Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Servotronic , problem ?


soul87

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam pytanie do użytkowników servotronic, ale i nie tylko.

Pare dni temu zamontowałem w aucie magiel 1n3=servotronic , uzywany zf z s4 b6.

Po wymianie było wszystko ok ze wspomaganiem jednak z biegem czasu zauwazyłem że na postoju na parkingu i przy lekkim toczeniu gdy chce wykonac duze bardzo szybkie ruchy kierownicą to wspomaganie slabnie, kierownica zaczyna stawiac wtedy troszke wiekszy opor niz przy wolniejszym obrocie kierownicy tez na postoju... gdy krece kierownica wolniej - normalnym tempem to wspomaganie dziala cacy jak to w servotroniku, leciutko.

Dodam ze wymieniłem potem pompe wspomagani i objawy niestety nie ustąpiły.... czy servotronic tak ma ze jednak na postoju przy szybkim kreceniu kierownica wspomaganie lekko slabnie czy mam problem? gdzie szukac przyczyny ?

olej wymienilem na atf mobil czerwony, takim zalana byla maglownica zf.

Edytowane przez soul87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam oryginalnie servotronic i też mi się wydaje, że ciężkawo kierownica chodzi, na postoju dość lekko ale jak jadę w ruchu miejskim to czuć lekki opór. Nie miałem okazji porównać z innym autem. Może przewrażliwiony jestem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy servotronic tak ma ze jednak na postoju przy szybkim kreceniu kierownica wspomaganie lekko slabnie

Servotronic mam zamontowany oryginalnie i nic takiego się nie dzieje. Kiedy auto stoi to czuć wyraźnie lepsze wspomaganie niezależnie od wykonywanych ruchów kierownicą. Po ruszeniu im większa prędkość tym układ robi się "sztywniejszy"

Edytowane przez _quattro_
  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olej wymienilem na atf mobil czerwony, takim zalana byla maglownica zf.

Zalej olejem takim jaki ma być fabrycznie, czyli zielony syntetyk G004000M2

object_2067.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Źle mnie zrozumieliście. Podczas normalnego kręcenia na postoju jest leciutko jak na servotronica przystało jednak gdy zacznę kręcić jak najszybciej mogę to czuję slabniecie siły wspomagania....

Edytowane przez soul87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy servotronic tak ma ze jednak na postoju przy szybkim kreceniu kierownica wspomaganie lekko slabnie

Servotronic mam zamontowany oryginalnie i nic takiego się nie dzieje. Kiedy auto stoi to czuć wyraźnie lepsze wspomaganie niezależnie od wykonywanych ruchów kierownicą. Po ruszeniu im większa prędkość tym układ robi się "sztywniejszy"

Mam tai sam objaw. Na postoju, opony 235 i mozna paluszkiem obracac, im szybciej jade tym wspomaganie sztywniejsze. Jutro sprawdzę objaw o którym mówisz, czyli spróbuję na wolnych szybko przekręcić kierą i zobaczę czy jest różnica przy wolnym obracaniu i gwałtownym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem płyn z atfa na ori VW g00400m i i jest lepiej

Edytowane przez soul87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś dokładnie myślałem o tym temacie i sobie dokładnie sprawdziłem. Działa to tak, że powyżej 60km/h mogę puścić kierownicę i jest ona jakby hm.. mam takie wrażenie,jak bym opierał się kołem o krawęznik, czy wybój czy koleina auto praktycznie jedzie prosto przy zerowym wysiłku w trzymanie kierownicy. W każdym razie działa to bardzo pewnie i perfekcyjnie.

Ps. Podłączałeś vaga?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Servotronic nie jest diagnozowany przez vag...

 

Edytowane przez soul87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz czy na postoju przy wiekszych obrotach jest tak samo. Dodaj gazu np na 2500 obr i kręc. Sytuacja o jakiej piszesz jest normalna bo na jalowym biegu pompa nie jest na tyle wydajna zeby wspomagac caly czas z maksymalna siła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

testowałem to już i bez zmian...

Edytowane przez soul87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze tego nie sprawdzałem ... ale nie sądze, jak zmieniałem magiel to nie zauwazylem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na forum nikt nigdy o tym nie wspominal, nawet w tutorialu. wszyscy jezdza na normalnych pompach z servo, poza tym w dokumentacji servotronica jest ze wymaga on do pracy 120 bar, i taka pompe wiekszosc audi ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie siedzi pompa 110bar fabrycznie i kręce kierą małym palcem na postoju przy servotronic. także pompa nie ma wpływu wg mnie na działanie układu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w swojej a4 dokładałem servo, ze wzgledu na padniety magiel. Na postoju mozna było krecic palcem a przy wyzszych predkosciach układ wyraźnie sie usztywniał. Teraz majac b7 3.0 tez jest servo ale roznica miedzy malymi a duzymi predkosciami jest mniejsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odnośnie mojego problemu... przepłukalem caly układ specjalnym plynem czyszczącym, zregenerowałem pompe, wymienilem siteczki w zbiorniczku wyrownawczym, wymienilem siteczko i oringi w zaworze servotronika, przedmuchalem/przeczyscilem zawor servotronica...

efekt > servotronic wyraznie mniej usztywna sie podczas jazdy > duzy PLUS

 

Edytowane przez soul87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro problem jest po rozgrzaniu płynu to może trzeba się zastanowić nad wymianą chłodnicy wspomagania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...