Skocz do zawartości
IGNOROWANY

problem z utrzymaniem temperatury


makavelli1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam klubowicze....od pewnego czau zauwazylem,ze autko co prawda osiaga swoja temperature ale bardzo czesto pozniej opada ona o kilka mm w dol.Oczywiscie po jakims czasie moze wrocic ale czesto sie powtarza ten problem.Czym jest owa dolegliwosc spowodowana?Rozumem,ze w korkach moze wzrosnac ale czasem w czasie jazdy na drodze expresowej np. opada.Czy to wina termostatu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem. Dodatkowo, zauważyłem, że strasznie długo osiąga swoją temperaturę, a wydaje mi się, że w tamtym roku o podobnej porze było to szybciej.

Ja sprawdzałem czujnik temperatury na kompie ale pokazywał dobrze. Będę na dniach wymieniał termostat, mam nadzieję, że to jest przyczyna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj jest dyskusja na temat temperatury b8 http://a4-klub.pl/index.php?/topic/218688-wskaznik-temperatury-silnika/

Generalnie im chłodniej tym słabiej trzyma 90 stopni ale na expresówce powinien trzymać 90 stopni co najmniej do - 10 stopni na dworze jadąc przepisowo + :).

W okolicy 0 stopni i niżej z górki dużej (1,5km) bez gazu widzę że spada trochę temperatura (1-2 mm na wskaźnku) a potem wraca.

W kwestii b6 kolegi Butch raczej termostat do wymiany - miałem podobnie w b6 przy okolicach 0 stopni nie trzymał 90 stopni jadąc na prostym delikatnie - po wymianie termostatu trzyma temp ale przy minusowych każdy TDI wolno się nagrzewa chyba że tektura na chłodnice to trochę poprawi trzymanie temperatury w minusowych :)

Edytowane przez RALF76
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Takie pytanie czy to normalne aby przy obecnych temperaturach -10stC -12stC przy jeździe na niskich obrotach czy tez z "górki" wskaźnik temperatury spadał z 90 do 70 stC (silnik 2.0 TDI CR) latem nie ma tego problemu czy to normalny problem czy coś się dzieje z termostatem jak to u Was wygląda ?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest normalne. Zmniejsz siłę nawiewu i temperaturę i będzie Ci trzymał 90stC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest normalne. Zmniejsz siłę nawiewu i temperaturę i będzie Ci trzymał 90stC.

też tak robiłem trochę idzie w górę ale większość czasu jest poniżej 90st chyba że obroty mam 2500-2700 wtedy dobija do 90st może to norma przy takich temperaturach chociaż kiedyś miałem Opelka i objaw miałem podobny po wymianie termostatu problem zniknął :-)

może trzeba zasłonić chłodnicę :P:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jak wyłacze calłkiem ogrzewanie to mi trzyma idelnie. Termostat jeden kupiłem tańszy to samo, oryginał tak samo. Doszedłem do wniosku, ze tak musi być :))

Edytowane przez djmesiu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasłonić nie ale częściowo przesłonić zimą jak najbardziej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo, też przy -15C 70 stopni łapie nawet szybko ale przy włączonym ogrzewaniu i spokojnej jeździe o 90 stopniach można zapomnieć. Nowsze diesle tak mają, w poprzednim aucie (Volvo z silnikiem D5 też wtrysk CR) było identycznie i nie należy się tym sugerować, że termostat nie działa jak trzeba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam ustawić grzanie na 16-18 stopni i 90 złapie, czasami trzeba się poświęcić dla auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Święte słowa, tym bardziej, że z tego co zaobserwowałem to w B8 jest chyba jakiś priorytet na ogrzewanie wnętrza bo nawet przy dużych mrozach i po wielogodzinnym postoju w środku dość szybko zaczyna lecieć ciepłe powietrze, kosztem wolniejszego nagrzewania silnika oczywiście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Święte słowa, tym bardziej, że z tego co zaobserwowałem to w B8 jest chyba jakiś priorytet na ogrzewanie wnętrza bo nawet przy dużych mrozach i po wielogodzinnym postoju w środku dość szybko zaczyna lecieć ciepłe powietrze, kosztem wolniejszego nagrzewania silnika oczywiście.

Ten "priorytet" to elektryczna nagrzewnica powietrza:)

Natomiast wolne grzanie i nietrzymanie temperatury to norma. W dwóch moich Audi z silnikiem 170 KM jest to samo, przy czym w drugim mam webasto, wiec można się wspomagać w duże mrozy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niektórzy piszą że trzeba wymienić tzw. drugi termostat i jest ok. mam te same objawy co wy. Może ktoś się wypowie kto wymienił czy coś się zmieniło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Arek73 napisał:

Niektórzy piszą że trzeba wymienić tzw. drugi termostat i jest ok. mam te same objawy co wy. Może ktoś się wypowie kto wymienił czy coś się zmieniło.

A gdzie masz ten drugi termostat ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj mechanik wymienił mi ten tzw. drugi termostat a dokładnie http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=6718814758

Dziś rano temperatura po osiągnięciu 90 stopni nie spadła ani o milimetr do zgaszenia  silnika. Jazda miejska ok. 8 km bez jeżdżenia na wysokich obrotach. 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś chyba nie halo bo element nie występuje w B8, według ETKI w A3 i TT ponadto jest tylko w wersji z automatyczną skrzynią biegów, ponieważ znajduje się w obwodzie chłodnicy oleju dla skrzyni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Arek73 napisał:

Moj silnik to 2.0 143 km caga manual o u mnie jest.

W moim jest taka sama temp. Też CAGA. W ktorym miejscu jest zamontowany ten dodatkowy termostat?

Edit. Drugi termostat zamontowany jest nad łączeniem silnika ze skrzynią manualną.  Chyba wraca przez ten termostat ciecz chlodząca z chlodnicy spalin. Jest na nim zaznaczony kierunek przeplywu cieczy chlodzacej.

Edytowane przez kkt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak znalazłem w innym wątku na forum że jest właśnie takie coś w manualu a według ETKI tego niema. Sprawdzę u siebie bo też mi trochę temperatura spada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś  na wężu pod silnikiem podobno jest. Nie chcę wam robić zamentu w głowie ale miałem identyczne objawy z tym niedogrzaniem już jak temperatura spadała poniżej 16 stopni. Jak mu się przywaliło po gazie to trzymał 90 jak bylo od górki albo światła to zjeżdzało na 60 70.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...