Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Szarpanie przy wcisnieciu gwaltownie gazu gdzieś przy 3.500rpm


Patryk Szulda

Rekomendowane odpowiedzi

Witam potrzebuje pomocy mam problem z audi ktore szarpie przy gwaltownym dodaniu gazu np. gdu wyprzedzam gdzies przy 3.500rpm na kazdym piegu oprocz 1.

Gdy zacznie szarpac i trzyma sie gaz w podlodze to auto nie ma wcale mocy i tak jak by gaslo a gdy popusci sie jej gazu i poczeka z 3 sekundy auto znow dostaje mocy.

Audi odwiedzila juz wiele warsztatow i nic wymienilem juz: zawor wysokiego cisnienia na listwie wtryskowej a takze na pompie, wymieniony tez czujnik map sensor, sprawdzony komputer i zalozony nowy filtr paliwa, sprawdzone wtryski, klapy w kolektorze ssacym, pompa wtryskowa, przeplywomierz, turbo.

A zapomnialem jeszcze dodac ze jak trzyma sie gaz w podlodze gdy zaczyna szarpac to moc nie wraca i jest takie wrazenie jak by zgasl silnik i po dluzszym czasie zaczyna mrogac kontrolka od swiec zarowych i auto wchodzi w tryb awaryjny silnika.

Prosze o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Odświeżę temat ;)

Pacjent ma identyczne objawy, zaczęły się od wymiany uszczelek pod wtryskami (przed wymianą było ok). W moim przypadku już po osiągnięciu 3tys obrotów silnik gaśnie , po puszczeniu gazu i ponownym dodaniu po ok 2s silnik zaczyna pracować. Co ciekawe idzie ładnie aż do momentu odciny. Błędy zdarzają się gdy pozostawię gaz w podłodze po przerwaniu. Błąd jaki wyskakuje w tej sytuacji to niskie ciśnienie na szynie cr. Pogląd ciśnienia wykazuje że w chwili odcięcia ma on zamierzoną wartość ( odczytana pokrywa się z zadaną) Jakieś pomysły ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla pewności sprawdziłem EGR , pompę paliwa oraz smok ssawny w baku... Niestety nic nowego nie znalazłem ;(

Zrobiłem logi czujnika obrotu wału oraz walka rozrządu... Nic nie znalazłem , sprawdzone ciśnienie doładowania które nie pokrywa się ładnie jednak jest aż do momentu gdy motor gaśnie. Test wszystkich klap i siłowników również nic nie wykazały , nie mam już pomysłów ;( 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniony czujnik ciśnienia paliwa , również bez zmian ;( Co ciekawe na 6 biegu objawu nie ma ciągnie aż do końca bez problemów.... Na 5 biegu już objaw się pojawia ;( 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W skrzyni błędów brak ;( Ładnie zmienia biegi bez szarpnięć . Wydaje się być to problem albo z powietrzem ( za mały wydatek paliwa ) , lub wtryski ;( Spróbuję zrobić pomiar ciśnienia paliwa i zobaczę czy w czasie jazdy nie spada znacznie..... Mam na myśli ciśnienie paliwa przed pompą cp4....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciśnienie pompy wstępnej samej 9.8Bar... Ciśnienie pomiędzy pompą wstępną a cp4 to 4.8Bara w czasie jazdy spada do min 4.5Bara.. Wygląda na to że uszkodzeniu musiał ulec któryś z wtryskiwaczy w czasie demontażu :(  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzucam logi dynamiczne w których zawarte są korekty wtryskiwaczy , prędkość obrotowa silnika , wysterowanie zaworu ilościowego paliwa , ciśnienie zadane oraz odczytane... Moim zdaniem nie można tu mówić o uszkodzeniu wtryskiwaczy czy pompy CR... Patrząc na obroty silnika widać momenty w których dochodzi do odcięcia mocy.... Proszę o interpretacje i pomoc. Do objawów dochodzi zazwyczaj w okolicach prędkości obrotowej 3600 obr/min

chart.csv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego gdybyś mógł wyjaśnić jak powinien wyglądać twoim zdaniem LOG by był dla ciebie użyteczny ? Chętnie poprawię (sądzę że masz na myśli by był on na 3 biegu od samego dołu ). Możesz rozszerzyć zagadnienie związane z gniazdem ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

złe kodowanie pliku, wymieszane wartości i bezsensowna jazda bez obciążania i w ograniczonym zakresie, brakuje momentu, boosta, szyny cr

gniazda w których siedzą wtryski się z czasem wyrabiają, ale raczej miałbyś inne objawy.

 

Edytowane przez marcin4x4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtryski po regeneracji, naturalnie nadal objaw podobny... Następnie w klejce stoi regulator ciśnienia na powrocie paliwa z wtryskiwaczy :) Gdyby ktoś miał taki wraz z końcówkami (jest to podobno komplet z przewodami powrotów z wtrysków) chętnie odkupię w celu weryfikacji :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Logi w tym przypadku można było sobie "odpuścić", zgodnie z ostatnią tezą uszkodzony okazał się regulator ciśnienia na powrocie paliwa (przelewów) z wtryskiwaczy.

Po wymianie wszystko wróciło do normy :)Niestety nie dawało to objawów zauważalnych w logach, zwyczajnie wtryskiwacze przestawały pracować pomimo prawidłowego zasilania z sterownika (impulsów wtrysku).

Pozdrawiam.

Edytowane przez A.kocinski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, A.kocinski napisał:

Kolego Logi w tym przypadku można było sobie "odpuścić", zgodnie z ostatnią tezą uszkodzony okazał się regulator ciśnienia na powrocie paliwa (przelewów) z wtryskiwaczy.

Po wymianie wszystko wróciło do normy :)Niestety nie dawało to objawów zauważalnych w logach, zwyczajnie wtryskiwacze przestawały pracować pomimo prawidłowego zasilania z sterownika (impulsów wtrysku).

Pozdrawiam.

 

a założysz się że tak ?

Edytowane przez marcin4x4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...