Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Podstawowa diagnostyka i informacje A4 B6/B7 2.0 ALT


kamil-vag

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ponownie ;) wracam do tematu kilka postów wcześniej odnośnie czyszczenia przepływomierza. wyjałem i okazało się że prawie brudny nie był no ale dla pewności go wyczyściłem ;) włożyłem z powrotem i na gazie zaczeły falować obroty(podobno trzeba skasować błąd przepustnicy ) nie pomogło to również dla MASS FLOW o którym pisałem że przy maksymalnych obrotach nie przekraczał 90 G/s. muszę szukać dalej. chciałem zrobić sobie logi ale nie umiem tego robic ;) więc wklejam tutaj link, zrobiłem screena wczoraj z bloków 002 032 033. (rozgrzany silnik , LPG)

http://www105.zippyshare.com/i/UhkkcCg4/13617/Beztytułu.jpg

i pytanko jeszcze jedno, 3 mies, temu czyściłem przepustnice, włożyłem ją z powrotem i nie zaadaptowałem, czy adaptacja jest niezbędna ? ważna ? i jak ją zrobić ?

Pozdrawiam

Edytowane przez TomOskroba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adaptację można robić VAGiem, albo olać i sama się zrobi po przejechaniu 100km. Ważna o tyle, że jak się źle ustawi to będzie nieprawidłowa dawka powietrza.

Co do screena to faktycznie mało coś Ci pokazuje przy takich obrotach , patrz moje screeny.

A co do zrobienia logów na pierwszej stronie jest napisane, prościej się tego nie da zrobić ;) tylko trzeba sobie wziąć pasażera, żeby klikał ;) Najpierw skasuj błedy. Zrób logi na PB i LPG zobaczysz przy okazji czy instalacja daje radę, bo możesz mieć tak jak ja, że na PB będzie lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TomOskroba, jedno zdjęcie wiele nie powie... Tu masz jak logować mniej więcej pokazane: https://www.youtube.com/watch?v=TxZp0y05tS0.

A potem te pliki wrzucasz tu: http://vaglog.pl/i pokazujesz w dziale diagnostyki ;)


rade, wykresy piękne, widać, że ktoś w końcu coś wyciągnął z mojego poradnika i go rozumie :oklasky:

Przepływka mogłaby ciut więcej pokazywać, przekroczyć te magiczne 100 g/s. Ale nie ma tragedii.

Co do korekt to 10% nie przekraczają, więc też jest OK. Można dążyć do 5%, ale LPG ma tyle zmiennych warunków - ciśnienie, temperatura itp, że te 10% to i tak jest dobrze...

Tu jest mój LOG (sama PB) ,wydaje mi się, że jest wzorcowa przepływka, możesz sobie porównać: http://vaglog.pl/log_236850.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kamil : trzeba umieć tylko czytać ze zrozumieniem ;)

Nie ciągnąłem do końca bo mam problem z kołami i auto mi zaczyna drżeć przy ponad 120km/h, na PB dobił bym pewnie do 100g/s. Jestem też pewien, że przepustnica jest zawalona olejem, więc po czyszczeniu pewnie bym jeszcze więcej wyciągnął. Silnik zdrowy się wydaje ;)

Co do LPG to jestem trochę zdziwiony, bo spodziewałem się, że korekty będą szaleć, bo kazałem gazownikowi przykręcić gaz na niskich obrotach, żeby obroty nie falowały, a on przykręcił po całości... a tu widać , że równo Oo Tyle tylko, że auto teraz lepiej jedzie na benzynie ,a wcześniej lepiej było na gazie.

