Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wykaz usterek ogrzewania postojowego Webasto


wrclaguna

Rekomendowane odpowiedzi


:arrow2:Kody bledow :


00466 Komputer sterujący elektroniki kolumny kierownicy - Usterka komputera sterującego elektroniką kolumny kierownicy nie prowadzi do wyłączenia ogrzewania postojowego .

- komputer sterujący elektroniki kolumny kierownicy na skutek usterki nie może podać wymaganych danych i informuje o usterce
- przy włączonym zapłonie zasilanie napięciowe komputera sterującego elektroniki kolumny kierownicy było lub zostało przerwane
- przerwa w obu przewodach przekazu danych (magistrala danych Komfort) między komputerem sterującym elektroniki kolumny kierownicy - a komputerem sterującym ogrzewania dodatkowego
- komputer sterujący ogrzewania dodatkowego nie może odczytać pakietu danych, który został wysłany przez komputer sterujący elektroniki kolumny kierownicy

00474 Komputer sterujący immobilisera - Usterka komputera sterującego elektroniką kolumny kierownicy nie prowadzi do wyłączenia ogrzewania postojowego .

- komputer sterujący w zestawie wskaźników tablicy przyrządów nie wysyła pakietu danych.
- komputer sterujący ogrzewania dodatkowego nie może odczytać pakietu danych, który został wysłany przez komputer sterujący w zestawie wskaźników tablicy przyrządów
- w komputerze sterującym w zestawie wskaźników tablicy przyrządów lub w którymś z podłączonych do niego podzespołów występuje usterka, która wpływa na wyprowadzanie danych
- dopasowanie immobilisera nie zostało przeprowadzone do końca, ani zgodnie z zaleceniami
- samochód został uruchomiony kluczykiem, który nie został dopasowany do tego samochodu (np. funkcja uruchamiania awaryjnego).

00532 Usterka Sygnał za mocny może zostać wyświetlona np., jeśli do ładowania akumulatora użyto nieodpowiedniego urządzenia do ładowania.
Poprzez obydwa przewody łączące, które biegną od komputera sterującego ogrzewania dodatkowego do samochodu (styk „9“ i „4“ we wtyczce samochodu) mierzone jest napięcie akumulatora dla funkcji Wyłączanie na skutek zbyt niskiego napięcia. Jeśli w tym przewodzie łączącym zostanie stwierdzona usterka, nastąpi zapisanie usterki Przerwa.
Usterka Napięcie zasilania prowadzi do wyłączenia ogrzewania postojowego. Ogrzewanie postojowe może zostać ponownie włączone dopiero, gdy silnik został włączony co najmniej raz i usterka nie wystąpiła (przez magistralę danych Komfort musi co najmniej raz zostać odebrany sygnał zacisk 15 podłączony).

- przepięcia łączeniowe w trybie pracy ogrzewania postojowego / wentylacji postojowej poniżej wartości dla wyłączenia na skutek zbyt niskiego napięcia zapisanej w komputerze sterującym ogrzewania dodatkowego
- przepięcia łączeniowe w instalacji elektrycznej samochodu na wartości poniżej 9,5 V
- napięcie w instalacji elektrycznej samochodu było wyższe niż 15 V
- przerwa lub zwarcie w przewodzie łączącym komputer sterujący ogrzewania dodatkowego z akumulatorem

00664 usterka Zasilanie paliwem prowadzi do wyłączenia ogrzewania postojowego. Ogrzewanie postojowe może zostać ponownie włączone dopiero, gdy silnik został włączony co najmniej raz i usterka nie wystąpiła (przez magistralę danych Komfort musi co najmniej raz zostać odebrany sygnał zacisk 15 podłączony).
Aby zbiornik paliwa w trybie ogrzewania postojowego nie mógł zostać całkowicie opróżniony, komputer sterujący w zestawie wskaźników tablicy przyrządów przesyła informację Sygnał za słaby gdy tylko zostanie aktywowany symbol Ostrzeżenie o rezerwie paliwalub wskaźnik poziomu paliwa znajduje się w czerwonym zakresie. Wówczas komputer sterujący komputera sterującego ogrzewania dodatkowego nie włącza ogrzewania postojowego (ani wentylacji postojowej). Zapobiega to uruchomieniu silnika z powodu małej ilości paliwa.

