Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Sprawdzanie poziomu oleju oraz odpowietrzanie układu kierowniczego


wrclaguna

Rekomendowane odpowiedzi

SPRAWDZANIE POZIOMU OLEJU w UKŁADZIE WSPOMAGANIA

– Nie uruchamiać silnika, przednie koła ustawić w położeniu do jazdy na wprost.

Olej w stanie zimnym (ok. 20°C):
– Odkręcić korek.
– Wytrzeć miarkę poziomu oleju czystą szmatką.
– Wkręcić korek ręką i ponownie wykręcić.

Sprawdzanie dotyczy tylko poziomu oleju przy uprzednio wkręconym korku.

– Kontrola poziomu oleju: poziom oleju musi znajdować się w obszarze -A-.
Olej w temperaturze roboczej (ok. 80°C):
– Odkręcić korek.
– Wytrzeć miarkę poziomu oleju czystą szmatką.
– Wkręcić korek ręką i ponownie wykręcić.


Sprawdzanie dotyczy tylko poziomu oleju przy uprzednio wkręconym korku.

– Kontrola poziomu oleju: poziom oleju musi znajdować się w obszarze -B-.

Jeżeli poziom oleju znajduje się powyżej podanego zakresu, olej należy odessać.
Jeśli poziom oleju znajduje się poniżej podanego zakresu, należy sprawdzić szczelność układu hydraulicznego. Nie wystarczy tylko uzupełnienie oleju.
Nie wolno ponownie używać spuszczonego oleju hydraulicznego.


image.png


ODPOWIETRZANIE UKŁADU KIEROWNICZEGO

Po przebudowie układu kierowniczego należy go odpowietrzyć. Zakres odpowietrzania zależy od zakresu prac wykonanych przy układzie kierowniczym.
Odpowietrzanie po wymianie kompletnego układu kierowniczego lub wymianie przekładni kierowniczej:
– Napełnić całkowicie zbiornik wyrównawczy.
– Podnieść samochód na tyle, aby wszystkie koła obracały się swobodnie.
l Silnik jest wyłączony.
– Obrócić kierownicę 10 razy z jednego skrajnego położenia do drugiego przy wyłączonym silniku
– Napełnić całkowicie zbiornik wyrównawczy.
– Uruchomić na chwilę silnik (maks. 2 s).
Pompa nie może zasysać powietrza. Nie wolno w żadnym wypadku obracać kierownicy.
Czas oczekiwania pomiędzy poszczególnymi uruchomieniami silnika ok. 30 sek.
– Sprawdzić poziom oleju hydraulicznego i ewentualnie uzupełnić olej.
– Powtarzać ten proces tak długo, aż poziom oleju będzie stały.
– Obrócić kierownicę 10 razy z jednego skrajnego położenia do drugiego przy wyłączonym silniku
– Sprawdzić poziom oleju hydraulicznego i ewentualnie uzupełnić olej.
– Uruchomić silnik.
– Obrócić kierownicę 10 razy z jednego położenia krańcowego do drugiego.
– Sprawdzić poziom oleju hydraulicznego i ewentualnie uzupełnić olej.
Resztki powietrza, które ewentualnie pozostaną w układzie kierowniczym, ulatniają się samoczynnie po przejechaniu ok. 10 ... 20 km.
Odpowietrzanie po przebudowie podzespołu układu kierowniczego, oprócz przekładni kierowniczej:
– Sprawdzić poziom oleju hydraulicznego i ewentualnie uzupełnić olej.
– Uruchomić na chwilę silnik (maks. 2 s).
Jeżeli pompa nie może zasysać powietrza, nie wolno w żadnym wypadku obracać kierownicy.
Czas oczekiwania pomiędzy poszczególnymi uruchomieniami silnika ok. 30 sek.
– Sprawdzić poziom oleju hydraulicznego i ewentualnie uzupełnić olej.
– Powtarzać ten proces tak długo, aż poziom oleju będzie stały.
– Uruchomić silnik i pozostawić go w trybie pracującym na 2 - 3 min, nie przekręcać przy tym kierownicy.
Resztki powietrza, które ewentualnie pozostaną w układzie kierowniczym, ulatniają się samoczynnie po przejechaniu ok. 10 ... 20 km.


SPRAWDZANIE SZCZELNOŚCI UKŁADU KIEROWNICZEGO

Po przeprowadzeniu prac montażowych i w przypadku braku oleju hydraulicznego w zbiorniku wyrównawczym należy sprawdzić szczelność układu kierowniczego.
– Wymontować osłonę tłumiącą hałas
– Uruchomić silnik.
– Przekręcić kierownicę w obie strony do oporu i przytrzymać w tym położeniu przez chwilę.
Dzięki temu wytwarza się możliwie jak największe ciśnienie.


Aby uniknąć uszkodzenia pompy, nie należy podczas tego sprawdzania przytrzymywać kierownicy w położeniu krańcowym dłużej niż 10 sekund.
W tym położeniu należy sprawdzić szczelność poniższych podzespołów:
- Pierścień uszczelniający zębnika wału kierownicy w obudowie zaworu przekładni kierowniczej.
- Wszystkie połączenia przewodów.
- Wszystkie przewody łączące.
- Pompa układu wspomagania kierowania
- Pierścienie uszczelniające listwę zębatą.
Sprawdzenie to można przeprowadzić tylko, gdy osłony faliste są zsunięte.
– Otworzyć obejmę sprężynową i obejmę zaciskową osłon falistych.
– Zsunąć osłony faliste.
Jeśli olej hydrauliczny pojawi się w obudowie przekładni kierowniczej i/lub w osłonach falistych, należy wymienić przekładnię kierowniczą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...