Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 ALT] Czerwona kontrola ciśnienia oleju "oldruck"


Melman1980

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie prośba o pomoc. Zauważyłem, że po przekręceniu stacyjki i nie włączania zapłonu po kilku sekundach zapala sie czerwona konewka "oldruck" czyli niskie cisnienie oleju. Troche spanikowałem...Podłączyłem pod kompa, żadnych błędów. Usterka pojawiła się wczoraj rano i tak jak mowie wystepuje przed uruchomieniem silnika, sama sie zapala i sama gaśnie. Czujnik cisnienia oleju? pompa oleju? Silnik jak dla mnie sprawuje się OK. Poziom oleju również w normie

Edytowane przez Melman1980
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w alt jest z tym maly problem bo musial bys sciagnac miske a zeby to zrobic trzeba wyciagnac silnik. Jesli masz kamerke wziernikowa to mozesz odkrecic czujnik poziomu oleju i tamtędy wprowadzic kamere zeby obejrzec smoka. Mozesz tez podlaczyc zwykly manometr do pomiaru cisnienia oleju. Wykrec czujnik cisnienia w podstawie filtra oleju i tam wkrec manometr. Sprawdzanie vagiem cisnienia nic nie da bo w ALT pokazuje tylko OK lub NOT OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w alt jest z tym maly problem bo musial bys sciagnac miske a zeby to zrobic trzeba wyciagnac silnik. Jesli masz kamerke wziernikowa to mozesz odkrecic czujnik poziomu oleju i tamtędy wprowadzic kamere zeby obejrzec smoka. Mozesz tez podlaczyc zwykly manometr do pomiaru cisnienia oleju. Wykrec czujnik cisnienia w podstawie filtra oleju i tam wkrec manometr. Sprawdzanie vagiem cisnienia nic nie da bo w ALT pokazuje tylko OK lub NOT OK.

Nie trzeba wyciągać silnika. Odkrecasz od poduszek olejowych i odbój, unosisz silnik oraz odkrecasz dolne zawieszenie. Już raz to przerabiałem i znowu będę musiał, bo przy remoncie silikonu naciapał... Tylko czy jest sens? Nagar nagarem, nie zatyka smoka całkowicie. Należy sprawdzić ciśnienie oleju od zimnego do rozgrzania

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam 4-1 bar od zimnego do rozgrzania, pomiar przy 80 st oleju 1.2 bar

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki ,ja miałem przy 90 st. 1.4-1,5. To chyba jest ok.Jak zwiększają się obroty to ciśnienie wzrastło.

Zawartość dodana 8 minutes later

Może masz pomysł gdzie szukać,jak ciśnienie jest ok. a co jakiś czas mignie kontrolka ciśnienia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opieralismy się na jednym z programów, teraz nie pamiętam.... Mieliśmy stronę z prawidlowymi wartościami. Wynik na 5w40 i po całkowitym rozgrzaniu ciśnienie spadło do 0,8. Czujnik wkrecilismy od gazu, olejowy był zajechany. Aczkolwiek wyniku w nim po rozgrzaniu nie było, tylko ma być w temp 80st oleju (powinno być) 1.2 bar i zakres ciśnienia 4-1 bar na wolnych obrotach

Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam . Odgrzeje trochę temat . Miałem podobne objawy z kontrolką Ol druck po płukance i wymianie oleju na 10-40 MoS2 oraz filtra mann . Wymieniłem czujnik i ponownie  filtr oleju (tym razem Knecht ) oraz olej (Vr1 Valvoline 5w-50) i do tej pory spokój . Gdzies czytałem , że nieodpowiedni filtr oleju moze powodować takie objawy ze wzgledu na swoja konstrukcje . zalecany jest filtr knecht albo mann. U mnie najprawdopodobniej padł czujnik bo miał nieszczelność , przeciekał na zewnatrz od strony wtyczki.

Edytowane przez dony.dk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, dony.dk napisał:

i do tej pory spokój

I niech tak Ci zostanie....

Filtry Knecht lub Mann to bardzo dobre jakościowo produkty ( stosuję ten pierwszy), tyle,że do "kompletu" leję olej 5W40, który jest dedykowany do tego silnika....

Jako szczegół dodam,żebyś zmienił sobie w opisie mylne info - silnik 2.0 ALT to 20 sto zaworowy motor, więc 20V a nie 16V......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam problem u siebie w alt. 

Po nocy nie mogę odpalić auta, pokazuje się konewka i oldruck. Vag pokazuje engine speed sensor no comunication. 

Silnik załapie i odpali po energicznym i bardzo mocnym wciskaniu sprzęgła, po odpaleniu zapala się kontrolka epc. Później mogę zgasić i zapalić od strzała (bez kontrolki) 

Co może być przyczyną? 

Wymieniony czujnik położenia wału, przekaźnik pompy paliwa, czujnik temperatury. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...