- komputer sterujący w zestawie wskaźników tablicy przyrządów wysyła poprzez magistralę danych Komfort informację Za mało paliwa w zbiorniku paliwa

01044 Komputer sterujący błędnie zakodowany - ogrzewanie postojowe nie uruchomi się. Ogrzewanie postojowe może zostać ponownie włączone dopiero, gdy silnik został włączony co najmniej raz i usterka nie wystąpiła (przez magistralę danych Komfort musi co najmniej raz zostać odebrany sygnał zacisk 15podłączony).
Jeżeli przyporządkowanie komputera sterującego ogrzewania dodatkowego (tabliczka typu) różni się od wskazania na wyświetlaczu, sprawdzić dopasowanie (kanał dopasowania 05). Jeżeli zmieniono tam rodzaj paliwa, przy pierwszym włączeniu zapłonu zmienia się ustawienie w komputerze sterującym ogrzewania dodatkowego (przesyłany przez magistralę danych Komfort rodzaj paliwa musi zgadzać się z rodzajem paliwa wprowadzonym w funkcji Dopasowanie).

- zapisany w komputerze sterującym ogrzewania dodatkowego rodzaj paliwa (benzyna lub olej napędowy) nie zgadza się z rodzajem paliwa przekazywanym przez komputer sterujący w zestawie wskaźników tablicy przyrządów poprzez magistralę danych Komfort.

01233 zawór blokowania płynu chłodzącego, ogrzewanie przerwa zwarcie z potencjałem plus - ogrzewanie nie prowadzi do wyłączenia ogrzewania postojowego.
Jeśli występuje usterka zaworu blokowania płynu chłodzącego, ogrzewanie , to obieg układu chłodzenia w trybie ogrzewania postojowego nie zostaje przełączony na mały obieg układu chłodzenia i do ogrzania wnętrza samochodu potrzebny jest dłuższy czas ogrzewania.

- przerwa lub zwarcie w przewodzie łączącym biegnącym od komputera sterującego ogrzewania dodatkowego do zaworu blokowania płynu chłodzącego, ogrzewanie
- uszkodzony zawór blokowania płynu chłodzącego, ogrzewanie
- kodowanie komputera sterującego ogrzewania dodatkowego nie zostało przeprowadzone zgodnie z zaleceniami (w samochodach z silnikiem 4-cylindrowym nie zawsze jest np. zamontowany zawór blokowania).


01317 komputer sterujący w zestawie wskaźników tablicy przyrządów , brak komunikacji - usterka nie prowadzi do wyłączenia ogrzewania postojowego.
Odbiór informacji jest wyświetlany w bloku wartości mierzonych komputera sterującego ogrzewania dodatkowego

- komputer sterujący w zestawie wskaźników tablicy przyrządów jest błędnie zakodowany (dopasowanie dla ogrzewania postojowego w kanale 18 i lub 61jest błędne).
- w komputerze sterującym w zestawie wskaźników tablicy przyrządów lub w którymś z podłączonych do niego podzespołów występuje usterka, która wpływa na wyprowadzanie danych
- przy włączonym zapłonie zasilanie napięciowe komputera sterującego w zestawie wskaźników tablicy przyrządów było lub zostało przerwane


01320 komputer sterujący Climatronic , brak komunikacji , brak zacisku 30 - usterka nie prowadzi do wyłączenia ogrzewania postojowego. Odbiór informacji pokazywany jest w bloku wartości mierzonych . Dla jednostki obsługi i wskazań komputera sterującego klimatyzacji Climatronic układu klimatyzacji / ogrzewania w pamięci usterek jest podany komputer sterujący klimatyzacji Climatronic jako miejsce usterki (tak zapisane w komputerze sterującym ogrzewania dodatkowego ).

