za każdym razem przy odpaleniu samochodu. Przez chwile po uruchomieniu silnika występuje falowanie obrotów, w zimne dni jest ono mniejsze. Po zgaszeniu samochodu i ponownym rozruchu po kilkunastu minutach jest ten sam efekt ( wtedy pomaga dodanie gazu powyżej 1200-1500 obr i falowanie ustaje. Dodatkowo po rurze wydechowej słychać, że co jakiś czas silnik nie równo pracuje ( cewki sprawdzone, podmieniane na nowe) . W ciepłe dni po 8 godzinnym postoju na parkingu przy odpalaniu trzeba dodać gazu aby silnik zagadał. Z bloków pomiarowych bardzo rzadko pojawi się wypadnięcie zapłonu na 1 cylindrze ( widać z gnieździe świecy delikatne upocenie olejem) . Wrzucam link do bloków pomiarowych  poniżej, Może macie jakieś pomysły co dalej ?

VAGLOGI.PL

VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich. 

Co może być przyczyną, że moja b6stka nie chce czasami odpalić rano przy ujemnych temperaturach?

Pomaga jedynie energiczne naciskanie pedału gazu, wtedy obrotomierz zaczyna podskakiwać i silnik odpali z kontrolką EPC. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu auto pali normalnie bez kontrolki. 

Wymieniony czujnik temperatury, położenia wału, świece. 

Z góry dziękuję za pomoc. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Kamil Kupiec napisał:

Witam wszystkich. 

Co może być przyczyną, że moja b6stka nie chce czasami odpalić rano przy ujemnych temperaturach?

Pomaga jedynie energiczne naciskanie pedału gazu, wtedy obrotomierz zaczyna podskakiwać i silnik odpali z kontrolką EPC. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu auto pali normalnie bez kontrolki. 

Wymieniony czujnik temperatury, położenia wału, świece. 

Z góry dziękuję za pomoc. 

Sprawdź czy ten nowy czujnik temperatury silnika pokazuje poprawne wartości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Kamil Kupiec napisał:

odpali z kontrolką EPC.

Jakie błędy? Bez powodu nie wyskakuje i musi się coś zapisać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze jak nie mogłem odpalić to pokazywało czujnik położenia wału. 

Znajomy mi podpowiedział że może zaworek zwrotny paliwa szwankuje. 

Edytowane przez Kamil Kupiec
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ostatnio wyskoczył mi błąd 16497 -Air Temp. G 42,  podłączyłem kompa a wartośc grupa004 pokazuje -48*C coto może być porszę o podpowiedzi 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.10.2019 o 23:09, kazimierz7777 napisał:

Witam ostatnio wyskoczył mi błąd 16497 -Air Temp. G 42,  podłączyłem kompa a wartośc grupa004 pokazuje -48*C coto może być porszę o podpowiedzi 

Czujnik temperatury płynu chłodzącego. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...