Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Szum od strony pasażera od około 50 km/h


cubygl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.
Posiadam audi a4 b5 1.9 TDI avant z 99. Oficjalnie przebieg 288k(śmiech na sali). Od niedawna borykam się z dziwnym problemem. Mianowicie podczas mniejszych prędkości nic nie słychać, natomiast przy około 50km/h pojawia się dziwny szum od strony pasażera. Nie jestem zbyt w stanie zlokalizować czy pochodzi on spod maski czy okolic koła. Jedno jest pewne ewidentnie jest to taki dziwny dźwięk przytłumionego szumu/huczenia jakby. Mam trzy pewne wrażenia - być może są one mylne. Pierwsze, to jakby spadek mocy. To trochę niepewny sygnał ale samochód mam wrażenie raz chodzi lepiej raz gorzej. Drugie wrażenie to niejako szybkie spowalnianie pojazdu po rozpędzeniu go do np około 70 km/h, wydaje mi się gdy nie dodaję gazu, że samochód troszkę za szybko traci prędkość - być może również mylne wrażenie gdyż wcześniej jeździłem polo i kaczką, które były dużo lżejsze niż a4 b5 AFN avant. Trzecie nie wiem czy związane czymkolwiek z dwoma poprzednimi to piszczenie (100 % spod maski), środek lub lewa część. Wydaje mi się, że być może wina paska wieloklinowego ale pewien nie jestem. Pisk pojawia się dopiero przy zagrzaniu samochodu, przy temperaturze około 70/75 stopni. Czy ktoś wie, co może być powodem tego szumu/pisku lub innych sygnałów które wydaje mi się mają miejsce ?

Edytowane przez cubygl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miesiac temu mialem cos jak ty. Auto jezdzilo czasem ok a czasem jakby słablo i czuc bylo ze cos trzyma. Okazalo sie ze gumka osłąniająca tłoczek hamulcowy pękła a on zardzewiał i czasem lekko trzymał hamulec. problem narastał im dłuzsza była trasa. do 10 km zawsze było ok, ale gdy tarcza sie rozgrzewała i puchła to coraz bardziej trzymało. Po wymianie tłoczka jest ok. W AFN najcześciej piszczy pasek wielorowkowy i winny jest zwykle ten cholerny napinacz który sie kosi, chociaż u ciebie pojawia sie to przy wyzszej temperaturze co moze byc zwiazane z wisko które im wyzsza temp tym bardziej przenosi obroty i bardziej obciąza pasek, który po prostu jest moze zmeczony. Podnieś maske i pokręć kierownica i zobacz czy piszczy

Edytowane przez Mozgu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szum od str pasażera to może być łożysko w kole. Jest opcja, że wtedy samochód będzie miał większe opory toczenia i jadąc na luzie możesz szybko wytracać prędkość.

Jak jedziesz z górki to wrzuć na luz i napisz czy lecisz swobodnie?

Co do piszczenia spod maski, najlepiej zdjąć pasek i zobaczyć czy będzie podobnie, jeśli nie to albo pasek winny, albo któraś rolka piszczy. Jeśli będzie dalej piszczeć to trzeba dalej szukać.

Edytowane przez lukasz51237
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miesiac temu mialem cos jak ty. Auto jezdzilo czasem ok a czasem jakby słablo i czuc bylo ze cos trzyma. Okazalo sie ze gumka osłąniająca tłoczek hamulcowy pękła a on zardzewiał i czasem lekko trzymał hamulec. problem narastał im dłuzsza była trasa. do 10 km zawsze było ok, ale gdy tarcza sie rozgrzewała i puchła to coraz bardziej trzymało. Po wymianie tłoczka jest ok. W AFN najcześciej piszczy pasek wielorowkowy i winny jest zwykle ten cholerny napinacz który sie kosi, chociaż u ciebie pojawia sie to przy wyzszej temperaturze co moze byc zwiazane z wisko które im wyzsza temp tym bardziej przenosi obroty i bardziej obciąza pasek, który po prostu jest moze zmeczony. Podnieś maske i pokręć kierownica i zobacz czy piszczy

Drogi ten tłoczek ? Sam wymieniałeś ?

Szum od str pasażera to może być łożysko w kole. Jest opcja, że wtedy samochód będzie miał większe opory toczenia i jadąc na luzie możesz szybko wytracać prędkość.

Jak jedziesz z górki to wrzuć na luz i napisz czy lecisz swobodnie?

Co do piszczenia spod maski, najlepiej zdjąć pasek i zobaczyć czy będzie podobnie, jeśli nie to albo pasek winny, albo któraś rolka piszczy. Jeśli będzie dalej piszczeć to trzeba dalej szukać.

No jak jadę na luzie mam pewne wrażenie, że coś jakby hamowało.

Edytowane przez cubygl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też kiedyś wymieniałem ten tłoczek 4 lata temu do B5 kosztował jakieś 50 zł z całym zestawem naprawczym (tłoczek, gumki, uszczelki)

Podnieś samochód od str pasażera i poruszaj kołem. Zdejmij koło i zobacz czy klocki są równo zjechane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w zeszłym roku regenerowałem cały zacisk.

Koszt zestawu naprawczego ok. 50zł jak kolega wyżej napisał.

Tłoczek to zamiennik ale wszystko pasuje.

Trzeba się tylko zaopatrzyć w szczypce do wewnętrznych segerów, żeby środek z jednego do drugiego przełożyć (trzeba uważać żeby nie pomylić blaszek)

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I dobrze wyczyscic rowek pod uszczelke. Zeby nowa ladnie siadla i jej nie przyciac przy montowaniu tloczka. Problem jest tez z odpowietrznikami. Czesto nie chca sie odkrecac. stukam w nie mlotkiem od gory zeby gwint troche poluzowal. Wnerwiajace sa te przewody. ukrecilem metalowy jak wymienialem elastyczny. Bo byl popekany. Po odkreceniu przewodu plyn bedzie kapal. Ja zaciskalem przewod kluczem zaciskowym nie wiem jakie patenty maja inni. Co do przewodow to dobrze miec specjalny klucz.

Edytowane przez Mozgu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...