- jednostka obsługi i wskazań komputera sterującego klimatyzacji Climatronic na skutek usterki załączonego podzespołu nie może podać wymaganych danych i informuje o usterce
- przerwa w obu przewodach przekazu danych (magistrala danych Komfort) między jednostką obsługi i wskazań komputera sterującego klimatyzacji Climatronic a komputerem sterującym ogrzewania dodatkowego
- komputer sterujący w zestawie wskaźników tablicy przyrządów jest błędnie zakodowany (dopasowanie dla ogrzewania postojowego w kanale 18 i lub 61 błędne
- jednostka obsługi i wskazań komputera sterującego klimatyzacji Climatronic na skutek usterki w zasilaniu napięciowym nie może podać wymaganych danych i informuje o usterce


01330 systemu komfort , brak komunikacji , Time out - usterka centralnego komputera sterującego systemu Komfort nie prowadzi do wyłączenia ogrzewania postojowego. Odbiór informacji wyświetlany jest w bloku wartości mierzonych komputera sterującego ogrzewania dodatkowego

- systemu Komfort nie może podać wymaganych danych z powodu usterki w załączonym elemencie i informuje o usterce
- przerwa w obu przewodach przekazu danych (magistrala danych Komfort) między centralnym komputerem sterującym systemu Komfort a komputerem sterującym ogrzewania dodatkowego
- w centralnym komputerze sterującym systemu Komfort lub w jednym z podłączonych do niego podzespołów występuje usterka, która ma wpływ na wyprowadzanie danych
- komputer sterujący ogrzewania dodatkowego - nie może odczytać wysłanego przez centralny komputer sterujący systemu Komfort pakietu danych
- przy włączonym zapłonie zasilanie napięciowe centralnego komputera sterującego systemu Komfort było lub zostało przerwane


01336 Magistrala danych Komfort koncernu , wewnętrzne zasilanie napięciowe , uszkodzenie (Bus Off ), tryb jednoprzewodowy - usterka nie prowadzi do wyłączenia ogrzewania postojowego, ponieważ jednak dane mogą nie być odbierane, ogrzewanie postojowe / wentylacja postojowa także nie zawsze mogą zostać włączone

- przerwa w przewodach, zwarcie z masą lub z potencjałem plus przewodu przekazu danych magistrali danych
- zwarcie między przewodami przekazu danych magistrali danych
- przewody magistrali danych są zamienione miejscami
- do magistrali danych podłączony jest komputer sterujący, którego wersja nie jest przewidziane dla tej magistrali danych
- przerwa w przewodach, zwarcie z masą lub z potencjałem plus w jednym przewodzie magistrali danych
- Przerwa w przewodach np. w miejscu rozgałęzienia przewodów danych magistrali danych
- przerwa w zasilaniu napięciowym jednego lub kilku komputerów sterujących podłączonych do magistrali danych
- przerwa w przewodach np. w miejscu rozgałęzienia przewodów danych magistrali danych
- przerwa w zasilaniu napięciowym do jednego lub kilku komputerów sterujących podłączonych do magistrali danych

Teraz te wazniejsze wystepujace kody bledow :

01406 01407 brak powstania płomienia - jeśli w ogrzewaniu postojowym po wielokrotnych próbach jego uruchomienia nie dochodzi do prawidłowego powstania płomienia lub kilka razy z rzędu występuje usterka Przerwanie plomienia, przy czym w międzyczasie nie miało miejsca prawidłowe działanie (do ogrzewania postojowego zostało wtłoczone więcej niż ok. 70 ml (cm3) paliwa), ogrzewanie postojowe zostaje zablokowane (w ogrzewaniu postojowym może znajdować się zbyt dużo paliwa). Ogrzewanie postojowe może zostać ponownie włączone dopiero po odczytaniu i skasowaniu pamięci usterek.
Ogrzewanie zostaje zablokowane np. po zapisanej w komputerze sterującym ogrzewania dodatkowego liczbie prób uruchomienia, przy których nie doszło do powstania płomienia, jednocześnie może zostać przełączone na usterkę Przerwanie plomienia lub Ponowne przerwanie płomienia. Ogrzewanie postojowe może zostać ponownie uruchomione dopiero po skasowaniu pamięci usterek.
Jeśli przyczyna tej usterki nie leży w zakresie zasilania paliwem, lecz np. po stronie układu wydechowego, to podczas każdej próby uruchomienia paliwo jest tłoczone do ogrzewania postojowego.
Jeśli zostanie wyświetlona ta usterka, przyczyną może być nieprawidłowe ułożenie przewodu poboru paliwa w zbiorniku paliwa. Dlatego w przypadku tej usterki należy sprawdzić wielkość dawki wtrysku przy napełnionym nie więcej niż 1/3 zbiorniku paliwa.
Jednostka rozpylająca jest przymocowana śrubą do wałka dmuchawy powietrza spalania , jeśli śruba ta została nieprawidłowo zamontowana, to podczas trybu spalania może się ona poluzować .
Aby w ogrzewaniu postojowym nie mogła zebrać się krytyczna ilość paliwa, komputer sterujący ogrzewania dodatkowego wyłącza ogrzewanie postojowe, gdy tylko zostanie wtłoczona obliczona ilość paliwa (maks. 70 cm3) i przez czujnik płomienia nie został rozpoznany płomień (np. po 3 próbach uruchomienia z powtórzonym uruchomieniem).