To mam jeszcze jedno pytanie: jak często się zmieniają korekty krótko- i długoterminowa ? Patrzyłem kiedyś na zimnym silniku to krótkoterminową dosyć ostro zmieniał ale tak +-10% a długoterminowa się nie ruszała z zera. Pytam bo mój gazownik ustawia gaz na postoju i o dziwo nawet mu to wychodzi, ale myślę, że kwestia falowania obrotów jest do wyeliminowania tylko trzeba by wyciągnąć dobre wnioski z tego co ECU robi z dawką paliwa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ALT jest szerokopasmowa sonda... Dzięki niej można wyregulować LPG do samego końca... Masz też blok w którym widzisz co wymaga ECU a co jest obecnie - współczynnik lambda w kanale 031, do strojenia najlepsza rzecz jaką można dostać ;) Z korektami jest różnie, ale najczęściej w VAGach jest tak, że krótka jest szybka a na długą trzeba poczekać. Dodatkowo jak krótkie są w normie to długa zmienia się wolno i niewiele. A co będę opowiadał, poczytaj tu: http://www.a6klub.pl/-all-podstawy-montazu-i-strojenia-lpg-vt56145,15.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super, może już dzisiaj wykonam odpowiednie logi i podziele się informacjami :) wykorzystam do tego moją kobietę, na coś się dziś przyda :>

zrobiłem skany błędów, i pierwszy błąd jaki miałem (odnośnie złych wartości katalizatora ) nie pojawił się po czyszczeniu przepływówki, pojawił się tak jak wcześniej czujnik g83 (wymienię go)

i 00604 - Potentiometer Positioning Motor for Air Flow Flap (G113)

30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent
zapewne coś od klimatyzacji, przestała mi działać. reszta jest wporządku
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


00604 - Potentiometer Positioning Motor for Air Flow Flap (G113)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

Mam to samo, potencjometr od silniczka obiegu wewnętrznego powietrza szwankuje. Czyszczenie daje rezultat na krótko więc wymiana silniczka nadchodzi nieubłaganie. Na szczęście nie są to drogie rzeczy ale zabawy przysparza. Dobrze jest kupić silniczek z B7, bo są poprawione i pasują P&P. Więcej informacji znajdziesz w tym temacie http://a4-klub.pl/index.php?/topic/119271-bledy-silnikow-klap-nagrzewnicy-rozmieszczenie-opis-nastawy-podstawowe/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

00604 - Potentiometer Positioning Motor for Air Flow Flap (G113)

30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

Mam to samo, potencjometr od silniczka obiegu wewnętrznego powietrza szwankuje. Czyszczenie daje rezultat na krótko więc wymiana silniczka nadchodzi nieubłaganie. Na szczęście nie są to drogie rzeczy ale zabawy przysparza. Dobrze jest kupić silniczek z B7, bo są poprawione i pasują P&P. Więcej informacji znajdziesz w tym temacie http://a4-klub.pl/index.php?/topic/119271-bledy-silnikow-klap-nagrzewnicy-rozmieszczenie-opis-nastawy-podstawowe/

dziekuje, no niestety podsumowując strasznie ostatnio jestem naciskany przez jakieś błędy w ALT. caly czas coś, nie poddaję się i walcze dalej, wierzę że w koncu mi odpuści :P

Dobrze więc udało mi się zrobić logi !

ten pierwszy log prosze pominąć, kobitka niechcący kliknela na postoju :P

http://vaglog.pl/log_258841.html

te dwa ostatnie robione (1-LPG 2-PB)

pomiar bloku 002

jutro zrobię i wkleję 003

jakie jeszcze logi wykonać ?

Edytowane przez TomOskroba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzucę też coś od siebie:

s9y6g9wj.png

Ciekawostka, że na każdym wykresie z ALT powyżej 5 tys obrotów jest taki przysiad i potem znowu ciągnie przepływ do góry.

TomOskroba, nie pokazuje dużo bo trochę mało go przycisnąłeś nie bój mu się dać po garach, to wtedy zobaczysz czy przekroczy te 100g/s ale porównując do mojego powinno dobić.

Logi możesz zrobić:

002 + 033 + 032
002 + 033 + 031

osobno na PB i na LPG, będzie widać, czy dobrze zestrojone ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzucę też coś od siebie:

s9y6g9wj.png

Ciekawostka, że na każdym wykresie z ALT powyżej 5 tys obrotów jest taki przysiad i potem znowu ciągnie przepływ do góry.

TomOskroba, nie pokazuje dużo bo trochę mało go przycisnąłeś nie bój mu się dać po garach, to wtedy zobaczysz czy przekroczy te 100g/s ale porównując do mojego powinno dobić.

