Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Cięzko wchodzący bieg 1 i 2


przemo1444

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie co prawda w B5 miałem zalany MotulMotylgear 75w90 i zimą przy niskich temp była porażka 1 ciezko wchodziła a dwójka to już z bardzo duzym oporem. Poczytałem trochę  i przeszedłem na Fuchs-a 75w80, turzol dobrze pisze

  • Lepkość kinematyczna w 100°C [mm²/s]: 9,4
Edytowane przez marcinoa4b5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kamil-vag  Nie wiem ;( ale dzwoniłem do serwisu i mi powiedzieli ze problem możne być w złym dobranym sprzęgle musi byc te które zaleca producent na pierwszy montaż 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kod czy numer skrzyni znajdziesz wybity na skrzyni :P Szukać od góry, po bokach, lusterkiem, telefonem itd...

U Ciebie może być różnie z olejem, bo zależy jaka skrzynia... 

Może być G052911  albo G052532... a to już duża różnica w parametrach tych olei... 

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maciek tu masz ori olej https://allegro.pl/olej-przekladniowy-vw-audi-skoda-g052911a2-od-aso-i7359141058.html

zamawiaj  i daj znac odrazu po wymianie czy pomoglo

Edytowane przez kubabkb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maciek ten ma identyczne paramtry jak ori , wiec moze lepiej zainwestuj w ten jest o wiele tanszy

Castrol Syntrans 75W90

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nie wymieniłem bo mechanik twierdzi że to nie wina oleju.  Sądzi że coś jest nie tak po 'swapie ' skrzyni biegów 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A cięgna wyregulowane według serwisówki ? Ta skrzynia co zkaładałeś to z b6, b7 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z taką skrzynia już kupiłem.....  Nie wiem od czego ona jest wiem tylko że sprzęgło jest od Audi 80 b4 2.8l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie. Kupiłem na dniach B5 quattro. Mam ten sam problem. Ciężko wchodzi mi 1 oraz 2 bieg. Z 2 jest chyba nawet gorzej. Do tego na 1 z okolic skrzyni dochodzi hałas (takie jakby jęczenie), na pozostałych też występuje ale jest prawie niesłyszalne. Wiem, że poprzedni właściciel zalał do skrzyni motula 75w90. Myślicie, że po wymianie oliwy na fuchs sintofluid 75w80 skrzynia się wyciszy? Domyślam się, że mam dojechane sprzęgło ale ono nie ma raczej nic wspólnego z hałasem ze skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem czytałem. Temat oliwy trochę znam i castrol jest polecany ale fuchs 75w80 podobno spisuje się jeszcze lepiej szczegolnie zimą. Chodzi mi raczej o to czy zmiana oleju może mieć wpływ na jej wyciszenie. Jęcząca skrzynia to pewny śmietnik? Dźwięk jest podobny do biegu wstecznego ale cichszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Randor napisał:

Wiem czytałem. Temat oliwy trochę znam i castrol jest polecany ale fuchs 75w80 podobno spisuje się jeszcze lepiej szczegolnie zimą. Chodzi mi raczej o to czy zmiana oleju może mieć wpływ na jej wyciszenie. Jęcząca skrzynia to pewny śmietnik? Dźwięk jest podobny do biegu wstecznego ale cichszy.

Na huczącą skrzynię w B6 nic Ci nie pomoże zmiana oleju, odrazu myśl o wsadzeniu czegoś z b7 HCF, HCK, JEM...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam B5 ale to bez różnicy. Jak syf to syf. Warto bawić się w regenerowane po 2000-2500zł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Randor napisał:

Mam B5 ale to bez różnicy. Jak syf to syf. Warto bawić się w regenerowane po 2000-2500zł?

To już lepiej własną zregenerować i być pewnym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie to chyba bez różnicy czy zregenerują moją czy dadzą mi inną a moją zabiorą. Pytanie brzmi ile taka regeneracja jest warta. Opinie są totalnie skrajne. Często przewijają się wpisy typu "skrzynia po naprawie jest głośna" lub "jęczy głośniej niż przed regeneracją" albo "padła po 6tyś km". Co z tego, że mi ją wymienią skoro muszę bulić ok 600zł za montaż i demontaż u mechanika. Nie wiem czy nie lepiej kupić jakąś używkę za połowę tej kwoty.

Firma Arga ma dość dobre opinie. Twierdzą, że skrzynia jest po pełnej regeneracji razem z torsenem (trudno mi w to uwierzyć). Nawet oferują mi dożywotnią gwarancję zamiast 18 to miesięcznej jeśli będę miał kwit na wymianę oleju po 10tyś km od założenia (zapewne chodzi o dotarcie).

https://allegro.pl/skrzynia-biegow-dwm-2-8-v6-vw-passat-audi-a4-s4-i7716748551.html

Edytowane przez Randor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze jest lepiej regenerować to co już w aucie siedziało i założyć to z powrotem. Nie będzie w tedy żadnych cyrków, że coś nie pasuje lub nie do końca się zgrywa. Ogarnij dobrą firmę do regeneracji skrzyń i tam ją zrób.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpowiecie mi jak rozróżnić jęczący dyfer od jęczącej skrzyni? Dzisiaj nasłuchiwałem przy otwartych drzwiach i nie wiem czy te dźwięki nie dochodzą z tyłu auta. Na 1 biegu jest najgłośniej, im wyższy bieg tym ciszej. Przy większych prędkościach nic nie słychać.

Edytowane przez Randor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...