UWAGA !!!
Ponieważ w ogrzewaniu postojowym może znajdować się niespalone paliwo, podczas pierwszego włączenia ogrzewania postojowego po usunięciu usterki może dojść do niekontrolowanego zapłonu w ogrzewaniu postojowym. Dlatego po usunięciu tej usterki zwrócić szczególną uwagę, aby spaliny ogrzewania postojowego zostały odprowadzone bezpośrednio do przeznaczonego w tym celu wywietrznika i z niego odessane.




- zwężenie lub nieszczelność w obszarze zasysania powietrza lub w układzie wydechowym ogrzewania postojowego
- usterka w układzie zasilania paliwem do ogrzewania postojowego
– uszkodzona pompa dozująca
- nieszczelność w ogrzewaniu postojowym
- osady w zespole palnika (tylko w przypadku eksploatacji ogrzewania postojowego z paliwem BIO)
- jednostka rozpylająca poluzowała się z dmuchawy powietrza spalania


01408 wyłączenie na skutek zbyt niskiego napięcia - stała wartość wyłączenia na skutek zbyt niskiego napięcia jest przy kodowaniu 00XX1aktywna, może ona zostać wprowadzona lub zmieniona w funkcji Dopasowanie.
Usterka prowadzi do wyłączenia ogrzewania postojowego. Ogrzewanie postojowe może zostać ponownie włączone dopiero, gdy silnik został włączony co najmniej raz i usterka nie wystąpiła . Stała wartość dla wyłączenia na skutek zbyt niskiego napięcia jest przy kodowaniu 00XX1 aktywna, nie jest jednak wyświetlana. Jeśli w przypadku zakodowanego na 00XX2 komputera sterującego została zmieniona wartość napięcia, a komputer sterujący został następnie przekodowany na 00XX1 , usterka ta może być wyświetlana także w przypadku komputerów sterujących, które są zakodowane na automatyczne wyłączenie na skutek zbyt niskiego napięcia.
Rozwiązanie: Zakodować komputer sterujący ogrzewania dodatkowego na 00XX2. Zmienić stałą wartość poprzez funkcję Dopasowanie (wartość wymagana poniżej 10,5 V) a następnie komputer sterujący zakodować ponownie na 00XX1. Przy częstym używaniu trybu ogrzewania postojowego, jeżeli samochód porusza się np. tylko na krótkich odcinkach, może dojść do tego, że akumulator nie będzie wystarczająco naładowany.

- przepięcia łączeniowe podczas pracy ogrzewania postojowego poniżej wartości zadanego napięcia minimalnego
- akumulator niewystarczająco naładowany lub uszkodzony
- wprowadzono zbyt dużą stałą wartość dla wyłączenia na skutek zbyt niskiego napięcia


01409 powtórne przerwanie płomienia - ten zapis usterki ma takie same przyczyny, jak zapis usterki 01406 (brak powstania płomienia )


01410 urządzenie grzewcze przegrzane , zadziałał bezpiecznik termiczny ogrzewania - przy tej usterce ogrzewanie postojowe nie uruchomi się. Ogrzewanie postojowe może zostać ponownie uruchomione dopiero wówczas, gdy nie będzie już usterki.
Bezpiecznik termiczny ogrzewania otwiera przy temperaturze płynu chłodzącego w ogrzewaniu postojowym powyżej 110 °C i zamyka, gdy temperatura płynu chłodzącego spadnie poniżej 105 °C.
Pompa dozująca jest wysterowana przez komputer sterujący ogrzewania dodatkowego poprzez bezpiecznik termiczny ogrzewania .
Bezpiecznik termiczny ogrzewania jest odczytywany przez komputer sterujący ogrzewania dodatkowego tylko w trybie ogrzewania postojowego. Ponieważ jednak ogrzewanie postojowe już przy temperaturze płynu chłodzącego 91°C przełącza się na przerwę regulacyjną, w samochodach ze sterowanym elektronicznie chłodzeniem (wyższa temperatura płynu chłodzącego) usterka ta może zostać zapisana tylko, jeśli występuje usterka w obiegu układu chłodzenia.

