Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Cięzko wchodzący bieg 1 i 2


przemo1444

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Panowie, otóż mam pewien problem z swoja a4 - silnik avj 1.8t. Cieżko wchodzi mi bieg 1 oraz 2. Przy zimnym silniku jest najgorzej, jak sie rozgrzeje jest troszke lepiej ale i tak czuć opór. Zacząć od zmiany oleju w skrzyni? macie jakies inne pomysły? aa i jeszcze mam takie dziwne wibracje na biegu jałowym. Moze to wina poduszki silnika? Poradźcie cos. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaczalbym od szukania nowego sprzegla.

Ostatnio jechalem kolesia autem i identyko jak u Ciebie biegi wchodzily z oporem a czasem nie chcialy w ogole zalapac pomagalo jak zgasiles silnik i wbiles bieg na nie odpalonym samochodzie.po 3tyg padlo calkowicie sprzeglo pare h w garazu i znow wsio jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak bieg wchodzi bez oporu na zgaszonym to na bank sprzegło.

U kolegi w tarczy już prawie ścierało nity.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zgaszonym jest tak samo... Sprzegło wydaje sie być okej wiec dalej nie wiem.. Dodam ze na ciepłym jest lepiej. A co z tymi wibracjami? tak samo na zimnym są tak dość odczuwalne natomias jak sie nagrzeje to prawie ustaje. Dwumasa? Zadnej różnicy przy wziśnietym sprzegle, cały czas jednakowo

Edytowane przez przemo1444
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam takie same objawy wymieniłem olej jednak nie pomogło trzeba szukać dalej może wybierak trzeba sprawdzić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz linki od wybieraka, czasami zdarza się że dostaje sie woda i przy niskich temperaturach ciężko chodzą a jak silnik się nagrzeje to wtedy ładnie wchodzą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam takie same objawy wymieniłem olej jednak nie pomogło trzeba szukać dalej może wybierak trzeba sprawdzić

kolego też masz takie wibracje??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wibracji nie mam ciężko wchodzi 1 i 2 bieg na zimnym i na ciepłym olej wałem motul a piszą na forum aby wlać orginal niby pomaga tylko w aso 120 zł litr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Mam ten sam problem przy zimnym silniku bieg 1,2 i wsteczny wchodzą ciężko gdy już auto jest dobrze rozgrzane jest lepiej. Chciałbym wymienić olej w skrzyni na orginalny audi tylko nie wiem o jakim numerze, ktoś wie jaki do 1.8t bex 190km? Mieszkam zagranicą i chciałbym kupić ten olej w Polsce gdzieś w necie i znalazłem parę ale nie wiem o jakim numerze. Z góry dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie na jedynce skychac skrzynie dwojka ciezko wchodzi i na piatce tez ja slychac gdy puszcze gaz wiec juz przy wymianie sprzęgła wyrzycam wszystko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozwiazal ktos problem z ciezkim wrzucaniem pierwszego i drugiego biegu na zimnym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cholera teraz mnie to dotknęło, może to wina synchronizatorów, ktoś rozwiązał ten problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam mam ten sam problem, przy niskiej  temperaturze 2jka ciężko wchodzi muszę robić między gaz żeby ja wrzucić jak auto się rozgrzeje jest znacznie lepiej. Wymieniłem już olej ,sprzęgło  (Jednomas  sachs)  oraz oddałem do swerwisu  skrzynie do regeneracji gdzie stwierdzono brak uszkodzeń :( .....  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Maciek1588 napisał:

Wlany jest motul 75W80 lepszego już niby nie ma, 

I tutaj jesteś w błędzie. Jedyne co daje ten olej to pogarsza sytuacje. 

Najważniejszy parametr oleju przekładniowego to lepkość. Niestety żaden zamiennik oryginalnego oleju przekładniowego (w tym wypadku G052911A2) nie zapewnia prawidłowego poziomu tego parametru. Nawet najdroższy Redline ma ten parametr na poziomie 10,5 przy 100st C, gdzie dla prawidłowej pracy tej skrzyni zalecana jest lepkość kinematyczna poniżej 10. 

Poniżej porównanie lepkości oryginalnego oleju do zamienników. 

Viscosity Comparison @ 100 C
10.6 = Redline MTL 70-80
13.8 = Amsoil MTG 75-90
15.2 = Motul Gear 300 75-90
15.6 = Redline MT-90 75-90
15.0 = Elf Tranself Synthese FE 75-90
16.7 = Motul MOTYLGEAR 75-90

6.3 = OEM G52

Jak widać na powyższym ten Motul ma bardzo słabą lepkość. W warunkach roboczych skrzyni nie ma opcji żeby poprawić pracę synchronizatorów, wręcz będzie o wiele gorzej.

Dlatego zawsze będę powtarzać - do skrzyń manualnych z grupy VAG tylko ori olej przekładniowy.

Edytowane przez turzol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaka jest nazwa i oznaczenie tego oleju co powinienem wlac, Zamiast motula,? :) I dodam że auto zostało przerobione z automatu na manual  a sprzęgło pochodzi od Audi 80 2,8l

Edytowane przez Maciek1588
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...