Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Podstawowa diagnostyka i informacje A4 B6/B7 2.0 ALT


kamil-vag

Rekomendowane odpowiedzi

Problem rozwiązany urwany był kabelek od czujnika temperatury powietrza zasysanego G42  na rysunku nr 5                                                                              images.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam  problem, który objawia się falowaniem obrotów przy gwałtownym hamowaniu. Jak nacisnę hamulec pare razy na postoju auto zaczyna szarpać i mocno faluje.

Dolot uszczelniony, wymienione gumy łączące kolektor dolotowy z silnikiem, uszczelki kolektora dolotowego też nowe. Pęknięta gruszka odmy wymieniona na nową. Sonda pierwsza wymieniona bo wogole nie pracowała, po uszczelnieniu dolotu wyrzuca bląd drugiej sondy, ale to podejrzewam że od tego falowania obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.10.2019 o 05:02, Kamil Kupiec napisał:

Witam wszystkich. 

Co może być przyczyną, że moja b6stka nie chce czasami odpalić rano przy ujemnych temperaturach?

Pomaga jedynie energiczne naciskanie pedału gazu, wtedy obrotomierz zaczyna podskakiwać i silnik odpali z kontrolką EPC. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu auto pali normalnie bez kontrolki. 

Wymieniony czujnik temperatury, położenia wału, świece. 

Z góry dziękuję za pomoc. 

Chyba znalazłem rozwiązanie. Jutro będę sprawdzał. 

Nie mogłem dzisiaj znowu odpalić auta po nocy. 

Ojciec uderzył w pokrywę sterownika silnika i od razu zapalił. 

Możliwe że w nim się zrobiły jakieś zimne luty albo coś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe, że to będzie Realy ECM - przekaźnik Engine Control Module. jest on zlokalizowany właśnie w obudowie ECU

Może też być przekaźnik pompy paliwa... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, kamil-vag napisał:

Możliwe, że to będzie Realy ECM - przekaźnik Engine Control Module. jest on zlokalizowany właśnie w obudowie ECU

Może też być przekaźnik pompy paliwa... 

Przekaźnik pompy paliwa wymieniony ostatnio. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Kamil vag.Czy widziałeś czwórnik odmy w 1.6 alz,jest z tym taki sam problem jak u was,olej zalewa przepustnicy,mgiełka zalewa przepływke,olej znika itp.Czwórnika nie da się w żaden sposób przerobić,zastanawiałem się nad zrobieniem grodzi na dolocie na wysokość np.5mm co pozwoli olejowi spływać z powrotem do odmy.Masz jakiś pomysł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem nad tym,tylko w 1.6 alz czwórnik jest wpięty bezpośrednio w dolot,wstawianie oct na wężyku do przepustnicy od czwórnika wg.mnie nic nie da,może masz jakiś pomysł,może jakiś szkic,nawet byle jak,załapię.Z góry dziękuje!Ateraz z innej beczki.Robiłem logi przepływki i wyszło tak

 