- usterka w przewodzie łączącym biegnącym od komputera sterującego ogrzewania dodatkowego do bezpiecznika termicznego ogrzewania
- uszkodzony bezpiecznik termiczny ogrzewania
- powietrze w obiegu układu chłodzenia
- zwężenie w obiegu układu chłodzenia
- pompa obiegow nie pracuje.
- czujnik temperatury zamontowany nieprawidłowo (dostarcza błędne wartości temperatury) lub uszkodzony
- uszkodzony bezpiecznik termiczny ogrzewania


01411 czujnik temperatury niewiarygodny sygnał , przerwa zwarcie z potencjałem plus , zwarcie z masą - przy usterce ogrzewanie postojowe nie uruchomi się. Ogrzewanie postojowe może zostać ponownie uruchomione dopiero wówczas, gdy nie będzie już usterki.

- usterka w przewodzie łączącym biegnącym od komputera sterującego ogrzewania dodatkowego do czujnika temperatury
- uszkodzony czujnik temperatury

01413 pompa dozująca przerwa , zwarcie z potencjałem plus , zwarcie z masą - przy usterce ogrzewanie postojowe nie uruchomi się. Ogrzewanie postojowe może zostać ponownie uruchomione dopiero wówczas, gdy nie będzie już usterki.
Pompa dozująca jest wysterowana przez komputer sterujący ogrzewania dodatkowego - poprzez bezpiecznik termiczny ogrzewania .

- usterka w przewodzie łączącym biegnącym od komputera sterującego ogrzewania dodatkowego do pompy dozującej
- uszkodzona pompa dozująca
- usterka w przewodzie łączącym biegnącym od komputera sterującego ogrzewania dodatkowego do bezpiecznika termicznego ogrzewania

01414 dmuchawa powietrza spalania , zwarcie z potencjałem plus , zwarcie z masą , zablokowana lub brak napięcia , zbyt duża różnica liczby obrotów - Przy usterce ogrzewanie postojowe nie uruchomi się. Ogrzewanie postojowe może zostać ponownie uruchomione dopiero wówczas, gdy nie będzie już usterki.

- usterka w przewodzie łączącym biegnącym od komputera sterującego ogrzewania dodatkowego do dmuchawy powietrza spalania
- uszkodzona dmuchawa powietrza spalania

01415 pompa obiegowa , przerwa zwarcie z potencjałem plus , zwarcie z masą - w przypadku niektórych komputerów sterujących ogrzewania dodatkowego w funkcji Sprawdzanie działania elementów wykonawczych zostaje zapamiętana usterka pompy obiegowej , przy czym usterka nie wystąpiła, a działanie pompy obiegowej jest prawidłowe, wówczas należy skasować pamięć usterek.
Przy usterce pompy obiegowej ogrzewanie postojowe nie uruchomi się. Ogrzewanie postojowe może zostać ponownie uruchomione dopiero wówczas, gdy nie będzie już usterki.
Obecnie w Audi A4 pompa obiegowa jest zawsze montowana, dla urządzeń grzewczych zamontowanych w późniejszym terminie, które mają działać tylko jako ogrzewanie dodatkowe, istnieje już możliwość uruchamiania ogrzewania postojowego jako ogrzewanie dodatkowe bez pompy obiegowej. Pompa obiegowa - obecnie nie jest regulowana przez komputer sterujący ogrzewania dodatkowego , jest tylko włączana lub wyłączana. W późniejszym czasie mają być montowane komputery sterujące ogrzewania dodatkowego , które będą regulowały wydajność pompy obiegowej w zależności od temperatury płynu chłodzącego w ogrzewaniu postojowym (przewidziane w przyszłości).
Pompa obiegowa może zostać włączona w celu wspomagania pompy płynu chłodzącego silnika także przy wyłączonym ogrzewaniu postojowym .

