Skocz do zawartości
IGNOROWANY

2,0T 200KM + LPG


Rafa(ł)

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

Jako,że temat był poruszany dość dawno temu zakładam go ponownie.

Może ktoś z forumowiczów ma ten silnik 2,0 TFSI i ma założoną instalację LPG.

Jak ten silnik znosi gaz? Czy to się w ogóle kalkuluje?
Obecne instalacje LPG pozwalają doprowadzić gaz do silnika przez wtryskiwacze od benzyny ale gaz jest paliwem suchym, więc nie daje mi spokoju fakt czy wtryskiwacze się nie zapieką?
Podając gaz do tego silnika przez wtryskiwacze od gazu to chyba jeszcze gorzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stag 400 DPI i ok. 20% Pb/80%Lpg

po pierwsze sprawdz czy Twoj silnik łapie sie na montaż,lista tutaj:

http://www.ac.com.pl/pl/produkt/369/stag-400-dpi

po drugie policz za ile zwróci Ci się instalka,po dpi troche kosztuje i trzeba sporo jeździć żeby się zwróciło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mogę ci odpowiedzieć co do tego konkretnie silnika, ale w firmie katujemy skodę 1.8 tsi i nic się z wtryskami nie dzieję a już paredziesiąt tysięcy przejechane. Nikt ci nie powie jak ten silnik znosi gaz bo nikt w zasadzie takich instalek jeszcze nie ma. Do 2.0TFSI o kodzie silnika CDNC, CDNB, BWE można założyć instalkę Prins Direct LiquiMax, ale to wydatek rzędu ponad 9k złotych i powodzenia w serwisowaniu na terenie kraju. Niektórzy polscy producenci utrzymują że mają w sprzedaży instalację bezpośredniego wtrysku gazu, ale jak się zaczynasz zagłębiać to się okazuje że wszystko w atmosferze tajemnicy, coś tam gdzieś tam, jakieś zdjęcia z montażu ale tak na prawdę nikt jeszcze nie ma nic porządnego. Obstawiam że w tym roku po wakacjach już może coś się będzie dało zamontować w rozsądnych pieniądzach. A jeżeli chodzi o spalanie, to wiadomo trochę wyższe bo gaz mniej kaloryczny, ale jak najbardziej się opłaca. Mam podejrzenie że można uzyskać nawet lekki wzrost mocy tak jak przy instalacjach V generacji, ale tego jeszcze na hamowni nie sprawdzałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mogę ci odpowiedzieć co do tego konkretnie silnika, ale w firmie katujemy skodę 1.8 tsi i nic się z wtryskami nie dzieję a już paredziesiąt tysięcy przejechane. Nikt ci nie powie jak ten silnik znosi gaz bo nikt w zasadzie takich instalek jeszcze nie ma. Do 2.0TFSI o kodzie silnika CDNC, CDNB, BWE można założyć instalkę Prins Direct LiquiMax, ale to wydatek rzędu ponad 9k złotych i powodzenia w serwisowaniu na terenie kraju. Niektórzy polscy producenci utrzymują że mają w sprzedaży instalację bezpośredniego wtrysku gazu, ale jak się zaczynasz zagłębiać to się okazuje że wszystko w atmosferze tajemnicy, coś tam gdzieś tam, jakieś zdjęcia z montażu ale tak na prawdę nikt jeszcze nie ma nic porządnego. Obstawiam że w tym roku po wakacjach już może coś się będzie dało zamontować w rozsądnych pieniądzach. A jeżeli chodzi o spalanie, to wiadomo trochę wyższe bo gaz mniej kaloryczny, ale jak najbardziej się opłaca. Mam podejrzenie że można uzyskać nawet lekki wzrost mocy tak jak przy instalacjach V generacji, ale tego jeszcze na hamowni nie sprawdzałem.

Silnik 1,8TSI podobnie jak 2,0TFSI ma również bezpośredni wtrysk. Czy podczas pracy na LPG zużywa także trochę benzyny czy tylko tak jak przy "zwykłej" sekwencji,że odpala na PB a potem przechodzi już tylko na gaz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Silnik 1,8TSI podobnie jak 2,0TFSI ma również bezpośredni wtrysk.

No jak najbardziej, dlatego podałem jako przykład.