Marker,Group A:, Not Running,,,,Group B:,'002,,,,Group C:, Not Running
,,,,,,,RPM,Load,Inj. On Time,Mass Flow,,,,,
,TIME,,,,,TIME,,,,,TIME,,,,
MARKER,STAMP,,,,,STAMP, /min,%, ms, g/s,STAMP,,,,
,,,,,,0.01,1440,67.5,9.27,16.01,,,,,
,,,,,,0.24,1504,67.5,9.27,16.59,,,,,
,,,,,,0.48,1536,67.5,9.27,16.97,,,,,
,,,,,,0.70,1600,69.4,9.27,18.48,,,,,
,,,,,,0.94,1632,71.8,9.27,18.86,,,,,
,,,,,,1.18,1696,72.9,9.27,19.70,,,,,
,,,,,,1.42,1728,72.9,10.30,20.32,,,,,
,,,,,,1.64,1760,72.9,10.30,20.98,,,,,
,,,,,,1.90,1824,74.1,10.30,21.50,,,,,
,,,,,,2.14,1856,74.1,9.27,22.06,,,,,
,,,,,,2.38,1920,74.1,10.30,22.74,,,,,
,,,,,,2.62,1984,75.3,10.30,23.66,,,,,
,,,,,,2.84,2016,75.3,9.27,24.43,,,,,
,,,,,,3.08,2048,75.3,9.27,25.08,,,,,
,,,,,,3.32,2080,74.1,9.27,25.12,,,,,
,,,,,,3.56,2144,72.9,9.27,23.63,,,,,
,,,,,,3.80,2208,72.9,9.27,24.78,,,,,
,,,,,,4.04,2240,72.9,9.27,25.63,,,,,
,,,,,,4.26,2272,72.9,9.27,26.04,,,,,
,,,,,,4.49,2336,72.9,10.30,26.93,,,,,
,,,,,,4.72,2368,72.9,9.27,28.20,,,,,
,,,,,,4.95,2432,72.9,10.30,28.37,,,,,
,,,,,,5.19,2464,72.9,10.30,28.06,,,,,
,,,,,,5.43,2528,71.8,10.30,28.66,,,,,
,,,,,,5.65,2560,70.6,9.27,28.83,,,,,
,,,,,,5.89,2592,70.6,9.27,29.74,,,,,
,,,,,,6.11,2624,70.6,9.27,29.59,,,,,
,,,,,,6.34,2688,69.4,9.27,29.99,,,,,
,,,,,,6.56,2720,70.6,9.27,30.88,,,,,
,,,,,,6.80,2752,70.6,9.27,31.13,,,,,
,,,,,,7.03,2816,70.6,9.27,31.70,,,,,
,,,,,,7.26,2848,70.6,9.27,32.50,,,,,
,,,,,,7.49,2880,70.6,9.27,32.84,,,,,
,,,,,,7.73,2944,70.6,9.27,32.84,,,,,
,,,,,,7.97,2976,69.4,9.27,33.43,,,,,
,,,,,,8.21,3040,69.4,9.27,33.67,,,,,
,,,,,,8.43,3072,69.4,9.27,34.27,,,,,
,,,,,,8.67,3104,69.4,9.27,35.11,,,,,
,,,,,,8.91,3168,70.6,9.27,36.24,,,,,
,,,,,,9.15,3200,70.6,9.27,36.68,,,,,
,,,,,,9.39,3232,71.8,9.27,36.98,,,,,
,,,,,,9.63,3296,71.8,9.27,37.83,,,,,
,,,,,,9.87,3328,71.8,9.27,38.49,,,,,
,,,,,,10.11,3392,71.8,10.30,38.77,,,,,
,,,,,,10.35,3424,71.8,9.27,39.51,,,,,
,,,,,,10.59,3456,71.8,9.27,39.82,,,,,
,,,,,,10.83,3520,71.8,9.27,40.25,,,,,
,,,,,,11.05,3552,71.8,9.27,41.01,,,,,
,,,,,,11.27,3584,71.8,9.27,41.26,,,,,
,,,,,,11.53,3648,71.8,9.27,41.17,,,,,
,,,,,,11.75,3680,71.8,9.27,41.51,,,,,
,,,,,,11.98,3712,71.8,9.27,42.55,,,,,
,,,,,,12.22,3744,71.8,10.30,42.81,,,,,
,,,,,,12.44,3808,71.8,9.27,42.76,,,,,
,,,,,,12.68,3840,70.6,9.27,43.46,,,,,
,,,,,,12.92,3872,70.6,9.27,43.07,,,,,
,,,,,,13.14,3936,70.6,9.27,43.77,,,,,
,,,,,,13.37,3968,70.6,9.27,44.17,,,,,
,,,,,,13.59,4000,69.4,9.27,44.68,,,,,
,,,,,,13.83,4064,69.4,9.27,44.79,,,,,
,,,,,,14.07,4096,69.4,9.27,44.48,,,,,
,,,,,,14.29,4128,68.6,9.27,44.89,,,,,
,,,,,,14.52,4160,68.6,9.27,45.41,,,,,
,,,,,,14.74,4192,67.5,9.27,45.03,,,,,
,,,,,,14.98,4256,67.5,8.24,45.51,,,,,
,,,,,,15.22,4288,67.5,9.27,45.51,,,,,
,,,,,,15.45,4320,66.3,8.24,44.82,,,,,
,,,,,,15.67,4352,66.3,8.24,46.03,,,,,
,,,,,,15.89,4416,65.1,8.24,46.03,,,,,
,,,,,,16.13,4448,65.1,8.24,46.52,,,,,
,,,,,,16.36,4480,65.1,8.24,46.53,,,,,
,,,,,,16.58,4512,65.1,8.24,46.13,,,,,
,,,,,,16.80,4544,65.1,8.24,48.26,,,,,
,,,,,,17.04,4576,67.5,9.27,50.16,,,,,
,,,,,,17.28,4640,69.4,9.27,51.33,,,,,
,,,,,,17.52,4672,69.4,9.27,51.33,,,,,
,,,,,,17.74,4704,69.4,9.27,51.44,,,,,
,,,,,,17.97,4736,69.4,9.27,51.55,,,,,
,,,,,,18.19,4768,68.6,9.27,51.59,,,,,
,,,,,,18.43,4800,68.6,9.27,53.25,,,,,
,,,,,,18.67,4832,69.4,9.27,53.84,,,,,
,,,,,,18.90,4896,70.6,9.27,54.78,,,,,
,,,,,,19.12,4928,70.6,9.27,55.33,,,,,
,,,,,,19.37,4960,69.4,9.27,55.47,,,,,
,,,,,,19.62,4992,69.4,9.27,55.61,,,,,
,,,,,,19.85,5024,69.4,9.27,55.87,,,,,
,,,,,,20.09,5056,68.6,9.27,54.79,,,,,
,,,,,,20.33,5088,68.6,9.27,55.06,,,,,
,,,,,,20.56,5120,68.6,9.27,55.06,,,,,
,,,,,,20.81,5184,67.5,8.24,54.24,,,,,
,,,,,,21.05,5152,34.1,3.09,19.29,,,,,
,,,,,,21.28,5248,0.0,0.00,14.21,,,,,
,,,,,,21.52,5152,0.0,0.00,13.96,,,,,