- usterka w przewodzie łączącym biegnącym od komputera sterującego ogrzewania dodatkowego do pompy obiegowej
- uszkodzona pompa obiegowa
- kodowanie komputera sterującego ogrzewania dodatkowego nie zostało przeprowadzone zgodnie z zaleceniami


01416 sygnał wysterowania dmuchawy świeżego powietrza , przerwa zwarcie z potencjałem plus , zwarcie z masą - usterka nie prowadzi do wyłączenia ogrzewania postojowego.
Informacja, że w dmuchawie świeżego powietrza występuje usterka, zostaje przekazana przez magistralę danych Komfort przez jednostkę obsługi i wskazań komputera sterującego klimatyzacji Climatronic .

- blad w wysterowaniu dmuchawy świeżego powietrza przez jednostkę obsługi i wskazań komputera sterującego klimatyzacji Climatronic - (układu klimatyzacji / ogrzewania).
- komputer sterujący w zestawie wskaźników tablicy przyrządów jest błędnie zakodowany (dopasowanie dla ogrzewania postojowego w kanale 18 i lub 61jest błędne).


01443 dopasowanie do akumulatora nie nastąpiło - usterka nie prowadzi do wyłączenia ogrzewania postojowego.
Jeśli dopasowanie nie zostanie przeprowadzone, wyłączenie ogrzewania postojowego wskutek za niskiego napięcia następuje przy 12,5 V.

- Po wymianie komputera sterującego ogrzewania dodatkowego dopasowanie nie zostało przeprowadzone


01444 wyłączenie na skutek zbyt niskiego napięcia (Automatik) - usterka prowadzi do wyłączenia ogrzewania postojowego. Ogrzewanie postojowe może zostać ponownie włączone dopiero, gdy silnik został włączony co najmniej raz i usterka nie wystąpiła (przez magistralę danych Komfort musi co najmniej raz zostać odebrany sygnał .
Wartość Automatik dla wyłączenia na skutek zbyt niskiego napięcia jest przy kodowaniu 00xx1 aktywna. Aktualna wartość napięcia dla wyłączenia jest wyświetlana w bloku wartości mierzonych komputera sterującego ogrzewania dodatkowego.
Przy częstym używaniu trybu ogrzewania postojowego, jeżeli samochód porusza się np. tylko na krótkich odcinkach, może dojść do tego, że akumulator nie będzie wystarczająco naładowany.

- przepięcia łączeniowe podczas pracy ogrzewania postojowego poniżej wartości zadanego napięcia minimalnego
- rezystancja przejścia w przewodzie łączącym do komputera sterującego ogrzewania dodatkowego
- akumulator niewystarczająco naładowany lub uszkodzony

01490 czujnik płomienia , niewiarygodny sygnał , przerwa zwarcie z potencjałem plus , zwarcie z masą - przy usterce ogrzewanie postojowe nie uruchomi się. Ogrzewanie postojowe może zostać ponownie uruchomione dopiero wówczas, gdy nie będzie już usterki.
Czujnik płomienia to fototranzystor, gdy tylko jasność płomienia zadziała na czujnik płomienia , przełącza się on. Stan przełączenia czujnika płomienia wyświetlany jest w bloku wartości mierzonych komputera sterującego ogrzewania dodatkowego.

- usterka w przewodzie łączącym biegnącym od komputera sterującego ogrzewania dodatkowego do czujnika płomienia
- zabrudzony lub uszkodzony czujnik płomienia

01491 swieca żarowa ogrzewania , zwarcie z potencjałem plus , zwarcie z masą - przy usterce ogrzewanie postojowe nie uruchomi się. Ogrzewanie postojowe może zostać ponownie uruchomione dopiero wówczas, gdy nie będzie już usterki.
Połączenie z masą od świecy żarowej ogrzewania do komputera sterującego ogrzewania dodatkowego następuje poprzez punkt mocowania na obudowie ogrzewania postojowego, sprawdzić go w razie potrzeby pod kątem prawidłowego zamocowania, zabrudzenia i korozji.