Nie zużywa się żadnej benzyny, odpalanie nie odbywa się na benzynie a od razu na gazie, spalanie benzyny w normalnym użytkowaniu jest zerowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu ci ogarną 2.0 TFSI tylko ,że to zwykła sekwencja gdzie pobiera paliwo o gaz jednocześnie cały czas

http://www.gzw.pl/

Jest je4szcze w warszawie firma nie pamiętam nazwy co proponuje do TFSI generacje VI gazu FAZĘ CIEKŁĄ wtedy pobiera tylko gaz bez paliwa ( gez jest w postaci ciekłej tylko brak lotnej więc wtryski są chłodzone i się nie zapieką )

Nie zużywa się żadnej benzyny, odpalanie nie odbywa się na benzynie a od razu na gazie, spalanie benzyny w normalnym użytkowaniu jest zerowe.

To w generacji VI w fazie ciekłej w " zwykłej sekwencji" cały czas pobiera paliwo i gaz kolego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak więc licząc tylko koszty zużycia paliwa, opłaca się bardziej montować instalację VI generacji.

Minus, jakie są jej ceny teraz lub nawet i po wakacjach


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak więc licząc tylko koszty zużycia paliwa, opłaca się bardziej montować instalację VI generacji.

Minus, jakie są jej ceny teraz lub nawet i po wakacjach

I przy fazie ciekłej ( puki co dowiadywałem się z 3-4 miesiące temu) nie można robić tuningu nic tylko nominalna MOC może coś już się ruszyło ale nie byłbym tego pewny , generacja VI fazy ciekłej coś około 6 tys zł te 3-4 miechy temu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli silnik seryjny to raczej powinien to znosić jakoś choć tfsi nie lubi słabej jakości paliwa a w Polsce niestety paliwo jest słabe ;) a na niektórych stacjach wręcz tragiczne. Układ paliwowy PB w starym tfsi nie jest idealny i ma czasem zachwiania w pracy tym bardziej na lpg nie będzie idealnie ;) . Jak planujesz podnieść moc soft czy coś to gaz bym odpuścił z miejsca. A czy się kalkuluje? Musiałbyś troszku tym zrobić km, żeby zaoszczędzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli silnik seryjny to raczej powinien to znosić jakoś choć tfsi nie lubi słabej jakości paliwa a w Polsce niestety paliwo jest słabe ;) a na niektórych stacjach wręcz tragiczne. Układ paliwowy PB w starym tfsi nie jest idealny i ma czasem zachwiania w pracy tym bardziej na lpg nie będzie idealnie ;) . Jak planujesz podnieść moc soft czy coś to gaz bym odpuścił z miejsca. A czy się kalkuluje? Musiałbyś troszku tym zrobić km, żeby zaoszczędzić.

Oj zdziwiłbyś się widziadłem 2.0 TFSI na gazie własnie z GZW chodzi ładnie ale te ograniczenia macowe i pobieranie paliwa mi n ie odpowiada.

W przypadku fazy ciekłej nie ma mowy o niczym !! Żandego podnoszenia mocy bo instalacja nie ogarnie , w przypadku sekwencji gdzie i gaz i paliwo pobiera max to 270 HP ponoć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego bartekzks, coś słyszałeś i powtarzasz plotki. Ja się staram koledze Rafa(ł) udzielić informacji z własnych doświadczeń a nie z tego co słyszałem.


To w generacji VI w fazie ciekłej w " zwykłej sekwencji" cały czas pobiera paliwo i gaz kolego

Właśnie mówię o VI generacji. Generacje V i VI przy normalnej pracy na gazie nie pobierają benzyny, nawet do rozruchu. Mają zupełnie inną budowę niż instalacje IV generacji, natomiast instalacje V generacji stosuje się w silnikach z wtryskiem pośrednim.


