Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Luźna klamka wewnętrzna


_siwy_

Rekomendowane odpowiedzi

w zamku jest trzpień (jakies fi4 lub fi5mm) na którym obraca się klamka. Na nim założona jest sprężyna (śrubowa) gdzie jeden z końców jest stycznie wyprowadzony i zapiera sie o plastik. Właśnie ten koniec ulega pęknięciu. Można próbowac samu coś dorabiać lub przerabiać.

Obecnie u kierowcy wogóle nie mam tej sprężynki ale linka zamka całkiem dobrze napina cięgno klamki i tak nie przeszkadza mocno. ja komus mocno lata to niech też naciąg linki skoryguje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja już się martwiłem, że to tylko u mnie.... :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja już się martwiłem, że to tylko u mnie.... :smile:

spoko, u mnie też się zaczęło kilka dni temu ;) Klamka przy zamykaniu drzwi lekko zadrży, ale poza tym cisza ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze, że wszyscy mają ten problem.

Myślałem, że zaczne temat a pozostaje mi tylko dopisać się do listy.

Ja równiez słyszałem jakbym cłą klamkę złamał, niezle się zgrzałem z nerwów, no ale cóż dziala :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ha :!: , również moja klameczka była luźna, nie zastanawiając się dłużej szybko ją rozebrałem i tą felerną końcówkę sprężyny poprostu podgiąłem tak aby blokowała się na swoim miejscu, trzeba uważać i robić to ostrożnie ponieważ ta stal jest bardzo krucha przez co i sprężysta ale przy podginaniu może pęknąć.

Zrobiłem i po problemie, klameczka odbija jak nówka i obyło się bez drugiej sprężynki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

całe obicie drzwi trzeba demontować ? opisz jak się do niej dostać ale tak szczegółowo może jakieś foty :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A od czego "zapożyczyłeś" drucik?

pogrzebałem w piwnicy i znalazłem odpowiedni drucik,nie był konkretny.

całe obicie drzwi trzeba demontować ? opisz jak się do niej dostać ale tak szczegółowo może jakieś foty

tak,trzeba zdjać obicie,a całość z klamka masz przykrecone od tyłu na srubke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od dwoch dni mam ten sam problem .... :evil:

zajme sie tym jak bedzie cieplej .... :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dopisuję się do listy naciągniętych sprężynek - moja nie jest jeszcze tragiczna ale napewno ze strony kierowcy dużo luźniejsza od pozostałych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ha :!: , również moja klameczka była luźna, nie zastanawiając się dłużej szybko ją rozebrałem i tą felerną końcówkę sprężyny poprostu podgiąłem tak aby blokowała się na swoim miejscu, trzeba uważać i robić to ostrożnie ponieważ ta stal jest bardzo krucha przez co i sprężysta ale przy podginaniu może pęknąć.

Zrobiłem i po problemie, klameczka odbija jak nówka i obyło się bez drugiej sprężynki.

Zrobiłem dokładnie tak samo po wielu nieudanych próbach dopasowania inne j i ostatecznie jestem bardzo zadowolony ;)

najważniejsze ze na dziurach mi nie stuka ;P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O dobrze że ktoś odgrzebał tego starego kotleta ... szukam takiej sprężynki, a nawet 2-e ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten sam problem od str kierowcy, może jeszcze nie jest tak źle ale to troszkę denerwujące, czasem jak jadę jakimiś nierównościami i klameczka wpadnie w wibracje to słychać delikatne brzęczenie.

Jeśli ktoś wie jak rozebrać wszystko żeby wymienić sprężynkę to bardzo poproszę instrukcję. Sam nie chce zaczynać bo boję się coć gorzej tam narozrabiać.

A, i jeszcze pytanko skąd wziąć nową jeśli starej nie uda mi się reaktywować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozbiórka to pikuś - denontujesz boczek odginasz tą powłokę wygłuszającą i od tyłu klameczki ten plastik jest trzymany przez jeden wkręt (nie przeginac z dokręceniem bo popęka!!!) potem dobrać sie do spręzynki to nie problem ... problem to gdzie taką zdobbyć, ponoć pasują nawet od klapek z B3 ale to nie rozwiązuje problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze i mnie to dopadło.

Denerwujące drżenie klamki szczególnie na dziurach.

bede musiał sie za to zabrać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marekpl długopisami nie dasz rady :naughty:

sprężynki są dość twarde a drut ma średnicę gdzieś koło 1mm. U mnie urwał się tylko sam wystający ze zwojów czubek sprężynki. Po pęknięciu widać od razu że to hartowana stal ale lata robią swoje i rozwiązałem to tak że odgiąłem trochę zwoju i wyprostowałem na imadle.

Jak na razie ok. Nie odróżnisz naciągu od orginalnej klamki. Sprążynki do porażka nigdzie nie mogłem znaleźć takiej przynajmniej podobnej. Problem jest taki że sprężynka (przynajmniej w lewych drzwiach) jest zwijana odwrotnie do ruchu wskazówek zegara.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...