- usterka w przewodzie łączącym biegnącym od komputera sterującego ogrzewania dodatkowego do świecy żarowej ogrzewania
- przerwa lub rezystancja przejścia w połączeniu z masą komputera sterującego ogrzewania dodatkowego
- uszkodzona świeca żarowa ogrzewania

01794 komputer sterujący błędny numer nadwozia - nowy komputer sterujący ogrzewania dodatkowego jest dostarczany jako część zamienna bez numeru nadwozia. Przy pierwszym po zamontowaniu włączeniu zapłonu, przekazywany przez magistralę danych Komfort numer nadwozia jest wczytywany i zapamiętywany w komputerze sterującym ogrzewania dodatkowego (zabezpieczenie przed kradzieżą).
Jeśli komputer sterujący ogrzewania dodatkowego został wymieniony i nie da się potem włączyć ogrzewania postojowego, zwrócić uwagę na wskazanie w bloku wartości mierzonych 090
Zapamiętany w komputerze sterującym ogrzewania dodatkowego numer nadwozia wyświetlany jest w grupie wskazań 081
Jeśli komputer sterujący ogrzewania dodatkowego zostanie zamontowany w innym samochodzie (np. zamiana), nie zgadza się już przekazany i zapamiętany numer nadwozia, zostaje zapisana usterka Komputer sterujący błędny numer nadwoziaw komputerze sterującym ogrzewania dodatkowego . Przez wprowadzenie numeru PIN w funkcji dopasowanie, zostanie skasowany numer nadwozia zapamiętany w komputerze sterującym ogrzewania dodatkowego.
Usterka Komputer sterujący błędny numer nadwozia nie prowadzi do wyłączenia ogrzewania postojowego.

- w komputerze sterującym ogrzewania dodatkowego jest zapamiętany inny numer nadwozia aniżeli ten, który został przekazany przez magistralę danych Komfort

65535 komputer sterujący uszkodzony - przy usterce ogrzewanie postojowe nie uruchomi się. Ogrzewanie postojowe może zostać ponownie uruchomione dopiero wówczas, gdy nie będzie już usterki.

- przerwa w przewodach do komputera sterującego ogrzewania dodatkowego (zacisk 30 lub zacisk 31 )
- niestabilne styki lub rezystancja przejścia w przewodzie łączącym do komputera sterującego ogrzewania dodatkowego
- usterka w przebiegu programu komputera sterującego ogrzewania dodatkowego
- uszkodzony komputer sterujący ogrzewania dodatkowego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj.
Niedawno kupiłem b8-kę ale ostatnio chciałem sprawdzić czy i jak działa webasto.  Nie ruszyło. Po podłączeniu kompa - błąd: niesprawny sterownik. I tu moje pytanie: czy jeśli kupię taki sam (już zamówiłem) , o tych samych oznaczeniach i podłączę to powinien on ruszyć, czy trzeba będzie go wpisać jako inny, nowy ?! Czy po prostu wstawić w miejsce starego niesprawnego i wtedy się okaże, co i jak dalej !?
A tak przy okazji: czy jeśli zamienię wadliwie działający sterownik hamulca ręcznego na inny, sprawny o takich samych oznaczeniach to zadziała, czy trzeba będzie coś kodować ?!

Edytowane przez tomasm64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak wymienię sterownik webasto na inny, sprawny a nie zdejmę ochrony komponentu to co się stanie?! Czy będzie on działał czy nie?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, tomasm64 napisał:

A jak wymienię sterownik webasto na inny, sprawny a nie zdejmę ochrony komponentu to co się stanie?! Czy będzie on działał czy nie?!

Webasto wogole sie wtedy nie wlaczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytałem w ASO w Olsztynie o cenę zdjęcia ochrony i potem załoźenia na nowym sterowniku webasto i tu szok : 300 + 300=600 pln !!! Myślałem, że się przesłyszałem, ale potwierdzili !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, tomasm64 napisał:

Pytałem w ASO w Olsztynie o cenę zdjęcia ochrony i potem załoźenia na nowym sterowniku webasto i tu szok : 300 + 300=600 pln !!! Myślałem, że się przesłyszałem, ale potwierdzili !!!

w ASO WARSZAWA jeszcze drozej  :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Zapowietrza mi się przewód paliwowy między pompką dozującą a bakiem. Objawia się to tym że po włączeniu webasto odpala po krótkiej chwili słychać jak pompka głośniej stuka czyli pompuje powietrze i gdy to powietrze dojdzie do pieca to gaśnie,  po 3 próbach wyłącza się ogrzewanie. Pytanie jest gdzie powinien być zawór zwrotny żeby to paliwo się nie cofało

Edytowane przez djbasto
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...