Skocz do zawartości
IGNOROWANY

napinacz paska klinowego uderza o blok silnika


Lukasz b

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, nietypowa sprawa

W moim A4 B8 podczas uruchomienia ogrzewania na przednią szybę zaczynał dochodzić dziwny głośny dźwięk spod maski. Okazało się że napinacz paska klinowego uderza o blok silnika (sprawdziłem na podnośniku - na pewno to jest to). Tak więc wymieniłem napinacz - nie pomogło, poczytałem w necie i doszedłem do wniosku że to rolka alternatora stawia opór przez co jest opór na pasku klinowym przez co napinacz zaczyna skakać i uderza o blok silnika - nie pomogło, wymieniłem pasek klinowy - nie pomogło. Okazało się że na zimnym silniku także uderza i też dochodzi ten dźwięk, najgłośniej jest jak włączę dodatkowo ogrzewanie tylnej szyby, światła, i skręcę kierownicą.

Podpowiedzcie panowie o co chodzi czy ktoś miał taki przypadek bo ręce opadają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sprzęgiełko alternatora Ci się przycina to napinacz będzie latał. Wymień je. Poza tym wiadomo, że pod większym obciążeniem np. Skręcając kierownicą w miejscu jest to bardziej widoczne i słyszalne. Po zgaszeniu auta możesz zaswiecić lampką w to kółko alternatora i zobaczysz czy sprzęgiełko się kręci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sprzęgiełko alternatora Ci się przycina to napinacz będzie latał. Wymień je. Poza tym wiadomo, że pod większym obciążeniem np. Skręcając kierownicą w miejscu jest to bardziej widoczne i słyszalne. Po zgaszeniu auta możesz zaswiecić lampką w to kółko alternatora i zobaczysz czy sprzęgiełko się kręci.

sprzęgło alternatora zostało także przeze mnie wymienione :) - nie pomogło

Edytowane przez Lukasz b
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A sprężarka klimy sprawdzana?

sprężarka klimy nie sprawdzona...

koło pasowe może robić takie bicie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam :) Przeczytalem ten post bo w zeszlym roku mialem podobnie :) gdy temperatura spadla ponizej 5 stopni cos zaczelo bardzo halasowac na wolnych obrotach co dziwne jesli wylacze swiatla nawiewy itp robila sie cisza jak auto sie nagrzeje tez jest oki . Wymienilem rolki paski i inne cuda :)) ale nie pomoglo. Bede wdzieczny jak znajdziecie rozwiazanie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponował bym Ci zdjęcie paska i odpalenie auta być może to rozrząd daje te dźwięki. Słyszałem także o różnych długościach pasków, różniły się milimetrami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponował bym Ci zdjęcie paska i odpalenie auta być może to rozrząd daje te dźwięki. Słyszałem także o różnych długościach pasków, różniły się milimetrami.

TO NAPEWNO NIE ROZRZĄD... JA PANOWIE WIEM CO TO JEST !!! TO NAPINACZ PASKA KLINOWEGO UDERZA O BLOK SILNIKA .... TYLKO PYTANIE DLACZEGO TAK JEST !!!! I JAK TO NAPRAWIĆ !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup w aso pasek, znam przypadki o różnych długościach i przy ciut dłuższym napinacz będzie latał, a najlepiej nagraj film.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest ktoś w stanie podać konkretnie rozmiar paska dla CAHA który nie będzie powodował hałasowania napinacza, w moim aucie poprzednikowi zamontowali w SEACIE GATES 6PK 1583 ( tak wynika z katalogów ) który powoduje na zimnym terkotanie, przeglądałem katalogi i widzę że BOSCH, CONTITECH, DAYCO mają 6PK1580; czy ta różnica załatwi problem ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że nikt nie kombinuje lub nie pamięta rozmiaru paska to dzisiaj dostałem w sklepie pasek SKF 6PK 1572 i zamontowałem, zobaczę rano jak napinacz będzie się zachowywał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualnie mam Gatesa  6PK 1583 i właśnie mam ten sam objaw, w domu leży już Conti 6PK 1580, w tygodniu wymienię i dam znać czy oś się poprawiło :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak na marginesie moja rolka na napinaczu jeszcze nie hałasuje ale ma lekki luz i muszę ją wymienić lub cały napinacz, weż to pod uwagę bo ja będę raz jeszcze się dobierał

dzisiaj po nocy odpaliłem auto i napinacza już nie słychać, koniec wstydu przed znajomymi

Edytowane przez s27
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Latem wymieniałem rolkę, napinacz, sprzęgiełko alternatora i właśnie pasek :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc, po wymianie paska z 1583 (Gates) na 1580 (Conti) stukanie znikło, napinacz chodzi idealnie :) Już przy zakładaniu było czuć dużą różnicę w napięciu paska a niby to tylko 3mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupiłem cały nowy napinacz z rolką INA i wkurzyłem się bo rolka ma taki sam luz jak moja w aucie, teraz się zastanawiam czy oryginalnie nowe mają luz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...