W przypadku fazy ciekłej nie ma mowy o niczym !! Żandego podnoszenia mocy bo instalacja nie ogarnie


I przy fazie ciekłej ( puki co dowiadywałem się z 3-4 miesiące temu) nie można robić tuningu nic tylko nominalna MOC może coś już się ruszyło ale nie byłbym tego pewny

Bezedura. Przy wtrysku w fazie ciekłej można jak najbardziej dokonywać tuningu. Ba, instalacje V generacji odpowiednio zamontowane w silnikach z wtryskiem pośrednim samoczynnie zwiększają moc silnika ze względu na chłodzenie powietrza przez wtryskiwany gaz, a w rezultacie możliwość zassania większej ilości powietrza w tej samej objętości, kluczem jest tu gazownik który zna się na tych instalacjach i wie jak należy zamontować wtryskiwacze. Instalacje VI generacji również nie przeszkadzają w tuningu silnika, tutaj w przeciwieństwie do starszych generacji nie ma dodatkowych wtryskiwaczy, a zatem ilość wtryśniętego gazu reguluje się innymi sposobami, między innymi emulacją czujnika ciśnienia paliwa na listwie wtryskowej, tak aby komputer benzynowy sam zwiększał ciśnienie a w rezultacie ilość wtryśniętego gazu. Zmiana map benzynowych jest zatem bez problemu możliwa, przy założeniu że pompa gazowa jest odpowiednio wydajna do mocy.

Kolego Rafa(ł), jeżeli masz jeszcze jakieś konkretne pytania, to w miarę możliwości odpowiem. Instalacje VI generacji to jeszcze cały czas nowy i bardzo ciekawy rozdział historii zasilania silników benzynowych gazem, niestety cały czas krąży wiele mitów z nimi związanych.

Edytowane przez borsukh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz albo zadzwoń do GZW to pogadamy rozmawiałem to wiem.

A ty rozmawiałeś z nimi czy skąd ta wiedza ??

Edytowane przez bartekzks
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiać a praktykować to 2 sprawy:), ja wiem jedno z modzonymi autami starym tfsi to układ PB potrafi być niestabilny a o gazie to już można zapomnieć 300+. Do serii może by to przeszło i oczywiście kolega pytał o 200km tfsi a nie o nowe tsi, gdzie te silniki się różnią. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy...

Silnika 2,0TFSI o mocy 200KM nie miałbym zamiaru chipować bo i po co? 200KM to już jest jak dla mnie duża moc (w końcu to jeszcze o 50KM więcej niż mam obecnie w swojej B5).

Instalacje LPG VI generacji to faktycznie nowość a wydatek 9000zł.to bardzo duży i pewnie jak na razie mało komu by się to kalkulowało (chyba,że rocznie ktoś robi 60 000km to jeszcze może...)
Jednak jak na razie mało kto ją użytkuje, z pewnością częściej sięgają ludzie po V generację gdzie tak jak przy zwykłej sekwencji auto pali również PB. Ta instalacja mnie jak na razie ciekawi, jak ten silnik (bez modyfikacji) przyjmuje gaz. Jak patrzyłem na stronie Energy Gaz Polska (egp.pl) liczą sobie 4500zł.za założenie gazu do tego silnika (przy założeniu,że akurat sterownik będzie pasował konkretnie pod ten silnik)

Ile rocznie +/- by trzeba było robić by instalacja się zwróciła chociaż po 3latach.

To jest dopiero zagadka :)

Ja na prawdę już zdurniałem :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz albo zadzwoń do GZW to pogadamy rozmawiałem to wiem.

Ja się o dotrysku benzyny nie chce wypowiadać bo dla mnie to jest pomyłka. Albo się jeździ na gazie albo nie ma co sobie d*py zawracać że ci jeszcze spala benzynę. A już pisanie "jedyna firma w Polsce", "jesteśmy pionierami" i tego typu duperele w moich oczach tą firmę z miejsca skreśla - ludzie typu wiemy ale nie powiemy. Ani oni pierwsi ani ostatni, a ameryki nie odkryli tymi dotryskami, robią wokół siebie mistyczną otoczkę. Pytanie kolegi Rafa(ł) było o instalację VI generacji i o tej się wypowiadam.

Rozmawiać a praktykować to 2 sprawy:)

A ty rozmawiałeś z nimi czy skąd ta wiedza ??

Moja wiedza pochodzi z własnego doświadczenia przy pracy nad instalacją VI generacji.

Do serii może by to przeszło i oczywiście kolega pytał o 200km tfsi a nie o nowe tsi, gdzie te silniki się różnią.