Logi możesz zrobić:

002 + 033 + 032

002 + 033 + 031

osobno na PB i na LPG, będzie widać, czy dobrze zestrojone ;)

Posłuchałem i tak zrobiłem :)

oto LOGI

1) http://vaglog.pl/log_258962.html

2) http://vaglog.pl/log_258961.html

jakto wygląda ? :)

Edytowane przez TomOskroba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie lekko niedomaga przepływka lub masz nieszczelność gdzieś. 1 log PB a drugi LPG ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie lekko niedomaga przepływka lub masz nieszczelność gdzieś. 1 log PB a drugi LPG ?

oh zapomniałem napisać, dokładnie tak, najpierw benzynka a potem lpg

kilka minut temu kolega sprawdził numery przepływki i podobno jest ona do diesla O_o może akurat to nie przeszkadza ?

wrzucę jutro krótki filmik jaki odgłos wydaje silnik po depnięciu w gaz, tak jakby zasysał/wypluwał powietrze.

dziekuje za info, myślę że jestem coraz bliżej rozwiązania zagadki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie widać, ze na LPG jest ubogo, robi duże korekcje 25% na plus. Potem na PB widać, że to zrzuca, bo korekcje na minus. Logi najlepiej robić tak, że przed każdym logiem kasujesz błędy - zeruje to korekty paliwowe. Czyli przed PB kasujesz błędy (nawet jak ich nie ma) i potem to samo przed LPG ;) Pozwala to dokładnie wybadać co bruździ w korektach.

LPG do regulacji tak czy siak... Bo jazda na ubogiej mieszance to śmierć dla silnika...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie widać, ze na LPG jest ubogo, robi duże korekcje 25% na plus. Potem na PB widać, że to zrzuca, bo korekcje na minus. Logi najlepiej robić tak, że przed każdym logiem kasujesz błędy - zeruje to korekty paliwowe. Czyli przed PB kasujesz błędy (nawet jak ich nie ma) i potem to samo przed LPG ;) Pozwala to dokładnie wybadać co bruździ w korektach.

LPG do regulacji tak czy siak... Bo jazda na ubogiej mieszance to śmierć dla silnika...

boże a ja na tej ubogiej tak od października :/ wyczyszczę wszystkie błędy tak jak mówisz i wrzucę jeszcze tak na dopięcie ostateczne, nic tylko ogarnąć interfejs do staga, poczytać trochę i zasięgnąć rady tych co się znają. nie widzę sensu regulowania gazu u gazownika. silnik rozgrzewa się w 10 minut. a chłodzi w 1 godzinę bądź 2.

dużo nie zwojują, trochę już pojeździłem i się tylko nasłuchałem.

bardzo dziękuję za pomoc. odswieże temat bądź założę nowy jak uda mi się poprawić LPG za pomocą właśnie regulacji, wrzucę znowu logi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak Mam STAG'a, świetnie ! nic tylko brać się do roboty :)

efekty wypocin wstawię (mam nadzieję) już niebawem :)

dzięki @kamil-vag, bardzo dużo pomogłeś ; )

Jak dla mnie lekko niedomaga przepływka lub masz nieszczelność gdzieś. 1 log PB a drugi LPG ?

dzisiaj zauwazyłem dziwną rzecz, moja przepływka ma 5 pinów, a kostka 4. czy ma to jakieś znaczenie ? bo na logike ma musi być chyba tyle samo pinów tu i tu ? :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kolego też tak mam tyle pinów i też się zastanawiałem ale mech mi mowil że tak jest więc chyba tak ma być

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kolego też tak mam tyle pinów i też się zastanawiałem ale mech mi mowil że tak jest więc chyba tak ma być

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

dzieki za podpowiedź, dochodzę już coraz bliżej do rozwiązania zagadki ;)

sorry za offtop. po rozwiązaniu problemu zrobię osobny temat z dokładnym opisem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam panowie z rana postanowilem podpiac kompa pod audiczke i zobaczyc co pokaze na zimnym :

30nc61f.jpg

2rc1k4k.jpg

i1k3tg.jpg

co o tym sadzicie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodził już trochę na wolnych zanim podpiąłeś ? Jak tak no to wydaje się OK. W 033 za duża korekcja... coś jest ubogo. W 020 pożądane są same 0.0 - jedynie w logach zjazdy może wyjść, że gdzieś wypadają zapłony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...