 

 czy to nie za mało.Proszę o opinię

Edytowane przez kooleess
diagnoza przepływki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie znalazłem przyczynę braku możliwości odpaleniu silnika podczas mrozów. 

Wyjąłem ECU i było pełno zasiedziałych styków. 

Wyczyściłem i odpaliło od strzała. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć mam wrażenie że coś jest nie tak z moim ALTkiem
Brak błędów logi na PB
Proszę o weryfikację 

VAGLOGI.PL

VAGLOGI to usługa która pozwoli Ci przesłać logi z programu VCDS lub VAG-COM i udostępnić je w przyjaznej formie np. na forum

Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, przem8 napisał:

Jaka przepływka jest założona?

Kupiłem na podmianę używkę loga BOSCH na niej nie wdziałem ale z gwarancją że działa i w razie potrzeby możliwość zwrotu 
Na poprzedniej max 84 wskazanie Mass Air Flow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Może jakaś nieszczelność, przepływ też jakiś niestabilny.

Edytowane przez przem8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie wydaje się żwawszy ale chyba dalej to nie to.
Co może być przyczyną tego braku stabilności i gdzie szukać nieszczelności?
do porównania LOG z oryginalnej jaka była w samochodzie

http://vaglogi.pl/log-002_033_032_FF3oV5P.html

Przepływka kupiona ma max MAF większy ~ 15 Zostawić czy lepiej oddać? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszę tutaj aby nie zakładać nowego tematu. Ostatnio mi audi strasznie osłabło i pojawiał się błąd kata, sprawdziłem u mechanika kata i sondy i było wszystko git. Usunąłem błędy i teraz od razu sie wyświetla błąd sondy 16514, co usune to znowu. Czytałem że może coś z przepływką (szczegolnie ze mechanik mowil ze sondy prawie nowe), więc wyczyściłem jak potrafiłem, złożyłem i auto jakby odżyło ale błąd dalej się wyświetla. I pytanie do was, mechanik mi sprawdzi cały dolot czy nie ma nieszczelności bez problemu? I najważniejsze pytanie eżektor strasznie mi syczy, tak ma być? I ostatnie pytanie czy to na zdjęciu ma cykać cyklicznie i to jest git? Jeszcze jedna sprawa bo mam odpowietrzenie odmy z b7 a mam a4 b6 i czy te wieksze rury musza byc ma maxa szczelne (bo mam jakas samorobe zrobiona) czy to nie wplywa na nic bo to tylko odpowietrzenie?

IMG_20200318_143301.jpg

Edytowane przez frsh95
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, frsh95 napisał:

błąd sondy 16514,

Błąd od pierwszej sondy. Log statyczny i dynamiczny 2+33. Lpg jest? Sondy z boscha?

Edytowane przez przem8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, przem8 napisał:

Błąd od pierwszej sondy. Log statyczny i dynamiczny 2+33. Lpg jest? Sondy z boscha?

Czy mógłbyś napisać jak wykonac takie logi? Czy to na jałowym czy podczas jazdy? Mam kabel i program VCDS. Lpg właśnie mam od lipca. Sondy boscha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, frsh95 napisał:

Czy mógłbyś napisać jak wykonac takie logi? Czy to na jałowym czy podczas jazdy? Mam kabel i program VCDS. Lpg właśnie mam od lipca. Sondy boscha.

Internet nie działa żeby poszukać samemu?

Statyczny jak sama nazwa wskazuje - na jałowych przez minutę,

Dynamczny - 3-ci bieg od 1,5 tys do odciny. Kasowanie błędów przed logami nawet jak ich nie ma.

Zamieść to potem na vaglogi.pl wklej linki

Te logi zrób na obu paliwach.

Edytowane przez przem8
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@przem8
Zrobiłem tylko logi statyczne, pewnie nic to nie da ale możesz spojrzeć. Nie miałem drugiej osoby do zrobienia dynamicznych. Samochód i tak raczej oddaje z tym problemem do mechanika, niech on ogarnie wszystko bardziej profesionalnie. 
LPG 

http://vaglogi.pl/log-002_033_6pwp9.html


PB
 

http://vaglogi.pl/log-002_033_juyv5MM.html

 

Edytowane przez frsh95
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...