TFSI to oznaczenie audi a TSI skody, te silniki między sobą są identyczne. Niektórzy uwazają że TFSI to turbina a TSI kompresor, ale wystarczy sobie spojrzeć na tylną klapę ww samochodów. Ani silniki z turbiną ani kompresorem nie są nowe. Zapewne masz na myśli najnowsze generacje silników VAG gdzie zastosowano wtrysk bezpośrednio-pośredni z wtryskiwaczem w cylindrze jak i w kolektorze dolotowym. Rozwiązanie dotychczas stosowane tylko w bodajże 4.2tfsi, teraz będzie stosowane nawet w jednostkach małolitrażowych, najprzypuszczalniej ze względu na problem nagaru w kolektorze dolotowym.

a o gazie to już można zapomnieć 300+

A ja nie widzę przeszkód, pod warunkiem że pompa wysokiego ciśnienia nie działa już na maksimum wydatku, gdyż gaz wtryskiwać należy pod ciśnieniem zwiększonym w stosunku do benzyny.

ja wiem jedno z modzonymi autami starym tfsi to układ PB potrafi być niestabilny

Co masz na myśli? Chętnie poczytam bo jeszcze o tym nie słyszałem.

Jak patrzyłem na stronie Energy Gaz Polska (egp.pl) liczą sobie 4500zł.za założenie gazu do tego silnika

To ja ci powiem wstrzymaj się jeszcze trochę. Tak jak mówię, pod koniec roku będzie na pewno już większy wybór instalek VI generacji i za 4,5 tyś zamontujesz sobie już porządnie a nie z dotryskami.

Edytowane przez borsukh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten wątek dotyczy a4 b7 EA113 .. btw 4.2tfsi to fajny motor.. :huh: nie ma tutaj co się rozpisywać jak uważasz, że b7 i b8 mają te same silniki tfsi i tsi itd itd.. :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wiecie, że żadna firma nie założy wam LPG do tsi/tfsi jeśli pompa wysokiego ciśnienia ma powyżej 10 tys km? Nie biorą odpowiedzialności za jej modyfikacje i karzą zakładać NOWĄ

Po drugie z tego co kojarze jeszcze nie ma do końca patenntu na homologacje.. tzn. oryginalnie wtryski benzynowe są przeznaczone do podawania PALIWA a nie gazu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


nie ma tutaj co się rozpisywać jak uważasz, że b7 i b8 mają te same silniki tfsi i tsi itd itd..

Staram się udzielać merytorycznych odpowiedzi na pytania, natomiast ty usiłujesz mnie łapać za słówka. Nie od dziś wiadomo że w autach grupy VAG montowane są te same silniki, często o tych samych kodach. Silniki między generacjami różnią się budową i nigdzie nie napisałem że b7 i b8 mają te same. Jedynie że tsi w skodzie a tfsi w audi to to samo w porównywalnych kodach silnika. Zamiast dyskredytować odpowiedzi facepalmami mógłbyś odpowiedzieć na pytanie, które ci zadałem i którego odpowiedzi jestem ciekawy.


a wiecie, że żadna firma nie założy wam LPG do tsi/tfsi jeśli pompa wysokiego ciśnienia ma powyżej 10 tys km?

Nawet Prins nie miał takich obostrzeń. Bylo jakieś ograniczenie co do przebiegu jeżeli chciałeś odesłać do nich pompę a otrzymać od razu nawierconą, ale przy montażu z nawierceniem na miejscu nic takiego nie było.


Po drugie z tego co kojarze jeszcze nie ma do końca patenntu na homologacje.. tzn. oryginalnie wtryski benzynowe są przeznaczone do podawania PALIWA a nie gazu

To prawda, instalacja taka nie może uzyskać homologacji na terenie Polski, ale nie ze względu na wtryskiwacze, a na ograniczenie maksymalnej prężności par gazu do około 15 barów o ile dobrze pamiętam, a w tych instalacjach gaz sprężony jest do ciśnień dużo dużo wyższych. Myślę że jak pojawi się interes większych firm w zmianie przepisów i wola ustawodawcy to temat da się załatwić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja odradzam GZW Pozniej sa problemy z serwisem u nich. Montowałem u nich. Fakt jast taki ze ten gosc zna sie bardzo dobrze na tym co robi. A różnica w kosztach tankowania odczówalna jest juz w pierwszych dniach od montarzu. Trasa Chełm-Wrocław to koszt ok.350zł na pb a na pb+lpg to ok190zł nie oszczedzajac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie a co teraz można powiedzieć jest więcej informacji jak się sprawują jak montaż jakie firmy i ceny?

Jakie ryzyka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...